• De stelling van deze week luidt:
    Er moet meer aandacht besteed worden aan andere muziekstijlen dan alleen aan pop.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    SICKENING schreef:
    Dus, als ik het goed begrijp, mogen radio en tv-zenders mensen met een andere muzieksmaak deze 'pop' gedwongen in onze oren schuiven? Wat nou als heavy metal nu populair wordt en alleen maar op de radio en tv komt? Dan lopen jullie te janken dat er geen normale muziek te horen is. In een kroeg kun je moeilijk en koptelefoon opzetten. Ook missen veel van jullie muzikale opvoeding, maar kopen wel gerust een shirt van Led Zeppelin omdat het er vet uit ziet. Maar kennis van muziek? Ho maar. En koop alsjeblieft geen Nirvana/Doors/Pink Floyd-tanktop bij de H&M als je van pop houdt. Dank u.


    Intersectional feminist

    helemaal mee eens!
    miss aan bijvoorbeeld klassiek, rock, hardcore en japanse muziekxD


    welkome to my garden of fantasy

    Horizons schreef:
    Op de radio wel, maar in het algemeen mag iedereen zijn pop hebben. Ik zou er niet tegen kunnen als huppeltjes opeens naar Metal zouden luisteren.

    Popmuziek betekent populaire muziek en is officieel geen 'genre' zoals bijvoorbeeld R&B, country of rap, toch? Een nummer kan van genre rap zijn, maar in de top 40 staan en daarmee popmuziek zijn. Of ligt dat aan mij of zo en zit ik onzin te bazelen?xd Ik bedoel, Taylor Swift zingt/zong country, maar als ze in de top 40 staat is het opeens popmuziek, terwijl het genre toch echt country is van origine. De muziek wordt ons gewoon pop gemaakt door het vele afdraaien, maar heeft vaak toch wel een achterliggend genre(:


    “Begin at the beginning," the King said, very gravely, "and go on till you come to the end: then stop.” - Lewis Carrol

    Madonna schreef:
    Oneens. Mensen luisteren toch wel naar wat ze leuk vinden en pop is nou eenmaal een geliefd genre. En als ze behoefte hebben aan iets anders zijn er via internet genoeg mogelijkheden om daar aan te komen.

    Madonna schreef:
    Oneens. Mensen luisteren toch wel naar wat ze leuk vinden en pop is nou eenmaal een geliefd genre. En als ze behoefte hebben aan iets anders zijn er via internet genoeg mogelijkheden om daar aan te komen.


    Firm believer of all that is magic

    nerveus schreef:
    Mee eens, helemaal mee eens. Pop muziek wordt zo uitgekauwd en andere stijlen lijken niet meer gerespecteerd te worden. Niet door mensen, niet door radio, niet door tv. Echt zonde, want er is echt veel meer dan alleen pop. Maarja, de mensen willen dat helaas.


    .it's up to you to make dreams come true

    sommige mensen zeggen dat pop geen muziek is,
    Nou pop is ook muziek en ik vind het toevallig leuk,
    lekker de hele dag op de radio zitten luisteren naar violen,
    smaken verschillen he.....
    maar pop is muziek!


    If you are not Niall Horan, i don't like you

    Niet mee eens. Er word wel veel aandacht gebracht aan andere muziekstijlen alleen valt dat niet zo op als de muziekgenre pop. Omdat degenen die van andere muziekstijlen houden weten welke bladen, welke zenders of wat dan ook kunnen vinden.


    It´s the moment of TRUTH, the moment to LIE. The moment to LIVE and the moment to DIE. This is the moment to FIGHT!

    iets meer, maar pop moet wel het belangrijkste blijven ;p


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Ik ben eens.. Ik ben een metal freak en die muziek van tegenwoordig op TV en radio vind ik maar niets hoor..


    Ik ben Richard Armitage's vrouwelijke 'Guy of Gisborne'.

    mee eens, Pop, is een goeie muziekstyle maar er zijn ook veel meer goeie muziekstylen waar mensen naar zouden moeten proberen te luisteren (:

    nerveus schreef:
    Mee eens, helemaal mee eens. Pop muziek wordt zo uitgekauwd en andere stijlen lijken niet meer gerespecteerd te worden. Niet door mensen, niet door radio, niet door tv. Echt zonde, want er is echt veel meer dan alleen pop. Maarja, de mensen willen dat helaas.


    “Things never happen the same way twice.”

    Helemaal, ik moet zeggen dat ik van pop muziek houd, maar mijn favoriete genre blijft rock en dat hoor je nooit ergens, zonde.


    no alarms and no surprises

    er zijn genoeg radio's met andere muziekstijlen , maar die luister ik simpelweg niet, en dat hebben de meeste mensen


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila