• De stelling van deze week luidt:
    Scholen zouden boeken moeten verruilen voor laptops of iPads.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Niallerx3 schreef:
    eens. er zijn heel veel jongeren met rugklachten door al die zware boeken. Ik ook, ik heb een S-scoliose, een getorste wervel, van onderen te hol, van boven te bol. ik zeg niet dat dit alles komt door mijn boekentas, maar het helpt ook niet echt!!

    Je kan ook een andere tas gebruiken. Of een extra zak meenemen.
    Ik heb het ook en zolang ik oefeningen doe, heb ik er minder last van. Ik zit dan ook op een bal thuis. En het enige waar ik op school last van heb van mijn rug is niet van mijn boeken in mijn tas, maar de schoolbanken.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    aan de ene kant niet,
    moeten we niet een beetje ouderwets blijven? niet iedereen heeft geld voor laptops etc. en wat met virussen?
    ik kan nu al zeggen dat ik dan de hele tijd op Quizlet hier zit :D

    aan de andere kant wel,
    het neemt zoveel minder plaats in! compact en handiger!

    oneens


    I paint objets like I think them, not like I see them. Pablo Picasso

    Aria schreef:
    Aan de ene kant ben ik het hiermee eens. Leerlingen kunnen niet zeggen dat ze hun boeken kwijt zijn of vergeten. Je hebt één ding mee namelijk en dat is je laptop waar alles handig in opstaat. Maar aan de andere kant zeg ik tegen, je raakt veel te snel afgeleid door sociaal media en andere dingen op het internet. Wat bij vrijwel iedereen uit mijn klas het geval is en ik vind boeken veel fijner leren. (:


    Ja inderdaad, plus 24/7 achter dat schermpje zitten is slecht voor je ogen...zitten mensen nu toch al maar als dat zou gebeuren dan zouden mensen niks anders meer doen...Nu kunnen leraren zeggen:"Ik pak je telefoon af!!" maar als je een laptop hebt kunnen ze niet zeggen:"Ik pak je laptop af" dus ik vindt de boeken moeten blijven !!!!!!!!!!!!


    "What's the fun of making sence?"

    Half, aan de ene kant, ja, je hoeft niet elke keer nieuwe schriften te kopen en niet al die boeken, dat is best wel papier besparing en hoeven niet al die bomen dood.
    Plus je hebt alles netjes bij elkaar, mijn notities liggen altijd overal. De docent kan alles makkelijk doormailen, als je een les niet ben geweest, stuurt ie gewoon een documentje door en hoef je niet alles over te pennen.
    Maar aan de andere kant, ja, niet iedereen is goed met een laptop en ze kunnen inderdaad kapot gaan enzo. Maarja, ik heb nu ook elke dag mijn laptop mee naar school dus van mij mag het wel (:


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Cavallo schreef:
    Half, aan de ene kant, ja, je hoeft niet elke keer nieuwe schriften te kopen en niet al die boeken, dat is best wel papier besparing en hoeven niet al die bomen dood.
    Plus je hebt alles netjes bij elkaar, mijn notities liggen altijd overal. De docent kan alles makkelijk doormailen, als je een les niet ben geweest, stuurt ie gewoon een documentje door en hoef je niet alles over te pennen.
    Maar aan de andere kant, ja, niet iedereen is goed met een laptop en ze kunnen inderdaad kapot gaan enzo. Maarja, ik heb nu ook elke dag mijn laptop mee naar school dus van mij mag het wel (:

    Denk je dat een laptop/tablet beter zijn voor de natuur? (cat)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Eens! ik zit nu al op een school met MacBooks en het is super handig! Je moet alleen wel jezelf beschermen tegen twitter enzo. Dus als je leert Twitter en Quizlet uit :)


    ~

    Onees

    Niet iedereen heeft het geld om dat te kunnen betalen. Boeken is veel fijner om te werken (vind ik dan) dat wil niet zeggen dat ik het niet fijn vind om met laptops te werken, maar je raakt gewoon snel afgeleid en voor je het weet zit je op twitter, msn, facebook, quizlet enz.

    Oneens
    Geef mij maar papier :Y)


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Oneens, vreselijk onhandig.
    Ik heb engels en duits op de laptop maar de laptop zelf is al vreselijk want school kan geen normale betalen .. :Y)
    En het ouderwets schrijven vind ik leuk, briefjes schrijven naar vriendinnen enzo.


    FASHIOOOON.

    Memoria schreef:
    Oneens, mij niet gezien.
    Ik hou te veel van papier en pennen om ze te verruilen voor laptops/Ipads..


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Oneens.
    Ik vind het gewoon ongemakkelijk met laptops en Ik leer veel liever op papier dan van op een scherm.
    Bovendien denk ik dat het helemaal een ramp wordt als de leerkrachten ook via dat systeem moeten gaan werken dan. Ze kunnen amper gewoon met een computer werken. Wat moet het dan zijn als ze heel het systeem elektroniseren.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Goed, wij hebben laptops op school en ik hoor iedereen kermen over hoge rekeningen.
    Wij kregen de laptop van school. Mijn ouders moesten dat in termijnen afbetalen. Na ongeveer vier a vijf jaar was de laptop afbetaald.
    Zo duur is het niet, jongens!

    Maar persoonlijk vind ik inderdaad niet dat het werkt. Voor een paar vakken moeten we de laptop meenemen, voor alle andere vakken niet en dan sleep je nog harder met alles dan wanneer je alleen met een laptop óf boeken sleept. Bovendien raken kinderen daar inderdaad sneller door afgeleid.
    Ik ben van mening dat het kan werken, maar niemand er echt klaar voor is. -De leermethodes zelf ook niet.
    Dus voorlopig niet.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eens.
    Ik werk veel beter en sneller op een computer, nooit meer zware boeken meesjouwen of vergeten. Heerlijk toch? Leren achter een computer is wel wat moeilijker, maar ik zelf leer wel altijd woordjes via wrts.nl, anders haal ik onvoldoendes... (nerd)
    Desnoods print ik wat uit voor een vak, dan heb je het alsnog op papier toch?

    ja, bij ons zijn ze bezig met dit project. vind via de laptop werken veel lekkerder


    One day, I wanna say; I made it