• A twisted fairytale

    Beeld je een wereld in waar alles mogelijk is, waar sprookjes op magische wijze tot leven komen en jij er een grote rol in speelt.
    Dat je een pion bent van een hoger doel, opgejaagd door duistere dingen in een poging je weg naar de vrijheid te vinden.
    In deze RPG, komt een groep mensen vast te zitten in de magische wereld vol raadsels, gevaren en bloedstollende gebeurtenissen.
    Omgetoverd tot levende sprookjesfiguren, proberen ze te achterhalen waarom ze vast zitten en hoe ze weer terug naar hun eigen leefwereld kunnen.
    Niets is echter wat het lijkt en niet iedereen is zo betrouwbaar als ze laten uitschijnen.

    Een RPG op basis van de gebroeders Grimm, Hans Christian Andersen en Disney gemaakt door Merrow en Mohawk.


    Regels:

    - Er geldt een minimum van 10 regels.
    - 16+ is toegestaan, maar houdt het uiteraard netjes
    - De voorkeur gaat uit naar het schrijven in de hij/zij/ik vorm verledentijd
    - Probeer minstens 1 post per week te schrijven
    - Reservering vervalt na 5 dagen
    - Powerplay is niet toegestaan
    - Er bestaan geen perfecte personages
    - Let op spelling en interpunctie
    - Naamsveranderingen doorgeven
    - Afwezigheden melden
    - Alleen Merrow of Mohawk maken de topics aan


    Meedoen:

    Het is de bedoeling dat je een eigen personage creëert, afkomstig uit de gewone wereld. Deze komt terecht in Fairtalia en schrijvende weg wordt ontdekt dat ieder personage een bestaand sprookjesfiguur voorstelt.

    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:

    Innerlijk:
    Uiterlijk mét foto:
    Geschiedenis:

    Fairytale:
    Uitleg:


    Bij Fairytale schrijf je zowel het sprookje als het exacte sprookjesfiguur. Bij uitleg leg je uit in hoeverre jou personage overeenkomt met het sprookjesfiguur. Dit kan door middel van bijvoorbeeld uiterlijke trekken, karaktereigenschappen, gedragingen, enzo zijn.



    Personages:

    Vrouwen: 10/10
    MerrowKierra Ashford – Puss In Boots
    MohawkScarlett Jane Hunter – Rapunzel
    Semele - Marlaina Ferryn Chevalier - Ariël
    AgentP - Emma Lynn Smith - Sneeuwwitje
    Appelboompje - Katherine Pierce - Roodkapje
    Porcelaneous - Melaney Kacia - Megara (Hercules)
    Rider - Sunita “Sunny” Evelynne Cleveland - Pocahontas
    RememberYoux - Jillie Jo Knight - Tinkerbell
    Curlies - Mikayla Evelynn Carter - Assepoester
    Tortura - Aisha Nadya Ripoll Esmeralda

    Mannen: 8/10
    Sindarin - Fynn Sion Rhine - Peter Pan
    AgentP - Dylan Bjorn Green - Woody (Toy Story)
    Sindarin - Jason Barnes - Beest (Belle en het beest, Prins Adam)
    Tortura - Bai Donghai Wong - "BD Wong" - Li Shang (Mulan)
    Twilightzone - Ryan Levitt - Jim Hawkins (Treasure Planet)
    Realist - Andrew Eric Parker - Prins Eric (De kleine zeermeermin)
    DreamerN - Tristan Mylan Diamond - Jager (Sneeuwwitje)
    Realist - Reservatie - Prins Caspian (Narnia)
    Xerces - Korey Pio Wittingh - Pinokkio



    Klik hier voor de Rollenstory


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 28 okt 2012 - 20:06 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Naam: Marlaina Ferryn Chevalier
    Leeftijd: 16
    Geslacht: Vrouw

    Innerlijk: Marlaina is een zeer nieuwsgierige en avontuurlijke jongedame. Ze is verzot op verrassingen en combineert haar droomwereldje frequent met de reële wereld. Hierdoor speelt er af en toe een plotselinge verwarring bij haar op en is ze op dit soort momenten zeer gewantrouwd met de omgeving. Dan kan er wat opschudding ontstaan tussen haar en haar dierbaren, gezien die haar hun hulp willen aanbieden. Weliswaar wijst ze dit steevast af en gaat ze opzoek naar haar rust op serene plaatsen die ze keer op keer ontdekt, bij tijd en wijle pakt ze de trein om zo ver mogelijk van de bewoonde wereld te komen. De vlam hoop die in haar hart brandt is niet te doven en ze zal altijd alles op alles zetten om haar dromen waar te maken, ondanks meningen van anderen. Gebruikelijk gedraagt ze zich vriendelijk en liefhebbend tegenover haar medemens, al kan vaak pittig uit de hoek komen als men zich niet in de hand houdt.
    Haar vrienden betekenen alles voor haar, voor hen zou ze zich een weg door levensgevaarlijke moerassen banen, door rivieren met een ontzettend sterke stroming zwemmen en geldloos door honderden landen reizen om hen te beschermen.
    De liefde speelt nauwelijks een rol in Marlaina's leven. Mannen interesseren haar niet en het zijn er slechts weinigen die een redelijke openingszin kunnen bedenken om haar het kleinste vleugje nieuwsgierigheid te laten tonen. Maar zelfs dan komt het nooit verder dan een gezellig kort gesprek dat algauw weer vergeten wordt. Charmeurs kunnen haar al helemaal gestolen worden en de enige aandacht waar zij van Marlaina op mogen hopen is een duidelijk woordje of anders een kant en klare klap in het gezicht.
    Uiterlijk:


    Marlaina geeft op het eerste gezicht een tedere indruk, tot je haar donkere ogen tegemoet treedt, die een sterke en vastberaden uitdrukking tonen. Haar haren zijn een overgang van bruin naar blond, wat het een honingkleurige gloed geeft. Haar wenkbrauwen vertonen duidelijk haar gezichtsuitdrukking. Ze loopt het liefst rond met roodgestifte lippen omdat de kleur haar aan rozen herinnert, dit tot haar eigen verbazing gezien haar preferentie voor witte rozen.
    Geschiedenis: Marlaina heeft haar moeder nooit leren kennen doordat haar leven werd geëindigd in het kraambed, toen ze Marlaina op de wereld zette. Marlaina's vader was een liefdevolle en hardwerkende man die altijd voor zijn drie dochters klaarstond en nooit van hun zijde week, ondanks de dood van zijn o zo geliefde echtgenote. Weliswaar raakte hij verongelukt tijdens een autorit en maakte zijn dood Marlaina en haar zusters tot wezen. Tegenwoordig woont ze samen met die twee oudere zussen in een appartement in de stad omgeven door overvolle straten. Ruth, de oudste, heeft het gemaakt tot niet al te succesvol psychologe en verdient een redelijke loon per maand. In tegenstelling tot haar is de middelste dochter, Constance, een zeer uitgaand individu dat momenteel af probeert te kicken van de fles en haar rust zoekt bij een sigaret.
    Marlaina zelf richt zich zoveel ze kan op haar studie, al zijn haar prestaties zeker niet uitmuntend. Enkele avonden in de week fungeert ze als zangeres in een bescheiden jazzclub om zo wat bij te verdienen.

    Fairytale: Ariel
    Uitleg: Marlaina heeft enige overeenkomsten met dit personage, voornamelijk het verlangen nieuwe werelden te ontdekken en haar nieuwsgierigheid naar het onbekende.
    In uiterlijk verschillen ze uitermate van elkaar, behalve de schijnbare tederheid.

    [ bericht aangepast op 30 nov 2012 - 19:34 ]


    Fuck the government.

    Mohawk zal de lijsten moeten bijwerken (:

    Door de twee extra reserveringen van Rider(Pocahontas) en RememberYoux (Tinkerbel) voor een vrouwelijk personage is er nog maar 1 reservering open om een vrouwelijk personage te kunnen aanmaken.
    Van zodra er genoeg mannelijke personages zijn, kunnen er weer vrouwelijke personages worden gereserveerd.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”


    Ik weet nogsteeds niks van sprookjes voor mijn personages ;s
    Alee ja, ik weet wel sprookjes, maar ik weet nooit wat karakter er bij moet passen ;s

    Kan ik een vrouw reserveren?
    Ik weet nog niet zeker of ik mee ga doen.. Vandaar (:


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    De vrouwen zitten vol
    Wauw, dat is wel erg dubbelzinnig.
    Dus tot er nog 5 mannen bij komen, kan er geen vrouw worden aangemaakt.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Phoe.. Ik zit bij de laatste vrouw.. Ohja - ik ga trouwens dan Cinderella doen.. (wat was die ook alweer in het Nederlands?]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Assepoester :)
    Ok is goed, ik reserveer haar op je naam.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    ik ga Dylan nog even afmaken (:


    Do what people say you can't.

    Is goed (:
    Zodra alle reservaties ingevuld zijn, beginnen we.
    Het hangt dus allemaal van jullie af.(A)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Anders maak ik nog wel even een (kleinere) jongens rol... ?

    Sindarin schreef:
    Anders maak ik nog wel even een (kleinere) jongens rol... ?

    Ik wil niet dat je je verplicht voelt (:
    Maar als je dat wil is het altijd wel leuk.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mohawk schreef:
    (...)
    Ik wil niet dat je je verplicht voelt (:
    Maar als je dat wil is het altijd wel leuk.


    Neejoh, maar 't is wel zo leuk als het een beetje verdeeld is. Dus 'k doe het gewoon, haha :'D.

    Merrow schreef:
    (...)

    Puss in boots is een mannelijk sprookjesfiguur maar m'n personage is vrouwelijk, dus precies omgekeerd ^_^


    En @ Porcelaneous, ik lief Olivia Wilde (yeah)
    Ik gebruik haar ook voor een personage, zowel in een rpg als m'n boek, maar die twee zijn dan weer related en op een andere rpg heb ik haar als spin off zeg maar van die ene rpg en boek :3

    Haha, oh really? Ik heb @ google gekeken bij look-a-likes van Megara en daar stond Olivia Wilde bij en een paar anderen, maar die vond ik niet zo.. Maar vet dat je haar gebruikt dan! Ghehe, ik gebruik haar eigenlijk niet zo vaak. Is eigenlijk de eerste keer. Mijn personage is dus goedgekeurd? (cat)


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Naam: Jason Barnes
    Leeftijd: 20
    Geslacht: Mannelijk

    Innerlijk: Jason is een jongen met een groot verleden. Hij heeft in de gevangenis gezeten, en heeft veel te maken gehad met drugs en alcohol. Hierdoor is hij veranderd in een ander persoon. Hij is niet meer de oude, lieve Jason van vroeger die geen vlieg kwaad zou doen. Hij heeft talloze moorden op zijn naam staan, maar hij voelt zich hier heel schuldig over. Hij is hulp gaan zoeken en is langzamerhand uit die keiharde wereld gekomen. Nog altijd heeft hij woedeaanvallen, en op sommige momenten is hij in één keer weer de oude Jason zonder dat hij het wil.
    Uiterlijk mét foto:


    *Denk er nog even allemaal tattoo's bij*
    Jason heeft in zijn criminele jeugd veel tattoo's laten zetten. Ook heeft hij door verschillende gevechten littekens opgelopen over zijn hele lichaam. Hij heeft zwart haar, en donkerblauwe ogen. Verder heeft hij niet veel 'bijzonders' aan zijn lichaam, en draagt hij ook niet veel opvallende kleding.
    Geschiedenis: Jason is op zijn achtste uit huis gezet door zijn alcoholische vader. Hij zwierf over straat en leerde zo allerlei mensen kennen. Hij raakte steeds dieper en dieper verstrikt in het straat leven. Hij voelde zich thuis op straat, en deed alles voor zijn 'vrienden'. Zo begon hij met stelen, dealen en vechten. Uiteindelijk ging dit zo ver dat hij iemand vermoorde. De eerste dagen na zijn daad waren verschrikkelijk voor hem. Hij voelde zich ongelofelijk schuldig, en wou het liefst uit het straatleven. Helaas was dat bijna onmogelijk. Hij moest door gaan, en deed dit uiteindelijk ook. Het straatleven heeft hem gevormd tot de Jason die hij nu is, iemand die keihard is vanbinnen en een muur om zich heen heeft gebouwd. En die muur is bijna niet te doorbreken...

    Fairytale: Belle en het Beest, hij 'is' het Prins Adam/Beest.
    Uitleg: Qua uiterlijk zijn er geen overeenkomsten. Wel is hij van een 'prins' veranderd in een 'beest' door het straatleven. Het is bijna onmogelijk zijn muur de doorbreken, maar als dat wel ooit iemand wel zal lukken betekend dat dat hij weer terug kan veranderen in de 'prins' die hij ooit was.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2012 - 14:31 ]

    hij is nog steeds niet af, maar ik heb nu geen tijd meer dus morgen doe ik het écht!


    Do what people say you can't.