• Deze topic mag gesloten worden :) Niet meer nuttig :)

    [ bericht aangepast op 8 dec 2012 - 21:42 ]

    De verhoudingen heb je goed, maar je mist hier en daar wat kennis. Want met kennis kom je ver bij tekenen. Ik zal een paar voorbeelden noemen:
    De manier hoe haar op je hoofd zit, het groeit uit je hoofd, dus je moet het ook tekenen dat het kan 'luchten'. Niet dat het plat op het hoofd geplakt zit.
    Teken neuslijnen nooit helemaal door. Die moet je creëren door schaduw aan de zijkant te maken. Dan ziet het er niet zo plat uit.
    Teken de buitenste liplijnen ook nooit. Die maak je wederom door middel van schaduw.
    De neus zit op dezelfde lijn als de onderkant van je oor. Kijk maar bij jezelf. Daar kun je rekening mee houden in je tekening.
    Veeg schaduw niet uit. Dan ziet het er onprofessioneel uit, ik weet het, dat doe ik heeeeel af en toe ook nog weleens, maar je maakt schaduw door dat echt te tekenen.

    Ik hoop dat deze tips je kunnen helpen :Y)


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"



    Lieve schat dit krijg je niet voor elkaar als beginnende tekenaar zonder raster of hulplijnen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Berwald schreef:
    De verhoudingen heb je goed, maar je mist hier en daar wat kennis. Want met kennis kom je ver bij tekenen. Ik zal een paar voorbeelden noemen:
    De manier hoe haar op je hoofd zit, het groeit uit je hoofd, dus je moet het ook tekenen dat het kan 'luchten'. Niet dat het plat op het hoofd geplakt zit.
    Teken neuslijnen nooit helemaal door. Die moet je creëren door schaduw aan de zijkant te maken. Dan ziet het er niet zo plat uit.
    Teken de buitenste liplijnen ook nooit. Die maak je wederom door middel van schaduw.
    De neus zit op dezelfde lijn als de onderkant van je oor. Kijk maar bij jezelf. Daar kun je rekening mee houden in je tekening.
    Veeg schaduw niet uit. Dan ziet het er onprofessioneel uit, ik weet het, dat doe ik heeeeel af en toe ook nog weleens, maar je maakt schaduw door dat echt te tekenen.

    Ik hoop dat deze tips je kunnen helpen :Y)


    Helemaal Toppie (Y) ofcourse zullen deze tips helpen :) ik hoop dat mijn tekeningen een stukken beter zullen worden (: Bedankt!! xX

    Licet schreef:



    Lieve schat dit krijg je niet voor elkaar als beginnende tekenaar zonder raster of hulplijnen.


    Lieve schat xD

    Ik heb wel hulplijnen gebruikt, maar natuurlijk gum je het uit ,

    Licet schreef:



    Lieve schat dit krijg je niet voor elkaar als beginnende tekenaar zonder raster of hulplijnen.


    Tuurlijk wel. Je ziet dat ze het niet heeft overgetrokken.

    Ik vind je tekeningen al aardig lukken :Y). De basis zit wel goed, je hebt goed oog voor verhoudingen. Denk dat als je blijft oefenen, je binnen no-time gedetailleerde portretten kan maken.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Tuurlijk wel. Je ziet dat ze het niet heeft overgetrokken.

    Ik vind je tekeningen al aardig lukken :Y). De basis zit wel goed, je hebt goed oog voor verhoudingen. Denk dat als je blijft oefenen, je binnen no-time gedetailleerde portretten kan maken.


    Thnx (H) Ik krijg volgende week tekenles (yeah)

    Licet schreef:



    Lieve schat dit krijg je niet voor elkaar als beginnende tekenaar zonder raster of hulplijnen.


    Lieve schat, dat krijg je wél voor elkaar als beginnende tekenaar zonder raster en hulplijnen. Als je maar goede ogen hebt (+ een goede gum)


    Aan niets denken is ook denken.

    SeCuteBieber schreef:
    (...)

    Lieve schat xD

    Ik heb wel hulplijnen gebruikt, maar natuurlijk gum je het uit ,


    Dan nog krijg je die verhoudingen nooit zo perfect, ze passen precies over elkaar heen.
    Ik ben niet boos ofzo, maar overgetrokken tekeningen zijn super makkelijk te herkennen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Dan nog krijg je die verhoudingen nooit zo perfect, ze passen precies over elkaar heen.
    Ik ben niet boos ofzo, maar overgetrokken tekeningen zijn super makkelijk te herkennen.


    I swear ze zijn niet overgetrokken :) and Never Say Never.. xD

    Licet schreef:
    (...)

    Dan nog krijg je die verhoudingen nooit zo perfect, ze passen precies over elkaar heen.
    Ik ben niet boos ofzo, maar overgetrokken tekeningen zijn super makkelijk te herkennen.


    Die tekening is verre van perfect (hiermee bedoel ik niet dat hij slecht is)


    Aan niets denken is ook denken.

    Licet schreef:
    (...)

    Dan nog krijg je die verhoudingen nooit zo perfect, ze passen precies over elkaar heen.
    Ik ben niet boos ofzo, maar overgetrokken tekeningen zijn super makkelijk te herkennen.


    Zo moeilijk is het niet om verhoudingen te tekenen hoor, als je eerst het haar tekent schat je gewoon in waar de ogen horen te zitten, vervolgens de neus en de mond :')


    Don't be like the rest of them, darling

    Lexus schreef:
    (...)

    Die tekening is verre van perfect (hiermee bedoel ik niet dat hij slecht is)


    I know what your mean xD

    SeCuteBieber schreef:
    (...)

    I know what your mean xD


    Mooi zo. Ik zou vooral doorgaan met oefenen hoor, dan wordt i nog beter ;3


    Aan niets denken is ook denken.

    Nou, toen ik ze voor het eerst zag dacht ik ook meteen dat ze waren overgetrokken. Ook omdat ze per tekening zo erg verschillen, de buiten heeft perfecte vormen, maar de rest is echt heel slecht. De lijnen waarmee je het haar ect. tekent is een heel andere stijl dan waarmee je de gezichtslijnen tekent en de wimpers, zulke dingen.


    Your make-up is terrible

    Hartelijkt bedankt voor jullie tips, die ga ik zeker volgen.
    Ik moet nog groeien in de tekenwereld.. Helaas moet ik paar tekeningen verwijderen om plek te hebben voor mijn PLAATJES (yeah)van 1D :$ Nogmaals Bedankt everyone!