• Filmpje

    Oké, even samengevat: het komt er dus op neer dat onze traditie van Sinterklaas & Zwarte Piet racistisch overkomt bij de allochtonen, en nu zijn ze dus aan het protesteren om zwarte pieten af te schaffen.
    Ik vind dit echt wel de grootste fucking bullshit ooit. Deze traditie is al meer dan 100 jaar oud, het heeft helemaal niets met hun huidskleur te maken, een zwarte piet is gewoon zwart omdat hij door de schoorstenen kruipt. Zij zijn degenen die naar ons land komen, krijgen alles 'opgediend' om het zo te zeggen, en dan zouden wij ook nog eens onze tradities moeten veranderen. Eerst de kerstbomen met de moslims en nu dit. Al die protesterende mensen mogen hun petities steken waar de zon niet schijnt als het van mij af hing. Het zou net hetzelfde zijn moesten wij allemaal naar een moslimland immigreren en daar opeens gaan protesteren tegen de Ramadan, eens zien hoelang we het zouden volhouden.
    Sorry als ik bot overkom, maar dit moest er echt even uit. En sorry voor de allochtonen hier op Quizlet, ik heb het niet op jullie, ik heb het op die protesteerders.

    Dit is gewoon mijn mening, hoe zit het met die van jullie?

    [ bericht aangepast op 6 dec 2012 - 11:51 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Nou, over wat jij nou hebt gezegd ben ik het mee eens, maar ik wil wel iets zeggen over racisme, wat hier trouwens niks mee te maken heeft. Ik ben ongeveer de enige in mijn school met zwart haar, en dan denken mensen meteen het verkeerde, die wordt thuis slecht behandeld, zij is een moslim, zij mag niks van haar ouders, zij kan amper Nederlands. Wel, ik ben over het algemeen beter in grammatica & spelling dan de meeste Belgen in mijn klas. Ik wordt soms ook raar aangekeken op school, omdat ze nu weer denken dat ik thuis verplicht wordt om goed te leren en ik een pak slaag krijg als ik met een onvoldoende thuis kom. Wel, ik ben geen moslim, (ik heb niks tegen Moslims trouwens) ik wordt thuis heel normaal behandelt, maar sommige mensen overdrijven écht wel met hun opmerkingen. Ik kan bij sommige mensen toch wel een beetje begrijpen waarom ze dan zo terug doen, maar dit is wel een heel domme & flauwe manier om hun (nuja,) 'woede' te uiten. Mensen overdrijven vaak, ongeacht van waar ze vandaan komen, dus ik snap aan de ene kant wel waarom ze zo iets doen, maar aan de andere kant vind ik het eigenlijk gewoon belachelijk, dat is nu wel een heel flauwe reden.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Ik ben het met je eens. Ja zwarte piet is zwart, daarom zijn het ZWARTE pieten. Ik heb niets tegen allochtonen mar zo'n traditie is meer als honderd jaar oud. Die is helemaal in de cultuur gesleten en dat verander je niet zomaar even, ook niet met een petitie. Zwarte pieten zijn een deel van het sinterklaas feest. Ik vind dat je respect voor de cultuur van een ander land moet hebben en al helemaal wanneer je vanuit een ander land hierheen bent gekomen. Bovendien is het niet alsof we de zwarte pieten slecht afschilderen, iedereen houdt juist van de zwarte pieten.


    Remember to be ridiculous.

    Drogo schreef:
    (...)

    Van tradities die al zolang bestaan blijf je gewoon af. Punt uit.
    Eens zien hoe zij het zouden vinden als we opeens moesten gaan protesteren tegen Kwanzaa, want het is ontstaan na een paar rellen tussen blanken en zwarten.


    Dat vind ik ook maar blijkbaar voelen we ons dan aangevallen.

    Ach ja, zij mogen altijd klagen maar wij niet.


    Physics is awesome

    Dus, als donkere mensen, zwarte pieten vergelijken met hun eigen soort, moeten ze niet zeuren?
    Kinderen zien zwarte pieten juist als vrolijke, lieve mensen die hen cadeau's geeft. Dat zet donkere mensen dus juist in een positief daglicht. :Y)

    Maar even serieus, hier word je toch moedeloos van. Er is altijd wel weer wat om over te zeuren.
    Net als een paar jaar geleden, toen negerzoenen afgeschaft moesten worden, omdat dat zogenaamd 'racistisch' zou zijn.
    Kunnen ze net zo goed 'blanke vla' of 'jodenkoeken' gaan afschaffen, want dat is ook racistisch zeker?
    Gezeur ook altijd.


    Tell me about it, stud.

    Ik las net ergens dat zwarte pieten 'dom' over kwamen op tv? Naar de filmpjes die ik ooit heb moeten volgen van mijn nichtje zijn het de pieten die alle problemen oplossen terwijl de sint van niets weet. Wie is er dan slim of dom? Daarbij houd ieder kind van de piet, wat betekend dat van kleins af aan al geleerd word aan kinderen dat donkere mensen goede mensen zijn. Daarbij word er gezegd 'knecht' of 'hulpje' nog nooit heb ik het woord slaaf horen vallen. Het is maar net wat je er van wilt maken, sommige mensen willen gewoon de slechte kant zien, als ik donkere mensen zie die zich blank schilderen en een blonde pruik op zetten dan lach ik daar toch ook gewoon mee.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Pff, iedereen die kleiner is dan 1.83 is sowieso minderwaardig. Hadden ze maar meer groente en fruit moeten eten :Y)


    ehm sorry hoor maar dat heeft er weinig mee te maken. Ik ben 1, 59 en ik ben praktisch verslaafd aan groente en fruit. Daar kan je nou eenmaal niets aan doen dus het is niet echt aardig om dit te zeggen.


    Remember to be ridiculous.

    Squib schreef:
    (...)

    ehm sorry hoor maar dat heeft er weinig mee te maken. Ik ben 1, 59 en ik ben praktisch verslaafd aan groente en fruit. Daar kan je nou eenmaal niets aan doen dus het is niet echt aardig om dit te zeggen.


    Hij zei het alleen maar om mij te pesten ='D Jullie hoeven zulke dingen niet zo serieus te nemen x]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Squib schreef:
    (...)

    ehm sorry hoor maar dat heeft er weinig mee te maken. Ik ben 1, 59 en ik ben praktisch verslaafd aan groente en fruit. Daar kan je nou eenmaal niets aan doen dus het is niet echt aardig om dit te zeggen.

    Dat was Alwin humor (joehoe)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Yoda schreef:
    (...)

    Hij zei het alleen maar om mij te pesten ='D Jullie hoeven zulke dingen niet zo serieus te nemen x]


    I know maar opmerkingen over een kleine lengte vallen bij mij nogal gevoelig omat ik niet bepaald lang ben en daardoor regelmatig over het hoofd gezien wordt dus ook als grapje vind ik het nie echt geslaagd


    Remember to be ridiculous.

    Yoda schreef:
    (...)

    Hij zei het alleen maar om mij te pesten ='D Jullie hoeven zulke dingen niet zo serieus te nemen x]

    Geen zorgen Sam. Een paar stelten en je kunt Alwin zo de baas. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik zou hier een hele rant willen houden over hoe Sint en Piet een traditie is en er niets racistisch aan is, maar ik vind dit te belachelijk om er woorden aan vuil te maken. Zwarte piet is zwart van het roet, niet van nature, en kleine kindjes zullen het toch nooit naar slavernij herleiden. Het is tenslotte een kinderfeest, dus waar maakt iedereen zich zo druk om? Het is maar een feest. (no_chears)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik ben het met ze eens.


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Wiarda schreef:
    Ik zou hier een hele rant willen houden over hoe Sint en Piet een traditie is en er niets racistisch aan is, maar ik vind dit te belachelijk om er woorden aan vuil te maken. Zwarte piet is zwart van het roet, niet van nature, en kleine kindjes zullen het toch nooit naar slavernij herleiden. Het is tenslotte een kinderfeest, dus waar maakt iedereen zich zo druk om? Het is maar een feest. (no_chears)


    Dat zei een man op tv ook. Het is een feest voor de kinderen en de kinderen vinden het leuk. En toen zei hij dus de volwassenen moeten niet zo zeuren.


    Physics is awesome

    Barnabas schreef:
    Oeeeeeh. Als er weer een oorlog uitbreekt, wil ik me dolgraag kandidaat stellen als ultieme Ariër! Met mijn geliefde Russin Sam aan mijn zijde als bondgenoot.

    Anyway, ik vind dit echt dikke onzin. Alsjeblieft zeg, laat me niet in de verleiding komen om de oude treinrails weer op te poetsen... Allemaal puur voor entertainment, zo'n treinreis hoor. Een prachtige reis naar hun eigen land, welteverstaan.

    Nastrowja, mattie!
    Met jouw kampen en mijn veiligheidsdienst vegen we de boel zo schoon! *Awesome face*


    No growth of the heart is ever a waste


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''