• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 2
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    Jackson Frayn Harries 'Jack'
    Jack grinnikte en krabbelde van Dan en Phil af. Hij haalde zijn camera weer boven en filmde even Dan en Phil die in de zetel zaten. "En hier zie je mijn bungalow genootjes, Dan en Phil! Jullie kennen hen vast als Danisnotonfire en AmazingPhil."-"Okey. Twitter Question. Wil je helpen Jack?" vroeg Dan vervolgens en Jack knikte hevig. Hij draaide vervolgens de camera terug naar zijn gezicht toe en zei tegen de lens,"Wel, dat was de update voor vandaag. Misschien ga ik vandaag nog even een younow doen, dus hou mijn twitter in de gaten! I'll see you next time! Bye!" Jack klapte de camera toe en plofte naast Dan en Phil in de zetel. Dan las de vragen luidop voor en bij sommige moest Jach echt wel lachen. Er zaten ook zo'n domme en vreemde vragen tussen wat het enkel nog grappiger maakte. Het was gezellig ook al was Kerst nog niet eens begonnen. De openhaard brandde en buiten was het landschap bedekt met witte sneeuw. Jack was erg nieuwsgierig naar de andere youtubers maar kende er al een paar van. Hij had wel trek in een thee of een warme chocomelk maar besloot te wachten tot hij, Dan en Phil hun Twitter Question gevonden hadden.


    kindness is never a burden.

    Haley Nelson

    “Zoë!” Ik grijnsde breed en stak mijn hand uit. Ik had zowat al haar video’s gezien. Ze was zo spontaan. “Als je nog een minuutje wacht, dan is de chocomelk klaar.”
    Het water was ondertussen aan het koken en ik kapte het bij het poeder, waarna ik om de beurt begon te roeren ik de drie mokken en er twee op de houten tafel neerzette. “Alsjeblieft.”
    Misschien was het wat onbeleefd om nu direct beginnen te filmen, dus ik liet mijn camera maar braaf liggen en keer haar aan.
    “Alles goed?” De vraag klonk nogal awkward, omdat ik niet echt wist wat te zeggen. Meestal was ik vrolijk en enthousiast, maar ik kende haar nog niet zo goed.
    Ik nipte wat van mijn chocomelk en zette de kop met een klap neer. “Heb je er ook zo’n zin in?” vroeg ik breed glimlachend.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik glimlachte toen ze me enthousiast begroette. Het was altijd leuk om te weten dat andere mensen naar je filmpjes keken waarvan jij dacht, wat ben ik in hemelsnaam aan het doen ?!
    Ik ging aan tafel zitten en nam de tas tussen mijn 2 handen in waarna ik haar glimlachend aankeek.
    "Ja, alles goed, ik heb het filmen en bungalow opzoeken opgegeven toen ik mijn koffers telkens opnieuw verloor in de sneeuw". Ik haalde even mijn schouders op en nipte van de chocomelk, maar na dat gedaan te hebben besloot ik nog eventjes te wachten tot het de temperatuur had waarop ik niet mijn gehele mond verbrandde. Ik begon enthousiast te knikken.
    "Helemaal ! Ik kan wel blijven zeuren over de sneeuw die mijn kleren nat maakt en zo, maar ik hou van de sneeuw, winter en andere dingen die gewone youtubers doen". Voor ons youtubers waren het inderdaad gewone dingen. Random, rare filmpjes maken om daarna uren te spenderen aan het knip en plakwerk om daarna te zien hoeveel vieuws en reacties we krijgen òf om het daarna helemaal opnieuw te doen omdat je de video niet had opgeslagen. Dat gebeurde bij mij erg vaak de laatste tijd, te vaak eigenlijk, volgens mij pestte Joe me weer eens door mijn filmpjes te verwijderen. Zo'n slecht karakter dat die jongen ook had, het kon niet anders. Ik daarin tegen had een geweldig karakter. Oké, grapje, je hebt me door.
    "Ik moet straks maar eens beginnen aan dat filmpje want alles dat ik tot nu toe hebt gefilmd trekt op niets".

    carli bybell

    Ik was dan eindelijk aangekomen bij bungalow nummer 3, ik sleepte mijn koffers achter me aan door de sneeuw, ik had het inmiddels best wel koud gekregen, ik hoop maar dat het binnen wat warmer is. Ik kijk even door het raampje en zag volgens mij al 2 meiden zitten, Ik opende de deur en klopte mijn schoenen even uit op de mat, en keek bewonderd om me heen, wat ziet het er hier gezellig uit, en ook nog een mooie kerstboom. Ik liet mijn spullen bij de deur staan en liep verder het huisje in, waar 2 meiden zaten, 1 meisje herkende ik wel zoe, die maakt ook meestal filmpjes met beauty tips. 'Hallo meiden, ik ben carli' zeg ik vrolijk en geef allebei de meiden een hand. 'Hier is het gelukkig veel warmer dan buiten, als ik nog langer daar buiten had moeten doorlopen, was ik misschien wel een sneeuwpop geworden' zeg ik lachend. 'Hebben jullie je koffers al op de kamers staan of niet?, anders ga ik nu eerst even mijn koffer op een kamer zetten' ik liep even naar mijn koffers toe en nam ze mee naar een kamer, waar ik ze op een bed neerlegde, ik keek even goed rond in de kamer, en deed daarna mijn jas uit, en liep weer terug naar de meiden. 'Wat vinden jullie van het huisje?, ik vind het er wel gezellig uit zien'

    Matt Greening 'MattG'

    Ik zakte na een paar stappen wandelen dieper weg in de sneeuw. ' Wel em.... Volgens mij heeft het weer hier niet echt rekening gehouden hoe klein ik ben.' zei ik met een veelbetekenende blik in de camera, die ik in mijn linkerhand hield. Ik richtte hem even naar de berg sneeuw, waar ik nu tot bijna aan mijn knieën in stond. ' Whiee Groot - Brittannië! ' zei ik terwijl ik vrolijk een hand uitstak, niet echt oplettend wat ik er mee deed. ' Sorry Jojo..' mompelde ik naar mijn kat, die verstoord naar me zat te kijken. Ik haalde mijn schouders op en begon naar de bungalow nummer 2 te lopen. Na een tijdje vermoeid stappen, kwam ik aan en zette mijn tas even neer om mijn sleutel uit mijn jaszak te vissen. ' Here we go!' zei ik terwijl ik met een enthousiaste blik in de lens keek. ' Tudum.. tudum... tudum... ' zei ik terwijl ik de sleutel in het slot stak en langzaam de deur opendeed. ' Aaaah!' riep ik, toen ik iemand verwachtte, maar er stond nog niemand. ' Damnit. Mislukt.' zei ik met een zucht. ' Wel, ik ga even de boel verkennen. Later wel een verslagje. ' zei ik glimlachend. ' See ya guys later!' zei ik terwijl ik mijn gebruikelijke crinkle-hand deed als groet. Daarna klapte ik de camera terug dicht, pakte mijn tas en Jojo terug op en liep naar binnen. Gelukkig was het hier al best warm. Ik deed mijn jas uit, schudde de sneeuw van mij af en hing het aan de kapstok. Daarna veegde ik mijn voeten even terwijl ik rondkeek en ging dan verder naar de woonkamer. Ik was blijkbaar de eerste. Even keek ik naar beneden toen ik Jojo hoorde en deed dan zijn box maar open. ' Ga in vrede.' mompelde ik droogjes, nadat hij me een kopje tegen mijn knie gaf en dan op zoek ging naar een plekje om zijn dutje weer verder te zetten. Ik stond terug op en zette de lege box ergens neer zodat het in de weg stond.


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    Haley Nelson

    “Ik heb ook nog niet zo veel, alleen een paar foto’s van Londen en de voordeur.” Ik lachte even en keek op toen de deur openging en er weer sneeuw naar binnen waaiden. Het meisje dat binnen stond zag er ook wel uit alsof ze een lekkere mok warme choco kon gebruiken.
    “Hallo meiden, ik ben Carli!” zei ze vrolijk en gaf ons beiden een hand. “Hier is het gelukkig veel warmer dan buiten, als ik nog langer daar buiten had moeten doorlopen, was ik misschien wel een sneeuwpop geworden. Hebben jullie je koffers al op de kamers staan of niet? Anders ga ik nu eerst even mijn koffer op een kamer zetten.”
    Ik schudde langzaam mijn hoofd en nog voor ik de mok in haar handen kon duwen was ze verdwenen. Ik keek haar even na en zette de mok weer neer.
    Ik griste mijn camera van het aanrecht. “Tijd om nog wat meer te filmen,” zei ik lachend.
    Ik richtte de camera op mij. “Ik zit aan tafel met de enige echte Zoë! En Carli is daarnet ook nog binnengekomen. Dat zijn dus mijn twee bungalowgenoten!”
    Ik richtte de camera even op Zoë en daarna op de chocomelk.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik haalde ook mijn camera boven en zette die aan.
    "Hi guys ! Dus, hier ben ik dan, 2e poging om een vlog dingetje te maken vandaag. Ik zit aan tafel met de enige echte Haley waar ik nu officieel van hou voor deze geweldige chocolademelk" zei ik waarna ik mijn camera richtte op de chocolademelk, "En daar zit Haley". Ik richtte de camera op Haley die aan het praten was tegen haar camera, "Ik film dus nu Haley die aan het filmen is, ik ben te cool voor deze wereld". Ik zuchtte en richtte de camera weer op mij, "Goed, tijd om een camera te claimen en me te installeren". Ik nam de camera mee, nog steeds op filmstand en nam mijn koffers in de hand waarna ik die meetrok naar een kamer die nog vrijwas. Ik liep naar het raam en slaakte een kreetje, "Kijk wat een mooi uitzicht, nu maak ik weer iedereen jaloers !". Ik toonde het uitzicht buiten en zette daarna de camera op de staander zodat ik op mijn bed kon zitten om te filmen, "Goed, nu wat meer zinnigs".

    Haley Nelson

    Ik richtte mijn camera even op Zoë, die opstond en er vandoor ging. Ik glimlachte even en haalde mijn schouders op. "Goed, zoals iedereen hier al aan het doen is, zal ik me ook maar gaan installeren. Let niet op dit onhandige gewiebel. Knip dit." Die dingen zei ik nogal vaak, omdat ik het er anders toch vergat uit te knippen.
    Ik legde mijn camera neer op tafel en sleurde met mijn koffer door de gang, naar de nog vrije kamer, daarna kwam ik terug om mijn camera te pakken.
    "Goed, hier ligt Carli, denk ik, omdat Zoë de andere kamer in liep. Dus daar ligt Zoë." Ik richtte de camera op de deur. "En hier lig ik. Met uitzicht op... Bomen..."
    Ik grinnikte zachtjes en liet zowat de hele kamer zien, daarna klapte ik mijn camera weer dicht en begon uit te pakken.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Dan Howell
    Ik glimlachte even en zwaaide naar Jack's camera terwijl Phil de mijne op het statief zette om de andwoorden op de Twitter Question op te gaan nemen. Het was altijd zo geniaal om de andwoorden van onze followers op onze idiote vragen te lezen. Sommigen waren ook nog echt heel erg grappig ook! Phil duwde op record en ging weer bovenop me zitten. Lekker dan. Toch ging het redelijk goed en hoefde we het maar een keer op te nemen. Toen dat klaar was had ik echt zin in thee met peeps. "Zal ik thee zetten?" Phil had voor zo ver ik wist een doos peeps in zijn tas gedaan. Als die vreetzak ze niet allemaal had opgegeten tijdens de reis zouden er zeker nog genoeg zijn voor ons alle 3.Nu ik er zo over nadacht was ik best benieuwt naar de andere youtubers. Een deel zou ik wel in meerdere of mindere maten kennen, zoals Phil en Jack, maar anderen zou ik ook vast nog nooit van hebben gehoort, aangezien ik echt niet naar alle soort filmpjes op YouTube kijk. Het grootste probleem zou waar ik nu voor stond was onder Phil uitkomen en de peeps uit zijn tas halen voordat hij het merkte.


    Bowties were never Cooler

    Kennedy Bandit - HEYmisterKennedy

    Kennedy was al in zijn bungalow geglipt voordat iemand het doorhad, waardoor hij zijn spullen al neer had gedumpt in wat hij nu zijn kamer noemde. Kennedy pakte zijn camera en zette deze neer in het kozijn. 'Je weet maar nooit', gromde hij, en opende zijn deur. Hij zag een jongen die leek op MattG. Nee, wacht, het wás hem! Kennedy probeerde zichzelf ongezien langs de jongen te wurmen om wat drinken te gaan pakken, maar blijkbaar faalde dit. Kennedy zei sorry, en draaide zich naar Matt. 'Hiya', zei Kennedy met het Ierse accent dat hij van zijn vader had geërfd.


    (ik had het druk. Sorry ;( )

    [ bericht aangepast op 19 dec 2012 - 10:16 ]


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik had mijn filmpje gedaan en stond op om mijn kamer te decoreren. Als ik hier een week of meer ging blijven, dan moest het hier wat gezellig worden voor mij. Ik nam mijn kerstboom uit 1 van de koffers en stak die nepboom in elkaar om daarna de plastieken kerstballen er ook uit te halen. Natuurlijk deed ik eerst de lichtjes en de slingers, ik was niet dom hoor. Toen mijn kerstboom klaar was nam ik de 2e slinger lichtjes uit mijn koffer en hing die door mijn gehele kamer, om dan uiteindelijk uit te komen bij een stopcontact. Dat was op goed geluk hoor, ik wist niet dat ik zo goed ging uitkomen. Als laatste nam ik nog een deken met kerstprint uit de koffers en legde die op mijn bed, mijn pyjama en dikke pantoffels erboven op. Ik kreeg echt rap koud. Tevreden met het eindresultaat besloot ik dat dit nog in mijn filmpje moest komen waardoor ik mijn camera terug aanzette.
    "Dus," zei ik waarna ik even een slok nam van mijn lauwe chocomelk, "Ik heb gedaan, mijn kamer zit er al veel meer Zoella uit dan ervoor". Ik zette de mok weg en liet mijn camera rond gaan in mijn kamer.
    "Nu eens kijken waar de andere Youtubers zitten, ik stalk mensen toch zo graag". Met die woorden zette ik de camera terug uit en legde die naast mijn Macbook Pro om daarna een paar Uggs aan te doen en naar buiten te stappen.

    [Iemand die Zoella wil tegenkomen ? ;3]

    Lifeisajoke schreef:
    [Iemand die Zoella wil tegenkomen ? ;3]


    |Jack? 'Cause I don't know what to post anymore. :/ |


    kindness is never a burden.

    [Ja is goed hoor ;p Ze loopt nu buiten]

    carli bybell

    Ik ben druk bezig met mijn koffer uit te pakken, want om nou al die weken mijn kleren en schoenen in de koffers te laten zitten, vind ik ook zo slordig, je kan het maar beter even in een kast leggen. Ik zet mijn camara aan en laat wat beelden van mijn kamer zien. 'Hallo mensen, dit is dus mijn slaapplaats voor de komende weken, ik zal jullie even laten zien hoeveel sneeuw er hier ligt' ik richt de camera naar buiten en laat wat beelden zien. 'Goed ik ben nu dus mijn kleren en schoenen aan het uitpakken, waar ik nogal veel van mij heb, ik heb vandaag maar een simpel outfitje aangetrokken en makkelijke make-up, ik heb voor een skinny jeans, uggs, en een trui gekozen, en mijn haren gewoon los, en gewoon mijn casual make-up' ik laat even mijn make-up en outfit zien en richt daarna weer de camera op mijn gezicht. 'Goed, ik heb jullie nu eigenlijk niet meer veel meer te vermelden, ik zit heel gezellig met hayley, en zoe in een huisje, dus het zal vast wel gezellig worden, waarschijnlijk heb ik de volgende keer meer leukere dingen voor jullie' ik zet de camera weer uit en leg hem op een kastje. als ik klaar ben met alles uitpakken, loop ik wer naar de keuken en zie dat zoe even naar buiten is gegaan, misschien ga ik straks ook nog wel even naar buiten, maar nu eerst even mijn warme chocomelk opdrinken.