• Okay, ik ben dus dit jaar met school over naar de vijfde, maar met de proefwerkweek heb ik héél véél gestressd en ook voor mijn punten heb ik heel veel gestressd. Ik heb nu sinds... Vorige week donderdag dat ik een heleboel nachten soms iets maar vijf uur slaap. Ik dacht eerst dat het door de hitte kwam, maar ik heb gisteren en vandaag 's nachts mijn raam open gehad en ik kon nog niet slapen... Ik heb dit aan mijn moeder gevraagd en ze zegt dat het nog stress is van die twee weken en dat dat er nu allemaal 's nachts nog 'uitkomt'.

    Maar ik vind dit eigenlijk verschrikkelijk irritant... Ik heb namelijk nu heel snel een slecht humeur, ben snel moe, etc.
    Weet iemand misschien hoe je met dit een betere nachtrust kunt hebben?

    Edit: ik was het heel eventjes vergeten om te zeggen, maar ik ga geen pillen slikken. Dat gaat me net iets te ver :')

    [ bericht aangepast op 5 juli 2012 - 11:57 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Waarom komt mij dit nou super bekend voor? Je beschrijft zo'n beetje mijn leven.
    Zelf neem ik 's nacht Melatonine 1 mg, dit is voorgeschreven door mijn psychiater, maar als je naar de dokter gaat kun je dit ook wel krijgen. Of je koopt het in de winkel en dan krijg je 0.5mg, maar dit kan ook genoeg zijn.
    Ook heb ik wel vaker Valdisper Nacht gebruikt. Dit is een homeopatisch middel die je gewoon bij de drogist kunt kopen, ook bij de Plus heb gezien. Maar hier zitten dus kruiden in, zoals Valium volgens mij, en ook een kleine hoeveelheid Melatonine, zodat jouw eigen lichaam dit ook gaat aanmaken. Let wel op dat dit een paar dagen in moet werken en dit niet gelijk werkt, mocht je het willen kopen.


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    Ik heb hier ook last van, alleen het is al wel een beetje voorbij.
    Je kan Melatonine pilletjes kopen bij de apotheek, die maken een stofje aan wat je ook aanmaakt als je gaat slapen, gewoon 2 uur voor je gaat slapen 1 of 2 innemen. Bij mij werken ze best fijn, al moet je er wel een beetje inkomen voordat het beter gaat werken.
    Verder kan je het best voor dat je gaat slapen rustig op bed een boek lezen ofzo, niet achter je computer gaan zitten. 's Avonds een avondwandelingetje maken, maar niet te laat. En zorg dat je alles wat je moest doen gedaan hebt, zodat je niet met al die dingen aan je hoofd zit.

    Het zijn trouwens niet echt slaappillen ofzo hoor, je raakt er niet verslaafd aan etc.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2012 - 12:02 ]


    One Ring to Rule Them All. One Ring to Find Them. One Ring to Bring Them All and In The Darkness Bind Them.

    Fondue schreef:
    Ik heb hier ook last van, alleen het is al wel een beetje voorbij.
    Je kan Melatonine pilletjes kopen bij de apotheek, die maken een stofje aan wat je ook aanmaakt als je gaat slapen, gewoon 2 uur voor je gaat slapen 1 of 2 innemen. Bij mij werken ze best fijn, al moet je er wel een beetje inkomen voordat het beter gaat werken.
    Verder kan je het best voor dat je gaat slapen rustig op bed een boek lezen ofzo, niet achter je computer gaan zitten. 's Avonds een avondwandelingetje maken, maar niet te laat. En zorg dat je alles wat je moest doen gedaan hebt, zodat je niet met al die dingen aan je hoofd zit.

    Het zijn trouwens niet echt slaappillen ofzo hoor, je raakt er niet verslaafd aan etc.

    Dan nog, ik denk niet dat mijn moeder daarmee instemt :')


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik slaap 's avonds ook slecht, maar vannacht kwam het gewoon door de hitte.
    Meestal ook door stress van school. Echt goede tips heb ik niet :'D


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Daar heb ik al zo´n beetje mijn hele leven last van en heb ook verschillende tips gekregen, bij mij werken ze niet maar misschien bij jou wel.
    Een warm bad/douche nemen voor het slapen
    Thee drinken
    Een half uur voor het slapen niet voor de tv/computer zitten
    Een wandeling maken
    Seks
    Langzaam al je spieren aanspannen en ontspannen, als je in bed licht.
    Rustig ademen en bij elke keer dat je uitademt tellen, dus uitademen 1, inademen, uitademen 2. Tot je bij de 10 bent en dan weer opnieuw beginnen.
    En, heel belangrijk, pas naar bed gaan als je moe bent.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Als je, je overdag moe bent en in slaap dreigt te vallen en je bent thuis, ga slapen. Het helpt echt, je voelt je uit geruster maar de kans dat je de nacht daarna weer slaapt is wel groot. Maar ik heb het ook, ik kon niet slapen behalve gisteren en toen wilde ik leren.

    Maar ga anders een verhaal bedenken als je in slaap wil vallen, doe ik ook altijd of ga schaapjes tellen, een boek lezen, muziek lusiteren. In ieder geval niet achter de laptop gaan.


    Physics is awesome

    Ik slaap altijd maar een paar uurtjes :Y) Dus geen idee wat je kan doen.


    -

    Euhm, vermoeiende films kijken, chocolademelk drinken, ik noem maar wat ^^


    26 - 02 - '16