• Sommigen zullen zich er nog niet mee bezig houden, maar op welke politieke partij zouden jullie stemmen of waar ga je op stemmen? Ben wel benieuwd.

    Zelf kan ik nog net niet stemmen, maar heb wel vast even de stemwijzer ingevuld. Daar uit kwam de Partij van de Dieren. En die bevallen me ook wel ja. (:
    Verder ben ik nogal anti-PVV, maar laat ik daar verder geen woorden aan vuil maken.

    Hier een lijstje van de meeste partijen.

    VVD
    PvdA
    PVV
    CDA
    SP
    D66
    GroenLinks
    ChristenUnie
    SGP
    Partij voor de Dieren
    Partij van de Toekomst


    Edit: Belgen mogen natuurlijk ook kwijt waar ze op stemmen. :Y)

    [ bericht aangepast op 5 sep 2012 - 14:32 ]


    You are beautiful, you are love.

    Alakay schreef:
    (...)
    Maar hoe groot is de kans dat de plannen uitvoerbaar zijn en dat ze gaan regeren? Bijna 0.

    Tja ik kies liever op zo'n partij dan op een partij die het alleen maar slechter maakt.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Alakay schreef:
    (...)
    Maar hoe groot is de kans dat de plannen uitvoerbaar zijn en dat ze gaan regeren? Bijna 0.


    Dan hebben we nog twee keuzes. De VVD of de SP die de kont van de PvdA kust die voor de langstudeerboete zijn en het stufi willen afschaffen. Kies maar.


    Your make-up is terrible

    Alakay schreef:
    (...)
    Maar hoe groot is de kans dat de plannen uitvoerbaar zijn en dat ze gaan regeren? Bijna 0.

    Inderdaad. 'k Ga ook niet op zo'n kleinere partij stemmen ^^


    "I shut my eyes in order to see.'

    Huntelaar schreef:
    (...)
    Snap ik. Maar ik vind het wel heel erg dat er zo'n angst-taboe op die partij hangt onder de PVV-stemmers. Veel mensen durven niet eens te zeggen dat ze op PVV stemmen omdat "iedereen" daar dan weer helemaal fel op reageert, dat je racist bent en alles. Maar toch hebben ze telkens weer een hoop mensen achter zich.
    Daarbij, ze hebben meer punten dan alleen de islamisering, maar goed, de media brengt alleen dat punt telkens naar voren.

    Daarbij ben ik nieteens racistisch. Verre van, ik heb een stiekeme liefde voor knappe latino's. (cat) Ik heb alleen het gevoel dat bepaalde dingen in Nederland niet werken wat betreft multiculturele samenleving. En nu heb ik uiteindelijk toch nog antwoord gegeven op deze stelling, haha.


    Jaa, heb je helemaal gelijk aan hoor. Er zou geen taboe op hoeven rusten en ik denk dat de meerderheid van de stemmers inderdaad niet racistisch is. Het heeft dus ook geen zin om ze te veroordelen.
    Wilders komt op mij wel eens racistisch over, al zegt ie soms heel hard dat dat niet het geval is. Verder vind ik rechtvaardigheid wel belangrijk, dus ook voor migranten. Al vind ik het boerka-verbod nog wel begrijpelijk.
    En je mag gerust je mening geven hoor. ;]


    You are beautiful, you are love.

    Rhaegar schreef:
    (...)
    Inderdaad. 'k Ga ook niet op zo'n kleinere partij stemmen ^^

    Ja, hij blijft klein als je er niet op stemt. Dan geef je ze ook geen kans.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Cydonia schreef:
    (...)

    Jaa, heb je helemaal gelijk aan hoor. Er zou geen taboe op hoeven rusten en ik denk dat de meerderheid van de stemmers inderdaad niet racistisch is. Het heeft dus ook geen zin om ze te veroordelen.
    Wilders komt op mij wel eens racistisch over, al zegt ie soms heel hard dat dat niet het geval is. Verder vind ik rechtvaardigheid wel belangrijk, dus ook voor migranten. Al vind ik het boerka-verbod nog wel begrijpelijk.
    En je mag gerust je mening geven hoor. ;]

    Yes, daar is een forum voor (: Ik vond het trouwens erg opvallend, want ik ging net eens opzoeken wat jongeren over het algemeen stemmen, en de PVV kwam het beste uit de bus bij jongeren tussen de 18 en 25!

    Daarbij wil ik helemaal af van die vieze bankenvriendjes van de VVD die ervoor zorgen dat straks alleen de rijkere jongeren kunnen studeren en reizen. Rutte beloofd altijd een hoop maar heeft in plaats van de werkgelegenheid te verhogen de werkeloosheid alleen maar erger gemaakt. Daar bovenop liegt hij ook nog eens tijdens debatten. Ik zeg, weg ermee.


    ars moriendi

    Rhaegar schreef:
    (...)
    Inderdaad. 'k Ga ook niet op zo'n kleinere partij stemmen ^^


    En juist daardoor blijven al die kutpartijen de grootste en hebben ze het meeste invloed. :'D


    Your make-up is terrible

    CyberLord schreef:
    (...)
    Ja, hij blijft klein als je er niet op stemt. Dan geef je ze ook geen kans.

    Kleine partijen hebben amper kans om iets op te zetten omdat de grote partijen van Nederland zo over hen heen walsen. Het is bijna niet te doen om jezelf als nieuwe partij op de kaart te zetten. Erg oneerlijk.

    [ bericht aangepast op 5 sep 2012 - 14:09 ]


    ars moriendi

    CyberLord schreef:
    (...)
    Ja, hij blijft klein als je er niet op stemt. Dan geef je ze ook geen kans.

    Tja, als ik zeker weet dat er vele mensen op stemmen, dan ga'k er wel op stemmen, maar ik weet dat dat niet gaat gebeuren, dus dan wil ik dat risico niet lopen. Dan maar strategisch stemmen ^^


    "I shut my eyes in order to see.'

    Maar die kleine partijen zijn ook heel vaak heel erg gericht op 1 bepaald punt, zoals partij voor de dieren vooral voor de dieren opkomt [natuurlijk hebben ze ook talloze anderen standpunten die niets met dieren te maken hebben, maar toch] en ik zie niets in die single-issues partijen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Lexus schreef:
    Maar die kleine partijen zijn ook heel vaak heel erg gericht op 1 bepaald punt, zoals partij voor de dieren vooral voor de dieren opkomt [natuurlijk hebben ze ook talloze anderen standpunten die niets met dieren te maken hebben, maar toch] en ik zie niets in die single-issues partijen.

    Dat ook! Of van die onzin standpunten :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Rhaegar schreef:
    (...)
    Tja, als ik zeker weet dat er vele mensen op stemmen, dan ga'k er wel op stemmen, maar ik weet dat dat niet gaat gebeuren, dus dan wil ik dat risico niet lopen. Dan maar strategisch stemmen ^^


    Deze partij heeft mij juist overgehaalt om eens te stemmen haha. Anders zou ik het toch niet doen.


    Your make-up is terrible

    Rhaegar schreef:
    (...)
    Dat ook! Of van die onzin standpunten :'D


    Precies.
    Jullie moeten even deze stemwijzer [voor de lol] maken, hij is zo grappig ;
    Stomwijzer

    [ bericht aangepast op 5 sep 2012 - 14:14 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Lexus schreef:
    (...)

    Precies.
    Jullie moeten even deze stemwijzer [voor de lol] maken, hij is zo grappig ;
    Stomwijzer


    Hahaha, geweldig. Piratenpartj.
    Dan blijf ik toch bij de partij van de toekomst, die heeft daarin hetzelfde standpunt lol.


    Your make-up is terrible

    Lexus schreef:
    (...)

    Precies.
    Jullie moeten even deze stemwijzer [voor de lol] maken, hij is zo grappig ;
    Stomwijzer

    Hahaha geniaal. x'D
    "Rondje van de Staat!" _O_ Heerlijk.


    ars moriendi