• Wat vinden jullie een acceptabel aantal woorden voor een hoofdstuk? Momenteel probeer ik met mijn storie Strijd om Cidonya een gemiddelde van 500-600 woorden aan te houden, behalve wanneer het gewoon zonde is om een tekst te splitsen.
    Het voordeel met korte hoofdstukken is over het algemeen dat er sneller gepost wordt, maar ik vind zelf dat je een verhaal zeg maar 'minder' maak door het in kortere stukken in te delen omdat je telkens opnieuw en opnieuw in het verhaal moet komen, en wanneer je dat gedaan hebt, heb je het korte stukje al uitgelezen.
    Natuurlijk wanneer je verhaal goed is, doet het er niet toe of je verhaal lange hoofdstukken heeft, maar anderzijds schrikt het misschien wel nieuwe lezers af om eraan te beginnen.

    Dus ik zou eigenlijk jullie mening hierover willen weten zodat ik weet of ik gewoon m'n gemiddelde van 500-600 woorden over het algemeen aan kan houden, of dat ik m'n hoofdstukken toch nog iets langer kan/moet maken. Dit betekent nu niet dat je m'n verhaal moet lezen vooraleer je een antwoord geef hier :'D Ik wil gewoon weten wat jullie een acceptabel aantal woorden per hoofdstuk vinden en wanneer iets juist te kort of te lang is. Ik wil hier namelijk wel rekening mee houden voor de lieve lezers die m'n verhaal volgen :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Hoofdstukken onder de zeshonderd woorden vind ik vreselijk irritant, die lees ik echt zelden tot nooit. Daarom lees ik hoofdstukken van ongeveer 600 - 1200 woorden, rond de 1000 vind ik het fijnste. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Het liefst lees ik hoofdstukken van tussen de 500 en 1200 woorden, maar mijn richtingslijnen voor mijn langste verhaal zijn 800 tot 1100 woorden. Zolang je je maar regelmatig aan je eigen richtlijnen houdt, weten je lezers ook waar ze aantoe zijn. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Pythias schreef:
    Ik vind verhalen met hoofdstukken beneden de 500 woorden echt te weinig. Dan ben je er nog niet eens lekker in, of je moet alweer wachten op een volgend stukje. Ik zou zeggen 500 - 800 woorden.


    Pretty is just a pretty word.

    Mestal schrijf ik tussen de 700 en 1500 woorden maar ik heb ook wel eens hoofdstukken veel minder,. Maar zelf probeer ik lange hoofdstukken te maken. En zelf vind ik hoofdstukken van minder dan 300 woorden niet leuk om te lezen. Ik heb wel eens een kwart van een verhaal gelezen en die hfs hadden steeds met 500 woorden ofz. en dan kap ik af.

    Ik maak ze meestal tussen de 500 en 1000, ligt eraan hoeveel er geschreven moet worden voordat ik een mooi einde aan het hoofdstuk kan maken. Alles korter dan 500 vind ik in het algemeen irritant lezen.


    i put the fun in funeral

    Super dat jullie allemaal een reactie hebben achtergelaten voor me, ik ben er echt wel mee geholpen. Ik ben een behoorlijk onzeker persoon wanneer het op m'n schrijven aankomt en nu is er toch een stukje twijfel weggehaald omdat ik nu niet meer zo hoef te worstelen met is het nu te lang of te kort (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik heb een verhaal geschreven van soms wel 2000 (of meer) woorden en één van altijd rond de 300/500 woorden, en naar mijn verbazing had die van 2000 woorden toch meer succes. De hoeveelheid schrikt toch wel af, maar zijn de lezers dapper genoeg vinden ze het denk toch fijner, het blijft beter hangen dus zijn het naar mijn idee toch trouwere lezers.
    Zelf vind ik verhalen met een duizendtal woorden ook fijner dan zo'n korte, al is het wel zo dat ik bij een volgend verhaal mezelf een aantal wil voorschrijven van 700/900 woorden, we zien wel.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Mijn verhalen - enkel SA's op het moment - zijn veelal tussen de 2000 en 4000 woorden. And yes, die flikker ik ook in een hoofdstuk x']. Maar denk dat de meesten 't liefst tussen 500/1000 woorden hebben :].


    No growth of the heart is ever a waste