• A twisted fairytale

    Beeld je een wereld in waar alles mogelijk is, waar sprookjes op magische wijze tot leven komen en jij er een grote rol in speelt.
    Dat je een pion bent van een hoger doel, opgejaagd door duistere dingen in een poging je weg naar de vrijheid te vinden.
    In deze RPG, komt een groep mensen vast te zitten in de magische wereld vol raadsels, gevaren en bloedstollende gebeurtenissen.
    Omgetoverd tot levende sprookjesfiguren, proberen ze te achterhalen waarom ze vast zitten en hoe ze weer terug naar hun eigen leefwereld kunnen.
    Niets is echter wat het lijkt en niet iedereen is zo betrouwbaar als ze laten uitschijnen.

    Een RPG op basis van de gebroeders Grimm, Hans Christian Andersen en Disney gemaakt door Merrow en Mohawk.


    Regels:

    - Er geldt een minimum van 10 regels.
    - 16+ is toegestaan, maar houdt het uiteraard netjes
    - De voorkeur gaat uit naar het schrijven in de hij/zij/ik vorm verledentijd
    - Probeer minstens 1 post per week te schrijven
    - Reservering vervalt na 5 dagen
    - Powerplay is niet toegestaan
    - Er bestaan geen perfecte personages
    - Let op spelling en interpunctie
    - Naamsveranderingen doorgeven
    - Afwezigheden melden
    - Alleen Merrow of Mohawk maken de topics aan


    Meedoen:

    Het is de bedoeling dat je een eigen personage creëert, afkomstig uit de gewone wereld. Deze komt terecht in Fairtalia en schrijvende weg wordt ontdekt dat ieder personage een bestaand sprookjesfiguur voorstelt.

    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:

    Innerlijk:
    Uiterlijk mét foto:
    Geschiedenis:

    Fairytale:
    Uitleg:


    Bij Fairytale schrijf je zowel het sprookje als het exacte sprookjesfiguur. Bij uitleg leg je uit in hoeverre jou personage overeenkomt met het sprookjesfiguur. Dit kan door middel van bijvoorbeeld uiterlijke trekken, karaktereigenschappen, gedragingen, enzo zijn.



    Personages:

    Vrouwen: 10/10
    MerrowKierra Ashford – Puss In Boots
    MohawkScarlett Jane Hunter – Rapunzel
    Semele - Marlaina Ferryn Chevalier - Ariël
    AgentP - Emma Lynn Smith - Sneeuwwitje
    Appelboompje - Katherine Pierce - Roodkapje
    Porcelaneous - Melaney Kacia - Megara (Hercules)
    Rider - Sunita “Sunny” Evelynne Cleveland - Pocahontas
    RememberYoux - Jillie Jo Knight - Tinkerbell
    Curlies - Mikayla Evelynn Carter - Assepoester
    Tortura - Aisha Nadya Ripoll Esmeralda

    Mannen: 8/10
    Sindarin - Fynn Sion Rhine - Peter Pan
    AgentP - Dylan Bjorn Green - Woody (Toy Story)
    Sindarin - Jason Barnes - Beest (Belle en het beest, Prins Adam)
    Tortura - Bai Donghai Wong - "BD Wong" - Li Shang (Mulan)
    Twilightzone - Ryan Levitt - Jim Hawkins (Treasure Planet)
    Realist - Andrew Eric Parker - Prins Eric (De kleine zeermeermin)
    DreamerN - Tristan Mylan Diamond - Jager (Sneeuwwitje)
    Realist - Reservatie - Prins Caspian (Narnia)
    Xerces - Korey Pio Wittingh - Pinokkio



    Klik hier voor de Rollenstory


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 28 okt 2012 - 20:06 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Appelboompje schreef:
    Mag ik ook een meisje reserveren? :D Ik heb al een fairytale enzo in gedachten namelijk :D


    Dat mag denk ik wel aangezien we nog niet op het maximum van 10 meisjes zitten :3 Maar Mohawk is degene die de post moet aanpassen dus het is even wachten op haar (;

    Edit: Ik ben zo blond :'D Mohawk had het al toegevoegd xD

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 16:07 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Naam: Emma Lynn Smith
    Leeftijd: 16 jaartjes jong
    Geslacht: vrouw/ meisje

    Innerlijk: Emma is een meisje dat redelijk verlegen is maar bij mensen die ze goed kent is ze een mega druk persoon. Ze wordt snel boos en dan dan heel erg bitchy uitkomen. Ze is dan ook echt boos en moet ze even ergens afkoelen. Haar vrienden en vriendinnen zijn allemaal ouder dan Emma zelf is, meestal rond de 20. Met meiden jonger dan haar kan ze niet echt omgaan. Verder is Emma redelijk behulpzaam en zorgzaam maar ook snel kwaad.
    Uiterlijk mét foto: url werkt niet dus KLIKKK
    Emma heeft bruin haar tot een stuk over haar schouder. Ook heeft ze bruine ogen. Ze is ongeveer 1, 67 lang. Emma draagt het liefst een simpele spijkerbroek en een stoer shirtje. Ze heeft ook altijd een armband of ketting om.
    Geschiedenis: Op haar 11de is haar oma overleden aan leukemie, ze zit daar altijd nog over in. Omdat Emma zooo verdrietig was hebben haar ouders een konijn voor haar gekocht. Ze noemde haar Angel, omdat haar oma Angela heette. Die is inmiddels ook dood. Haar ouders daarin tegen waren nou ook niet de beste ouders van de wereld. Vaak moesten ze overwerken tot half 12 s'avonds ofzo. Daardoor heeft Emma niet de beste kindertijd gehad.

    Fairytale: Sneeuwwitje
    Uitleg: Emma lijkt niet super erg op Sneeuwwitje maar er zijn een paar vergelijkernissen. Emma is veel stoerder dan haar. Sneeuwwitje zingt veel en mooi, Emma doet dat ook maar.. minder mooi. Verder lijken ze redelijk op elkaar.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 16:12 ]


    Do what people say you can't.

    oeeh ik moet wel opschieten met mijn red riding hood zie ik zo:} er komen steeds meer mensjes :}


    You didn't even hear me out , You never gave a warning sign

    Naam: Katherine Pierce
    Leeftijd: 16
    Geslacht: meisje

    Innerlijk:Katherine is een spontaan en over het algemeen een redelijk eerlijk meisje. Soms een leugentje om best wil, maar veel meer zul je van haar niet hoeven te verwachten als het op liegen en bedriegen aankomt. Katherine is over het algemeen best wel een doorzetter en weet meestal wel wat ze wil en hoe ze dat wil. Ze zal er dan ook echt voor gaan en geeft niet heel snel op. Verder is ze best wel zorgzaam tegenover anderen. Maar ook dit meisje heeft minpuntjes, ze is bijvoorbeeld erg eigenweis en weigert redelijk snel om van iemand ander advies op te volgen, al hoewel ze er vaak vanzelf wel achter komt dat ze toch beter naar iemand anders had kunnen luisteren.

    Uiterlijk mét foto: Katherine is een meisje van 1.64 met een slank figuur. Verder heeft ze roodbruine lokken die tot midden haar rug komen en draagt ze bijna altijd haar zwartje jasje. Ze heeft een kleine, maar een beetje een scheef neusje en helder groene ogen. Ze heeft een blanke huid en in de zomer zijn er rond haar wangen tientallen verschillende zomersproetjes te zien.

    klik vanwege grote
    nog een keertje nu met zwart jasje/kapje
    nog een laatste keertje dan:D

    Geschiedenis: Katherine heeft niet echt een heel heftig verleden. Haar ouders zijn gescheiden en ze woont bij haar moeder. Verder spreekt ze haar vader niet en weet ze ook niet zeker wie het is. Haar moeder had namelijk een affaire met 3 verschillende mannen vroeger en heeft nooit zeker geweten wie van de drie nou de vader is van Katherine, daarom is ze maar verhuisd en heeft Katherine zo met haar meegenomen. Katherine vind het overigens totaal geen ramp dat ze is opgegroeid zonder vader. Ze heeft namelijk nooit anders gekent. Maar toch ondanks dat is ze wel nieuwschierig hoe het nou eigenlijk is om een vaderfiguur te hebben, al zal ze daar waarschijnlijk toch niet achter komen. Kwa vrienden zat Katherine altijd wel goed, ookal was ze niet altijd de gene die overal zomaar op af stapte, toch wist ze wie haar vrienden waren en aan wie ze echt wat had. Het liefdesgebied ging haar alleen altijd wat minder goed af. Dus echt een vriendje heeft ze ook nog nooit gehad.

    Fairytale: red riding hood (roodkapje)
    Uitleg: Zoals Red Riding Hood altijd een rood kapje op heeft, heeft Katherine altijd een zwart jasje bij zich met kapuchon, wat het eigenlijk ook wel weer een beetje een kapje maakt, heytmaakt niet uit hoe warm het is, het jasje is en blijft altijd aan haar zijde al zit het maar in haar tas. Verder heeft Katherine prachtige lange rood/bruine lokken en een sterke wil. Ze is een doorzettertje en weet meestel wel vrij goed wat ze wil.



    goed zo??

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 17:04 ]


    You didn't even hear me out , You never gave a warning sign

    Merrow schreef:
    (...)

    Ik lief Flynn Rider!!! whaha wie niet :'D

    Ik weet zeker dat je echt wel met iets tofs ga komen :3


    Ik moet eerlijk bekennen dat ik die gast voor het googelen nog niet kende, maar omg, wat heeft i een leuk karakter hihi. Misschien doe ik die wel, ik kijk nog wel even.


    Aan niets denken is ook denken.

    Appelboompje schreef:
    Naam: Katherine
    Leeftijd: 16
    Geslacht: meisje

    Innerlijk:Katherine is een spontaan en over het algemeen een redelijk eerlijk meisje. Soms een leugentje om best wil, maar veel meer zul je van haar niet hoeven te verwachten als het op liegen en bedriegen aankomt. Katherine is over het algemeen best wel een doorzetter en weet meestal wel wat ze wil en hoe ze dat wil. Ze zal er dan ook echt voor gaan en geeft niet heel snel op. Verder is ze best wel zorgzaam tegenover anderen. Maar ook dit meisje heeft minpuntjes, ze is bijvoorbeeld erg eigenweis en weigert redelijk snel om van iemand ander advies op te volgen, al hoewel ze er vaak vanzelf wel achter komt dat ze toch beter naar iemand anders had kunnen luisteren.

    Uiterlijk mét foto: klik vanwege grote
    nog een keertje nu met zwart jasje/kapje
    nog een laatste keertje dan:D

    Geschiedenis: Katherine heeft niet echt een heel heftig verleden. Haar ouders zijn gescheiden en ze woont bij haar moeder. Verder spreekt ze haar vader niet en weet ze ook niet zeker wie het is. Haar moeder had namelijk een affaire met 3 verschillende mannen vroeger en heeft nooit zeker geweten wie van de drie nou de vader is van Katherine, daarom is ze maar verhuisd en heeft Katherine zo met haar meegenomen. Katherine vind het overigens totaal geen ramp dat ze is opgegroeid zonder vader. Ze heeft namelijk nooit anders gekent. Maar toch ondanks dat is ze wel nieuwschierig hoe het nou eigenlijk is om een vaderfiguur te hebben, al zal ze daar waarschijnlijk toch niet achter komen. Kwa vrienden zat Katherine altijd wel goed, ookal was ze niet altijd de gene die overal zomaar op af stapte, toch wist ze wie haar vrienden waren en aan wie ze echt wat had. Het liefdesgebied ging haar alleen altijd wat minder goed af. Dus echt een vriendje heeft ze ook nog nooit gehad.

    Fairytale: red riding hood (roodkapje)
    Uitleg: Zoals Red Riding Hood altijd een rood kapje op heeft, heeft Katherine altijd een zwart jasje bij zich met kapuchon, wat het eigenlijk ook wel weer een beetje een kapje maakt, heytmaakt niet uit hoe warm het is, het jasje is en blijft altijd aan haar zijde al zit het maar in haar tas. Verder heeft Katherine prachtige lange rood/bruine lokken en een sterke wil. Ze is een doorzettertje en weet meestel wel vrij goed wat ze wil.



    goed zo??


    Het is goed, maar ik wilde wel vragen of ze ook een achternaam heeft (:
    En een beschrijving van het uiterlijk wil ik er graag ook bij.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 16:52 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Lexus schreef:
    (...)

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik die gast voor het googelen nog niet kende, maar omg, wat heeft i een leuk karakter hihi. Misschien doe ik die wel, ik kijk nog wel even.


    Hij is echt mijn meest favoriete mannelijke personage van Disney :3 Maar ik ben dan ook echt een tangled fan :3
    Afgezien van m'n Puss in boots fascinatie :'D

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 16:50 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Hij is echt mijn meest favoriete mannelijke personage van Disney :3 Maar ik ben dan ook echt een tangled fan :3


    Haha oke, cool. Weet je nog andere toffe mannelijke sprookjesfiguren voor een personage? (ik ken er namelijk bar weinig) Iets als een rebels persoontje / arrogant persoontje / duisters persoontje / zwaardvechter / boogschutter vind ik wel tof.
    Oh, of een psychisch gestoord personage! Dat lijkt me ook wel wat, iemand met twee persoonlijkheden of die gewoon heel vaag is haha.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 16:52 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Lexus schreef:
    (...)

    Haha oke, cool. Weet je nog andere toffe mannelijke sprookjesfiguren voor een personage? (ik ken er namelijk bar weinig) Iets als een rebels persoontje / arrogant persoontje / duisters persoontje / zwaardvechter / boogschutter vind ik wel tof.


    Hmm, daarbij denk ik direct aan Robin Hood eigenlijk :3 En die lief ik ook al :'D Ik lief best wel veel sprookjesfiguren XD Ben ook in april naar de musical van Robin Hood geweest in Hasselt en die was zo awesome :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    ik zal hem even gaan aanpassen :)


    You didn't even hear me out , You never gave a warning sign

    Verdorie er moeten meer jongens komen.

    Sindarin schreef:
    Verdorie er moeten meer jongens komen.


    Eigenlijk wel he (:
    Misschien dat ik ook nog een jongen bij maak, maar dit is even bezien met hoe hard de rpg loopt en of ik de tijd heb ervoor :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Eigenlijk wel he (:
    Misschien dat ik ook nog een jongen bij maak, maar dit is even bezien met hoe hard de rpg loopt en of ik de tijd heb ervoor :3


    Ja, misschien maak ik er ook nog wel één bij.. eentje die gewoon een iets kleinere rol heeft of zo, anders weet ik zeker dat het niet goed gaat komen ivm school en alles. Ik wacht nog even een tijdje, en als er écht niets meer bij komt dan doe ik het wel.

    Sindarin schreef:
    (...)

    Ja, misschien maak ik er ook nog wel één bij.. eentje die gewoon een iets kleinere rol heeft of zo, anders weet ik zeker dat het niet goed gaat komen ivm school en alles. Ik wacht nog even een tijdje, en als er écht niets meer bij komt dan doe ik het wel.


    Kleinere rollen zijn ook altijd handig in een rpg (:
    Gewoon afwachten en bezien of het gaat of niet en wie weet zullen er nog wel jongens bij komen :3 Gewoon enkel doen wanneer je er tijd voor hebt, want andere dingen gaan voor (;


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Kleinere rollen zijn ook altijd handig in een rpg (:
    Gewoon afwachten en bezien of het gaat of niet en wie weet zullen er nog wel jongens bij komen :3 Gewoon enkel doen wanneer je er tijd voor hebt, want andere dingen gaan voor (;


    Joo. En desnoods gaat er een rol dood of zo als ik uiteindelijk toch geen tijd blijk te hebben, haha. Maar ik wacht af !