• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    Degene die hebben ingezonden. Staat je naam er niet bij, laat het me even weten.

    ~ Werewolves
    ~ Moams
    ~ Abyss
    ~ Pronx
    ~ Frodo
    ~ katl1
    ~ Sitara
    ~ AutumnSun
    ~ OntariosHero
    ~ Machelien
    ~ BigFatLiar
    ~ Wiarda
    ~ Show
    ~ Madonna
    ~ Lexus
    ~ BloodRose
    ~ Phantasticae
    ~ Jaimes
    ~ Yoda
    ~ Kreacher
    ~ Liberacorpus
    ~ Memoria
    ~ NewStyle
    ~ Bastard
    ~ Erebus
    ~ Flanaganish
    ~ SweetNiallx


    Opdracht kandidatuur: Words through emotion

    De bedoeling van deze opdracht is dat iedereen zich kandidatuur kan stellen voor de schrijfwedstrijd. Onthou dat er geen uitstel en geen joker mogelijk is!

    Minimum aantal woorden: 350 woorden
    Maximum aantal woorden: 700 woorden
    Aantal dagen de tijd: 14 dagen
    Inleverdatum: 26 December 2012 – 23:59 Gesloten


    Deze opdracht draait om het verwoorden en beschrijven van een emotie. Je bent vrij om zelf te bepalen welke emotie je wilt gebruiken in je verhaal.

    Wat wordt er verwacht? Laat de emotie die jij gekozen hebt, duidelijk naar voren komen in je verhaal. Onthou dat het gaat om één emotie. Hoe je het verder aanpakt is aan jou. Je kan de emotie beschrijven, je kan je hoofdpersoon deze laten ervaren, enzo. Wees zo creatief mogelijk, maar houdt er rekening mee dat die ene emotie het belangrijkste is.

    De titel van je verhaal is de emotie die je gebruikt, let hier dus op!

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 15:03 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    cherish en AutumnSun, ik heb jullie ook op de lijst gezet (; Had het gisteren al willen doen, maar ik ben zowat de hele dag niet thuis geweest en toen ik gisterenaaf half 12 eindelijk klaar was met alles wat moest gebeuren en nog even op de pc wilde, zei het internet doodleuk van doe het zelf maar :'D

    jaimyhoi: Merci voor de uitleg over de joker (; het is fijn dat er mensen zijn die inspringen met antwoorden als ik er even niet ben (K)

    Tortura: Je moet maar bezien of je meedoet of niet. Je hebt tot de 26ste de tijd om te beslissen en te schrijven (;


    Ik denk dat elk verhaal wel zijn eigen leven leidt en dat de schrijver(ster) enkel een soort instrument is die het neerschrijft. Ik had dat heel erg met m'n wedstrijdinzending voor de schrijfwedstrijd van Kardia en Shinobi. Ik had nog maar 1,5 dag voor een verhaal te schrijven en stond een minimum van 1000 woorden en een max van 3000. Hoe graag ik ook had willen stoppen bij de 1000 woorden, heb ik er toch bijna 3000 geschreven omdat het verhaal anders niet af was, niet compleet :'D

    en nu broodjes visstick maken, terwijl vriendlief met de kleine de kerstboom opzet :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    cherish en AutumnSun, ik heb jullie ook op de lijst gezet (; Had het gisteren al willen doen, maar ik ben zowat de hele dag niet thuis geweest en toen ik gisterenaaf half 12 eindelijk klaar was met alles wat moest gebeuren en nog even op de pc wilde, zei het internet doodleuk van doe het zelf maar :'D

    jaimyhoi: Merci voor de uitleg over de joker (; het is fijn dat er mensen zijn die inspringen met antwoorden als ik er even niet ben (K)

    Tortura: Je moet maar bezien of je meedoet of niet. Je hebt tot de 26ste de tijd om te beslissen en te schrijven (;


    Ik denk dat elk verhaal wel zijn eigen leven leidt en dat de schrijver(ster) enkel een soort instrument is die het neerschrijft. Ik had dat heel erg met m'n wedstrijdinzending voor de schrijfwedstrijd van Kardia en Shinobi. Ik had nog maar 1,5 dag voor een verhaal te schrijven en stond een minimum van 1000 woorden en een max van 3000. Hoe graag ik ook had willen stoppen bij de 1000 woorden, heb ik er toch bijna 3000 geschreven omdat het verhaal anders niet af was, niet compleet :'D

    en nu broodjes visstick maken, terwijl vriendlief met de kleine de kerstboom opzet :'D



    Ik moest voor Barnabas eens een verhaal schrijven van minimaal 500 woorden, geen maximum. Ik eindigde met 7153 woorden :Y)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    (...)


    Ik moest voor Barnabas eens een verhaal schrijven van minimaal 500 woorden, geen maximum. Ik eindigde met 7153 woorden :Y)


    daar was ze vast blij mee :W


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Yoda schreef:
    (...)


    Ik moest voor Barnabas eens een verhaal schrijven van minimaal 500 woorden, geen maximum. Ik eindigde met 7153 woorden :Y)


    Ze zal het naar haar zin hebben gehad met lezen ^_^
    Ben ik even blij dat ik toch een max limiet overal bijzet :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Ze zal het naar haar zin hebben gehad met lezen ^_^
    Ben ik even blij dat ik toch een max limiet overal bijzet :'D


    Ja, dat is ook wel slim als je nu al zoveel deelnemers hebt (aa)


    Aan niets denken is ook denken.

    Novembre >> Madhouse


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Lexus schreef:
    (...)

    Ja, dat is ook wel slim als je nu al zoveel deelnemers hebt (aa)


    Ik heb bewust rekening gehouden met het aantal woorden bij deze opdracht, aangezien ik het niet zag zitten om direct hele lange verhalen te moeten gaan lezen en beoordelen van weet ik het hoeveel mensen die inzenden :'D Ik vind dat max een A4 doenbaar is om alles tijdig na te kijken en om iemans schrijven correct te beoordelen (:
    Al moet ik wel heel eerlijk bekennen dat ik dus absoluut niet verwacht had dat er nog zoveel mensen zouden meedoen aangezien ik in eerste instantie in gedachten had om 10 mensen te laten meedoen aan de volledige wedstrijd :'D
    Het doet me wel echt goed dat er al zoveel aanmeldingen zijn en ik kijk ook echt uit naar alle inzendingen die nog moeten komen (bloos)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Is de woordenlimiet voor de volgende opdrachten ook zo strikt? Of mogen dat er meer zijn? Ik ben daar namelijk ook een complete ramp in...


    haha, ik had het niet verwacht na twee gefaalde pogingen die eerst geniaal leken, maar ik hèb een stukje. Nu hopen dat het goed genoeg is (Y)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik wil ook graag meedoen. Dat meldt ik vooral omdat ik nu een abo op dit topic moet nemen =D


    Every living creature dies alone.

    Shinobi schreef:
    (...)

    daar was ze vast blij mee :W

    Zeer blij. :Y)
    Vooral toen Fili ook nog eens aankwam met 5000 woorden. :'D
    Ik was even aan het rondstruinen, hehe.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Oké, ik heb een emotie uitgezocht!


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    katl1 schreef:
    Is de woordenlimiet voor de volgende opdrachten ook zo strikt? Of mogen dat er meer zijn? Ik ben daar namelijk ook een complete ramp in...


    haha, ik had het niet verwacht na twee gefaalde pogingen die eerst geniaal leken, maar ik hèb een stukje. Nu hopen dat het goed genoeg is (Y)


    Het limiet verschilt per opdracht, maar ik stel wel telkens een minimum en een maximum op. Natuurlijk is het aantal bij deze opdracht minder als bij de rest van de opdrachten en is het verschil groter. Zo is de volgende een min van 750 woorden en een max van 1500 woorden. Die daarna is een min van 1000 en een max van 3000. Die daarna is een min van 1500 en een max van 3000. Het is logisch dat de opdrachten steeds iets moeilijker worden, al ben ik zeker wel van mening dat elke opdracht makkelijk doenbaar is, op de laatste misschien na aangezien je daar heel creatief uit de hoek mag komen. Al moet ik wel zeggen dat die ook juist m'n meest favoriet is van heel de wedstrijd :3 Ik heb nog enige speling betreft de dagen dus ik kan voor die opdracht nog ietsje extra tijd vrijmaken mocht dat nodig zijn (:

    Ook zullen er bij bepaalde opdrachten een bepaalde verplichting zijn in welke tijd en vorm je moet schrijven. Ik ben van mening dat een goede schrijver in zowel de tegenwoordige als verleden tijd moet kunnen schrijven, als in de ik-vorm en de hij/zij vorm ondanks de voorkeur die je hebt.
    Ik hou er wel rekening mee dat heel veel mensen hier schrijven in de ik-vorm waardoor ik maar één opdracht hebt die verplicht is in de hij/zij vorm - verleden tijd. Dan zijn er twee opdrachten waar je geheel vrij bent om te kiezen van tijd en perspectief. Eén opdracht is verplicht in de ik vorm - verleden tijd en één opdracht in de ik vorm- tegenwoordige tijd.

    En verder ga ik niet meer te veel zeggen over de komende opdrachten want ik wil dat het nog een verrassing blijft :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ghehe. Mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit hoeveel woorden, want ik weet toch al dat ik niet verder kom dan nu. Maar tja, ik probeer het gwn.(flower)


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Ingediend :Y)
    En ja, ik heb braafjes een paar dagen gewacht nadat hij klaar was ;)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    Ingediend :Y)
    En ja, ik heb braafjes een paar dagen gewacht nadat hij klaar was ;)


    Ik de mijne ook *O*


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien