• Sommigen zullen zich er nog niet mee bezig houden, maar op welke politieke partij zouden jullie stemmen of waar ga je op stemmen? Ben wel benieuwd.

    Zelf kan ik nog net niet stemmen, maar heb wel vast even de stemwijzer ingevuld. Daar uit kwam de Partij van de Dieren. En die bevallen me ook wel ja. (:
    Verder ben ik nogal anti-PVV, maar laat ik daar verder geen woorden aan vuil maken.

    Hier een lijstje van de meeste partijen.

    VVD
    PvdA
    PVV
    CDA
    SP
    D66
    GroenLinks
    ChristenUnie
    SGP
    Partij voor de Dieren
    Partij van de Toekomst


    Edit: Belgen mogen natuurlijk ook kwijt waar ze op stemmen. :Y)

    [ bericht aangepast op 5 sep 2012 - 14:32 ]


    You are beautiful, you are love.

    Pvv of SP, vanwege studiefinanciering.

    SP I guess. Kwam ook uit mijn stemwijzer.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Op niks. Nog niet volwassen. : $

    Maar anders zou ik op de NVA stemmen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Huntelaar schreef:

    Snap ik. Maar ik vind het wel heel erg dat er zo'n angst-taboe op die partij hangt onder de PVV-stemmers. Veel mensen durven niet eens te zeggen dat ze op PVV stemmen omdat "iedereen" daar dan weer helemaal fel op reageert, dat je racist bent en alles. Maar toch hebben ze telkens weer een hoop mensen achter zich.
    Daarbij, ze hebben meer punten dan alleen de islamisering, maar goed, de media brengt alleen dat punt telkens naar voren.

    Daarbij ben ik nieteens racistisch. Verre van, ik heb een stiekeme liefde voor knappe latino's. (cat) Ik heb alleen het gevoel dat bepaalde dingen in Nederland niet werken wat betreft multiculturele samenleving.


    Ik begrijp iets niet, zag in een andere reactie dat je de filmopleiding doet, dat is 'Kunst&Cultuur'. Juist de PVV heeft de afgelopen twee jaar de bezuinigingen op o.a. films erdoor gedrukt. Ook de 250 miljoen euro minder voor de Publieke Omroep komt bij de PVV vandaan. Waarom stem je op een partij die juist jou toekomstige werk wegbezuinigt?

    Verder zeg je via een omweg dat je toch vanwege het multiculti-standpunt op die partij stemt. Maar als je de lijjn van de PVV doortrekt, dat is juist die partij er fel op tegen dat we de multiculti-problemen oplossen.

    Polenmeldpunt? Waarom, juist de Polen komen hier een paar jaar werken en gaan daarna terug naar Polen.

    Marokkanenprobleem? Nee, het is niet typisch Marokkaans, het zijn jongens die te lang in hun puberteit blijven hangen. De Nederlandse versie daarvan vind je in het voetbalstadion. Maar goed, de PVV wil ze terugsturen naar Marokka, wat onzin is omdat ze hier zijn geboren en opgegroeid.

    Asielzoekers? Ga alsjeblieft naar het COA en laat je heel goed voorlichten hoe moeilijk het nu al is om als asielzoeker hier je weg te vinden. Juist deze groep heeft een start als 2erangs Nederlanders, omdat ze geen gebruik mogen maken van de zorg, nog minder geld voor eten hebben dan een iemand in de bijstand. Hebben ze na jaren wachten misschien een verblijfsvergunning, kunnen ze nauwelijks aan het werk omdat hun diploma's hier minder waard zijn. Tragisch voorbeeld is een Iraanse chirurg, die hier alleen als verpleger aan de slag kan terwijl we een tekort hebben aan goede artsen.


    Ik hoop voor je dat je heel snel een echte Latino aan de haak slaat, dan ontdek je zelf hoe een echte multi-culti-relatie werkt (wbw)


    Overigens stem ik dit jaar via de Stembreker omdat ik geen zin heb om over twee jaar weer verkiezingen te hebben, woensdagmorgen komt er een sms'je welke partij het wordt.


    Vergeten: de poll van Anne hier op Quizlet: Op welke partij ga/zou je stemmen?

    [ bericht aangepast op 8 sep 2012 - 19:00 ]

    Jablan schreef:
    (...)

    Ik begrijp iets niet, zag in een andere reactie dat je de filmopleiding doet, dat is 'Kunst&Cultuur'. Juist de PVV heeft de afgelopen twee jaar de bezuinigingen op o.a. films erdoor gedrukt. Ook de 250 miljoen euro minder voor de Publieke Omroep komt bij de PVV vandaan. Waarom stem je op een partij die juist jou toekomstige werk wegbezuinigt?

    Verder zeg je via een omweg dat je toch vanwege het multiculti-standpunt op die partij stemt. Maar als je de lijjn van de PVV doortrekt, dat is juist die partij er fel op tegen dat we de multiculti-problemen oplossen.

    Polenmeldpunt? Waarom, juist de Polen komen hier een paar jaar werken en gaan daarna terug naar Polen.

    Marokkanenprobleem? Nee, het is niet typisch Marokkaans, het zijn jongens die te lang in hun puberteit blijven hangen. De Nederlandse versie daarvan vind je in het voetbalstadion. Maar goed, de PVV wil ze terugsturen naar Marokka, wat onzin is omdat ze hier zijn geboren en opgegroeid.

    Asielzoekers? Ga alsjeblieft naar het COA en laat je heel goed voorlichten hoe moeilijk het nu al is om als asielzoeker hier je weg te vinden. Juist deze groep heeft een start als 2erangs Nederlanders, omdat ze geen gebruik mogen maken van de zorg, nog minder geld voor eten hebben dan een iemand in de bijstand. Hebben ze na jaren wachten misschien een verblijfsvergunning, kunnen ze nauwelijks aan het werk omdat hun diploma's hier minder waard zijn. Tragisch voorbeeld is een Iraanse chirurg, die hier alleen als verpleger aan de slag kan terwijl we een tekort hebben aan goede artsen.


    Ik hoop voor je dat je heel snel een echte Latino aan de haak slaat, dan ontdek je zelf hoe een echte multi-culti-relatie werkt (wbw)


    Overigens stem ik dit jaar via de Stembreker omdat ik geen zin heb om over twee jaar weer verkiezingen te hebben, woensdagmorgen komt er een sms'je welke partij het wordt.


    Vergeten: de poll van Anne hier op Quizlet: Op welke partij ga/zou je stemmen?

    Ik respecteer het dat je je er zo in hebt verdiept in je standpunten verdedigd. Wat het bezuinigen op cultuur betreft heb je helemaal gelijk. Maar ik geloof dat zo'n beetje elke partij als eerste wil(de) snijden in het "nutteloze" media-vak. Dat is nu al een tijdje geleden gebeurd, en zal, vooral nu we in deze zware crisis zitten, niet gauw worden teruggedraaid.

    Ik heb nu niet veel tijd omdat ik vanavond wegga, maar ik ben het er totaal niet mee eens dat het geld dat we zelf al zo hard nodig hebben naar de armere landen van Europa wordt gesluist. Nu is het griekenland. Straks is het Spanje. Vervolgens Italië. En daarna Portugal. Het immigratiebeleid is totaal niet meer in handen van Nederland maar in dat van Brussel, en ik vind het een beetje eng dat de landen van Europa meer en meer één worden in plaats van een land blijven met eigen beslissingen en rechten. Nederland is niet voor niks een van de sterkere landen van Europa. Ik wil niet opgaan in het hele Europa-circus.

    En wat die latino betreft; ik ben momenteel met een hele leuke jongen bezig 8) Lolol.


    ars moriendi

    Die bezuinigingen op Kunst & Cultuur worden deels teruggedraaid bij een aantal andere partijen. Bovendien is Joop vd Ende begonnen met een stevige lobby om te voorkomen dat er nog meer bezuinigd wordt, het is hem ook gelukt de BTW-verhoging op Concertkaarten terug te draaien, dus laten we er het beste van hopen.

    Europa is een ander verhaal, eigenlijk is er drie keer Europa.

    - Eurozone. Griekenland en Italië hadden nooit de Euro mogen krijgen, maar ze hebben hem nu eenmaal en we hebben geen keuze, als we niets doen, dan kost het ons nog veel meer geld dan nu.

    - Schengengebied. Dat is het gebied zonder paspoortcontroles. Voor mij is het logisch dat je dan samenwerkt met de andere landen. Immigratie kun je best zelf willen regelen, maar daar horen dan ook grenscontroles bij. Niet erg handig, want tijdrovend (De Schengenbuitengrenzen kosten mij altijd vreselijk veel tijd).

    - EU. Dat is het Europa waar de PVV zo tegen is. Voor mij telt: deze landen voeren geen oorlog met elkaar. Als je de geschiedenis van Europa doorbladert, dan was dat vroeger behoorlijk anders. Ook al heeft Europa veel nadelen, dit Europa zorgt er wel voor dat we het goed hebben.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2012 - 20:14 ]

    Ik vind het allemaal maar yuppiegedoe die allemaal teveel poeha hebben gezopen en zich nu alleen kunnen opwinden over economie en bezuinigen, no, thank you very much. (cat)

    [ bericht aangepast op 8 sep 2012 - 23:40 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife