• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    Degene die hebben ingezonden. Staat je naam er niet bij, laat het me even weten.

    ~ Werewolves
    ~ Moams
    ~ Abyss
    ~ Pronx
    ~ Frodo
    ~ katl1
    ~ Sitara
    ~ AutumnSun
    ~ OntariosHero
    ~ Machelien
    ~ BigFatLiar
    ~ Wiarda
    ~ Show
    ~ Madonna
    ~ Lexus
    ~ BloodRose
    ~ Phantasticae
    ~ Jaimes
    ~ Yoda
    ~ Kreacher
    ~ Liberacorpus
    ~ Memoria
    ~ NewStyle
    ~ Bastard
    ~ Erebus
    ~ Flanaganish
    ~ SweetNiallx


    Opdracht kandidatuur: Words through emotion

    De bedoeling van deze opdracht is dat iedereen zich kandidatuur kan stellen voor de schrijfwedstrijd. Onthou dat er geen uitstel en geen joker mogelijk is!

    Minimum aantal woorden: 350 woorden
    Maximum aantal woorden: 700 woorden
    Aantal dagen de tijd: 14 dagen
    Inleverdatum: 26 December 2012 – 23:59 Gesloten


    Deze opdracht draait om het verwoorden en beschrijven van een emotie. Je bent vrij om zelf te bepalen welke emotie je wilt gebruiken in je verhaal.

    Wat wordt er verwacht? Laat de emotie die jij gekozen hebt, duidelijk naar voren komen in je verhaal. Onthou dat het gaat om één emotie. Hoe je het verder aanpakt is aan jou. Je kan de emotie beschrijven, je kan je hoofdpersoon deze laten ervaren, enzo. Wees zo creatief mogelijk, maar houdt er rekening mee dat die ene emotie het belangrijkste is.

    De titel van je verhaal is de emotie die je gebruikt, let hier dus op!

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 15:03 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    HAPPY NEW YEAR! Laten we hopen dat dit jaar meezit! (:

    [ bericht aangepast op 1 jan 2013 - 14:20 ]


    when you least expect it, it will catch you

    Happy New Year!!!

    En meteen kom ik met de strontvervelende medeling dat ik de afgelopen 2 dagen absoluut niet heb kunnen beoordelen, dus ik loop onwijs vet achter.
    Daarbij ben ik momenteel m'n medicatie aan het stopzetten aangezien ik een beetje problemen heb met m'n psych. En vooraleer ik een ander ga zoeken, wil ik eerst bezien in hoeverre ik m'n medicatie nodig heb aangezien ik die zieleknijpers behoorlijk moe ben -.-
    Vorige week had ik een afspraak, ik was een tiental minuten te laat en ik werd dus doodleuk weggestuurd. Terwijl het wel 40 minuten rijden is, het dus nog eens onwijs druk op de baan was en we ook nog een klein probleempje met de kleine hadden vooraleer we konden vertrekken.
    Daarbij is het eerder al eens gebeurd dat ik nipt op tijd was en toen kon het wel dat er iemand voor ging (terwijl ik dus niet eens te laat was) en nu dus opeens niet meer. Nog niet het ergste, ik heb wel mooi een rekening van €40 gekregen en een probleem aangezien ik zonder medicatie kom te zitten tegen de tijd dat ik een nieuwe afspraak heb want eerder heeft meneer geen tijd.

    Dus ik heb besloten naar iemand anders te gaan, aangezien zo'n zieleknijper normaal gezien enkel en alleen is voor 10 minuutjes in de 2 maanden zodat ik m'n medicatie krijg voorgeschreven. Natuurlijk, met een nieuw, mag ik eerst alles weer doodleuk uitleggen en de eerste maanden weer strikt opgevolgd worden en daar heb ik zo geen zin in. Dus ik heb besloten om te zien hoeveel vooruitgang ik gemaakt heb in de afgelopen 3 jaar en ga dus de komende week/ 2 weken bezien wat het gaat geven als ik dus m'n pillen niet meer neem. Het komt een beetje rottig uit gezien de wedstrijd, maar mijn vriend is enkel deze en volgende week vrij, dus mocht het niet gaan dan is er geen probleem aangezien hij thuis is. Ik kan het dus ook niet opschuiven om later een poging tot stoppen te doen aangezien ik het niet doe als ik alleen thuis ben - voor het geval dat het niet mocht gaan.

    Wat houdt dit nu precies in voor de wedstrijd... ik ga proberen om elke dag 2 tot 3 inzendingen nagekeken te krijgen en momenteel is dit m'n 2de dag zonder medicatie en het gaat momenteel nog goed. Als het zo blijft, komt er ook met enkele dagen de uitslag. (ik kamp nu toch al de hele week met onzekerheid over m'n beoordelingen, dus daar staat m'n medicatie los van :'D) Mocht het nu slechter gaan, dan neem ik terug m'n medicatie en zal het hooguit een weekje tot anderhalf weekje langer duren voordat de uitslag er is.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Happy New Year!!!

    En meteen kom ik met de strontvervelende medeling dat ik de afgelopen 2 dagen absoluut niet heb kunnen beoordelen, dus ik loop onwijs vet achter.
    Daarbij ben ik momenteel m'n medicatie aan het stopzetten aangezien ik een beetje problemen heb met m'n psych. En vooraleer ik een ander ga zoeken, wil ik eerst bezien in hoeverre ik m'n medicatie nodig heb aangezien ik die zieleknijpers behoorlijk moe ben -.-
    Vorige week had ik een afspraak, ik was een tiental minuten te laat en ik werd dus doodleuk weggestuurd. Terwijl het wel 40 minuten rijden is, het dus nog eens onwijs druk op de baan was en we ook nog een klein probleempje met de kleine hadden vooraleer we konden vertrekken.
    Daarbij is het eerder al eens gebeurd dat ik nipt op tijd was en toen kon het wel dat er iemand voor ging (terwijl ik dus niet eens te laat was) en nu dus opeens niet meer. Nog niet het ergste, ik heb wel mooi een rekening van €40 gekregen en een probleem aangezien ik zonder medicatie kom te zitten tegen de tijd dat ik een nieuwe afspraak heb want eerder heeft meneer geen tijd.

    Dus ik heb besloten naar iemand anders te gaan, aangezien zo'n zieleknijper normaal gezien enkel en alleen is voor 10 minuutjes in de 2 maanden zodat ik m'n medicatie krijg voorgeschreven. Natuurlijk, met een nieuw, mag ik eerst alles weer doodleuk uitleggen en de eerste maanden weer strikt opgevolgd worden en daar heb ik zo geen zin in. Dus ik heb besloten om te zien hoeveel vooruitgang ik gemaakt heb in de afgelopen 3 jaar en ga dus de komende week/ 2 weken bezien wat het gaat geven als ik dus m'n pillen niet meer neem. Het komt een beetje rottig uit gezien de wedstrijd, maar mijn vriend is enkel deze en volgende week vrij, dus mocht het niet gaan dan is er geen probleem aangezien hij thuis is. Ik kan het dus ook niet opschuiven om later een poging tot stoppen te doen aangezien ik het niet doe als ik alleen thuis ben - voor het geval dat het niet mocht gaan.

    Wat houdt dit nu precies in voor de wedstrijd... ik ga proberen om elke dag 2 tot 3 inzendingen nagekeken te krijgen en momenteel is dit m'n 2de dag zonder medicatie en het gaat momenteel nog goed. Als het zo blijft, komt er ook met enkele dagen de uitslag. (ik kamp nu toch al de hele week met onzekerheid over m'n beoordelingen, dus daar staat m'n medicatie los van :'D) Mocht het nu slechter gaan, dan neem ik terug m'n medicatie en zal het hooguit een weekje tot anderhalf weekje langer duren voordat de uitslag er is.


    Auw, da's rot meid. Veel sterkte! (flower)
    En die beoordelingen... Tja, da's jammer, maar we hebben geduld hoor


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    O wat rot Juus! :\ ik hoop maar dat het goed gaat zonder medicatie! En gelukkig is je vriend vrij!

    Rustig aan met die beoordelingen, je dagelijks leven en gezondheid is belangrijk!


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jaimes schreef:
    O wat rot Juus! :\ ik hoop maar dat het goed gaat zonder medicatie! En gelukkig is je vriend vrij!

    Rustig aan met die beoordelingen, je dagelijks leven en gezondheid is belangrijk!


    Idd. Gewoon rustig aan doen.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Pfoeh, dat klinkt echt naar. :/ Neem rustig de tijd; jij gaat voor die beoordelingen. En heel veel sterkte, hopelijk gaat het ook zonder medicijnen goed. (flower)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Pfoeh, dat klinkt echt naar. :/ Neem rustig de tijd; jij gaat voor die beoordelingen. En heel veel sterkte, hopelijk gaat het ook zonder medicijnen goed. (flower)


    Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them.

    Wiarda schreef:
    Pfoeh, dat klinkt echt naar. :/ Neem rustig de tijd; jij gaat voor die beoordelingen. En heel veel sterkte, hopelijk gaat het ook zonder medicijnen goed. (flower)


    Every living creature dies alone.

    (K) Allemaal bedankt.

    Ik hoop ook dat het goed blijft gaan (:
    Ik ben in ieder geval voor nu bezig aan een tweede beoordeling van vandaag, aangezien ikzelf het gewoon rot vind dat het zo uitloopt met de datum. In totaal zit ik nu dus aan 17 beoordelingen en ben ik aan de 18de bezig.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (K) Allemaal bedankt.

    Ik hoop ook dat het goed blijft gaan (:
    Ik ben in ieder geval voor nu bezig aan een tweede beoordeling van vandaag, aangezien ikzelf het gewoon rot vind dat het zo uitloopt met de datum. In totaal zit ik nu dus aan 17 beoordelingen en ben ik aan de 18de bezig.


    Neem lekker de tijd, we hebben allemaal geduld. :]


    ~x~ Everything will be okay in the end. So if its not okay, its not the end. ~x~

    IamMoon schreef:
    (...)

    Neem lekker de tijd, we hebben allemaal geduld. :]


    Precies.


    Aan niets denken is ook denken.

    Och, meisje toch. Dat is niet niks. Ik weet hoe onwijs moeilijk het kan zijn om in eerste instantie al aan de medicijnen te gaan, maar er vanaf gaan is eigenlijk nog een grotere opgave. Mijn stiefvader heeft dat ook al meerdere malen moeten doen, gewoon omdat het dan steeds niet aansloeg, niet werkte of te hevige neveneffecten had en het vervolgens afbouwen was dan al helemaal een hel.

    Zoals iedereen al zegt, neem rustig je tijd. Uiteindelijk gaat je eigen gezondheid toch wel voor en wij kunnen wel even wachten. Heel veel succes met alles =]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Sterkte! Wij kunnen wel wachten maak je daar maar geen zorgen over :) Supervervelend van die docter enzo :(


    Dont say why me, say try me

    Hmm... Ik ben nu toch wel nieuwsgierig naar de huidige stand van zaken :) En hoe gaat het met jou?


    Chasing goals.

    Phantasticae schreef:
    Hmm... Ik ben nu toch wel nieuwsgierig naar de huidige stand van zaken :) En hoe gaat het met jou?


    Dont say why me, say try me