• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    Degene die hebben ingezonden. Staat je naam er niet bij, laat het me even weten.

    ~ Werewolves
    ~ Moams
    ~ Abyss
    ~ Pronx
    ~ Frodo
    ~ katl1
    ~ Sitara
    ~ AutumnSun
    ~ OntariosHero
    ~ Machelien
    ~ BigFatLiar
    ~ Wiarda
    ~ Show
    ~ Madonna
    ~ Lexus
    ~ BloodRose
    ~ Phantasticae
    ~ Jaimes
    ~ Yoda
    ~ Kreacher
    ~ Liberacorpus
    ~ Memoria
    ~ NewStyle
    ~ Bastard
    ~ Erebus
    ~ Flanaganish
    ~ SweetNiallx


    Opdracht kandidatuur: Words through emotion

    De bedoeling van deze opdracht is dat iedereen zich kandidatuur kan stellen voor de schrijfwedstrijd. Onthou dat er geen uitstel en geen joker mogelijk is!

    Minimum aantal woorden: 350 woorden
    Maximum aantal woorden: 700 woorden
    Aantal dagen de tijd: 14 dagen
    Inleverdatum: 26 December 2012 – 23:59 Gesloten


    Deze opdracht draait om het verwoorden en beschrijven van een emotie. Je bent vrij om zelf te bepalen welke emotie je wilt gebruiken in je verhaal.

    Wat wordt er verwacht? Laat de emotie die jij gekozen hebt, duidelijk naar voren komen in je verhaal. Onthou dat het gaat om één emotie. Hoe je het verder aanpakt is aan jou. Je kan de emotie beschrijven, je kan je hoofdpersoon deze laten ervaren, enzo. Wees zo creatief mogelijk, maar houdt er rekening mee dat die ene emotie het belangrijkste is.

    De titel van je verhaal is de emotie die je gebruikt, let hier dus op!

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 15:03 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Mag je als je het nu al klaar hebt inleveren? *Niet dat het erg goed is.*


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Werewolves schreef:
    Mag je als je het nu al klaar hebt inleveren? *Niet dat het erg goed is.*


    Je mag altijd eerder inleveren ^_^

    Frodo had de hare ook al af vanmiddag en had hem ook al in willen sturen, maar ik adviseerde wel dat ze het gewoon enkele dagen moest laten rusten, om er daarna nog eens naar te kijken. Op die manier zul je zeker nog kleine foutjes eruit kunnen halen en zinnen aanpassen zodat het nog beter is. Dingen die je eerder over het hoofd hebt gezien doordat je al zoveel geschreven hebt. Een simpele tip die ikzelf altijd gebruik tenzij ik echt ernstig krap zit met m'n tijd (:

    Je levert gewoon in wanneer je dat wilt, zo lang het maar voor de 26ste is (; Dus als je wilt inleveren, dan mag dat, wil je er toch nog naar kijken, mag dat ook (;


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Phantasticae schreef:
    Hmm, ik vroeg me af omdat ik dit dus nog nooit gedaan heb, haha, moet je dus zelf een storie maken op je profiel en daar je standalone posten waar jij het dus kan lezen?


    Yupz, op die manier ^_^

    Nu, ik heb inmiddels gezien dat er mensen zijn die een speciale storie maken voor een bepaalde schrijfwedstrijd (waar dus enkel de opdrachten van die ene schrijfwedstrijd terecht komen) of juist een storie maken waar ze alle wedstrijdinzendingen plaatsen van alle wedstrijden waar ze aan mee doen, naast de storie waar ze gewone SA's plaatsen.

    Ik heb meegedaan aan een themawedstrijd, waar ik wel een aparte storie voor heb gemaakt omdat ik dat makkelijker vond en omdat ik pas nieuw was hier. Ik doe echter nu ook mee aan schrijfwedstrijden en die inzendingen plaats ik allemaal in één storie (waar ik dus ook m'n standalone's plaats). In de storie zie je ze ook als standalone, maar open je een verhaal en het is voor een wedstrijd, dan vind je onderaan een zinnetje dat zegt dat het een wedstrijdinzending is met de link naar desbetreffend topic.

    Het is maar net wat voor jou het fijnste werkt (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik heb een leuk idee, nu alleen het nog uitwerken en hopen dat het in 700 woorden verteld wil worden. Want mijn verhalen leiden een eigen leven en willen graag zelf hun lengte bepalen, wat ik ze ook vertel.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Merrow schreef:
    (...)

    Je mag altijd eerder inleveren ^_^

    Frodo had de hare ook al af vanmiddag en had hem ook al in willen sturen, maar ik adviseerde wel dat ze het gewoon enkele dagen moest laten rusten, om er daarna nog eens naar te kijken. Op die manier zul je zeker nog kleine foutjes eruit kunnen halen en zinnen aanpassen zodat het nog beter is. Dingen die je eerder over het hoofd hebt gezien doordat je al zoveel geschreven hebt. Een simpele tip die ikzelf altijd gebruik tenzij ik echt ernstig krap zit met m'n tijd (:

    Je levert gewoon in wanneer je dat wilt, zo lang het maar voor de 26ste is (; Dus als je wilt inleveren, dan mag dat, wil je er toch nog naar kijken, mag dat ook (;


    En dat was een heel wijze tip (; ik heb nog veel aanpassingen gedaan en nu is hij denk ik wel klaar.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Merrow schreef:
    (...)

    Je mag altijd eerder inleveren ^_^

    Frodo had de hare ook al af vanmiddag en had hem ook al in willen sturen, maar ik adviseerde wel dat ze het gewoon enkele dagen moest laten rusten, om er daarna nog eens naar te kijken. Op die manier zul je zeker nog kleine foutjes eruit kunnen halen en zinnen aanpassen zodat het nog beter is. Dingen die je eerder over het hoofd hebt gezien doordat je al zoveel geschreven hebt. Een simpele tip die ikzelf altijd gebruik tenzij ik echt ernstig krap zit met m'n tijd (:

    Je levert gewoon in wanneer je dat wilt, zo lang het maar voor de 26ste is (; Dus als je wilt inleveren, dan mag dat, wil je er toch nog naar kijken, mag dat ook (;


    Oké.xD


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Yoda schreef:
    Ik heb een leuk idee, nu alleen het nog uitwerken en hopen dat het in 700 woorden verteld wil worden. Want mijn verhalen leiden een eigen leven en willen graag zelf hun lengte bepalen, wat ik ze ook vertel.

    Mensen kijken me altijd heel raar aan als ik dit tegen ze zeg, dus het doet me goed iemand tegen te komen die net zoveel 'controle' over haar verhaal heeft als ik. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Yoda schreef:
    Ik heb een leuk idee, nu alleen het nog uitwerken en hopen dat het in 700 woorden verteld wil worden. Want mijn verhalen leiden een eigen leven en willen graag zelf hun lengte bepalen, wat ik ze ook vertel.


    Dat heb ik ook altijd:(


    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. En als je me niet gelooft stap je maar uit.

    Yoda schreef:
    Ik heb een leuk idee, nu alleen het nog uitwerken en hopen dat het in 700 woorden verteld wil worden. Want mijn verhalen leiden een eigen leven en willen graag zelf hun lengte bepalen, wat ik ze ook vertel.

    I'm not the only one? :o


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Ik zou graag meedoen (flower)


    The soul needs autumn.

    Ik doe mee! ik ben al begonnen met schrijven :)


    'The desire to write grows with writing'

    en wat is de joker eigenlijk?
    1e keer dat ik meedoe aan een schrijfwedstrijd:$


    'The desire to write grows with writing'

    Ik twijfel.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    AutumnSun schreef:
    en wat is de joker eigenlijk?
    1e keer dat ik meedoe aan een schrijfwedstrijd:$


    Een joker kan je inzetten zodat je die opdracht niet hoeft te doen. Als je een opdracht heel erg moeilijk vindt en die je echt niet lukt is dat een kans om niet slecht te scoren ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Yoda schreef:
    Ik heb een leuk idee, nu alleen het nog uitwerken en hopen dat het in 700 woorden verteld wil worden. Want mijn verhalen leiden een eigen leven en willen graag zelf hun lengte bepalen, wat ik ze ook vertel.


    Same happens to me. Dan denk ik, hm 350 woorden ongeveer, worden het er 700 of meer. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit heeft


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen