• ... waarom in godsnaam één-persoonskamers duurder zijn dan kamers voor meerdere personen?

    Ik zit net in een brochure van een reisbureau te kijken omdat ik mezelf voor mijn verjaardag een reisje naar Londen cadeau wil doen na de feestdagen en dat viel me plots op.
    Mij lijkt het toch dat meerdere personen meer werk vragen (qua kamers poetsen enzo) en meer ruimte innemen.

    Als er iemand is die het weet, dan is die persoon mijn held voor de volgende vijf minuten :W.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Omdat meer mensen uiteindelijk meer geld opleveren? Qua drankjes, eten etc. Ik weet het niet zeker hoor, ik zeg maar wat.

    Ik zou het werkelijk niet weten. Het klinkt inderdaad erg onlogisch.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Bookmark schreef:
    Omdat meer mensen uiteindelijk meer geld opleveren? Qua drankjes, eten etc. Ik weet het niet zeker hoor, ik zeg maar wat.


    Dat zou best kunnen maar dat lijkt me sterk gezien het ontbijt in de meeste hotels in de prijs inbegrepen zitten, en mensen de rest van de dag "buitenshuis" eten en drinken omdat het in die hotels vaak reteduur is.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Omdat je met een 1 persoons kamer meer vierkante meter aan ruimte kwijt bent? En omdat het meer schoonmaak werk is enzo. lijkt me.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Mischien omdat ze meer tweepersoons kamer hebben dan eenpersoonskamer of helemaal geen eenpersoonskamers hebben en dus inkomsten missen als je in je eentje gaat?


    Physics is awesome

    GIBBEH schreef:
    Omdat je met een 1 persoons kamer meer vierkante meter aan ruimte kwijt bent? En omdat het meer schoonmaak werk is enzo. lijkt me.


    Achter twee of vier mensen opkuisen lijkt me toch beduidend meer werk dan achter één iemand?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    (...)

    Achter twee of vier mensen opkuisen lijkt me toch beduidend meer werk dan achter één iemand?


    maar als er nu 20 mensen in een hotel logeren
    en ze logeren allemaal in een eenpersoonskamer dan zijn dat 20 vuile kamers
    logeren ze in een tweepersoonskamer dan zijn dat 10 vuile kamers

    Eyes schreef:
    Mischien omdat ze meer tweepersoons kamer hebben dan eenpersoonskamer of helemaal geen eenpersoonskamers hebben en dus inkomsten missen als je in je eentje gaat?


    Dat vind ik nog een aannemelijke reden, maar er staat wel telkens een onderscheid tussen één- en twee-persoonskamers.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Soleo schreef:
    (...)

    maar als er nu 20 mensen in een hotel logeren
    en ze logeren allemaal in een eenpersoonskamer dan zijn dat 20 vuile kamers
    logeren ze in een tweepersoonskamer dan zijn dat 10 vuile kamers


    Oké, daar geef ik je gelijk in.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Soleo schreef:
    (...)

    maar als er nu 20 mensen in een hotel logeren
    en ze logeren allemaal in een eenpersoonskamer dan zijn dat 20 vuile kamers
    logeren ze in een tweepersoonskamer dan zijn dat 10 vuile kamers


    Maar dan nog, als ik toch alleen ga, dan maakt het toch niet uit of ik een één-persoonskamer neem of een twee-persoonskamer, uiteindelijk moeten ze die kamer toch poetsen en waarom zou je als je met twee gaat elk een aparte kamer nemen voor die paar dagen :')?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    (...)

    Dat vind ik nog een aannemelijke reden, maar er staat wel telkens een onderscheid tussen één- en twee-persoonskamers.


    Dan weet ik het ook niet, misschien aan het hotel zelf vragen? Ik bedoel, zij weten zeker het antwoord.


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Dan weet ik het ook niet, misschien aan het hotel zelf vragen? Ik bedoel, zij weten zeker het antwoord.


    Het is bij elk hotel wel zo, en het scheelt redelijk veel. Zo betaal je voor een twee-persoons tussen de 50 en de 200 en voor een één-persoons tussen de 95 en de 350. Dat is toch een immens verschil....


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    (...)

    Het is bij elk hotel wel zo, en het scheelt redelijk veel. Zo betaal je voor een twee-persoons tussen de 50 en de 200 en voor een één-persoons tussen de 95 en de 350. Dat is toch een immens verschil....


    Dan zou ik een tweepersoonskamer nemen, meer ruimte in bed en minder kosten.


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Dan zou ik een tweepersoonskamer nemen, meer ruimte in bed en minder kosten.


    Dat zat ik ook al te denken, maar ik ga ook eens uitzoeken of couchsurfing niet voordeliger uitkomt.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Maar je kunt toch ook gewoon een 2 persoonskamer boeken als dat goedkoper is? :"D


    Ow dat was al voorgesteld, grapje!

    [ bericht aangepast op 12 nov 2012 - 16:22 ]


    Pretty is just a pretty word.