• Dit topic heb ik aangemaakt omdat ik jullie een vraagje wilde stellen.
    Dit geef ik niet graag toe, maar ik ben behoorlijk nieuw in het wereldje van jongens en deze zomer leek alles opeens in sneltreinvaart te gaan. Ik ga niet precies vertellen wat er gebeurd is, maar laat ik het er maar ophouden dat er een jongen in 't spel was. Het punt is: ik vind die jongen nog steeds, soort van, leuk. We hebben nog regelmatig contact op Whats App en daar stuurt hij vaker nogal flirterige berichtjes. (Die zal ik jullie maar sparen) Laatst kwam er dan de vraag of ik hem leuk vond. Hij zou daarna vertellen wat hij van mij vond. Dus ik, eeuwige stresskip, begon ontzettend te trillen en was bang om afgewezen te worden (ervaringen in het verleden). Ik antwoordde hem dat ik hem meer als een knappe vriend zag en hij vertelde me daarna dat hij me ook zo zag. Ik ging er natuurlijk vanuit dat dit klopte. Later kwamen er wel opnieuw flirterige berichtjes voorbij.
    Dagen later heb ik dit aan mijn vriendinnen verteld en zij vertelden me dat het zelfverdediging is. "Als het meisje niks zegt, zullen jongens ook niks zeggen. Hij durft niet," zeiden ze.
    Nu is mijn vraag, wat denken jullie?

    [ bericht aangepast op 16 sep 2012 - 18:11 ]


    Simple, but effective.

    Ik denk hetzelfde als je vriendinnen.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Ik denk hetzelfde als je vriendinnen.

    + Ik denk dat je het moet zeggen. Dat je hem leuk vindt bedoel ik.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik denk het zelfde..
    Eigenlijk best logisch.. Als ik aan een jongen zou vragen of hij mij leuk vind en hij geeft niet echt het gewenste antwoord, dan durf ik ook niet tegen hem te zeggen dat ik hem wel leuk vind.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Geen idee eigenlijk. Een jongen heeft me nog nooit zoiets gevraagd. Ik zette eigenlijk de eerste stap, maar ik kan me wel inbeelden dat hij je niet de liefde zal verklaren als jij hem enkel een knappe goede vriend vindt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    PUKKELxDING schreef:
    Ik denk hetzelfde als je vriendinnen.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Hmm, ik vermoed ook dat je vriendinnen wel eens gelijk zouden kunnen hebben. Maar goed, hier kan je denk ik wel redelijk gemakkelijk op terug komen, als het thema nog eens aanbod komt dan... tja, ik zou zelf ook nooit BAM mijn liefde voor iemand durven bekennen, maar je kan in ieder geval iets anders zeggen dan 'gewone vriend' want ik kan me wel voorstellen in die jongen zijn plaats dat hij na zo'n commentaar niet ging vertellen dat jij de ware voor hem bent ofzo :'D


    effort never betrays you

    Vasilisa schreef:
    (...)
    + Ik denk dat je het moet zeggen. Dat je hem leuk vindt bedoel ik.


    Haha, makkelijker gezegd dan gedaan. :Y)


    Simple, but effective.

    Klopt


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    ...

    Jongens vallen niet te snappen? Zegt degene die, als de jongen die ze leuk vindt haar tussen het flirten vraagt of zij hem ook leuk vindt, antwoord dat ze hem meer als een vriend ziet?

    Of ki lees verkeerd, of je snapt het verkeerde geslacht niet D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    ...

    Jongens vallen niet te snappen? Zegt degene die, als de jongen die ze leuk vindt haar tussen het flirten vraagt of zij hem ook leuk vindt, antwoord dat ze hem meer als een vriend ziet?

    Of ki lees verkeerd, of je snapt het verkeerde geslacht niet D:


    Nee, ik bedoel, die jongen is in alles behoorlijk direct & eerlijk. Dus ik ging ervan uit dat wanneer hij zegt dat hij me niet leuk vindt, het gewoon klopt. Maar ik vond 't wel weer verwarrend dat hij met me flirt, dus snap ik hem niet. En mijn vriendinnen, die zeggen dat hij me wel leuk vindt, werken dan ook niet mee.

    [ bericht aangepast op 16 sep 2012 - 18:10 ]


    Simple, but effective.

    Vasilisa schreef:
    (...)
    + Ik denk dat je het moet zeggen. Dat je hem leuk vindt bedoel ik.


    Firm believer of all that is magic

    Ik denk eerlijk gezegd dat hij ook bang is om afgewezen te worden, daarom speelde hij maar 't spelletje mee. En die berichtjes zijn dan bedoeld om je ''over te halen'' zodat je 'm zegmaar leuk gaat vinden. Ik denk dat je eerlijk moet zijn, omdat ik denk dat hij jou ook leuk vindt.


    The odds are néver in our favor.

    Lay schreef:
    (...)

    Nee, ik bedoel, die jongen is in alles behoorlijk direct & eerlijk. Dus ik ging ervan uit dat wanneer hij zegt dat hij me niet leuk vindt, het gewoon klopt. Maar ik vond 't wel weer verwarrend dat hij met me flirt, dus snap ik hem niet. En mijn vriendinnen, die zeggen dat hij me wel leuk vindt, werken dan ook niet mee.


    Vrij simpel: Als iemand je afwijst ga je natuurlijk niet daarna vertellen dat je diegene leuk vindt. Het is een verloren zaak en betekent alleen maar een tweede afwijzing en dus nog meer pijn. Je hebt hem al verteld dat je hem niet leuk vindt. Wat moet hij dan nu zeggen? "Ja maar ik vind jou wel leuk?" Daar komt alleen maar gedoe van.

    Maar een ding is me nog steeds niet duidelijk: Je vindt hem leuk, toch? Waarom heb je hem dan in godsnaam gezegd dat je hem niet leuk vindt? D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Je vind hem leuk maar je hebt gezegd dat je hem niet leuk vind? :8

    Alwin heeft in dit geval gelijk, stel je voor jij had die vraag gesteld en hij had gezegd dat hij je niet leuk vind, zou je dan tegen hem zeggen dat je hem leuk vind? Waarschijnlijk niet omdat hij jou niet leuk vind dus het is begrijpbaar dat hij zo reageert en de kans dat hij jou leuk vind is ongeveer 90%.


    Physics is awesome

    Mordin schreef:
    (...)

    Vrij simpel: Als iemand je afwijst ga je natuurlijk niet daarna vertellen dat je diegene leuk vindt. Het is een verloren zaak en betekent alleen maar een tweede afwijzing en dus nog meer pijn. Je hebt hem al verteld dat je hem niet leuk vindt. Wat moet hij dan nu zeggen? "Ja maar ik vind jou wel leuk?" Daar komt alleen maar gedoe van.

    Maar een ding is me nog steeds niet duidelijk: Je vindt hem leuk, toch? Waarom heb je hem dan in godsnaam gezegd dat je hem niet leuk vindt? D:


    Over dat laatste; waarschijnlijk omdat ze dacht dat dit beter was om te zeggen. Iemand afwijzen [in de zin van ; ik vind je wel / niet leuk] doet toch minder pijn dan eerst zelf 'afgewezen' te worden. Al is het niet erg logisch.


    Aan niets denken is ook denken.