• A twisted fairytale

    Beeld je een wereld in waar alles mogelijk is, waar sprookjes op magische wijze tot leven komen en jij er een grote rol in speelt.
    Dat je een pion bent van een hoger doel, opgejaagd door duistere dingen in een poging je weg naar de vrijheid te vinden.
    In deze RPG, komt een groep mensen vast te zitten in de magische wereld vol raadsels, gevaren en bloedstollende gebeurtenissen.
    Omgetoverd tot levende sprookjesfiguren, proberen ze te achterhalen waarom ze vast zitten en hoe ze weer terug naar hun eigen leefwereld kunnen.
    Niets is echter wat het lijkt en niet iedereen is zo betrouwbaar als ze laten uitschijnen.

    Een RPG op basis van de gebroeders Grimm, Hans Christian Andersen en Disney gemaakt door Merrow en Mohawk.


    Regels:

    - Er geldt een minimum van 10 regels.
    - 16+ is toegestaan, maar houdt het uiteraard netjes
    - De voorkeur gaat uit naar het schrijven in de hij/zij/ik vorm verledentijd
    - Probeer minstens 1 post per week te schrijven
    - Reservering vervalt na 5 dagen
    - Powerplay is niet toegestaan
    - Er bestaan geen perfecte personages
    - Let op spelling en interpunctie
    - Naamsveranderingen doorgeven
    - Afwezigheden melden
    - Alleen Merrow of Mohawk maken de topics aan


    Meedoen:

    Het is de bedoeling dat je een eigen personage creëert, afkomstig uit de gewone wereld. Deze komt terecht in Fairtalia en schrijvende weg wordt ontdekt dat ieder personage een bestaand sprookjesfiguur voorstelt.

    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:

    Innerlijk:
    Uiterlijk mét foto:
    Geschiedenis:

    Fairytale:
    Uitleg:


    Bij Fairytale schrijf je zowel het sprookje als het exacte sprookjesfiguur. Bij uitleg leg je uit in hoeverre jou personage overeenkomt met het sprookjesfiguur. Dit kan door middel van bijvoorbeeld uiterlijke trekken, karaktereigenschappen, gedragingen, enzo zijn.



    Personages:

    Vrouwen: 10/10
    Merrow – Kierra Ashford – Puss In Boots
    Mohawk – Scarlett Jane Hunter – Rapunzel
    Semele - Marlaina Ferryn Chevalier - Ariël
    AgentP - Emma Lynn Smith - Sneeuwwitje
    Appelboompje - Katherine Pierce - Roodkapje
    Porcelaneous - Melaney Kacia - Megara (Hercules)
    Rider - Sunita “Sunny” Evelynne Cleveland - Pocahontas
    RememberYoux - Jillie Jo Knight - Tinkerbell
    Curlies - Mikayla Evelynn Carter - Assepoester
    Tortura - Aisha Nadya Ripoll Esmeralda

    Mannen: 8/10
    Sindarin - Fynn Sion Rhine - Peter Pan
    AgentP - Dylan Bjorn Green - Woody (Toy Story)
    Sindarin - Jason Barnes - Beest (Belle en het beest, Prins Adam)
    Tortura - Bai Donghai Wong - "BD Wong" - Li Shang (Mulan)
    Twilightzone - Ryan Levitt - Jim Hawkins (Treasure Planet)
    Realist - Andrew Eric Parker - Prins Eric (De kleine zeermeermin)
    DreamerN - Tristan Mylan Diamond - Jager (Sneeuwwitje)
    Realist - Reservatie - Prins Caspian (Narnia)
    Xerces - Korey Pio Wittingh - Pinokkio



    Klik hier voor de Rollenstory


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 28 okt 2012 - 20:06 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Hij staat er :3

    [ bericht aangepast op 9 okt 2012 - 19:57 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Awesome, ik ga sowieso hier een rol maken! (ik denk een mannelijke, moet alleen een leuk mannelijk sprookjesfiguur zien te vinden dan)


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik wil misschien wel meedoen, dus Mijn Topics :)


    Tijd voor koffie.

    Lexus schreef:
    Awesome, ik ga sowieso hier een rol maken! (ik denk een mannelijke, moet alleen een leuk mannelijk sprookjesfiguur zien te vinden dan)


    Ik lief Flynn Rider!!! whaha wie niet :'D

    Ik weet zeker dat je echt wel met iets tofs ga komen :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Ik lief Flynn Rider!!! whaha wie niet :'D

    Ik weet zeker dat je echt wel met iets tofs ga komen :3

    Of zo'n personage als Shrek, grote vent (Of vrouw) met een lekker humeurig en luidruchtig karakter.:W


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.



    Naam: Kierra - Ki-er-ra - Ashford
    Leeftijd: 19 jaar
    Geslacht: Vrouw

    Innerlijk: Kierra is iemand die zich vooral op de achtergrond houdt en zo min mogelijk de aandacht wilt trekken. Ze doet enkel haar mond open wanneer zijzelf dat nodig acht, verder is ze een stil type. Ze kan haar eigen plan trekken en is niet graag afhankelijk van anderen. Ze zal anderen dan ook niet gauw vertellen wat te doen, tenzij in uiterste noodzaak. Ze is absoluut niet iemand die een leidersrol zou kunnen vervullen aangezien ze op zichzelf is en anderen niet afhankelijk wil laten zijn van haar.
    Ze spreekt niet snel en zal ook niet gauw haar mening delen, tenzij hierom gevraagd wordt. Ze is eerlijk en heeft het hart op de juiste plaats. Ze heeft dan ook gauw door wanneer mensen liegen of niet te vertrouwen zijn en juist door haar terughoudendheid, ziet ze de kleinste details die een ander geheid zal ontgaan. Ze observeert mensen en weet ze dan ook vaak te doorgronden, nog voordat ze daadwerkelijk een vriendschap met ze aan zou gaan.


    Uiterlijk: Kierra is middenblond, heeft grijs groene ogen en sterke gelaatstrekken in het gezicht. Ze is tenger gebouwd, misschien zelfs aan de magere kant en heeft een gemiddelde lengte. Ze is niet klein van gestalte, maar ook niet lang. Ze is niet het meest opvallende type en kleed zich graag sober. Felle kleuren en vele accessoires mijdt ze dan ook. Ze draagt enkel een ketting met een medaillon dat redelijk oud oogt.

    Geschiedenis: Kierra heeft haar ouders nooit gekend en is opgegroeid in een weeshuis. Ze heeft het als kind dus niet heel gemakkelijk gehad en dat heeft ertoe geleidt dat ze zich juist zoveel mogelijk op de achtergrond houdt. Ze was er algauw achter dat je op die manier niet gauw in de problemen kwam. Uiteindelijk heeft het haar wel gesterkt en ondanks dat ze alle kansen heeft gekregen om te vertrekken en een eigen leven op te bouwen, heeft ze dat nooit gedaan. Het weeshuis was haar werkelijke thuis geworden en ze vond het zalig om voor de kleinere kindjes te zorgen.

    Fairytale: Puss in boots; Puss
    Uitleg: Kierra is betreft karakter echt het tegenovergestelde van Puss doordat ze zich juist op de achtergrond houdt en enkel in actie komt in uiterste noodzaak. Ze is niet bepaald het meest avontuurlijke type en ze is ook absoluut geen flirt, wat Puss dus wel is.
    De overeenkomsten die ze met Puss heeft is de onschuldige blik in haar ogen, haar katachtige lenigheid en een gedeeltelijke geschiedenis.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Naam: Scarlett Jane Hunter
    Leeftijd: 18
    Geslacht: Vrouwelijk

    Innerlijk: Scarlett in tegenstelling tot Rapunzel een zeer arrogant iemand. Ze heeft een hekel aan mensen die altijd iedereen willen helpen. Vaak wordt ze zelf niet graag geholpen door anderen omdat ze van mening is dat ze alles zelf wel af kan, hoewel dat niet altijd correct is. Ze is niet alleen ijdel, maar ook sarcastisch, brutaal en kan soms wat agressief uit de hoek komen. Ze heeft ook een natuurlijke aanleg om in de problemen te komen. Hoewel je al meteen zou denken dat ze dus onuitstaanbaar is, heb je het mis. Scarlett heeft ook goede kantjes, die minder goed op te merken zijn door de slechte. Scarlett kan een grappige jonge vrouw zijn. Vaak wordt ze omschreven als een wulpse vrouw die niet vies is van een one night stand. Scarlett is ook erg beschermend tegenover vrienden en zal ook alles doen om hen te beschermen.
    Uiterlijk mét foto:




    Met haar 1m68 en haar erg slanke lichaamsbouw is Scarlett een opvallende verschijning. Haar ijsblauwe ogen kijken dwars door je ziel en laten zelfs vele harten sneller slaan. Haar natuurlijk blonde lokken hangen in speelse krullen tot boven haar zitvlak. Haar huid is zeer licht waardoor ze erg breekbaar overkomt, hoewel dat niet echt zo is.
    Op haar pols heeft ze een tatoeage van een vogel die symbool staat voor haar vrijheid.

    Geschiedenis: Scarlett verloor op haar 7de haar moeder aan kanker en wilde van haar vader niets meer weten. Ze heeft hem altijd verweten dat hij de dood van haar moeder op zijn geweten had, hoewel daar niets van aan was.
    Van haar stiefmoeder wilde ze ook al niets weten, zij zorgde er voor dat Scarlett op kostschool ging in Londen en pas na 8 jaar weer terug kwam. Scarlett ging ook vaak om met de verkeerde mensen, ze heeft daarom ook een drugsverleden gehad, maar daar is ze zelfstandig van af geraakt toen ze besefte dat ze echt wel verkeerd bezig was. Ook op liefdesvlak ging het haar niet goed af. Ze viel altijd op de stoere macho’s die af en toe wel wat hardhandig werden. Ze valt in het algemeen ook op kerels die een motor hebben.

    Fairytale: Tangled/Rapunzel
    Uitleg: Net als Rapunzel heeft Scarlett lange, mooie, blonde haren en een lief gezichtje. Ze heeft ook een sterke wil en gelooft in alles wat ze doet. Ze is koppig, niet bang om voor zichzelf op te komen en kan vaak erg onhandig zijn.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Wow, dit lijkt me echt een geweldige RPG!
    Ik reserveer een vrouw als dat kan.


    Fuck the government.

    Semele schreef:
    Wow, dit lijkt me echt een geweldige RPG!
    Ik reserveer een vrouw als dat kan.


    Tuurlijk kan dat en super dat je mee wilt doen ;)
    Als je een sprookjesfiguur in gedachten hebt, kan je deze 5 dagen reserveren zodat niemand anders die kan kiezen. Heb je je personage niet gemaakt in die tijd, dan vervalt de reservering.
    Een vrouw kan je alle tijden reserveren, als je dat al reserveren kan noemen want het staat vrij om een mannelijk of vrouwelijk personage te nemen (;

    Ik ben in ieder geval echt wel nieuwsgierig naar wie en hoe je personage gaat zijn :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Semele schreef:
    Wow, dit lijkt me echt een geweldige RPG!
    Ik reserveer een vrouw als dat kan.

    Ik zal je naam alvast reserveren, dan zet ik er later wel bij welk personage je wilt.
    Tenzij je nu al een idee hebt (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    ik reserveer een rol ! het liefst vrouwelijk, maar als je liever een mannelijke hebt maakt mij dat ook niet zo veel uit.

    Sindarin schreef:
    ik reserveer een rol ! het liefst vrouwelijk, maar als je liever een mannelijke hebt maakt mij dat ook niet zo veel uit.

    Je mag er ook meerdere hebben hoor (A)
    Natuurlijk hebben we ook wel mannen nodig anders wordt het een erg vrouwelijke RPG, misschien dat ik zelf nog een kereltje aanmaak.
    Maar het blijft je eigen keuze :)
    Wil je een vrouw, reserveer ik een vrouw en wil je een man, mij ook goed.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mohawk schreef:
    (...)
    Je mag er ook meerdere hebben hoor (A)
    Natuurlijk hebben we ook wel mannen nodig anders wordt het een erg vrouwelijke RPG, misschien dat ik zelf nog een kereltje aanmaak.
    Maar het blijft je eigen keuze :)
    Wil je een vrouw, reserveer ik een vrouw en wil je een man, mij ook goed.


    Met meerdere rollen weet ik zeker dat ik één van de twee ga verwaarlozen, dus dat word 'em niet. Ik ga voor een mannelijke rol, wel zo leuk. Met heel veel vrouwen is 't redelijk saai.

    Sindarin schreef:
    (...)

    Met meerdere rollen weet ik zeker dat ik één van de twee ga verwaarlozen, dus dat word 'em niet. Ik ga voor een mannelijke rol, wel zo leuk. Met heel veel vrouwen is 't redelijk saai.

    Ok is goed, dan reserveer ik een man voor jou en bezorg ik hem nog een vriend zodat hij niet de enige man is (:
    Weet je ook al welk sprookjesfiguur je wilt?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Als 'k bijvoorbeeld Hans doe, van Hans en Grietje, mag hij dan ouder zijn dan in het verhaal ? Want volgens mij zijn ze in het sprookje redelijk jong, maar 'k heb liever een rol van ongv 16 jaar.