• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hadden op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.

    Topic 1
    Topic 2



    Users die Perciver shippen
    Square
    Hotchner
    Gancanagh
    Escritura
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Patattie
    Lilia
    Glisseo
    Cresseyde
    Sonnet
    Seaver
    Creativity
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd.

    Perciver stories op Q
    Masquerade van Hotchner
    Chocolate van Hotchner
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van Hotchner
    Quaffles & Freckles van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Gancanagh
    The Forseeing van Gancanagh
    Group Assignment van Sonnet
    Olivers Obsession van Sonnet
    Tutoring van Junah
    Loves From Barcelona van Florreke
    Heart of Gold van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square
    Every Perciver AU you (n)ever wanted van Square
    Olismaug van Square

    Perciver fanart op Q
    Perciver Snogging van Hotchner
    Perciver Characters van Hotchner
    Perciver United van Hotchner
    Just Kiss the Boy van Sonnet
    Naamloze Perciverness van Sonnet
    Perciver Fact #1 van Gancanagh
    Perciver in blue van Square
    Try to be a Rainbow van Square
    Perciver note van Square
    P&O van Square
    "Perce, je bent een engel." van Square
    Percy Weasley van Square
    Let's Fly van Square
    Happy Birthday van Square
    Perciver verovert Quizlet van Square
    Rain van Square

    Polls op Q
    Oliver Wood? van Square
    Percy Weasley is... van Square
    Hoe heb jij Perciver leren kennen? van Square

    Quizzen op Q
    De Grote Perciver Quiz van Junah

    Perciver blogs en fanfic recs
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Perciverfanficrecs.tumblr.com - Fic rec blog van Square
    Percywood.tumblr.com - Blog van Hotchner
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic op FF.net met als personages Percy en Oliver


    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Perciver-shipper bent,
    laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^




    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr


    [ bericht aangepast op 27 dec 2012 - 23:27 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wiarda schreef:
    (...)
    Hij is echt ontzettend leuk. :9~ Ook verheug ik me best op de andere AU's. Ik weet niet meer precies welke prompts er allemaal gegeven zijn, maar ik weet nog wel dat er een paar hele leuke tussenzaten (daddy!Perciver vond ik bijvoorbeeld heel leuk).

    Ik ben zelf ook begonnen met iets fanficerigs, maar ik weet nog niet of ik het allemaal vandaag af ga krijgen. Ik ben een uurtje geleden begonnen en heb nu precies 1300 woorden, maar ik heb werkelijk nog geen idee wanneer het gaat eindigen. Dat kan over tweehonderd, maar ook tweeduizend woorden zijn. Hm.
    Wel weet ik dat het een soort-van-maar-niet-helemaal Inception crossover gaat worden. Het idee van dromen delen komt er namelijk wel in voor, maar verder komen ze geen Inception-personages tegen of speelt het zich letterlijk in die tijd/wereld af. Een soort van Inceptionverse dus, zonder dat het echt zo is. Ugh, ingewikkeld.


    Dankje. ^^ Met Daddy!Perciver ben ik al een heel eind, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of ik die in meerdere delen zal splitsen of er toch een one-shot van zal maken.

    Als het vandaag niet lukt, is morgen ook wel goed. Ik ben heel ongeduldig. :Y)
    Ik heb alleen Inception nog nooit gezien, heh. Ik wil hem wel nog een keer kijken, maar die film is zo enorm lang, en ik heb de afgelopen paar weken gewoon veel te weinig tijd.

    Ik vond het overigens wel grappig dat je juist iets over voetbal zei in je reactie - ik heb er zelfs nog over nagedacht om Oliver daarnaar te laten vragen, aangezien ik me heel goed voor kan stellen dat hij best wel nieuwsgierig zou zijn. Het paste alleen niet echt in het gesprek voordat Percy en Mycroft de kamer uit waren, en het was ook een beetje vreemd om nog een heel stuk verder te gaan toen alleen Greg en Oliver nog overbleven. Misschien moet ik dat later maar een keer gaan uittypen. :'D
    Maar ik ben blij dat je hem leuk vond. Dat hoofdstuk van HoG komt er overigens ook nog steeds aan, maar daar wordt nog aan gewerkt. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Dankje. ^^ Met Daddy!Perciver ben ik al een heel eind, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of ik die in meerdere delen zal splitsen of er toch een one-shot van zal maken.

    Als het vandaag niet lukt, is morgen ook wel goed. Ik ben heel ongeduldig. :Y)
    Ik heb alleen Inception nog nooit gezien, heh. Ik wil hem wel nog een keer kijken, maar die film is zo enorm lang, en ik heb de afgelopen paar weken gewoon veel te weinig tijd.

    Ik vond het overigens wel grappig dat je juist iets over voetbal zei in je reactie - ik heb er zelfs nog over nagedacht om Oliver daarnaar te laten vragen, aangezien ik me heel goed voor kan stellen dat hij best wel nieuwsgierig zou zijn. Het paste alleen niet echt in het gesprek voordat Percy en Mycroft de kamer uit waren, en het was ook een beetje vreemd om nog een heel stuk verder te gaan toen alleen Greg en Oliver nog overbleven. Misschien moet ik dat later maar een keer gaan uittypen. :'D
    Maar ik ben blij dat je hem leuk vond. Dat hoofdstuk van HoG komt er overigens ook nog steeds aan, maar daar wordt nog aan gewerkt. (:


    Hm. Als je hem in meerdere delen gaat splitsen, hebben we kortere stukjes. Aan de andere kant is het ook meteen in één klap weg als je het niet doet. Dilemma. (no_chears)

    Inception moet je echt een keertje zien. Ik houd niet van het woord 'moet', maar in dit geval is hij geheel op z'n plek. Het idee op zich sprak me sowieso al aan, maar de verhaallijn erachter vond ik persoonlijk erg sterk. Wel een beetje ingewikkeld voor mijn simpele geest, maar doordat mijn vader (die hem al gezien had) me telkens uitlegde wat er nou eigenlijk aan de hand was, kon ik er toch nog aardig van genieten. Tot het einde, dan. Ik ga daar verder niets over verklappen, maar wel zou ik je erop voor willen bereiden dat het een redelijk open einde heeft. Iets waar ik persoonlijk absoluut niet tegen kan. (cat) De uitvinder van de open eindes mag wat mijn part een enkele reis naar Pluto krijgen. Brr.

    Uittypuh, uittypuh! :9~ En ik heb het hoofdstuk overigens gelezen en hij was ontzettend schattig. Toch wel grappig dat een verhaal met zo'n onheilspellende en angst-y proloog zo'n hoog schattigheidsgehalte op sommige momenten heeft. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Hm. Als je hem in meerdere delen gaat splitsen, hebben we kortere stukjes. Aan de andere kant is het ook meteen in één klap weg als je het niet doet. Dilemma. (no_chears)

    Inception moet je echt een keertje zien. Ik houd niet van het woord 'moet', maar in dit geval is hij geheel op z'n plek. Het idee op zich sprak me sowieso al aan, maar de verhaallijn erachter vond ik persoonlijk erg sterk. Wel een beetje ingewikkeld voor mijn simpele geest, maar doordat mijn vader (die hem al gezien had) me telkens uitlegde wat er nou eigenlijk aan de hand was, kon ik er toch nog aardig van genieten. Tot het einde, dan. Ik ga daar verder niets over verklappen, maar wel zou ik je erop voor willen bereiden dat het een redelijk open einde heeft. Iets waar ik persoonlijk absoluut niet tegen kan. (cat) De uitvinder van de open eindes mag wat mijn part een enkele reis naar Pluto krijgen. Brr.

    Uittypuh, uittypuh! :9~ En ik heb het hoofdstuk overigens gelezen en hij was ontzettend schattig. Toch wel grappig dat een verhaal met zo'n onheilspellende en angst-y proloog zo'n hoog schattigheidsgehalte op sommige momenten heeft. :'D


    Of het meerdere stukjes worden of niet ligt er eigenlijk vooral aan hoe lang het wordt. Ik heb al een behoorlijk stuk, maar op dit moment kan het nog een beetje alle kanten op. Bij zo'n 2000 woorden wordt het wat mij betreft wat te lang voor een one-shot. De kakkerlak!Ron/ongediertebestrijder!Oliver AU heeft dat overigens al overstegen. (:

    Ik denk dat ik in de kerstvakantie wel een middag vrij kan maken om hem eindelijk eens te kijken. Nog maar vier weken... ^^
    En ik kan ook niet tegen open eindes. (cat)

    Ik ben al bezig. :'D
    En hm, je hebt eigenlijk wel gelijk. De proloog is achteraf gezien misschien iets te heftig voor de algemene verhaallijn, maar dat komt doordat Percy en Oliver een beetje een eigen leven zijn beginnen te leiden. Helemaal aan het begin had ik zo'n idee dat ik misschien binnen twintig hoofdstukken wel klaar zou kunnen zijn, maar toen werd ik opeens overspoeld door nieuwe ideeën die ik niet zo maar kon afwijzen en bleef ik hangen bij de UST-achtige fluffstage van kus-nou-eindelijk. Aangezien we inmiddels de tachtig al gepasseerd hebben en er nog vrijwel niets van het originele plot dat ik ooit had bedacht in het verhaal voor is gekomen, lijkt het me wel duidelijk dat het idee van twintig stukken een beetje is mislukt. Ik had het eigenlijk moeten weten. x')
    Hoe dan ook, het is wel de bedoeling dat die proloog nog een beetje meer bij het verhaal zal gaan passen, of andersom. Het is nog niet afgelopen.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2012 - 18:06 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Of het meerdere stukjes worden of niet ligt er eigenlijk vooral aan hoe lang het wordt. Ik heb al een behoorlijk stuk, maar op dit moment kan het nog een beetje alle kanten op. Bij zo'n 2000 woorden wordt het wat mij betreft wat te lang voor een one-shot. De kakkerlak!Ron/ongediertebestrijder!Oliver AU heeft dat overigens al overstegen. (:

    Ik denk dat ik in de kerstvakantie wel een middag vrij kan maken om hem eindelijk eens te kijken. Nog maar vier weken... ^^
    En ik kan ook niet tegen open eindes. (cat)

    Ik ben al bezig. :'D
    En hm, je hebt eigenlijk wel gelijk. De proloog is achteraf gezien misschien iets te heftig voor de algemene verhaallijn, maar dat komt doordat Percy en Oliver een beetje een eigen leven zijn beginnen te leiden. Helemaal aan het begin had ik zo'n idee dat ik misschien binnen twintig hoofdstukken wel klaar zou kunnen zijn, maar toen werd ik opeens overspoeld door nieuwe ideeën die ik niet zo maar kon afwijzen en bleef ik hangen bij de UST-achtige fluffstage van kus-nou-eindelijk. Aangezien we inmiddels de tachtig al gepasseerd hebben en er nog vrijwel niets van het originele plot dat ik ooit had bedacht in het verhaal voor is gekomen, lijkt het me wel duidelijk dat het idee van twintig stukken een beetje is mislukt. Ik had het eigenlijk moeten weten. x')
    Hoe dan ook, het is wel de bedoeling dat die proloog nog een beetje meer bij het verhaal zal gaan passen, of andersom. Het is nog niet afgelopen.


    God, ja, dat... nooit gedacht dat dat in een serieus verhaal geschreven zou worden. Eerlijk gezegd begon ik een beetje erg lacherig te worden toen ik dat had bedacht. :')

    Is de Kerstvakantie al over vier weken? Dat betekent dat Sinterklaas ook op de stoep staat en dát betekent dat ik binnenkort echt eens cadeaus moet kopen. Wat overigens ook niet echt zal lukken, aangezien school nu besloten heeft om allerlei deadlines in één keer te geven. Hooray. (no_chears)

    Hah, jij en twintig hoofdstukken. (cat) Honderdtwintig komt volgens mij meer in de buurt... dat hoop ik, althans. Ik heb de neiging om me vervelend genoeg te hechten aan sommige verhalen en dit is er één van. Dat betekent natuurlijk niet dat de UST (al dan niet helemaal S of wel, het is maar hoe je een halfnaakte Oliver op Percy's bed wilt interpreteren, maar meer R. Denk ik. Unresolved Romantic Tension. Of zo. x]) nog tot hoofdstuk honderdtwintig door moet gaan, want ik denk dat de hoofden van vrij veel lezers tegen die tijd geëxplodeerd zijn. Men kan tenslotte een elastiekje maar tot een bepaald punt uitrekken voordat het knapt. (krul)

    Mijn Perciver fic loopt uit de hand. Het was de bedoeling dat dit een korte one-shot zou worden, maar nu heb ik al zo'n 3500 woorden waarvan een groot deel fluff is, maar wat nu plots verandert in angst. En het loopt nog niet eens naar het einde toe. ><

    [ bericht aangepast op 26 nov 2012 - 19:43 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    God, ja, dat... nooit gedacht dat dat in een serieus verhaal geschreven zou worden. Eerlijk gezegd begon ik een beetje erg lacherig te worden toen ik dat had bedacht. :')

    Is de Kerstvakantie al over vier weken? Dat betekent dat Sinterklaas ook op de stoep staat en dát betekent dat ik binnenkort echt eens cadeaus moet kopen. Wat overigens ook niet echt zal lukken, aangezien school nu besloten heeft om allerlei deadlines in één keer te geven. Hooray. (no_chears)

    Hah, jij en twintig hoofdstukken. (cat) Honderdtwintig komt volgens mij meer in de buurt... dat hoop ik, althans. Ik heb de neiging om me vervelend genoeg te hechten aan sommige verhalen en dit is er één van. Dat betekent natuurlijk niet dat de UST (al dan niet helemaal S of wel, het is maar hoe je een halfnaakte Oliver op Percy's bed wilt interpreteren, maar meer R. Denk ik. Unresolved Romantic Tension. Of zo. x]) nog tot hoofdstuk honderdtwintig door moet gaan, want ik denk dat de hoofden van vrij veel lezers tegen die tijd geëxplodeerd zijn. Men kan tenslotte een elastiekje maar tot een bepaald punt uitrekken voordat het knapt. (krul)

    Mijn Perciver fic loopt uit de hand. Het was de bedoeling dat dit een korte one-shot zou worden, maar nu heb ik al zo'n 3500 woorden waarvan een groot deel fluff is, maar wat nu plots verandert in angst. En het loopt nog niet eens naar het einde toe. ><



    Haha, nou ja, ik heb eigenlijk een beetje een creatieve invulling gegeven aan het idee van ongedierte wegjagen. Ron is in ieder geval geen letterlijke kakkerlak geworden, al zou dat ook nog wel interessant zijn geweest - maar Percy en Oliver vinden wel een goede manier om hem weg te jagen. Ik heb hem bijna af. :Y)

    Jup, vier weken. Succes met de cadeaus. Ik moet ook nog zo veel doen. D:

    Ik kán wel korte verhalen schrijven... zo lang er geen plot in hoeft te zitten, tenminste. En URT is inderdaad wel passender, maar dat klinkt ook weer zo raar. :'D
    Haha, de elastiekjestheorie klopt dus nog steeds, ook in dit opzicht. Het is overigens natuurlijk niet mijn bedoeling om hoofden te laten ontploffen. Misschien moet ik maar een disclaimer in de beschrijving zetten. x')

    Dat klinkt goed. :9~
    Nou ja, ik maak me een beetje zorgen om de angst aan het einde - het wordt toch wel een happy end? D: - maar 3,5k aan fluff klinkt veelbelovend. Het is al veel te lang geleden dat ik Perciver heb gelezen die ik niet zelf had geschreven en die uit meer dan een one-shot bestond. Wat mij betreft mag je het zo veel uit de hand laten lopen als je wilt. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan




    Dit is een beetje random, haha. Het is gewoon dat er de laatste tijd heel veel mensen jarig lijken te zijn en ik niet wist wat ik moest tekenen, dus besloot ik Oliver uit een cadeaudoos te laten springen. Ik heb volgens mij ook nog ergens een halve fic liggen waarin Percy jarig is en Oliver in een soortgelijke doos op zijn stoep wordt afgeleverd... (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:




    Dit is een beetje random, haha. Het is gewoon dat er de laatste tijd heel veel mensen jarig lijken te zijn en ik niet wist wat ik moest tekenen, dus besloot ik Oliver uit een cadeaudoos te laten springen. Ik heb volgens mij ook nog ergens een halve fic liggen waarin Percy jarig is en Oliver in een soortgelijke doos op zijn stoep wordt afgeleverd... (krul)

    Aww, die is echt ontzettend schattig. (bloos) Ik ben nog steeds stinkend jaloers op hoe jij op een computer kan tekenen. Nou kan ik natuurlijk best een beetje met Paint klunzen, maar mijn beste en mooiste kunstwerk op Paint is nog steeds dit. :')

    Oh, by the way; mijn one-shot die nu veranderd is in een four-shot aangezien ik 5K woorden teveel vond voor een one-shot is af. Het heeft geen slecht einde, maar toch is het in mijn ogen angsty genoeg om er toch wat gemengde gevoelens bij te hebben. Het schrijven van Freckles maakte me toch wat vrolijker dan het schrijven van dit. (no_chears)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Aww, die is echt ontzettend schattig. (bloos) Ik ben nog steeds stinkend jaloers op hoe jij op een computer kan tekenen. Nou kan ik natuurlijk best een beetje met Paint klunzen, maar mijn beste en mooiste kunstwerk op Paint is nog steeds dit. :')

    Oh, by the way; mijn one-shot die nu veranderd is in een four-shot aangezien ik 5K woorden teveel vond voor een one-shot is af. Het heeft geen slecht einde, maar toch is het in mijn ogen angsty genoeg om er toch wat gemengde gevoelens bij te hebben. Het schrijven van Freckles maakte me toch wat vrolijker dan het schrijven van dit. (no_chears)



    Dat is een absoluut meesterwerk. Ik vind het nog altijd prachtig. :'D
    Nee, maar serieus - op zich ziet dat er helemaal niet slecht uit, als je bedenkt hoe onmogelijk weinig je kunt met paint. (cat)

    Ik teken overigens gewoon met de hand; ik kleur het alleen in op de computer. Maar bedankt. ^^ Dit is wat ik vandaag heb gedaan om mijn huiswerk uit te stellen. Het is geen Perciver, maar ik denk dat je het fandom wel herkent hopelijk, haha.

    Oe, ik ga het nu lezen. Je maakt me wel een beetje bang, maar in het begin zou ik waarschijnlijk nog veilig moeten zitten - je zei dat je met fluff begon. Ik ben benieuwd. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    If you didn't already; check de nieuwsbrief *O*


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Perciver verovert Q (yeah)


    You only live once, but if you do it right, once is enough.


    Perciver verovert Q!



    Ahum, juist. Anyway, echt heel erg bedankt mensen. Het is geweldig om HoG in de nieuwsbrief te zien staan, en ik heb ook al een berichtje van een nieuwe Perciver shipper gekregen die het hele verhaal in één keer heeft gelezen, haha. Dit is een grote stap in de richting van Q overheersing. Jullie mogen trots op jezelf zijn! *O*

    [ bericht aangepast op 2 dec 2012 - 20:24 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:


    Perciver verovert Q!



    Ahum, juist. Anyway, echt heel erg bedankt mensen. Het is geweldig om HoG in de nieuwsbrief te zien staan, en ik heb ook al een berichtje van een nieuwe Perciver shipper gekregen die het hele verhaal in één keer heeft gelezen, haha. Dit is een grote stap in de richting van Q overheersing. Jullie mogen trots op jezelf zijn! *O*

    Dat plaatje moet het logo zijn x'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Zie ik nou een PU vlag? En Ouver?


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    Zie ik nou een PU vlag? En Ouver?


    Nee, Percylovers Puddlemere United. :Y)

    En lol, we zouden Rutger dat nieuwe 'logo' eens moeten sturen. Ik weet niet zeker of hij er zo blij mee zou zijn. x')

    Edit: Oeps, ik las het volgens mij een beetje verkeerd. Ja, dat is een PU vlag. Nee, het is niet Ouver, al ziet het er inderdaad wel haast zou uit, heh - mijn L en I staan gewoon een beetje dicht tegen elkaar aan. Er hoort gewoon OLIVER te staan, natuurlijk. (:

    [ bericht aangepast op 2 dec 2012 - 20:33 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Nee, Percylovers Puddlemere United. :Y)

    En lol, we zouden Rutger dat nieuwe 'logo' eens moeten sturen. Ik weet niet zeker of hij er zo blij mee zou zijn. x')

    Wat PU betekende had ik al door, maar Ouver? Oh grapje, ik zie het nu in het groot, er staat Oliver x'D
    Ja, laten we hem naar Rutger sturen x'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis