• De twee broers Enrique (14) en Hugo (13) zitten al meer dan een jaar thuis. Ze zijn hoogbegaafd en dyslectisch en hun school zegt niet voor passend onderwijs te kunnen zorgen. Ook andere scholen weigeren de broers les te geven omdat ze stellen niet over de middelen te beschikken dit te doen.

    Deze week is er een klacht neergelegd bij de Commissie Gelijke Behandeling gericht tegen minister Van Bijsterveldt van Onderwijs en de hoofdinspecteur van het onderwijs, dhr. Steur.

    Bij het volgen van de discussie rondom zeilmeisje Laura Dekker zagen ze hoe zij niet de wereld rond mocht varen vanwege de leerplicht. Uiteindelijk mocht ze wel zeilen omdat ze passend onderwijs op afstand kreeg van de Wereldschool.

    Enrique en Hugo hebben zich nu voorgenomen om ook te gaan zeilen zodat zij ook passend onderwijs krijgen.

    Ook gaan zij in het buitenland vragen wat UNICEF-ambassadeurs van hun verhaal vinden. Woensdag haalden de broers hun boeken op bij de Wereldschool in Lelystad om over twee weken te starten met hun zeiltocht.


    Bron: EenVandaag en FOK.nl

    [ bericht aangepast op 26 juli 2012 - 11:41 ]


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Gezellig, de twee broertjes komen een bezoekje brengen in 'mijn' kutstad :'D. Yuh.

    Niet. weer. --'
    Mijn eerste gedachten. Ik was al blij dat die Laura klaar was, eindelijk geen gezeik meer in het nieuws en de kranten. Achja.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2012 - 11:48 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Serieus toch, wat je al moet doen voor onderwijs te krijgen.
    Dat klopt gelijk niet.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nefie schreef:
    Serieus toch, wat je al moet doen voor onderwijs te krijgen.
    Dat klopt gelijk niet.


    Indd
    het is een beetje raar dat kinderen een leerplicht hebben, en dan nergens aangenomen worden, dat is een beetje tegenstrijdig.


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Je kan toch niet zomaar gaan zeilen? Ik bedoel, heb je dan geen enorme ervaring daar voor nodig?


    Believe in yourself.

    Belikov schreef:
    Je kan toch niet zomaar gaan zeilen? Ik bedoel, heb je dan geen enorme ervaring daar voor nodig?


    Ik heb gehoord dat hun vader mee zeilt op een andere boot.

    En ik vind het idioot dat er in een land waar er verdorie leerplicht is, er geen passen onderwijs is voor hun. Doe dan als school beter je best.


    Physics is awesome

    DragonWings schreef:
    (...)

    Indd
    het is een beetje raar dat kinderen een leerplicht hebben, en dan nergens aangenomen worden, dat is een beetje tegenstrijdig.

    In België is het soms nog erger. Dan moeten kinderen met een bepaalde handicap het 6e middelbaar over and over again doen omdat ze niet terecht kunnen in een beschutte werkplaats. Soms zitten er 25jarigen nog in het 6e middelbaar. En dan krijgen de jongere kinderen met handicap geen plaats op die school omdat die nog vol zit met leerlingen die er al lang weg moesten zijn. Dat vind ik ook niet kunnen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    In België is het soms nog erger. Dan moeten kinderen met een bepaalde handicap het 6e middelbaar over and over again doen omdat ze niet terecht kunnen in een beschutte werkplaats. Soms zitten er 25jarigen nog in het 6e middelbaar. En dan krijgen de jongere kinderen met handicap geen plaats op die school omdat die nog vol zit met leerlingen die er al lang weg moesten zijn. Dat vind ik ook niet kunnen.


    dat is eigenlijk gewoon idioot. ik heb niks tegen belgie hoor.


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Ik snap die heel zeilmeisje hype niet.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ze vinden geen school, waarom zoeken ze dan geen privéleraar?


    Has no one told you she's not breathing?

    Nouja, als ze het zelf willen moeten ze het vooral doen. (cat)


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Best wel triest dat ze moeten gaan zeilen om gewoon deftig onderwijs te krijgen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Erg dat ze daarvoor moeten gaan zeilen om onderwijs te krijgen gewoon belachelijk dus.

    Die titel is écht fout.
    Achja, je hebt van die idioten op de wereld.. Er is vást wel een school waar ze onderwijs kunnen krijgen, of desnoods privéonderwijs. Maar dat is dan waarschijnlijk weer te duur voor de ouders of die kinderen willen niet naar die school.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Meteor schreef:
    Best wel triest dat ze moeten gaan zeilen om gewoon deftig onderwijs te krijgen.


    If you can't blow them away with your brilliance, baffle them with your bullshit.

    Yoda schreef:
    Die titel is écht fout.
    Achja, je hebt van die idioten op de wereld.. Er is vást wel een school waar ze onderwijs kunnen krijgen, of desnoods privéonderwijs. Maar dat is dan waarschijnlijk weer te duur voor de ouders of die kinderen willen niet naar die school.


    OMG die titel zie ik nu pas xD LOL


    If you can't blow them away with your brilliance, baffle them with your bullshit.