• Hallo, welkom bij Themawedstrijd The Hunger Games.

    Toestemming van Yoda.



    • Bedoeling. •

    Ik heb 10 – 15 deelnemers nodig die mee kunnen doen. Als er meer mensen willen, zal het maximaal 20 worden. Bij 10 deelnemers zullen er elke ronde (4 rondes dan, de 5de is finale want er is geen derde plek) 2 afvallen, tot er 2 overblijven waarmee ik de finale ga spelen. Daarmee deel ik gelijk de 1ste plek en de 2de in.

    • Wat kun je tegenkomen? •

    • Schrijven.
    • Personages bedenken.
    • Misschien één tekenopdracht.
    • Zingen sowieso niet.
    • Knutselen.

    • Waar let ik dan op? •

    • Schrijven:
    -is het realistisch?
    -grammatica,
    -interpunctie,
    -is het een beetje als in het verhaal zelf,
    -is het niet gestolen van een ander?
    -en de schrijfstijl.
    • Personages bedenken:
    -is het realistisch?
    -grammatica,
    -is het niet gestolen van een ander?
    -hoe zit je persoon in elkaar?
    -en of het uitgebreid is.
    • Tekenopdracht:
    -hoe ziet het persoon eruit?
    -is het niet gestolen van een ander?
    -netheid,
    -details,
    -en originaliteit.
    • Knutselen:
    -heb je je aan de opdracht gehouden? (geld voor elke opdracht),
    -is het een leuk werkje?
    -is het niet gestolen van een ander?

    • Is het nodig om het allemaal te kunnen? •

    Nee, het is niet nodig om dat allemaal te kunnen. Want het zou nogal discriminerend zijn om iemand die bijvoorbeeld niet kan tekenen uit de wedstrijd te laten of een dyslectisch iemand omdat er schrijfopdrachten inkomen die uit de wedstrijd te zetten.

    • Uitstel vragen. •

    Heb je het druk, heb je toetsweek op school, heb je (voor de jongere mensjes zoals ik) cito’s, ben je even afwezig of een andere goede reden? Dan kan je uitstel vragen. Maar let op: dit kan t/m de één na laatste dag dat je kan inleveren. Als je op de deadline nog uitstel vraagt, gaat het niet door. Tenzij je een hele goede reden hebt, bijvoorbeeld problemen thuis. Je uitstel kan maximaal 3 dagen duren, de nieuwe opdracht zal meestal altijd twee dagen na de deadline komen of wanneer ik beoordeelt heb. Als je uitstel hebt gevraagd en het niet nakomt, dan ben je gediskwalificeerd, net zoals als je op 00:01 pas inlevert en geen uitstel hebt gevraagd.

    • Regels. •

    • Wil je het zeggen als je dyslectisch, autistisch, etc. bent? Dan kan ik daar rekening mee houden. Ook als je probleempjes hebt (met slapen, dat soort dingen) moet je dat even zeggen, want daar hou ik ook graag rekening mee. Je mag het natuurlijk zelf weten, het kan ook persoonlijk zijn.
    • Naamsveranderingen doorgeven aan mij.
    • Opdrachten inleveren via PB aan mij of gewoon in het topic met een url- of een –linkje.
    • Ik geef nooit minder dan een 4. Dus het slechtste punt wat er kan zijn is dus gewoon een 4, en ik ga ook nooit hoger dan een 9 ½. Dat is om ‘voortrekkerij’ te voorkomen.
    • Het is niet toegestaan om te stelen van anderen met ideeën, dan wordt je gediskwalificeerd.
    • Ik laat de story waar alles inkomt altijd staan in ‘Mijn Stories’. So, als iemand nog eens een keer een kijkje wil nemen, ga je gang. Neem voor de zekerheid en voor nieuws ook nog even een abo!
    • Ik wil niet dat je meteen opgeeft, dus, denk goed na erover om mee te doen en dan verwacht ik ook dat je niet meteen weg gaat.
    • Have fun (:.

    • Prijs. •

    1ste plaats. • De eer, twee maanden vermelding op mijn profiel en 6 credits.
    2de plaats. • Eén maand vermelding op mijn profiel en 3 credits.

    • Jury. •
    Ik heb geen andere juryleden nodig, omdat ik soms merk dat dat soms alleen maar fout gaat omdat ‘die ene jurylid dat niet op tijd beoordeeld’, etc.

    • Flanaganish, eigenaar themawedstrijd.
    • Frodo, mede-jurylid.

    • Deelnemers. •
    Minimaal 10, maximaal 15/20.

    • 1. NOVOSIBIRSK. • Ingeleverd. •
    • 2. Waerloga. • Ingeleverd. •
    • 3. Klaroline.
    • 4. Memoria. • 3 dagen uitstel.
    • 5. Aragog. • 3 dagen uitstel.
    • 6. Smil3. • Ingeleverd. •
    • 7. HallowsEve. • 1. •
    • 8. Mockingjayz. • Ingeleverd. •
    • 9. AngelBlossom. • 3 dagen uitstel.
    • 10. District9. • 3 dagen uitstel.
    • 11. Interceptor. • 3 dagen uitstel.
    • 12. Souvenir. • 3 dagen uitstel.
    • 13. HerfstElf.
    • 14. xFreedomx.
    • 15. RememberYoux. • Uitgeschreven.
    • 16. Overexposed.
    • 17. Barnabas.
    • 18. Clato2. • 2 dagen uitstel.

    Inschrijving gesloten.

    • Opdracht 1. •

    De eerste opdracht is nog even makkelijk. Ik zet zo meteen hier een paspoort. Ik zet ook een paar districten neer, hoeveel ligt eraan hoeveel deelnemers er komen. Jullie moeten bij één district twee tributen maken, een jongen en een meisje. Dan moeten jullie een verhaal erbij schrijven van de boete. Minimaal 300 woorden, maximaal 700. Je moet in de hij/zij persoon spelen, want het is wat onoverzichtelijk als het in de ik persoon is. Het maakt niet uit in welke tijd je schrijft, wat voor jou het makkelijkste is. Het verhaal moet Nederlands geschreven worden, net zoals de paspoortjes.
    Kijk in de story voor de paspoortjes en de districten (:. Het mag niet over Katniss of Peeta gaan, Primrose en Gale, of over andere mensen die in het origineel daar bestaan.
    De datum van het inleveren is 13 oktober 2012. De laatste uitsteldag is 12 oktober. Op 13 oktober moet het (zonder uitstel) om 23:59 ingeleverd zijn.


    • Story. •

    Dit is de story.
    Hier komt alles in.


    Happy Hungergames and may the odds be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 14 okt 2012 - 17:05 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    IK DOE MEEEE :3 als dat nog kan.


    I'm a fighter, let me go.

    Clato2 schreef:
    IK DOE MEEEE :3 als dat nog kan.


    Ofcourse, kijk in de story voor de vrije districten (:.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    De personages worden toch gewoon los van elkaar beoordeeld?
    Bijvoorbeeld, stel je voor dat ik een achttienjarige tribuut maak die heel sterk is en grote kans heeft om te winnen maar gemeen is, en daarbij een schuwe twaalfjarige die weinig kans maakt maar wel lief is enzovoorts, krijg ik dan minpunten omdat de personages elkaars slechte eigenschappen goed maken? Even weggelaten dat ze allebei vreselijk stereotype zijn, dat is voor het voorbeeld.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Waerloga schreef:
    De personages worden toch gewoon los van elkaar beoordeeld?
    Bijvoorbeeld, stel je voor dat ik een achttienjarige tribuut maak die heel sterk is en grote kans heeft om te winnen maar gemeen is, en daarbij een schuwe twaalfjarige die weinig kans maakt maar wel lief is enzovoorts, krijg ik dan minpunten omdat de personages elkaars slechte eigenschappen goed maken? Even weggelaten dat ze allebei vreselijk stereotype zijn, dat is voor het voorbeeld.


    De personen worden los van elkaar beoordeeld, inderdaad. Maar je krijgt geen minpunten als er een groot verschil is tussen de eigenschappen en zo.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Pewdie schreef:
    (...)

    De personen worden los van elkaar beoordeeld, inderdaad. Maar je krijgt geen minpunten als er een groot verschil is tussen de eigenschappen en zo.

    Oké, dat vroeg ik me af ^^


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Worden de aantal woorden van de boete en het lijstje los van elkaar gezien btw? Aangezien ik nog wel eens lange en mega lijstjes wil typen LOL.


    I'm a fighter, let me go.

    Clato2 schreef:
    Worden de aantal woorden van de boete en het lijstje los van elkaar gezien btw? Aangezien ik nog wel eens lange en mega lijstjes wil typen LOL.


    Ja, dat wordt los van elkaar gezien.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Pewdie schreef:
    (...)

    Ja, dat wordt los van elkaar gezien.

    Ik ga zodra ik er tijd voor heb aan beginnen :Y)


    •*• Lululu •*•

    Pewdie schreef:
    (...)

    Ja, dat wordt los van elkaar gezien.


    Mooizo, is het erg als het koeien lijstjes worden? Want ik ben gewend om over de duizend woorden heen te schrijven per lijstje. :$


    I'm a fighter, let me go.

    Interceptor schreef:
    (...)
    Ik ga zodra ik er tijd voor heb aan beginnen :Y)


    Vind ik goed, zolang je maar op tijd inlevert, hèhè.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Aangezien er bij elk District 2 Mensen moeten zijn, moet de ne een jongen zijn en de nader een meisje of maakt dat helemaal niet uit?


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Pewdie schreef:
    (...)

    Vind ik goed, zolang je maar op tijd inlevert, hèhè.

    Tuurlijk, ik heb toch nog ruim de tijd ;)


    •*• Lululu •*•

    Ik ben btw Dyslectisch, ik heb niet op gebied van lezen echt veel last maar wel van schrijven. Ik heb spellingscontrole maar ik kan er niet bepaald veel aan doen als de woorden die aan elkaar moeten staan los worden geschreven aangezien world dat niet aangeeft.


    I'm a fighter, let me go.

    Clato2 schreef:
    Ik ben btw Dyslectisch, ik heb niet op gebied van lezen echt veel last maar wel van schrijven. Ik heb spellingscontrole maar ik kan er niet bepaald veel aan doen als de woorden die aan elkaar moeten staan los worden geschreven aangezien world dat niet aangeeft.


    Dank je, voor het zeggen.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Clato2 schreef:
    Ik ben btw Dyslectisch, ik heb niet op gebied van lezen echt veel last maar wel van schrijven. Ik heb spellingscontrole maar ik kan er niet bepaald veel aan doen als de woorden die aan elkaar moeten staan los worden geschreven aangezien world dat niet aangeeft.

    ik kan me niet zo goed op iets concentreren, maar dat moet normaal geen probleem zijn ;)


    •*• Lululu •*•