• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    Degene die hebben ingezonden. Staat je naam er niet bij, laat het me even weten.

    ~ Werewolves
    ~ Moams
    ~ Abyss
    ~ Pronx
    ~ Frodo
    ~ katl1
    ~ Sitara
    ~ AutumnSun
    ~ OntariosHero
    ~ Machelien
    ~ BigFatLiar
    ~ Wiarda
    ~ Show
    ~ Madonna
    ~ Lexus
    ~ BloodRose
    ~ Phantasticae
    ~ Jaimes
    ~ Yoda
    ~ Kreacher
    ~ Liberacorpus
    ~ Memoria
    ~ NewStyle
    ~ Bastard
    ~ Erebus
    ~ Flanaganish
    ~ SweetNiallx


    Opdracht kandidatuur: Words through emotion

    De bedoeling van deze opdracht is dat iedereen zich kandidatuur kan stellen voor de schrijfwedstrijd. Onthou dat er geen uitstel en geen joker mogelijk is!

    Minimum aantal woorden: 350 woorden
    Maximum aantal woorden: 700 woorden
    Aantal dagen de tijd: 14 dagen
    Inleverdatum: 26 December 2012 – 23:59 Gesloten


    Deze opdracht draait om het verwoorden en beschrijven van een emotie. Je bent vrij om zelf te bepalen welke emotie je wilt gebruiken in je verhaal.

    Wat wordt er verwacht? Laat de emotie die jij gekozen hebt, duidelijk naar voren komen in je verhaal. Onthou dat het gaat om één emotie. Hoe je het verder aanpakt is aan jou. Je kan de emotie beschrijven, je kan je hoofdpersoon deze laten ervaren, enzo. Wees zo creatief mogelijk, maar houdt er rekening mee dat die ene emotie het belangrijkste is.

    De titel van je verhaal is de emotie die je gebruikt, let hier dus op!

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 15:03 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Wiarda schreef:
    (...)
    *kuch* x)


    sorry sorry sorry sorry, heb ik je vraag over het hoofd gelezen.... (K)

    Het kan natuurlijk altijd, maar de opdracht is en blijft één emotie in een verhaal en niet meerdere met eentje de bovenhand. Je krijgt er punten aftrek voor. Uiteraard ben je nog altijd vrij in wat je schrijft, en ik zeg ook zeker niet wat wel en niet mag, maar een opdracht is en blijft een opdracht. Heb je die punten aftrek ervoor over of niet, dat is aan jou ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Oeh, ik moet niet vergeten wat te schrijven! Hehe


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik probeer wat te schrijven, maar of het me gaat lukken is de grootste vraag.^^


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Memoria schreef:
    Ik probeer wat te schrijven, maar of het me gaat lukken is de grootste vraag.^^


    Gewoon doen. Ik twijfel ook of het wat gaat worden, maar als je er niet aan begint kan je het niet weten.


    Aan niets denken is ook denken.

    Lexus schreef:
    (...)

    Gewoon doen. Ik twijfel ook of het wat gaat worden, maar als je er niet aan begint kan je het niet weten.

    Ik ga het proberen.:3


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Well, ik had eerst een emotie uitgekozen die ik wel oké vond. Maar ik weet niet zozeer of het een emotie is. En toen had ik iets anders gekozen, eraan begonnen met schrijven, maar het faalt. Dus wil ik terug naar mijn oude emotie. Maar ik ga je even pb'en met de vraag of je het emotie's vindt :')


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Mm ik denk niet dat ik het ga redden... Ik ben vandaag jarig en morgen en overmorgen ben ik weg.. Dus haal mij maar van die lijst :c


    •*• Lululu •*•

    Ik heb ook mijn twijfels bij ; jaloezie, haat. Wanhoop
    Volgens mij zijn dat geen emoties..


    Aan niets denken is ook denken.

    Lexus schreef:
    Ik heb ook mijn twijfels bij ; jaloezie, haat. Wanhoop
    Volgens mij zijn dat geen emoties..


    Volgens Wikipedia wel. (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Volgens Wikipedia wel. (:


    Daar staan niet de dingen bij die ik in gedachten had :W en vooral degene niet die ik wil :W


    O wacht! Het staat er in andere vorm :')

    O nee toch niet... Hè kak.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 11:23 ]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Volgens Wikipedia wel. (:


    @ jaimy; maar ik had ze wel in gedachten
    En wikipedia heeft niet altijd gelijk, ik geloof echt niet dat dat emoties zijn. Maar eigenlijk wil ik er wel één van gebruiken...


    Aan niets denken is ook denken.

    Lexus schreef:
    (...)

    @ jaimy; maar ik had ze wel in gedachten
    En wikipedia heeft niet altijd gelijk, ik geloof echt niet dat dat emoties zijn. Maar eigenlijk wil ik er wel één van gebruiken...


    Ik weet dat Wikipedia niet altijd gelijk heeft, ik heb Juus ook al ge-pb'd ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    jaimyhoi schreef:
    (...)

    Ik weet dat Wikipedia niet altijd gelijk heeft, ik heb Juus ook al ge-pb'd ^^


    Hehe, dat ga ik ook maar doen


    Aan niets denken is ook denken.

    Haal mij ook maar van de lijst, thuis gaat het een beetje alles door elkaar, en ik ga het niet redden.:(


    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. En als je me niet gelooft stap je maar uit.

    jaimyhoi --> Jaimes


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.