• Ik heb ontdekt dat ik HSP heb dan staat voor hoogsensitief persoon.
    Ik schrik veel(klopt) en ik moet veel sneller huilen dan andere mensen.
    Maar ik ben een jongen en dan komt voornamelijk bij meisjes voor.
    Ik schaam me dood als iemand dat te weten komt ben ik dood dan lacht iedereen me uit en d at is juist slecht voor mijn HSP want ik ben ook gevoeliger dan de andere mensen. Wat moet ik doen een iemand weet het mijn beste vriendin aller tijden maar die spreek ik tegenwoordig alleen maar op Facebook. Wat moet ik doen moet ik het openbaar bekend maken of voor me houden zodat iedereen me raar aankijkt als ik van iets kleins schrik. HELP ME PLEASE


    Mijn geheim is geheim

    Heb je dat zelf ontdekt of ben je daarvoor naar een dokter geweest?

    Tja, ik weet niet in hoeverre je daar al mee geconfronteerd bent. Het is immers niet erg als je als jongen wel eens huilt, vind ik.
    Ikzelf ben slechtziend (is wel wat heel anders natuurlijk), maar dat ziet niet iedereen die daar geen verstand van heeft. Ik zeg dat ook pas wanneer het iemand aangaat. Maar misschien is het wel handig om dat even in de klas (ik weet niet wat voor school je doet) te melden. Dan weten zij ook wat er aan de hand is als jij dan ergens van schrikt.
    Als iedereen weet hoe het komt, weten ze dat jij er niks aan kan doen, dus zou je je in principe nergens voor hoeven schamen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Incredulity schreef:
    Heb je dat zelf ontdekt of ben je daarvoor naar een dokter geweest?


    Your make-up is terrible

    Ik ben het ook, een extreem geval. En laat ik je ten eerste vertellen dat het niet uitmaakt of je een jongen of meisje bent, mensen die er niks van begrijpen zullen je evengoed raar vinden. Je kunt het er het beste niet teveel met anderen over hebben, simpel weg omdat ze het niet begrijpen. Met alles valt te leven, je leert er vanzelf mee omgaan. Je moet het alleen de tijd geven. Als je met me over wilt praten, wil ik graag naar je luisteren! (;


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Incredulity schreef:
    Heb je dat zelf ontdekt of ben je daarvoor naar een dokter geweest?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik zou ermee naar een dokter gaan. Misschien is het namelijk niet eens waar, omdat je het nu zelf 'ontdekt' hebt en dokters professioneel zijn.


    26 - 02 - '16

    Incredulity schreef:
    Heb je dat zelf ontdekt of ben je daarvoor naar een dokter geweest?


    Een vriendin van me is daarin gespecialiceeed. En toen ze me voor het eerst zag wist ze het gelijk dat ik hsp had en op internet vele testen gedaan ook proffesioneel


    Mijn geheim is geheim

    Je moet je er niet zo voor schamen. Ik heb ook een aantal jongen op school die gewoon liever zijn dan anderen, maar die vallen nog steeds gewoon in de groep. Je moet er gewoon voor uitkomen. Hiermee zeg ik niet dat je er mee rond moet gaan strooien dat je HSP hebt, maar je voordoen als iemand die het niet heeft, heeft geen zin. Dat ben jij namelijk gewoon niet. Misschien is dat in het begin lastig en klinkt het onmogelijk, het is wel de enige manier.

    En met dit advies maakt het eigenlijk ook niet echt uit of je het nou wel of niet hebt. Het gaat er gewoon om dat jij je zo voelt en je je er voor schaamt; iets wat simpelweg niet nodig is.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Ga met een dokter praten, die kan je doorverwijzen naar een persoon die jou kan helpen.


    Life is hard and then we die