• Vandaag moet ik voor de eerste keer naar een psycholoog, ik weet echt niet wat te verwachten. Is iemand hier al naar een psycholoog geweest en hoe is dat?

    Ik ben al een paar keer bij een psycholoog geweest en ik vond het echt erg. Maar dat kwam meer door de personen zelf. Als je een vriendelijk iemand hebt die je vertrouwt, is het echt niet zo erg.

    Longclaw schreef:
    Wat lopen er tegenwoordig veel jongeren bij 'n psycholoog...


    Voor wat voor een zaken gaan jullie eigenlijk? (Ik verwacht niet direct antwoord, maar ben nieuwsgierig... als iemand het wil zeggen)


    "Il n'y a que les morts, qui ne reviennent pas."

    Vaak genoeg geweest en ik vind het persoonlijk erg fijn, hoewel dat ook maar je ervaring is. Ik heb een kanjer van een psycholoog en ik mag haar heel graag; ik vertrouw haar en zij helpt mij goed .Mijn ervaring is positief!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ben ik de enige die nog nooit bij een psycholoog is geweest? :')
    Ik heb werkelijk geen idee hoe zoiets gaat en ik hoop dat ik daar ook nooit hoef te zitten.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Ben ik de enige die nog nooit bij een psycholoog is geweest? :')
    Ik heb werkelijk geen idee hoe zoiets gaat en ik hoop dat ik daar ook nooit hoef te zitten. maar ik verwacht dat ik er uiteindelijk wel kom.

    Mijn hoofd is ook niet helemaal honderd.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Barnabas schreef:
    Ben ik de enige die nog nooit bij een psycholoog is geweest? :')
    Ik heb werkelijk geen idee hoe zoiets gaat en ik hoop dat ik daar ook nooit hoef te zitten.


    Ik dacht net hetzelfde. (;


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Geen psycholoog, wel een maatschappelijk werker.


    No growth of the heart is ever a waste

    Savoureur schreef:
    (...)

    Voor wat voor een zaken gaan jullie eigenlijk? (Ik verwacht niet direct antwoord, maar ben nieuwsgierig... als iemand het wil zeggen)


    Ik loop nu echt al jaren bij een psycholoog, dit is vanwege mijn verleden en dat verleden heeft een aantal negatieve gevolgen met zich mee gebracht. Samen met een psychologe proberen we er dus aan te werken, zodat ik dadelijk vrij en rustig kan leven zonder angst. Dat klinkt nu allemaal dramatischer dan het eigenlijk is hoor, haha.
    Het probleem is enkel dat ik meen dat ik het allemaal zelf wel aan kan en geen hulp nodig heb. Mijn psychologe kent me intussen wel en weet dat ik gewoonweg te eigenwijs ben, dus die laat me. Elke keer flikker ik natuurlijk kei hard op mijn bek en samen met haar lossen we het dus op, ze heeft zo heerlijk veel geduld!


    everything, in time

    Intan schreef op 3 sep 2012 - 17:12:


    Ik, het hielp me dus niet . Eerst zei ik dat ze zich bemoeide met me leven, dat ze psychisch gestoord was, en ik zei dat ze me toch niet mocht.
    Ik had erge gedragsproblemen.
    haha geniaal:)
    alleen deze mensen proberen je te helpen, ze helpen je van je angsten af en helpen je om een nieuwe start te maken. veel succes!


    If you can dream it, you can do it❤️

    Barnabas schreef:
    Ben ik de enige die nog nooit bij een psycholoog is geweest? :')
    Ik heb werkelijk geen idee hoe zoiets gaat en ik hoop dat ik daar ook nooit hoef te zitten.


    “You know you're in love when you can't fall asleep because reality is finally better than your dreams.”

    Mijn moeder is psycholoog voor volwassenen.

    En ja volgens mij gaan er idd veel jongeren nu naar een psycholoog. Maar beter nu zodat je kan omgaan met je verleden/problemen dan dat je als volwassenen hier nog steeds mee worstelt en bijv. dan pas naar een psycholoog gaat. (Ik zeg natuurlijk niet dat als je naar een psycholoog bent gegaan dat dan al je problemen weg zijn)
    Maar hé er reageren natuurlijk vooral mensen die naar een psycholoog (zijn ge) gaan omdat die er ervaring mee hebben en dus dit onderwerp opvalt. Net zoals kinderen van psychologen dit topic opvalt :')


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Telt de creatieve therapeut ook? Dan ja, omdat ik een depressie had, wat voorkwam uit aanpassingsproblemen.


    SLOAN.

    Damare schreef:
    Mijn moeder is psycholoog voor volwassenen.

    En ja volgens mij gaan er idd veel jongeren nu naar een psycholoog. Maar beter nu zodat je kan omgaan met je verleden/problemen dan dat je als volwassenen hier nog steeds mee worstelt en bijv. dan pas naar een psycholoog gaat. (Ik zeg natuurlijk niet dat als je naar een psycholoog bent gegaan dat dan al je problemen weg zijn)
    Maar hé er reageren natuurlijk vooral mensen die naar een psycholoog (zijn ge) gaan omdat die er ervaring mee hebben en dus dit onderwerp opvalt. Net zoals kinderen van psychologen dit topic opvalt :')


    Ik zeg niet dat er vroeger slechte kennis was, alleen de kennis is uitgebreider en er is veel meer kennis, waardoor er ook mogeljikheden zijn en het normaal is geworden als je naar een psycholoog gaat - vroeger was dat minder. Ik vind het tof dat je moeder psycholoog is. Psychologie vind ik erg interessant, en een studie spreekt mij aan, maar ik denk dat ik het te veel aantrek en over mezelf ga denken. Dat is ook een vak apart: diplomatiek blijven als psycholoog. Respect, hoor, ik kan dat denk ik niet. - hoezo off-topic -


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Barnabas schreef:
    Ben ik de enige die nog nooit bij een psycholoog is geweest? :')
    Ik heb werkelijk geen idee hoe zoiets gaat en ik hoop dat ik daar ook nooit hoef te zitten.

    Ik ook niet hoor. Van mijn vriendinnen ook maar één, maar die gaat tegenwoordig ook niet meer.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2012 - 15:10 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Barnabas schreef:
    Ben ik de enige die nog nooit bij een psycholoog is geweest? :')
    Ik heb werkelijk geen idee hoe zoiets gaat en ik hoop dat ik daar ook nooit hoef te zitten.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.