• Ik lees nu in de krant. Dat artikel. (zie titel) (Joh, waarom lees ik de krant om één uur 's nachts?)
    Och, je kon het wel verwachten.
    Maar het gaat niet over het weer in de lage landen, het gaat over het weer in de VS.
    'De VS heeft last van de hevigste droogte in 56 jaar.'
    Het komt erop neer dat voor ons tarwe, maïs en soja zal stijgen. En dus ook het brood, de pasta en de brouwers. En het veevoeder wordt duurder, dus ook het vlees.
    En Nele zegt dat je ook nog eens moet reken dat er nog eens hier ook een slechte oogst zal zijn. Juh, bijna alles qua groenten is kapot of staat achter op z'n normale groei. Bonen, aardappelen, maïs...
    En als je dan nog een beetje doordenkt, zal het leven in het algemeen ook duurder worden. Wat voor ons/onze ouders betekenen dat er inflatie zal zijn. Jeej, loonopslag, zou je denken. Nope. Da's wel goed, maar dan nog verminderd onze koopkracht. Simpel gezegd: ons geld is minder waard. Wie is de dupe? De jeugd, de mensen met spaargeld. Wij dus.
    FUUUUUUUUUUUU. D:

    Bron: Het nieuwsblad, 18/07/'12, pg 7.
    Sorry, ik had nood aan een serieus topic tussen die penis-topics

    [ bericht aangepast op 19 juli 2012 - 1:18 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    En dan te bedenken dat ik in het gedeelte van Frankrijk zit, waar het meeste zou regenen. :W
    Kan ik trouwens niet ontkennen btw, het lijkt hier net NL... >.<

    Maar Nele, vraagje: Waarom, wáárom lees jij de krant om één uur 's nachts? Hoe komt die informatie in vredesnaam jouw hoofd binnen (ik zou allang in slaap gevallen zijn)?


    Deep inside, I've never felt alive

    Die krant lag naast mij Sofie.
    En trouwens. De buien trekken van Frankrijk (niet de regio waar jij zit, denk ik) naar België. Ik zat in de Westhoek, net, en we hadden er ook serieus van. Eenmaal thuis hadden we de regen ingehaald en kregen we er nog eens van.

    Dat houdt me teminste wakker. :Y)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nefie schreef:
    Die krant lag naast mij Sofie.
    En trouwens. De buien trekken van Frankrijk (niet de regio waar jij zit, denk ik) naar België. Ik zat in de Westhoek, net, en we hadden er ook serieus van. Eenmaal thuis hadden we de regen ingehaald en kregen we er nog eens van.

    Dat houdt me teminste wakker. :Y)

    You didn't see those clouds, my dear girl. Buh, en die wind, verschrikkelijk...
    En ik merk het :')


    Deep inside, I've never felt alive

    Amon schreef:
    (...)
    You didn't see those clouds, my dear girl. Buh, en die wind, verschrikkelijk...
    En ik merk het :')

    Uhu. Hier zat je dan wellicht nog beter. Qua wind viel het mee en de regenwolken waren ok niet zwart. Gewoon stevige regenval.

    En dat de prijzen zullen stijgen, zullen we waarschijnlijk pas over een aantal maanden merken. Als ze de nieuwe oogst gebruiken...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Oh een brood is nog niet duur genoeg. --'


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Nefie schreef:
    (...)
    Uhu. Hier zat je dan wellicht nog beter. Qua wind viel het mee en de regenwolken waren ok niet zwart. Gewoon stevige regenval.

    En dat de prijzen zullen stijgen, zullen we waarschijnlijk pas over een aantal maanden merken. Als ze de nieuwe oogst gebruiken...

    Nou, het heeft nog niet geonweerd -klopt dit af-
    Maar die rotwind blaast mijn halve tent haast omver. :W Net kreeg ik ook al een halve hartverzakking, omdat ik dacht dat er iets vreemds op mijn benen terecht was gekomen, maar dat was gewoon mijn tentdoek... (En er zit een slak op mijn binnentent, ieeeeeeh!)

    Maar ik zal verder maar niet offtopic gaan :Y)
    Denk ik ook, ja... En dan zullen mensen dat ook weer overduidelijk gaan zeggen aan de kassa, en dan kijken ze mij waarschijnlijk aan van: 'Jahaaa.'
    Alsof ik daar iets aan kan doen. :W


    Deep inside, I've never felt alive

    Oh Sofietje toch.

    Maar tegen die tijd, zal je natuurlijk al vergeten zijn dat ik dit gezegd heb.
    En hoe zit het inflatiesysteem eigenlijk in Nederland?
    Bij ons is het: als de koopkracht daalt, stijgt de inflatie, loonopslag. Dat is kort uitgelegd.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Géén idee. :Y) Ik heb alleen het basisdeel economie gehad, en verder kies ik geen economie, dus :')


    Deep inside, I've never felt alive

    Lol, ik weet dat ook niet vanuit de lessen economie.
    Dat wordt hier gewoon bij ons thuis besproken.
    "Ja, en de'n inflatie"
    "Volgende maand heb ik ...% opslag daardoor."
    "Het spaargeld is weeral minder waard... Nemen we geen kasbon?"
    En dan, ja, moet je toch eens uitleg vragen over die dingen. Gezonde nieuwsgierigheid.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Daar hebben ze het bij ons ook wel eens over, maar dat is dan meestal mijn broer, mijn vader en de vriend van mijn zus en misschien mijn zus, maar ik, mama, de andere zus en de vriendin van mijn broer zijn dan van: 'Change the subject please!'
    En dat krijgen we dan ook meestal voor elkaar.
    Of ik luister gewoon niet, of ik krijg geeneens een antwoord x'D

    [ bericht aangepast op 19 juli 2012 - 12:40 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ze kunnen wel wat van onze regen krijgen ^^


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Penis topic? *wbw*


    Pretty is just a pretty word.

    HEt wordt al 20 cent duurder. lees ik net

    Meteor schreef:
    Oh een brood is nog niet duur genoeg. --'


    26 - 02 - '16

    Ik had het in het begin van de week al gehoord. Maar het gaat zich vooral beperken tot brood. Brood kost nu max 2.10 euro, maar kan vanaf september max 2.20 euro kosten. Dat komt om de kosten te drukken van de slechte oogst, maar ook omdat de mensen die in een bakkerij werken ook ieder jaar enkele eurocentjes extra moeten krijgen.
    Ik krijg dit jaar bij de bakker 10 cent meer dan vorig jaar. :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury