• Op dinsdag moet ik een Profielwerkstuk onderwerp hebben. Ik zit in Vwo 6 en heb al een onderwerp bedacht, maar dat is vandaag afgewezen. Ik vraag jullie, hebben jullie misschien ideeën voor mij?

    Vakken waarbij ik mijn pws zou willen doen:
    -Aardrijkskunde
    -Geschiedenis
    -Nederlands

    Interesses:
    -Engelse koningshuis
    -Aanslagen 9/11
    -Ontwikkelingshulp
    -Schrijven
    -Reizen

    Dankjewel! En ik ben nieuwsgierig, als jullie al een pws hebben gedaan, wat was jullie onderwerp?


    Travel far enough, you'll meet yourself

    ik moet nog mijn ow voor mijn pws wat specifieker maken. Maar dat hoef ik pas te doen op iets van 4 september, als ik weer naar school moet. Ik heb nu iets van gedrag van de mens en hoe de hersenen hiermee zijn verbonden. Een beetje psychologie / biologie achtig dus. Je zou iets kunnen doen over reisliteratuur, of hoe ontwikkelingshulp nog meer kan worden verbeterd.. Er zijn ook veel site's waar je op kunt kijken voor een ow.


    Aan niets denken is ook denken.

    Mijn onderwerp was kindermishandeling. (cat)


    -

    Ik heb accenten en dialecten binnen de Engelse taal, dus Engels (: Ik zit nu op 50 pagina's of zo. Veel te veel, waarschijnlijk.


    Destroy what destroys you.

    Ik heb voor Aardrijkskunde een ontwikkelingsproject verzonnen waarbij ik dus rekening hield met de omstandigheden.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Hmm opzich kun je daar wel wat mee denk ik. Wij (een vriendin en ik) hadden als vak Nederlands en ons profielwerkstuk ging over twee boeken van Renate Dorrestein. Zij schrijft over problemen die je in de hulpverlening tegen kunt komen en wij wilden allebei in de hulpverlening werken, dus sloten de boeken aan bij onze interesses en het vak Nederlands was hierbij te betrekken. Wij hadden dan een samenvatting van het boek, dingen over de schrijfster enzo. Het was echt een heeel groot verslag :').
    Maar je zou Nederlands denk ik wel kunnen combineren met iets over schrijven of aardrijkskunde met reizen combineren.

    Succes in ieder geval! (:


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Ik weet niet of je hier veel aan hebt, maar je kan de aanslagen van 9/11 misschien combineren met de slachtofferhulp??

    Ikzelf heb vorig jaar een gedichtenbundel gemaakt. Daarbij moest ik echter ook nog een onderzoek doen. Ik heb toen een onderzoek bij die gedichtenbundel gemaakt, namelijk wat mensen van verschillende leeftijdscategorieën in die gedichten zagen en in hoeverre gedichteninterpretatie wordt gestimuleerd door het toevoegen van afbeeldingen (ook per leeftijdscategorie).

    Een vriendin van mij heeft een boek geschreven en moest daar ook een onderzoek bij doen. Ze heeft onderzoek gedaan naar uitgeverijen en wat die in boeken zoeken/hoe ze promoten etc.

    Misschien kun je daar iets mee? Allebei waren natuurlijk voor Nederlands.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Je kan via google ook goeie sites vinden die je hierbij kunnen helpen. Ik zou voor geschidenis gaan en dan het Engelse koningshuis, denk bijvoorbeeld aan Hendrik VIII die maakte geschiedenis op een gruwleijke manier of bijvoorbeeld zijn dochter Elizabeth I die ook redelijk bekend is.


    Physics is awesome