• Wanneer iemand een topic opent en echt hulpt nodig heeft, dan antwoorden jullie gewoon echt niet. Maar wanneer iemand een onnozel topic opent, dan reageren jullie alsof er iets in de uitverkoop is.
    Ik bedoel, mensen die een vraag stellen en hulp nodig hebben, doen het niet voor de grap eh. En dan dat old fashioned antwoord; zoek maar op op google. Denken jullie niet dat die persoon dat al gedaan heeft? Of geen idee heeft hoe ze dat moet opzoeken op google?

    Yes, i'm really pissed now.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik kan het mij voorstellen dat het ergerlijk is, hoewel je mensen niet kunt dwingen op hulp-topics te reageren. Misschien weten zij ook niet verder.
    Ik ontken hier niet mee dat het gebeurd, want het gebeurd wél. Ik weet alleen even ook niet zo goed hoe je dat zo snel aanpakt, want dat doe je bijna niet.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2012 - 15:49 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik probeer altijd een zo'n goed mogelijk antwoord te geven als iemand hulp nodig heeft maar soms weet ik gewoon geen antwoord.


    Physics is awesome

    Ik reageer juist heel vaak op topics waarbij iemand hulp nodig heeft. Tenzij iemand al het perfecte antwoord heeft gegeven. Maar er zijn altijd wel mensen die daar op reageren, volgens mij. En ja, op onnozele topics kunnen sommige mensen denk ik makkelijker een reactie bedenken.
    Waarom zit je er zo mee, als ik vragen mag?


    You are beautiful, you are love.

    Sverige schreef:
    Ik kan het mij voorstellen dat het ergerlijk is, hoewel je mensen niet kunt dwingen op hulp-topics te reageren. Misschien weten zij ook niet verder.
    Ik ontken hier niet mee dat het gebeurd, want het gebeurd wél. Ik weet alleen even ook niet zo goed hoe je dat zo snel aanpakt, want dat doe je bijna niet.


    Nee, inderdaad. Maar kijk, de meeste zijn gewoon te lui om eventjes een berichtje te typen en gewoon te helpen. Terwijl in een onzinnig topic, dat is leuk, daar maak je wel tijd voor vrij.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Azulchica schreef:
    Ik probeer altijd een zo'n goed mogelijk antwoord te geven als iemand hulp nodig heeft maar soms weet ik gewoon geen antwoord.

    dit^^ en iets antwoorden zoals: ik zal geen raad weten helpt ook niet.


    -

    Soms openen mensen topics met zulke complexe problemen, dat je er niet vanuit kunt gaan dat anderen daar meteen een gouden oplossing voor weten. En ikzelf reageer gewoon bijna nooit als ik het niet weet.
    En ja, ik vind "blije" en "onnozele" topics gewoon wat fijner om helemaal uit te lezen en op te reageren, want anders ga ik me ook rot voelen als iemand met een probleem komt.
    En soms ligt het gewoon heel voor de hand om op Google te kijken. Ik denk daar ook niet altijd aan, hoor.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hmm, nooit echt problemen mee gehad. Als er echt iets aan de hand is, wordt er bijna altijd wel door iemand op gereageerd. Bovendien vind ik het (net zoals waarschijnlijk vele anderen hier) storend als iemand iets gaat vragen wat echt letterlijk in de eerste link van google staat wanneer je het daar intypt. Dus ik vind het antwoord: 'zoek het op op google' soms best logisch, maar dat is mijn mening.


    Happy Birthday my Potter!

    Omnivium schreef:
    Ik reageer juist heel vaak op topics waarbij iemand hulp nodig heeft. Tenzij iemand al het perfecte antwoord heeft gegeven. Maar er zijn altijd wel mensen die daar op reageren, volgens mij. En ja, op onnozele topics kunnen sommige mensen denk ik makkelijker een reactie bedenken.
    Waarom zit je er zo mee, als ik vragen mag?


    Omdat ik net -een uurtje geleden- een topic heb geopend met een vraag over verhaallijnen, maar niemand reageerde, op een iemand na en die had ik gevraagd te reageren. En ik had erbij vermeld dat ik het echt wel op prijs stelde als mensen reageren.. Daarom. En toen bedacht ik me dat het best wel vaker voorkomt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Toen ik laatst een topic opende met de vraag of iemand wist waar ik een boek kon downloaden, kreeg ik voornamelijk als antwoord dat ik het boek kon lenen/kopen. Daar vroeg ik toch helemaal niet om :W
    Dus ja dat is denk ik ongeveer hetzelfde.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Patholoog schreef:
    (...)

    Omdat ik net -een uurtje geleden- een topic heb geopend met een vraag over verhaallijnen, maar niemand reageerde, op een iemand na en die had ik gevraagd te reageren. En ik had erbij vermeld dat ik het echt wel op prijs stelde als mensen reageren.. Daarom. En toen bedacht ik me dat het best wel vaker voorkomt.


    *zoekt het topic en gaat reageren*


    Happy Birthday my Potter!

    Patholoog schreef:
    (...)

    Nee, inderdaad. Maar kijk, de meeste zijn gewoon te lui om eventjes een berichtje te typen en gewoon te helpen. Terwijl in een onzinnig topic, dat is leuk, daar maak je wel tijd voor vrij.


    Tja, ik kan alleen bedenken dat Quizlet je vrijetijdsbesteding is en daarin kiezen mensen zelf hoe ze dat besteden, ook op een website. Ik ben het met je eens, er worden topics genegeerd, maar er zijn regelmatig mensen die wél reageren. Ik probeer het ook wel 's. Het stomme is dat mensen zijn GM niet kunnen filteren in wat ze wel en niet willen tussen hun actieve topics, er zit veel RPG en Off-Topic tussen, wat zoeken moeilijker maakt. Het is gewoon niet anders op het moment, hoe stom het soms ook is.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Rider schreef:
    (...)

    *zoekt het topic en gaat reageren*


    Dank je, Annemiek, dat zou ik ontzettend lief vinden. (:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Omdat ik net -een uurtje geleden- een topic heb geopend met een vraag over verhaallijnen, maar niemand reageerde, op een iemand na en die had ik gevraagd te reageren. En ik had erbij vermeld dat ik het echt wel op prijs stelde als mensen reageren.. Daarom. En toen bedacht ik me dat het best wel vaker voorkomt.


    Hmm, op verhaallijn-hulp-topics kan niet iedereen reageren. Zelf zit ik met een writersblock/tijd tekort, maar als ik een idee heb ga ik er gewoon voor. Misschien dat meer mensen bij zulke topics denken: het is jou verhaal, jíj moet het leuk vinden. Maar ik snap ook wel weer dat je lezers wilt krijgen, dus dan is het inderdaad irritant.


    You are beautiful, you are love.

    Omdat je het over je topic had, heb ik het even op gezocht en serieus dat niemand daar eerder op gekomen is.


    Physics is awesome

    Je kunt nooit mensen dwingen om ergens op reageren. Ik erger me ook aan sommige dingen, maar ik klaag er niet over want bijna iedereen heeft wel zoiets. Ik denk vooral wat Omnivium zei dat sommige mensen denk ik makkelijker een reactie bedenken. Ik zou er gewoon erover heen zetten. En er zijn altijd wel mensen die erop gaan reageren. Ik snap wel waarom je boos bent. Maar ik zou er gewoon niet te erg mee zitten.


    I let him go. And. It. Felt. So. Damn. Good.