• Hello c:
    Ik moet morgen een kleine "spreekbeurt" van 2 minuten houden over een voorbeeld van massacultuur, en waaróm het massacultuur is. Maar ik weet dus echt niks te verzinnen ;_; Heeft iemand misschien een idee? Het liefste niet iets afgezaagds zoals de Mona Lisa ofzo D:
    Ik kan echt niks bedenken ;s


    Alis volat propriis.

    Merken en populaire muziek zijn onder andere onderdeel van massacultuur.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    Merken en populaire muziek zijn onder andere onderdeel van massacultuur.

    Thanks c:
    Maar als ik een merk/muziekstijl zou kiezen, hoe moet ik dan uitleggen dat dat deel uitmaakt van massacultuur?
    Want wij hebben geleerd dat massacultuur iets is dat zo bekend is dat iedereen het gezien/gehoord wil hebben, maar dat het idee erachter niet bekend is. Dus zoals bij de Mona Lisa, dat iedereen het gezien wil hebben maar niemand het verhaal van het schilderij kent. Hoe zit dat dan met een merk? ;o


    Alis volat propriis.

    Laufey schreef:
    (...)
    Thanks c:
    Maar als ik een merk/muziekstijl zou kiezen, hoe moet ik dan uitleggen dat dat deel uitmaakt van massacultuur?
    Want wij hebben geleerd dat massacultuur iets is dat zo bekend is dat iedereen het gezien/gehoord wil hebben, maar dat het idee erachter niet bekend is. Dus zoals bij de Mona Lisa, dat iedereen het gezien wil hebben maar niemand het verhaal van het schilderij kent. Hoe zit dat dan met een merk? ;o


    Met een merk kan ik niet met zekerheid zeggen, maar laten we als voorbeeld een lied nemen. Starships van Nicki Minaj, iedereen kent het nummer, kan het meezingen en weet hoe het gaat, maar niemand heeft echt nagedacht over wat het betekend, of waar het lied écht over gaat.
    Zo zou je bij een merk bijvoorbeeld kunnen doen; Een modeshow van Chanel op de Paris Fashion Week. Iedereen wil de show zien, de nieuwe collectie bewonderen, maar niemand weet waar de ontwerper aan dacht toen hij het ontwierp, of wat zijn achterliggende gedachte was.

    [ bericht aangepast op 3 sep 2012 - 18:59 ]


    We'll still love each other, forever and always. <3

    OneDirection / Tokio Hotel een aantal jaren terug...

    Of gewoon iets als de toren van pisa.


    He's a lion. Who Can Talk.

    Of de Eiffeltoren, die wil ook iedereen gezien hebben toch? Maar niet iedereen zal weten waarom het gebouwd is en door wie.


    You are beautiful, you are love.

    Bedankt! ;D


    Alis volat propriis.

    Cydonia schreef:
    Of de Eiffeltoren, die wil ook iedereen gezien hebben toch? Maar niet iedereen zal weten waarom het gebouwd is en door wie.

    Humm echt wel, ik heb der een spreekbeurt over gehouden. Door Gustav Eiffel en voor een tentoonstelling.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Valentino schreef:
    Merken en populaire muziek zijn onder andere onderdeel van massacultuur.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ellenpoep schreef:
    (...)
    Humm echt wel, ik heb der een spreekbeurt over gehouden. Door Gustav Eiffel en voor een tentoonstelling.


    Leuk dat je daar een spreekbeurt over hebt gehouden. (: Maar daarom zei ik dus ook "niet iedereen" (er zijn natuurlijk ook genoeg die het wel weten).


    You are beautiful, you are love.

    Merken, populaire muziek, social media zoals facebook of twitter.


    Physics is awesome