• Keer op keer weet ik me er opnieuw over te verbazen hoe moeilijk en bizar het is om werk te vinden als je geen 15 of 16 meer bent.
    Overal willen ze dat je zo jong mogelijk bent, zoveel mogelijk jaren ervaring hebt (wat ook al erg tegenstrijdig kan zijn), dat je minimaal zoveel diploma's of certificaten hebt en een eigen auto.
    Je bent te jong of je bent te oud en zelfs met het schoonmaken van een motherfucking kantoorpand vragen ze nu al diploma's die gericht zijn op het werk. Even fucking serious; Are you fucking kidding me? Een diploma voor het schoonmaken van een kantoorpand?
    Denk je soms dat ik te achterlijk ben om een stofzuiger, dweil of stofdoekje te kunnen gebruiken? Een diploma? Echt waar?
    Wat een dikke afknapper zeg. Ik ben 20 jaar, bijna 21 ... Dan zal ik godverdomme onderhand toch wel geleerd hebben hoe ik een huisje of een ander pand netjes kan maken? (cat)
    Wat een achterlijk gedoe allemaal zeg.


    Til hug og blod.

    Tjah, ik heb het ook eerder al ondervonden. Op 15 mag je officieel vakantiewerk doen (België ) en op 15 wilden ze me nergens omdat ik 15 was. Toen ik vorig jaar achter nieuw vast weekendwerk zocht, namen ze altijd jeugd van 15/16 aan. Gewoon omdat je iemand van 18/19 meer moet betalen volgens de wet. Blegh

    [ bericht aangepast op 24 juli 2012 - 12:50 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ze zoeken iemand van 15/16, met de ervaring van een 30-jarige.:'D


    everything, in time

    Progeny schreef:
    Ze zoeken iemand van 15/16, met de ervaring van een 30-jarige.:'D


    Precies. Asociale kloteboel. (cat)


    Til hug og blod.

    't Is gewoon sucken.
    Idd, je moet dan een diploma hebben van dit, of al in het hoger zitten. Of je moet ervaring hebben, wat je dan niet hebt, waardoor je niet geschikt bent. -.-
    Of dan ben je geen achttien jaar en willen ze je niet aannemen omdat je geen kassawerk mag doen volgens de wet.
    In de horeco zoeken ze dan jonkjes (15/16jaar, mijn leeftijd) maar dan mét ervaring, serieus? Waar vind je dat?

    [ bericht aangepast op 24 juli 2012 - 13:00 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nefie schreef:
    't Is gewoon sucken.
    Idd, je moet dan een diploma hebben van dit, of al in het hoger zitten. Of je moet ervaring hebben, wat je dan niet hebt, waardoor je niet geschikt bent. -.-
    Of dan ben je geen achttien jaar en willen ze je niet aannemen omdat je geen kassawerk mag doen volgens de wet.
    In de horeco zoeken ze dan jonkjes (15/16jaar, mijn leeftijd) maar dan mét ervaring, serieus? Waar vind je dat?



    Nou in de Horeca zie ik regelmatig dingen waar ik nog wel tussen zou kunnen komen, maar dat is helaas iets waar ik me echt aan onttrek. Ik ben totaal geen horeca mens en dat moet je toch in je hebben zitten. Ik kan geen dienblad fatsoenlijk beethouden zonder de helft te morsen of glazen te breken en vind het afgrijselijk werk. Een van de zeer weinige dingen waar ik nee tegen zeg. Al heb je wel gelijk. Het merendeel is daar wel op gebaseerd. In alle sectoren. (cat)


    Til hug og blod.

    Echt he!?
    Slaat toch nergens op! 20 jaar, dat is alleen al raar dat je minder snel wordt aangenomen. Wat maken die paar jaartjes nou uit ... :S


    Life is full of fake people

    xShadowGirlx schreef:
    Echt he!?
    Slaat toch nergens op! 20 jaar, dat is alleen al raar dat je minder snel wordt aangenomen. Wat maken die paar jaartjes nou uit ... :S


    Een paar euro's, that's all.
    Een 16 jarige kost misschien 2.85 of zoiets, waar ik bijna 6 euro per uur kost. (cat)
    Ze vergeten daarbij wel alleen dat ik al bijna 5 jaar meer werkervaring heb dan die 16 jarige die ze liever aannemen. (cat)


    Til hug og blod.

    O, vandaar dat ik waarschijnlijk niet ben aangenomen bij Appie en Kruidvat. Ik vind het een beetje raar, ze willen mensen die 15 zijn maar met ervaring, sorry maar waar moeten die mensen ervaring op hebben gedaan?


    Physics is awesome

    "You need a house to get work, need work to get a house."
    Het lijkt tegenwoordig ook echt alsof Nederland zich niet meer bemoeit met de ouderen. Dan heb ik het niet over jou want jij bent echt niet zo oud. En dan als 14 jarige kan je ook geen werk krijgen, het is echt precies 15 tm 18. Kom op, mensen worden ouder hoor.
    Dit helpt echt voor de economie. Ik dwaal af.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    "You need a house to get work, need work to get a house."
    Het lijkt tegenwoordig ook echt alsof Nederland zich niet meer bemoeit met de ouderen. Dan heb ik het niet over jou want jij bent echt niet zo oud. En dan als 14 jarige kan je ook geen werk krijgen, het is echt precies 15 tm 18. Kom op, mensen worden ouder hoor.
    Dit helpt echt voor de economie. Ik dwaal af.


    18 is ook al te oud voor velen.


    Til hug og blod.

    Ze doen ook al heel moeilijk over de jongeren.
    Ik wou een vakantie baantje bij de supermarkt, staat er overal 14. Moet ik 15 zijn krijg ik terug, en ik ben over like 2,5 maand 15
    Ik sta nu eerste op de wachtlijst voor een prima baantje, dus hopen dat er snel een plekje vrijkomt

    [ bericht aangepast op 24 juli 2012 - 19:52 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Nederland is belachelijk.


    Pretty is just a pretty word.

    Het suckt gewoon. Daar ga ik geen woorden aan vuil maken.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    :C


    quidquid excusatio prandium pro

    Dat merk ik zelf nu ook heel erg. En als ze ergens 18+ zoeken moet diegene al ervaring hebben gehad in dat vakgebied. Hoe kan je nou ergens beginnen als ze je niet willen aannemen omdat je geen ervaring hebt ._.


    -