• De stelling van deze week luidt:
    Een kind mag zich niet bemoeien met de relaties van volwassenen, bijvoorbeeld je ouders.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens. Als het om de relaties van de ouders gaat wel, omdat die relaties dan ook in het leven van het kind komen. Van wildvreemden? Dan mag het kind zich er niet mee bemoeien, maar dat lijkt me logisch.

    Oneens, bij ouders vind ik dat kinderen inspraak hebben als ze een nieuwe ouder erbij krijgen of als hun ouders ruzie hebben. Want als kind ben je deel van een gezin en moet je ook zo je mening bijdragen. Meestal doen ouders waar ze zelf zin in hebben, maar ik vind dat je als kind erbij betrokken moet worden wat er gebeurt in een relatie.
    Maar als het buiten je gezin valt, vind ik niet dat je je als kind ermee mag bemoeien, omdat je er verder geen last van zult hebben. Ik vind dat je alleen inspraak mag hebben als het om je ouders draait. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik geef eerlijk toe dat ik kind niet altijd het recht heeft zich te moeien als volwassenen praten, maar toch ben ik het oneens met de stelling. Ik ken namelijk veel kinderen die lijden onder scheidingen van ouders omdat ze daar geen inspraak in hebben en dat vind ik echt niet kunnen. Op zo'n momenten is de mening van de kinderen belangrijk omdat je dan op het punt staat om niet alleen jouw leven te veranderen, maar ook dat van je kinderen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Freerunner schreef:
    Advies geven is nooit mis, lijkt me.
    Maar verder kun je je er maar beter buiten houden, sowieso is het niet goed om je met relaties te bemoeien, behalve als je er zelf veel te maken mee hebt.


    Life is not about waiting for the storm to pass, it is about learning to dance in the rain!

    Assassin schreef:
    Ik denk dat een mening geven altijd mag.


    Dus oneens.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    in het geval van een kind & zijn ouders ben ik het Oneens het gaat hem/haar toch wel aan wat er speelt tussen zijn/haar ouders, anders word de situatie thuis toch alleen maar slechter en het kind voelt zelf ook dat er een bepaalde spanning is.Maar in het geval van een vriend die in een relatie dip zit is een mening geven genoeg, daar moet je je er niet teveel mee bemoeien , duus,
    Mening geven is genoeg voor jou als vriend/vriendin van degene met de Relatie
    Weten wat er aan de hand is is genoeg voor een kind.
    x

    [ bericht aangepast op 2 juli 2012 - 0:37 ]


    Nobody's Wife, Perfect Life

    Oneens


    Don't let small minds convince you that your dreams are too big.

    Uneventful schreef:
    Ze zullen toch niet luisteren.


    --

    Oneens.


    Life is all about having a good time.

    Freerunner schreef:
    Advies geven is nooit mis, lijkt me.
    Maar verder kun je je er maar beter buiten houden, sowieso is het niet goed om je met relaties te bemoeien, behalve als je er zelf veel te maken mee hebt.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    xDreamerr schreef:
    in het geval van een kind & zijn ouders ben ik het Oneens het gaat hem/haar toch wel aan wat er speelt tussen zijn/haar ouders, anders word de situatie thuis toch alleen maar slechter en het kind voelt zelf ook dat er een bepaalde spanning is.Maar in het geval van een vriend die in een relatie dip zit is een mening geven genoeg, daar moet je je er niet teveel mee bemoeien , duus,
    Mening geven is genoeg voor jou als vriend/vriendin van degene met de Relatie
    Weten wat er aan de hand is is genoeg voor een kind.
    x


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Nou, ligt eraan. Als het kind onder de 16 is, dan moeten de ouders natuurlijk wel rekening houden met het kind zelf, maar als je al ouder bent, dan vind ik dat je je er buiten moet houden. Je gaat dan toch snel op jezelf wonen, en dan heb je, je eigen leven. En wat hebben je ouder(s) dan?

    Zoals ik al zei, ligt aan de situatie. (:


    Love don´t break me.

    SUPPORTxBILL schreef:
    Nou, ligt eraan. Als het kind onder de 16 is, dan moeten de ouders natuurlijk wel rekening houden met het kind zelf, maar als je al ouder bent, dan vind ik dat je je er buiten moet houden. Je gaat dan toch snel op jezelf wonen, en dan heb je, je eigen leven. En wat hebben je ouder(s) dan?

    Zoals ik al zei, ligt aan de situatie. (:
    Dat vind ik dus echt bullshit. Hoe ouder je bent, hoe meer je er juist onder lijdt. Als je bijvoorbeeld 3 bent, heb je er juist niet zoveel besef bij.

    [ bericht aangepast op 2 juli 2012 - 13:02 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Oneens, vooral als het over je ouders gaat, je moet er toch maar mee leven. :')


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Oneens, ik vind dat het kind ook recht heeft om zijn of haar mening te uiten. Stel, je moeder/vader wordt mishandeld door zijn/haar nieuwe vriend(in) en je moeder/vader durft er niet op te reageren "want het komt uiteindelijk toch wel goed en hij/zij is tenslotte aardig en hij/zij houdt van me".