• Wel, een vriendin van mij, R. kan echt prachtig zingen. Ze gaat naar een koor, zingt de hele dag door enz. Nu heeft ze een filmpje op haar Facebook pagina gezet terwijl ze aan het zingen is en ze krijgt 102 likes. Ik ben nu dus zó jaloers op haar, niet om de likes, niet om de mooie commentaar maar om het feit dat ze prachtig zingt. Ikzelf zing ook heel graag, en ik zing (al zeg ik hetzelf,) ook niet slecht, maar ik kan het niet zo goed als haar. Wat me ook echt hard stoort is dat ze altijd van die (naar mijn mening) kutliedjes zingt zoals liedjes die in de top 50 staan, terwijl ze met haar stem zoveel mooiere liedjes kan zingen.

    Ik ben eigenlijk nog nooit zo hard jaloers geweest op iemand, en ik voel me er ook niet echt goed over. Heeft er misschien tips hoe ik minder jaloers kan worden ofzo? xd


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Probeer gewoon blij voor haar te zijn. Misschien kun je haar eens vragen om een bepaald liedje te zingen, en dan natuurlijk een die jij leuk vindt. Wat ook leuk is, is om samen te zingen/oefenen. Doordat je zingt met iemand die beter is dan jij, wordt je zelf ook beter, is mijn ervaring.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Zelf oefenen in zingen of gewoon naar dingen kijken waar jij goed in bent ^^. Wij moesten een keer een alter ego maken - maar dan echt extreem; dus iemand die precies het tegenovergestelde was van jou. Dat is ook een leuke manier om op jouw positieve kanten te komen :').


    The odds are néver in our favor.

    Wees blij dat je kunt zingen, mijn stem is -helaas- echt belabberd. Al laat ik me daar nooit door tegen houden, en breek ik gewoon alle ruiten met liefde met mijn stem :)


    Bad decisions make good stories.

    Ik ken het. Ben erg muzikaal en kan ook wel zingen, maar heb van mezelf gewoon geen stem als een nachtegaal. Je kan d'r weinig aan doen, vrees ik :'). Gewoon blijven doen wat je leuk vindt, ook al zijn anderen er misschien beter in. Ik zit ook in een band en we verprutsen het allemaal regelmatig, is alleen maar grappig.


    i put the fun in funeral

    Mijn docent muziekanalyse zegt dus dat echt talent niet bestaat, maar dat je met voldoende uren oefenen (+- 10.000 uur) je 'talent' kan kweken. Houd je vast aan dat idee, werk het uit, en wees verder blij voor je vriendin.


    Mary had a little Lamb - Cold Shot - House is Rocking

    Ik zing zo vals als een kraai. :'D
    Wees blij dat je enigszins kúnt zingen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Ik zing zo vals als een kraai. :'D
    Wees blij dat je enigszins kúnt zingen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik begrijp je best wel. Probeer eens te kijken of julli samen een leuk liedje kunnen zingen, ik weet uit ervaring dat wannee je op een betere vocaliste kan terugvallen beter gaat zingen.


    Remember to be ridiculous.

    Barnabas schreef:
    Ik zing zo vals als een kraai. :'D
    Wees blij dat je enigszins kúnt zingen.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Barnabas schreef:
    Ik zing zo vals als een kraai. :'D
    Wees blij dat je enigszins kúnt zingen.


    26 - 02 - '16

    Gewoon lekker blijven zingen en oefenen en haar de waardering die ze krijgt gunnen. Jaloezie is iets heel lelijks waar niemand iets mee kan en wat alleen maar veel kapot kan maken. Vooral tussen vriendinnen.

    [ bericht aangepast op 13 dec 2012 - 17:13 ]


    ars moriendi

    Zij kan mischien beter zingen, maar er zullen vast ook dingen zijn waar jij beter in bent.
    Wees blij met wat je kunt, want uiteindelijk is elk persoon uniek.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Barnabas schreef:
    Ik zing zo vals als een kraai. :'D
    Wees blij dat je enigszins kúnt zingen.


    There is nothing more badass than being yourself