• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    Degene die hebben ingezonden. Staat je naam er niet bij, laat het me even weten.

    ~ Werewolves
    ~ Moams
    ~ Abyss
    ~ Pronx
    ~ Frodo
    ~ katl1
    ~ Sitara
    ~ AutumnSun
    ~ OntariosHero
    ~ Machelien
    ~ BigFatLiar
    ~ Wiarda
    ~ Show
    ~ Madonna
    ~ Lexus
    ~ BloodRose
    ~ Phantasticae
    ~ Jaimes
    ~ Yoda
    ~ Kreacher
    ~ Liberacorpus
    ~ Memoria
    ~ NewStyle
    ~ Bastard
    ~ Erebus
    ~ Flanaganish
    ~ SweetNiallx


    Opdracht kandidatuur: Words through emotion

    De bedoeling van deze opdracht is dat iedereen zich kandidatuur kan stellen voor de schrijfwedstrijd. Onthou dat er geen uitstel en geen joker mogelijk is!

    Minimum aantal woorden: 350 woorden
    Maximum aantal woorden: 700 woorden
    Aantal dagen de tijd: 14 dagen
    Inleverdatum: 26 December 2012 – 23:59 Gesloten


    Deze opdracht draait om het verwoorden en beschrijven van een emotie. Je bent vrij om zelf te bepalen welke emotie je wilt gebruiken in je verhaal.

    Wat wordt er verwacht? Laat de emotie die jij gekozen hebt, duidelijk naar voren komen in je verhaal. Onthou dat het gaat om één emotie. Hoe je het verder aanpakt is aan jou. Je kan de emotie beschrijven, je kan je hoofdpersoon deze laten ervaren, enzo. Wees zo creatief mogelijk, maar houdt er rekening mee dat die ene emotie het belangrijkste is.

    De titel van je verhaal is de emotie die je gebruikt, let hier dus op!

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 15:03 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Yoda schreef:
    Weetje, ik ben hier best wel zenuwachtig voor, want ik wil écht heel graag bij die 20 zitten ;x

    Ik weet gewoon zeker dat jij er bij gaat zitten.:3


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Yoda schreef:
    Weetje, ik ben hier best wel zenuwachtig voor, want ik wil écht heel graag bij die 20 zitten ;x


    Inderdaad, ik ook. Maar jij zit er sowieso wel bij.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Yoda schreef:
    Weetje, ik ben hier best wel zenuwachtig voor, want ik wil écht heel graag bij die 20 zitten ;x


    Ik ook wel. Er vallen er 6 af...ik ben benieuwd :3


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Well, ik weet dat het geen zin heeft om hier zenuwachtig voor te zijn, dat kan ik al met genoeg andere dingen zijn. ^^ Maar ik ben toch wel lichtelijk bang dat ik er niet bij zit :')


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Wanneer horen we wie er doorgaan?

    [ bericht aangepast op 27 dec 2012 - 15:09 ]


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Ghermkes allemaal, ik probeer alles zo snel mogelijk beoordeeld te hebben zodat de top 20 zo snel mogelijk bekend is (K)

    @Liberacorpus en alle anderen die nieuwsgierig zijn: Ik probeer het in 4 dagen tijd om alles beoordeeld te krijgen. Momenteel heb ik er al 9 beoordeeld, dus als ik een tandje bijsteek, dan red ik het misschien eerder. Ik kan alleen niets beloven aangezien ik ook niet exact weet wat er gaat komen hier de komende dagen aangezien het hier ook vakantie is. M'n vriend heeft nog wel eens de neiging om op het laatste moment te besluiten om ergens heen te gaan. Nu, hij weet dat deze wedstrijd belangrijk voor me is en dat ik dus de komende dagen hier heel wat tijd in ga steken, maar ik kan natuurlijk niet verwachten dat gelijk alles moet wijken.

    Ik heb in m'n telkalender - die ik dus voor deze wedstrijd heb gemaakt met de inleverdatums en deadlines - staan dat de 31ste december de top 20 en de eerste officiele opdracht online komen.
    Ik doe dus m'n uiterste best om dit te halen (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    De lijst helemaal bijgewerkt en er is geen mogelijkheid meer tot inleveren/meedoen. Heb je nu toch ingeleverd, maar staat je naam er per ongeluk niet bij, geef het even door (;

    @Jaimy: Thnx, die succes kan ik wel gebruiken :3
    @Flanaganisch: Je hebt inderdaad al ingeleverd. Ik heb je erbij op de lijst gezet (;


    ik sta niet op de lijsten had wel ingelevert!!!


    "There is no such thing as fat girl. Every girl is beautiful on her own way" ~Niall Horan

    SweetNiallx schreef:
    (...)

    ik sta niet op de lijsten had wel ingelevert!!!


    Dat kan ook rustig gezegd worden hoor ;x


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Klein vraagje, zijn er ook opdrachten die in het Engels ingeleverd mogen worden? Ik vind het namelijk veel fijner om in het Engels te schrijven.


    Every living creature dies alone.

    @SweetNiallx: Je had inderdaad ingeleverd, dus ik heb je erbij gezet (;

    @NewStyle: Ik lees geen Engelse teksten en ik suck nog meer in het nakijken ervan. Daarbij staat er duidelijk schrijfwedstrijd en geen writingcontest. Ik kan natuurlijk niet verbieden dat je in het Engels schrijf, maar het enige waar je dan op zal scoren is het aantal woorden dat je hebt, dus je cijfer zal een 1 worden. In dit geval is het dus aan jezelf wat je doet ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    @SweetNiallx: Je had inderdaad ingeleverd, dus ik heb je erbij gezet (;


    Tanks, hahaha ik dacht gewoon ik laat het even weten zoalsje al had gezegd,Want we zijn allemaal mensen en iedereen maakt fouten. xD
    xxx


    "There is no such thing as fat girl. Every girl is beautiful on her own way" ~Niall Horan

    SweetNiallx schreef:
    (...)

    Tanks, hahaha ik dacht gewoon ik laat het even weten zoalsje al had gezegd,Want we zijn allemaal mensen en iedereen maakt fouten. xD
    xxx


    M'n hoofd stroomt momenteel wat over met de drukte xD Gisteren was m'n inbox helemaal volgespamt en ik dacht dat ik de jouwe er ook al tussen had zien staan, maar die was ik dus vergeten in een word-document te zetten. Want naast de laatste inzendingen hadden er mensen ook toevallig enkele topics waarop ik een abo heb, volgespamt en hadden enkele van m'n verhalenabo's ook een deeltje van hun verhalen gepost :'D
    Maar die fout is nu recht gezet :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    M'n hoofd stroomt momenteel wat over met de drukte xD Gisteren was m'n inbox helemaal volgespamt en ik dacht dat ik de jouwe er ook al tussen had zien staan, maar die was ik dus vergeten in een word-document te zetten. Want naast de laatste inzendingen hadden er mensen ook toevallig enkele topics waarop ik een abo heb, volgespamt en hadden enkele van m'n verhalenabo's ook een deeltje van hun verhalen gepost :'D
    Maar die fout is nu recht gezet :3

    Pfft, klinkt in ieder geval als een hoop gedoe. Succes met het ontwarboelen van de drukte in je hoofd. x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Pff... Ik ben zo benieuwd naar de uitslag. Ik zou het niet kunnen hoor, zoveel stukjes nakijken haha.


    Chasing goals.

    Phantasticae schreef:
    Pff... Ik ben zo benieuwd naar de uitslag. Ik zou het niet kunnen hoor, zoveel stukjes nakijken haha.


    Ik heb afgelopen nacht tot 02.15 nog na zitten kijken hier :'D Ik heb er in ieder geval nu 12 volledig nagekeken en de 13de bijna :'D en seffes weer verder ermee ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”