• Alweer 11 jaar geleden...

    Tijd gaat snel.
    Ik heb er niet zoveel mee, omdat ik toen nog veel te jong was om te begrijpen wat het was en niet meeleefde ofzo, het heeft geen impact op me gehad. Ik was toen nog maar een meisje van 5/6 jaar.
    Maar wat ik er met geschiedenis enzo over geleerd heb. Ja het is heftig... Er zijn zoveel mensen door omgekomen en het is natuurlijk schrikken zo'n grote aanslag op de twintowers. Maar verder heb ik er niet zoveel mee.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Lioncourt schreef:
    (...)
    Ja, dat is waar. Maar alsnog is het niet verkeerd om alle slachtoffers te herdenken, ook al is het maar voor een minuutje.


    Beter nog: Denk ook aan de effecten die het heeft gehad op de wereld.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik kan alleen die foto's niet uit mijn geheugen gooien die ik ervan gezien heb. Waarom zocht ik die ook op :'D


    -

    Mordin schreef:
    (...)

    Beter nog: Denk ook aan de effecten die het heeft gehad op de wereld.

    Dat ook, inderdaad.

    JackyD schreef:
    Ik kan alleen die foto's niet uit mijn geheugen gooien die ik ervan gezien heb. Waarom zocht ik die ook op :'D

    Dat heb ik zo vaak, dat ik van die foto's op zoek en dan later denk; damn waarom deed ik dat. :W

    Ach, het is ondertussen 11 jaar geleden. Het is een tragische gebeurtenis, maar het is tijd om door te gaan.
    Af en toe er eens bij stil staan mag, maar nu het de 10 jaar gepaseerd heeft, hoeft het niet meer ieder jaar erin gedramd te worden.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Intan schreef:
    Een vriend van me ouders was toen in New York voor zijn werk. Hij was wel aan de buitenrand zegmaar dus heeft het gezien, maar hij heeft dikke trauma aan over gehouden echt damn erg. Hij word al overstuur als hij die beelden ziet.
    Hij verteld van die verhalen aan ons enzo.
    Ik heb er echt respect voor. Het moet echt verschrikkelijk geweest zijn om in dat vliegtuig te zitten en te weten, we zijn gekaapt en we gaan hoogstwaarschijnlijk dood.


    ^ This. Ik ben al twee keer gegijzeld geweest in m'n leven, dus je moet je maar niet afvragen wat er door die mensen hun hoofden ging, ook al is het zolang geleden.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Skedaddle schreef:
    (...)

    ^ This. Ik ben al twee keer gegijzeld geweest in m'n leven, dus je moet je maar niet afvragen wat er door die mensen hun hoofden ging, ook al is het zolang geleden.


    Wat heftig voor je. En het moet inderdaad ook verschrikkelijk geweest zijn voor die mensen...
    Ik vind het een beetje oppervlakkig dat sommigen het weg kunnen wuiven als een oude foto. Het is juist zo'n hoofdbreker. Ieder jaar vraag ik mezelf weer af hoe zoiets heeft kunnen gebeuren. En waarom...


    You are beautiful, you are love.

    Omnivium schreef:
    11 jaar... Wow. Het blijft indrukwekkend om te zien op tv. En vooral erg triest.


    Ex astris, sciencia

    Omnivium schreef:
    (...)

    Wat heftig voor je. En het moet inderdaad ook verschrikkelijk geweest zijn voor die mensen...
    Ik vind het een beetje oppervlakkig dat sommigen het weg kunnen wuiven als een oude foto. Het is juist zo'n hoofdbreker. Ieder jaar vraag ik mezelf weer af hoe zoiets heeft kunnen gebeuren. En waarom...

    Wat ik erger vind: de oorlog in Irak.
    Burgerdoden als gevolg van politiek geweld: 25.000
    Irak was in veel opzichten slechter af onder Amerikaans bewind dan onder dat van Saddam Hoessein, en dat wil wat zeggen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    2 jaar geleden wist ik nog niet eens wat Al Quaida was enzo, maar nu ik het weet, vind ik het echt verschrikkelijk om te zien enzo. Het lijkt me gewoon verschrikkelijk als je in een van die towers hebt gezeten en dat je een vliegtuig op je af kwam.
    Maar die mensen die in die vliegtuigen zaten, wisten al dat ze dood gingen.
    Ik zelf vind het goed dat ze er elk jaar iets mee doen. Het was gewoon verschrikkelijk en dat blijft het ook.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Daar heb ik tijdens de les Engels ook over gehad vandaag. Echt, het blijft op één of ander manier indrukwekkend en triest, al is het elf jaar geleden.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Bagoly schreef:
    Oh alsjeblieft.
    Dit gaat vast heel harteloos klinken, maar ik word er een beetje ziek van. :'D Ik weet dat wat er gebeurd is heel ernstig is, maar om het nu ieder jaar zo groot te herhalen.. ><
    Ik zeg absoluut niet dat we het moeten vergeten, maar nu hoor je constant steeds dezelfde verhalen en ik begin me er langzamerhand een beetje aan te irriteren, voornamelijk omdat we er niet steeds zo diep op in zouden gaan als het in een ander land was gebeurd. Alleen omdat het nu in het 'Grote Amerika' plaatsvond, is het een big deal.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.