• Ik ben bezig met mijn profielwerkstuk en ik doe het over dyslexie. Ik ben nu zo goed als klaar, maar ik moet alleen nog mijn deelvraag over hulpmiddelen afmaken. Ik krijg via internet alleen steeds dezelfde hulpmiddelen, dus ik vroeg me af of iemand er nog één voor mij weet zodat ik wat gerichter kan zoeken.
    Deze heb ik al:
    Xlens, reading pen, spraakherkenning, daisy-speler, de leesliniaal.


    You will never know, just how beautiful you are to me.

    Geen idee of het werkt, maar dat deden ze bij ons op school: blaadjes met grotere letters voor toetsen (en extra tijd)


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    Geen idee of het werkt, maar dat deden ze bij ons op school: blaadjes met grotere letters voor toetsen (en extra tijd)


    + stickers die aangeven dat je dyslexie hebt (die ook heul leuk zijn om op andere dingen dan je toets te plakken, zoals je buurvrouw).


    i put the fun in funeral

    Ik weet niet of het een hulpmiddel is, maar ik werk dus in een boekwinkel en wij hebben dus ook 'dyselxie-versies' van boeken. Dat houdt meer in dat de letters groter zijn ofzo en het boek een ander lettertype heeft, waardoor het -blijkbaar- voor dyslectici makkelijker te lezen is.


    Mary had a little Lamb - Cold Shot - House is Rocking

    Claroread?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    RainbowDash schreef:
    Geen idee of het werkt, maar dat deden ze bij ons op school: blaadjes met grotere letters voor toetsen (en extra tijd)

    + Zo´n kaart waarop stond dat kleine spellingsfouten etc. niet mee telde en in testweken zaten ze altijd in aparte lokalen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Op mijn middelbare school kon je tijdens toetsen in aparte lokalen gaan zitten, kreeg je blaadjes met extra grote tekst en extra tijd. Ook gelden spellingsfouten niet zo zwaar tot niet (als je een Nederlands toets geldt dat natuurlijk erger dan bij een Natuurkunde toets.)
    Volgens mij mochten sommige mensen toetsen zelfs op de laptop maken, maar dat weet ik niet meer zeker.

    [ bericht aangepast op 28 nov 2012 - 8:53 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Er is een speciale bril + alles wat al is gezegd (:
    Bij ons op school mogen kinderen ook op de laptop aantekeningen maken omdat het schrijven te lang duurt.voor sommigen.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    bij ons zitten ze tijdens de examens apart en hebben ze dacht ik een computerprogramma die hun examen voorleest

    Ik heb dyslexie. Ik gebruik zelf als enige hulpmiddel bij toetsen een uitvergroote toets op A3 fromaat en op een blauw papier. Soms bij lange toetsen wat extra tijd en bij dyslextische spelfouten word minder of geen punten afgetrokken.


    Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring so I go back to being me.