• Met school zijn we nu de periode van de romantiek en de verlichting aan het behandelen, wat er vooral op neerkomt dat we literatuur uit de achttiende en negentiende eeuw lezen. En ik kan je vertellen, de romantische verhalen zijn werkelijk om te gillen.
    Alles is ontzettend overdreven en het ene na het andere ongeluk overkomt de hoofdpersonen, maar deze vond ik tot nu toe toch wel het grappigst. Je moet je voorstellen dat de hoofdpersoon hiervoor (onbedoeld) zwanger is geraakt nadat zij "in haar zuivere liefde bedrogen was". Zij weet dit echter niet en zit nu in een depressie omdat haar vriendje haar na de seks zomaar aan de kant heeft gezet. :W

    Zij zwijgt, gevoelloos door haar overmaat van smart. Hevige en ongewone pijnen trekken haar uit hare wezenloosheid. Zij vindt door dit nieuwe gevoel voor 't eerst verligting voor hare folterende wroeging, die ondraaglijker dan de hevigste ligchaamspijnen is. Hemel hoe ontroerde de onnoozele Themire, toen ze een schreijend wichtje aan hare voeten vond! Welk een nieuw verschiet van rampen opende zich voor haar sidderend oog! Zie daar de laatste moordpriem in het hart van hare moeder gedrukt, die nu naar niets meer hoeft te gissen...! Beurtelings bestreden door liefde en schaamte, wanhopende en ter prooi aan de verslindendste hartstogten, beurt ze haren zoon op en drukt hem, geheel teederheid, aan haar bonzend hart.
          Hare krachten begeven haar; uitgeput van levensgeesten valt ze bewegingloos op den grond neder en verplet haar kind.


    Heeft ze een keer iets leuks in haar leven, valt ze flauw omdat ze zoveel mee heeft gemaakt en plet ze haar pasgeboren kind waarvan ze tot een paar minuten geleden niet eens doorhad dat het eraan zat te komen. :W

    De rare spelling hoort zo, by the way. :'D

    [ bericht aangepast op 1 nov 2012 - 19:58 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Hahahah, wat een geniaal verhaaltje. :')


    You are beautiful, you are love.

    Ik begreep er niks van:Y)

    [ bericht aangepast op 1 nov 2012 - 21:20 ]


    Tijd voor koffie.

    Omnivium schreef:
    Hahahah, wat een geniaal verhaaltje. :')

    En het is maar goed dat we tegenwoordig niet meer zo vaag schrijven want het was zo'n behoorlijke ontraadseling (ja dat ís een woord, ja)
    dat ik er hoofdpijn van kreeg.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2012 - 21:27 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik vind het wel geweldig goed geschreven. Zo'n schrijfstijlen zijn zeldzaam vandaag de dag.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Haha, die overdreven schrijfstijl is inderdaad wel leuk om te lezen. En dat gebeurt ook nog eens allemaal in, wat, iets meer dan honderd woorden? Eigenlijk is het nog best wel knap om in zo'n kort stukje zo veel te beschrijven. Ik zou me hier een voorbeeld aan moeten nemen. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    'verplet haar kind'. Die woorden doen 't hem echt. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dat is echt vreemd. Mijn geschiedenis leraar vertelde ook een keer over een boek uit die periode, geloof ik. Dat was dan dat de man (hoofdpersoon) over alles klaagde en het leven heel moeilijk vond want hij kon de vrouw van zijn dromen niet krijgen. Uiteindelijk pleegde hij zelfmoord en mijn leraar zei, als ie dat nou op pagina tien had gedaan in plaats van op het einde. Ik ging helemaal stuk.


    Physics is awesome

    Hahaha, ik vind het een komisch verhaal. Ik moet trouwens wel toegeven dat ik de schrijfstijl echt prachtig vind. Ik hou daar echt van.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    In het begin dacht ik waar hebben ze het in godsnaam over?
    En toen las ik het laatste zinnetje :'D. Geniaal!


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Lol! Gelukkig hebben we dat nog niet gehad. We hebben enkel de Romantiek kort bij Geschiedenis behandeld en wat uitgebreider bij Kunst, maar dat was het.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Haha, ik ken het. Voor mijn studie heb ik ook meerdere malen boeken uit de Romantiek moeten lezen. De gedachtegang van die mensen was inderdaad vrij overdreven ja :'D


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ik vond dat echt een heel leuk thema in de literatuur. Ik was de enige van de klas die er mee kon spelen, terwijl de rest van mijn klas de emoties hadden van een steen. Er zitten daar inderdaad echt veel grappige teksten in.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    haha, dat is best wel dom. Cool taaltje wel.


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.