• Zeiktopic!

    Mijn oma is 4 mei 2011 overleden en mijn opa kreeg een paar maanden later een nieuwe vrienden. Afgekort even P.
    P. is altijd al de beste vriendin van mijn oma geweest en voor mijn oma en opa elkaar überhaupt kende had ze gezegd dat, als ze ooit kwam te overlijden, ze wilde dat P. voor haar kinderen zou zorgen. Oma leefde meer voor anderen, dan voor zichzelf. Wij -mijn vader (zoon van de desbetreffende opa en oma), moeder, oom, tante, nichtjes, broer en ik- hebben er allemaal geen problemen mee dat opa nu samen is met P. Sterker nog, wij zijn blij voor hen beiden, mede omdat P. altijd deel is geweest van de familie voor ons en omdat opa opnieuw liefde heeft gevonden. We zijn er ook honderd procent zeker van dat mijn oma het geen probleem had gevonden.

    Zij niet, maar een tante van mijn vader dus wel. Ze vindt het echt niet kunnen en weigert nog met P. te praten. P. heeft zelfs een keer naar haar gebeld, maar de hoorn werd er gewoonweg op gegooid en nu heeft ze de helft van de familie tegen P. opgezet. Tegen mijn opa doet niemand moeilijk, alleen tegen haar. Ik vind dit ongelooflijk zielig voor P. en kinderachtig van de rest. Jezus, het zijn bejaarden mensen, van hen zou je toch zeker wel mogen verwachten dat ze het fatsoen zouden hebben zich volwassen te gedragen en zich niet met zulke zaken te bemoeien? Die tante van mijn vader is nog niet eens de zus van mijn oma, ze is aangetrouwde familie, dus ze heeft wat dit betreft geen recht van spreken. Vreselijk! P. is een hartstikke lief mens!

    Ik kan me hier dus zo hard aan irriteren, dat ik het hier even kwijt wilde. Bedankt Quizlet. (:

    [ bericht aangepast op 29 aug 2012 - 19:07 ]


    everything, in time

    Uneventful schreef:
    Ik vind het eigenlijk best zielig.. Ik weet niet hoe jouw oma in elkaar zat, maar ik zou niet willen dat "de liefde van m'n leven" met m'n beste vriendin gaat nadat ik dood ben.
    Dat betekent niet dat ik het eens ben met je tante want het kan me niets schelen wie met wie gaat, maar ergens vind ik het sneu voor je oma.


    Oké, dit wil ik echt de wereld uit helpen. Natuurlijk is de relatie tussen mijn opa en P. lang niet hetzelfde als tussen hem en oma. Ze genieten van elkaars gezelschap en geven toe dat er wel iets meer is, maar ze zullen nooit 'ik hou van je' tegen elkaar zeggen, omdat mijn opa's hart nog altijd aan mijn oma toebehoort.
    Ze hebben zelfs duidelijke afspraken gemaakt. Ze zien elkaar ongeveer 2x per week, want ze willen niet te veel op elkaars lip zitten. Daarnaast gaan ze ook niet samenwonen, omdat mijn opa niet nóg eens voor iemand kan zorgen (mijn oma was de laatste jaren ziek en dat werd steeds erger, dus mijn opa heeft haar lief verzorgd).
    Het zal noooooooooit, ik herhaal; noooooooit hetzelfde zijn. Mijn opa geniet van P's gezelschap, maar zijn echte ware liefde is en blijft oma.
    Als je mijn oma zou kennen, dan weet je dat ze hier vrede mee zou hebben.


    everything, in time

    Broadfields schreef:
    (...)

    Oké, dit wil ik echt de wereld uit helpen. Natuurlijk is de relatie tussen mijn opa en P. lang niet hetzelfde als tussen hem en oma. Ze genieten van elkaars gezelschap en geven toe dat er wel iets meer is, maar ze zullen nooit 'ik hou van je' tegen elkaar zeggen, omdat mijn opa's hart nog altijd aan mijn oma toebehoort.
    Ze hebben zelfs duidelijke afspraken gemaakt. Ze zien elkaar ongeveer 2x per week, want ze willen niet te veel op elkaars lip zitten. Daarnaast gaan ze ook niet samenwonen, omdat mijn opa niet nóg eens voor iemand kan zorgen (mijn oma was de laatste jaren ziek en dat werd steeds erger, dus mijn opa heeft haar lief verzorgd).
    Het zal noooooooooit, ik herhaal; noooooooit hetzelfde zijn. Mijn opa geniet van P's gezelschap, maar zijn echte ware liefde is en blijft oma.
    Als je mijn oma zou kennen, dan weet je dat ze hier vrede mee zou hebben.

    Kijk, zo kan ik het wel weer begrijpen. Dat is net even iets anders dan echt houden van en dan kan ik het nog wel snappen. Dan vind ik het alleen maar een grote kutstreek van die tante.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.