• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    Degene die hebben ingezonden. Staat je naam er niet bij, laat het me even weten.

    ~ Werewolves
    ~ Moams
    ~ Abyss
    ~ Pronx
    ~ Frodo
    ~ katl1
    ~ Sitara
    ~ AutumnSun
    ~ OntariosHero
    ~ Machelien
    ~ BigFatLiar
    ~ Wiarda
    ~ Show
    ~ Madonna
    ~ Lexus
    ~ BloodRose
    ~ Phantasticae
    ~ Jaimes
    ~ Yoda
    ~ Kreacher
    ~ Liberacorpus
    ~ Memoria
    ~ NewStyle
    ~ Bastard
    ~ Erebus
    ~ Flanaganish
    ~ SweetNiallx


    Opdracht kandidatuur: Words through emotion

    De bedoeling van deze opdracht is dat iedereen zich kandidatuur kan stellen voor de schrijfwedstrijd. Onthou dat er geen uitstel en geen joker mogelijk is!

    Minimum aantal woorden: 350 woorden
    Maximum aantal woorden: 700 woorden
    Aantal dagen de tijd: 14 dagen
    Inleverdatum: 26 December 2012 – 23:59 Gesloten


    Deze opdracht draait om het verwoorden en beschrijven van een emotie. Je bent vrij om zelf te bepalen welke emotie je wilt gebruiken in je verhaal.

    Wat wordt er verwacht? Laat de emotie die jij gekozen hebt, duidelijk naar voren komen in je verhaal. Onthou dat het gaat om één emotie. Hoe je het verder aanpakt is aan jou. Je kan de emotie beschrijven, je kan je hoofdpersoon deze laten ervaren, enzo. Wees zo creatief mogelijk, maar houdt er rekening mee dat die ene emotie het belangrijkste is.

    De titel van je verhaal is de emotie die je gebruikt, let hier dus op!

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 15:03 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Clonmel >> Machelien


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

    De lijst bijgewerkt en tof dat je ook mee wilt doen BFL :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    winterdays > flowerish


    Intersectional feminist

    Merrow schreef:
    De lijst bijgewerkt en tof dat je ook mee wilt doen BFL :3


    haha bedankt
    ik ga wel moeite hebben met de gramatica en spelling kheb namelijk dyslexie xD
    maargoed dat moet dan maar haha
    je zei dat je geen beta-reader mag gebruiken (teminste ik geloof dat dat ergerns staat) dus een vriendin gebruiken om de spelling te verbeteren mag vast ook niet haha
    was ik ook niet van plan hoor!

    xxx -BFL


    Dont say why me, say try me

    Nog 5 dagen, met vandaag meegerekend!

    [ bericht aangepast op 22 dec 2012 - 19:20 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    BigFatLiar schreef:
    (...)

    haha bedankt
    ik ga wel moeite hebben met de gramatica en spelling kheb namelijk dyslexie xD
    maargoed dat moet dan maar haha
    je zei dat je geen beta-reader mag gebruiken (teminste ik geloof dat dat ergerns staat) dus een vriendin gebruiken om de spelling te verbeteren mag vast ook niet haha
    was ik ook niet van plan hoor!

    xxx -BFL


    Met dyslexie is het grammaticaal inderdaad wat lastiger, maar veel spelfouten worden natuurlijk al goed opgelost met een spellingscontrole in word zelf ^_^
    Je mag inderdaad geen béta-reader om hulp vragen en het is eigenlijk ook niet de bedoeling dat iemand anders je werk nakijkt, nee.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    @merrow
    ik heb nu meerdere verhalen in gedachten en kan niet kiezen haha ik denk dat ik gewoon ff moet kijken welke beter is
    MAAR je hebt me op een geweldig idee gebracht! ik ga gewoon een story openen en allerlij emoties beschrijven :)
    danku voor dit hijlige ideetje :)

    xxx -BFL


    Dont say why me, say try me

    onthou dat de opdracht is dat je maar één emotie gebruikt in het verhaal, BFL (:
    Het staat er duidelijk, maar ik herhaal het nog maar eens. Geldt natuurlijk ook voor alle andere deelnemers (;


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Waarom staat mijn naam doorgestreept in de beginpost? O:


    Never forget who you are

    Walcottx1D schreef:
    Waarom staat mijn naam doorgestreept in de beginpost? O:

    Heb je je opdracht al ingeleverd?

    EDIT; ik heb ook nog een vraagje. In mijn stukje komen meerdere emoties voor, maar de focus ligt wel duidelijk op één emotie. Kan dat ook?

    [ bericht aangepast op 23 dec 2012 - 21:54 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Heb je je opdracht al ingeleverd?

    EDIT; ik heb ook nog een vraagje. In mijn stukje komen meerdere emoties voor, maar de focus ligt wel duidelijk op één emotie. Kan dat ook?


    Jaa dat zal het wel zijn ^^ Dankje wel, ik schrok. Ik dacht dat ik eruit was gezet ofzo :3


    Never forget who you are

    @ Walcott1D: gherme toch (K)
    Het is wat Wiarda zegt :3 Degene die al hebben ingeleverd, heb ik doorgestreept. Zo blijft het een beetje overzichtelijk voor mezelf en misschien ook wel voor anderen ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    @ Walcott1D: gherme toch (K)
    Het is wat Wiarda zegt :3 Degene die al hebben ingeleverd, heb ik doorgestreept. Zo blijft het een beetje overzichtelijk voor mezelf en misschien ook wel voor anderen ^_^


    Hahaha ik snap het. Ik had er zelf ook wel aangedacht, alleen ik dacht dat het al de 26e was geweest waardoor dat dan niet zou kloppen :3 Domme ik :p


    Never forget who you are

    Walcottx1D schreef:
    (...)

    Hahaha ik snap het. Ik had er zelf ook wel aangedacht, alleen ik dacht dat het al de 26e was geweest waardoor dat dan niet zou kloppen :3 Domme ik :p


    Tis nog geen Kerstmis geweest hoor ;)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Wiarda schreef:
    EDIT; ik heb ook nog een vraagje. In mijn stukje komen meerdere emoties voor, maar de focus ligt wel duidelijk op één emotie. Kan dat ook?

    *kuch* x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.