• Ik droom nu al 2 weken hetzelfde. Er staan 4 mensjes die ik niet ken bij een of andere kloof, en dan komt er een man en die begint met een mes op ze in te hakken. Gek genoeg ben ik die man. Hij gooit de lijken in die kloof, maar dan komt Brian Rosenthal aanlopen.


    ^ die daar. Ik heb absoluut geen idee waarvoor hij, maar oke. Hij zegt dat meneer de crimineel in de kloof moet springen, maar die wil eerst wat ingewanden opruimen. Als hij dat heeft gedaan heeft die Brian een klok en hij wijst naar de kloof. Dus daar spring ik in, en achter me hoor ik Brian roepen. "De seconden tot je dood". Altijd dezelfde zin. Ik voel mezelf een soort van vallen en dan word ik weer wakker, ga ik weer slapen, heb ik weer die droom... blablabla. En dus ben ik s' ochtends weer moe maar over 2 weken moet ik weer naar school. Dus weet iemand hoe je van een droom afkomt, of weet iemand wat deze droom betekent?


    Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win.

    Ik zou het echt niet weten, echt niet. Maar eng is het wel zeg...


    Chaos is a ladder.

    Ik zou het echt niet weten, sorry


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Vampires schreef:
    Ik zou het echt niet weten, echt niet. Maar eng is het wel zeg...


    effort never betrays you

    Vampires schreef:
    Ik zou het echt niet weten, echt niet. Maar eng is het wel zeg...


    Tell me about it, stud.

    Wel, volgens Freud betekent het dat je je vader wilt vermoorden en sex wilt met je moeder. Freud vindt namelijk altijd dat je dat wilt. Freud is raar. (cat)

    maar is een rare droom :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Wut? En ik dacht dat ik vreemde dromen had. x'D
    Ehh, ik zeg niet meer slapen tot je gek wordt van slapeloosheid. Yay! Of ga bij een gekke dromen ontrafelaar langs.


    i put the fun in funeral

    Hoe raar het ook klinkt, je moet jezelf zover krijgen dat je tweemaal op die klok kijkt. In dromen zijn klokken en wekkers nooit twee keer hetzelfde. De ene keer zullen de wijzers op tien voor één staan en dan ineens op kwart over twaalf, wat niet kan omdat je dus terug bent in de tijd, of juist grandioos vooruit. Het kan ook zijn dat de wijzers ineens als een gek rondjes draaien, of dat de klok slap lijkt, dat soort dingen.
    Als dit je is gelukt, weet je dat je aan het dromen bent en zul je vanaf daar je droom kunnen besturen of zelfs stoppen.


    everything, in time

    Ben je bang voor de dood? Vraag je je soms af hoelang je te leven hebt of misschien voor iemand anders, die misschien dood gaat? Of worstel je met de vraag wat jij in de laatste uren van je leven doet?


    Your make-up is terrible

    Ik weet wel dat als je in je dromen een moord pleegt, het twee dingen kan betekenen.

    1. Het duidt op het beëindigen van een oude (soms slechte) gewoonte of denkwijze. Het kan ook aangeven dat het het eind is van een verslaving.

    2. Je hebt veel onderdrukte woede naar jezelf of naar anderen.

    Als je in een droom valt betekend het juist dat je wanhopig vast probeert te houden aan oude gewoontes enzo.

    Een klok kan ook weer voor meerdere dingen staan.

    1. Het kan duiden op een belang van tijd. Er is bijvoorbeeld spraken voor een deadline van iets

    2. Een klok kan ook duiden op de dood. Dit is echter meestal het geval als de klok stopt met tikken

    3. Als de wijzers tegen de klok in bewegen, zou het kunnen betekenen dat je bent gevangen in een dagelijkse sleur, of zou je het gevoel kunnen hebben dat je niks hebt bereikt in je leven

    4. Een tikende klok kan ook het tikken van een menselijk hart symboliseren en staat in verband met de emotionele kant van je leven.

    Dat is alles wat ik kon vinden of al wist. Ik hoop dat je der iets aan hebt.


    Happy Birthday my Potter!

    Ga een film kijken voor je gaat slapen?
    Hij lijkt op mijn uitwisselingspartner btw..


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Het is heel mooi dat er zoveel redenen bedacht worden en die kúnnen er ook aan verbonden zijn, maar dat hoeft niet direct iets ingewikkelds te zijn.

    Heb je toevallig een film of boek gelezen dat een flinke indruk op je heeft gemaakt? Zo zijn mijn dromen de laatste tijd vervuld met horror, doordat ik nogal veel in dat genre schrijf.

    Wat misschien kan helpen (heb ik van mijn moeder geleerd die dat ook doet als ze teveel 'enge' dingen gezien/gelezen heeft), is een simpel kinderboekje lezen voor je naar bed gaat. Of kijk naar een leuke Disney film of zoiets dergelijks. Slaap desnoods met rustgevende muziek op de achtergrond.

    Zo leid je zelf je gedachten af van de droom en wordt de kans dat hij zichzelf herhaalt een stuk kleiner. Het is het proberen waard. (:


    Til hug og blod.

    Mordin schreef:
    Wel, volgens Freud betekent het dat je je vader wilt vermoorden en sex wilt met je moeder. Freud vindt namelijk altijd dat je dat wilt. Freud is raar. (cat)

    maar is een rare droom :Y)
    Eigenlijk, als we het op Freuds manier bekijken;
    Je hebt de id(onderbewustzijn, dierlijke instincten), de ego (lastig kort uit te leggen, een rationele energie in het bewustzijn die de id enigszins in bedwang houdt) en de superego (soort geweten). Als je wakker bent, horen alle drie deze dingen actief te zijn. In je dromen is het echter vooral de id die de beelden vormt, die soms vervormt worden door de superego als de beelden te choquerend zijn. Hierdoor wordt de inhoud van de id symbolischer.
    Volgens Freud hebben dromen een manifeste en een latente inhoud. Dat eerste is wat je je nog herinnert wanneer je wakker wordt. Volgens Freud betekent dit op zich niets, hij zag dit niet als de werkelijke boodschap die de droom probeerde door te geven.
    De boodschap zit volgens hem in de latente inhoud, maar is vervormd naar een manifeste vorm en daardoor niet goed te herkennen. Men moet dus proberen de latente inhoud achter de manifeste inhoud te zoeken.

    Maar het is wel waar dat Freud seks als de drijfveer voor ongeveer alles zag. Op latere leeftijd niet per se met je moeder, maar het is waar dat hij dacht dat een kind in de fallische fase (ongeveer drie tot zes jaar oud) instinctief inderdaad zijn seksuele verlangens op zijn moeder richt en jaloers wordt op zijn vader. De id zorgt ervoor dat het kind zijn vader wil vermoorden, de ego houdt dat tegen.

    Enfin. De droom. Volgens Freud heeft het dus vast iets met seks te maken en je verborgen en verboden verlangens. Geen idee hoe hij dat er uit zou halen, maar ja.
    Maar die jongen, hoe kijk je tegen hem aan als je droomt? Bedreigend, ben je bang voor hem? Ik ken die gozer zelf niet, maar als het een bekend iemand is, moet er vast wel een foto of een filmpje zijn waar hij er zo belachelijk grappig op uit ziet dat hij niet meer angstaanjagend is. *denkt aan Boggart bij Harry Potter*
    Misschien slaap je dan wat rustiger. Ik weet het niet. Ik ben geen expert. Ik kan alleen anderen napraten. :Y)


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Probeer eens iets anders te doen, in je droom. Klinkt heel raar, maar als jij iets veranderd veranderd je droom ook. Ren weg, gooi met iets, wees creatief en observeer. En inderdaad, vermijd eventueel enge dingen als je daar niet tegen kunt. Goodluck nightmaresoldier!


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Net zo geloofwaardig als 'goede lopster slechte lopster'.


    Life is full of fake people

    Vampires schreef:
    Ik zou het echt niet weten, echt niet. Maar eng is het wel zeg...