• Hee hee,

    Ik doe nu 3e jaar Havo, dus heb hierna nog 2 jaar voordat ik ergens anders heen moet, maar ik moet wel een richting kiezen.
    Mijn droom is om van mijn hobby mijn werk te maken en zou later graag de muziek business in gaan.

    Ik wéét dat het geen slimme keuze is en dat je er nooit zeker van kan zijn of je echt iets hierin kan vinden, maar dit is echt wat ik wil.

    Nu vraag ik me af welke vakken ik het beste kan kiezen. Ik weet niet of je er echt verplichte vakken voor nodig hebt.
    Mijn tweede vraag is wat voor studie ik het beste kan gaan doen. Het enige wat ik weet is het Conservatorium, maar er is vast nog veel meer. Ook lijkt het me geweldig om in een ander land te gaan studeren.

    Alvast bedankt :)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Ik denk dat je dan het vak muziek kan kiezen c:

    Ik denk cultuur en maatschappij, omdat je dan ook veel talen hebt en je die nog wel eens nodig kan hebben.


    Food.

    De enige talen waar ik goed in ben is Nederlands en Engels D;
    Verder doe ik Havo en kan je dan geen muziek kiezen. (Ik snap ook niet waarom?)
    Als ik VWO had gedaan had ik wel muziek kunnen kiezen, maar daar ben ik niet slim genoeg voor...

    Wow dat is echt raar dat je geen muziek kan kiezen. Mmm ik denk dat je daarnaast niet zoveel speciaals nodig hebt


    Can't control my second personality

    Swizzle schreef:
    De enige talen waar ik goed in ben is Nederlands en Engels D;
    Verder doe ik Havo en kan je dan geen muziek kiezen. (Ik snap ook niet waarom?)
    Als ik VWO had gedaan had ik wel muziek kunnen kiezen, maar daar ben ik niet slim genoeg voor...


    Ik ga volgend jaar wel muziek kiezen, ik zit op vwo. Maar gewoon omdat ik te lui ben om een ander moeilijk vak te kiezen :'D

    404NOTFOUND schreef:
    (...)

    Ik ga volgend jaar wel muziek kiezen, ik zit op vwo. Maar gewoon omdat ik te lui ben om een ander moeilijk vak te kiezen :'D

    Haha beter dat je wel muziek kan kiezen! Tekenen kan ik ook niet o.O

    Dat ligt eraan wat je wilt gaan doen. Wil je manager ofzo worden, dan hoef je geen conservatorium te doen. Speel je zelf een instrument?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Beorn schreef:
    Dat ligt eraan wat je wilt gaan doen. Wil je manager ofzo worden, dan hoef je geen conservatorium te doen. Speel je zelf een instrument?

    Ja, ik speel gitaar en ik zing...

    Je moet je voorstellen dat er te weinig werk is in de muziekwereld, dus probeer je mogelijkheden niet teveel te beperken.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Swizzle schreef:
    De enige talen waar ik goed in ben is Nederlands en Engels D;
    Verder doe ik Havo en kan je dan geen muziek kiezen. (Ik snap ook niet waarom?)
    Als ik VWO had gedaan had ik wel muziek kunnen kiezen, maar daar ben ik niet slim genoeg voor...

    Misschien is het een optie om eerst je HAVO af te ronden en er vervolgens VWO achteraan te gooien?


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Ga naar de Herman Brood academie, haha, daar zit een vriendin van mij en die wil manager worden die dan een studio heeft en dat ze artiesten kan uitnodigen of gewoon een popgroep zelf managen oid.
    Maar die school is sowieso into muziek.
    Verder zou ik niet weten wat je zou moeten volgen haha!


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Wat een bullshit dat ze bij jou geen muziek voor havo hebben. -.-
    Je hebt iig minimaal een havo-diploma nodig voor het conservatorium. Verder heb ik van mijn muziekleraar (van pianoles) er al in kunt komen, als je meedoet aan vooraudities, etc. Hij zat in ieder geval al op een conservatorium toen hij net in de vijfde van havo zat ;]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik zou dan een economieprofiel kiezen. Je kunt dan een opleiding doen in de muziekrichting, maar dan een waar je meer de management kant op gaat ofzo? Dan ben je sowieso met muziek bezig als het je zelf niet lukt.

    Je kunt zoiets niet kiezen als standaard richting, daar moet je inrollen en heel erg veel geluk hebben. Na de middelbare school proberen om op de Rockacademie te worden aangenomen lijkt me.


    ars moriendi

    Mijn broertje wilde naar de Popacademie, ook dezelfde richting op als jij. Ik kan nog wel even navragen waar je dat kan doen enzo. Volgens mij heb je niet een specifiek vakkenpakket nodig om dat te gaan doen. Ik zou wel kijken of je ergens HaFaBra examens kan doen. Dat staat voor Harmonie, Fanfare en Brass. Ookal doe je niks met dat soort muziek, HaFaBra test je theorie en hoe goed je techniek is bij het spelen. Je hebt examens A t/m D. Mijn muziekschool organiseert dat soort dingen zelf, maar niet alle muziekscholen doen dat. Die diploma's kunnen denk ik wel helpen om zo'n opleiding te kunnen gaan doen.


    From these ashes, I will rise