• Ik lees nu in de krant. Dat artikel. (zie titel) (Joh, waarom lees ik de krant om één uur 's nachts?)
    Och, je kon het wel verwachten.
    Maar het gaat niet over het weer in de lage landen, het gaat over het weer in de VS.
    'De VS heeft last van de hevigste droogte in 56 jaar.'
    Het komt erop neer dat voor ons tarwe, maïs en soja zal stijgen. En dus ook het brood, de pasta en de brouwers. En het veevoeder wordt duurder, dus ook het vlees.
    En Nele zegt dat je ook nog eens moet reken dat er nog eens hier ook een slechte oogst zal zijn. Juh, bijna alles qua groenten is kapot of staat achter op z'n normale groei. Bonen, aardappelen, maïs...
    En als je dan nog een beetje doordenkt, zal het leven in het algemeen ook duurder worden. Wat voor ons/onze ouders betekenen dat er inflatie zal zijn. Jeej, loonopslag, zou je denken. Nope. Da's wel goed, maar dan nog verminderd onze koopkracht. Simpel gezegd: ons geld is minder waard. Wie is de dupe? De jeugd, de mensen met spaargeld. Wij dus.
    FUUUUUUUUUUUU. D:

    Bron: Het nieuwsblad, 18/07/'12, pg 7.
    Sorry, ik had nood aan een serieus topic tussen die penis-topics

    [ bericht aangepast op 19 juli 2012 - 1:18 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Scandal schreef:
    Ik had het in het begin van de week al gehoord. Maar het gaat zich vooral beperken tot brood. Brood kost nu max 2.10 euro, maar kan vanaf september max 2.20 euro kosten. Dat komt om de kosten te drukken van de slechte oogst, maar ook omdat de mensen die in een bakkerij werken ook ieder jaar enkele eurocentjes extra moeten krijgen.
    Ik krijg dit jaar bij de bakker 10 cent meer dan vorig jaar. :')

    Nee, ik ben er zeker van dat het niet alleen het brood zal zijn.
    Heb je gelet hoeveel slechte maïs er op de akkers staan? Veel meer slechte dan goede. Hier, in mijn dorp valt het nog mee, maar dan weer 15 km verder staat 1 partij goede maïs op 20 partijen.
    Zoals je misschien weet, is dat het voor voor het vee/varkens. Dat zal zeker duurder worden.
    En dan met die oogst uit Amerika...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please