• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    Degene die hebben ingezonden. Staat je naam er niet bij, laat het me even weten.

    ~ Werewolves
    ~ Moams
    ~ Abyss
    ~ Pronx
    ~ Frodo
    ~ katl1
    ~ Sitara
    ~ AutumnSun
    ~ OntariosHero
    ~ Machelien
    ~ BigFatLiar
    ~ Wiarda
    ~ Show
    ~ Madonna
    ~ Lexus
    ~ BloodRose
    ~ Phantasticae
    ~ Jaimes
    ~ Yoda
    ~ Kreacher
    ~ Liberacorpus
    ~ Memoria
    ~ NewStyle
    ~ Bastard
    ~ Erebus
    ~ Flanaganish
    ~ SweetNiallx


    Opdracht kandidatuur: Words through emotion

    De bedoeling van deze opdracht is dat iedereen zich kandidatuur kan stellen voor de schrijfwedstrijd. Onthou dat er geen uitstel en geen joker mogelijk is!

    Minimum aantal woorden: 350 woorden
    Maximum aantal woorden: 700 woorden
    Aantal dagen de tijd: 14 dagen
    Inleverdatum: 26 December 2012 – 23:59 Gesloten


    Deze opdracht draait om het verwoorden en beschrijven van een emotie. Je bent vrij om zelf te bepalen welke emotie je wilt gebruiken in je verhaal.

    Wat wordt er verwacht? Laat de emotie die jij gekozen hebt, duidelijk naar voren komen in je verhaal. Onthou dat het gaat om één emotie. Hoe je het verder aanpakt is aan jou. Je kan de emotie beschrijven, je kan je hoofdpersoon deze laten ervaren, enzo. Wees zo creatief mogelijk, maar houdt er rekening mee dat die ene emotie het belangrijkste is.

    De titel van je verhaal is de emotie die je gebruikt, let hier dus op!

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 15:03 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    M'n pc is vandaag gecrasht, hoe typisch -.-
    Lucky voor mij dat ik dus alles op een externe harde schijf opsla en dus niks van m'n halve leven verlies (dit is me dus echt te vaak overkomen, behalve de afgelopen 4 jaar, sinds ik het nut van een externe harde schijf heb ontdekt :'D) maar ik mag dus wel al m'n programma's opnieuw installeren, evenals m'n pc zelf om er dus voor te zorgen dat alles weer normaal z'n werk doet. M'n vriend is vanaaf heel de aaf weg en ik was van plan vanavond 2 tot 3 beoordelingen te doen - hij zit ook heerlijk achter m'n gat aan dat ik die beoordelingen dus echt moet afmaken :'D - maar gezien m'n pc weer eens niet mee werk, gaat dat dus voor morgen zijn in plaats van vanavond.
    Ik haat het als het allemaal niet mee wilt werken en ik heb met momenten echt van 'ik ga stoppen met de wedstrijd' maar dat kan ik weer niet aangezien ikzelf veel te blij ben met m'n wedstrijd en jullie ook niet wil teleurstellen. Ik voel me in ieder geval keischuldig dat het nu al zo lang duurt en ik ga dus echt m'n uiterste best doen om deze week eindelijk alles beoordeeld te krijgen en tegen uiterlijk vrijdag de top 20 klaar te hebben, met de nieuwe opdracht.


    Auw...
    PC's crashen altijd als ze net niet mogen...
    Nou ja, veel succes met hem terug in orde te krijgen in elk geval, en met de overige beoordelingen ;)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Twee volledige beoordelingen af gekregen deze ochtend, dus ik ben alweer op weg (:
    19 beoordelingen gehad, nog 8 te gaan (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Het lukt je wel!(:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik heb nu 21 beoordelingen volledig af, dus nog 6 te gaan. Wel moet ik, wanneer ik klaar ben, alle beoordelingen nog éénmaal overlopen gezien de puntentelling en m'n commentaren wat bij schaven- yupz ik ben een perfectionist helaas :'D
    Op dit tempo staat het dus tussen aankomende vrijdag en aankomende zondag zeker online :3

    Wat ik eventueel zou kunnen doen is alwel de lijst met cijfers online zetten wanneer alles beoordeeld is met daarbij de nieuwe opdracht om dan de complete beoordelingen te laten volgen van zodra ik alles bijgeschaafd heb.
    Tenzij jullie zeggen van: we willen de cijferlijst en de nieuwe opdracht tesamen met de complete beoordeling, dan is dat voor mij ook goed. Dat laat ik geheel aan jullie over.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Ik heb nu 21 beoordelingen volledig af, dus nog 6 te gaan. Wel moet ik, wanneer ik klaar ben, alle beoordelingen nog éénmaal overlopen gezien de puntentelling en m'n commentaren wat bij schaven- yupz ik ben een perfectionist helaas :'D
    Op dit tempo staat het dus tussen aankomende vrijdag en aankomende zondag zeker online :3

    Wat ik eventueel zou kunnen doen is alwel de lijst met cijfers online zetten wanneer alles beoordeeld is met daarbij de nieuwe opdracht om dan de complete beoordelingen te laten volgen van zodra ik alles bijgeschaafd heb.
    Tenzij jullie zeggen van: we willen de cijferlijst en de nieuwe opdracht tesamen met de complete beoordeling, dan is dat voor mij ook goed. Dat laat ik geheel aan jullie over.


    Ik stem op optie 1 *O*


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Merrow schreef:
    Ik heb nu 21 beoordelingen volledig af, dus nog 6 te gaan. Wel moet ik, wanneer ik klaar ben, alle beoordelingen nog éénmaal overlopen gezien de puntentelling en m'n commentaren wat bij schaven- yupz ik ben een perfectionist helaas :'D
    Op dit tempo staat het dus tussen aankomende vrijdag en aankomende zondag zeker online :3

    Wat ik eventueel zou kunnen doen is alwel de lijst met cijfers online zetten wanneer alles beoordeeld is met daarbij de nieuwe opdracht om dan de complete beoordelingen te laten volgen van zodra ik alles bijgeschaafd heb.
    Tenzij jullie zeggen van: we willen de cijferlijst en de nieuwe opdracht tesamen met de complete beoordeling, dan is dat voor mij ook goed. Dat laat ik geheel aan jullie over.


    Als je de cijfers alvast erop zet als je klaar bent, weten we dan ook direct de top-20?
    Dan stem ik namelijk ook voor de cijfers eerder online zetten *O*
    Anders mag het gewoon allemaal in één keer. ^_^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Omg lekker snel. Succes. :)


    ~x~ Everything will be okay in the end. So if its not okay, its not the end. ~x~

    Ik zal echt verbaasd zijn als ik bij de top 20 zit. Ik was er niet echt tevreden over.:3
    Maar ik ben het met alle andere eens.(:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik ga ook voor de eerste optie. (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    @Erebus: Met de cijferlijst komt inderdaad de top 20 ook meteen online.

    @Bloodrose, ik heb even geen idee hoe ik je 'lekker snel' moet opvatten, ofwel dat het sarcastisch is of niet, al zal je het zeker niet slecht bedoelen ^_^. Het spijt me in ieder geval dat het nog zo lang duurt, want dat was dus absoluut niet m'n bedoeling van toen ik begon met de wedstrijd (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Haha, nu het zo dichtbij komt word ik weer zenuwachtig ;)
    Hoe eerder, hoe beter, zou ik zeggen. Tzou erg zijn als ik van de zenuwen niet meer kan studeren hé, volgende week examen (A)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Haha het was niet sarcastisch. ;)


    ~x~ Everything will be okay in the end. So if its not okay, its not the end. ~x~

    Memoria schreef:
    Ik zal echt verbaasd zijn als ik bij de top 20 zit. Ik was er niet echt tevreden over.:3
    Maar ik ben het met alle andere eens.(:


    Ik ook.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    BloodRose schreef:
    Haha het was niet sarcastisch. ;)


    Gelukkig, en ik ben ook blj dat iedereen hier zo geduldig is. Ik vind het al erg genoeg dat het allemaal wat langer op zich laat wachten.
    Het einde van het wachten is in ieder geval in zicht :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Topic 2


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”