• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 2
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik wou Haley nog uitzwaaien, maar ze was al verdwenen en ik had het te druk met mijn overwinningsdansje. Daardoor had ik ook niet door dat Finn op me af kwam gestapt en hem gewoon letterlijk op mij liet vallen. Een zachte kreun verliet mijn lippen door de klap waarna ik een ijzig koud iets in mijn gezicht voelde.
    "Als ik het koud heb, moet jij het ook hebben" grijnsde hij. Ik voelde gewoon dat hij met een triomfantelijke grijns naar mijn gezicht zat te kijken, dat werd bedekt door de sneeuw.
    "Heb je nog steeds je gedachte over team Finn niet veranderd, babe ?" zei hij met een glimlach, die ik nog niet kon zien door de laag sneeuw op mijn gezicht. Hij begon de sneeuw uit mijn gezicht te vegen waarna ik mijn haren sneeuwvrij maakte.
    "Wel thank god, voor de waterproof mascara" begon ik met een grote, sarcastische glimlach. Ik hield mijn hoofd een tikkeltje schuin en schudde toen mijn hoofd, "Ik vrees dat ik daar nee op moet antwoorden, anders blijft Jack zo eenzaam achter".

    [Ik ga even me mama helpen ;s]

    Finnegan Harries 'Finn'
    'Ik vrees dat ik daar nee op moet antwoorden, anders blijft Jack zo eenzaam achter.' Zei ze terwijl ze haar hoofd schudde. Ik keek haar even bedenkelijk aan en knikte toen als teken van instemming. 'Hm, ja je hebt gelijk. Ik zou niet willen dat m'n broertje alleen in zijn groep blijft.' Zei ik daarna lachend en rekte me even uit en sprong daarna weer op en liep naar mijn rugzak op zoek naar mijn camera. Wanneer ik deze had gevonden, zette ik hem onmiddelijk op play en hield hem voor m'n gezicht, 'Hi babes and guys, Finn here. I'm now outside making a finnsnowman with the help from my brother Jackamo, Zoë and Carli,.' Ik grijnsde even in de camera en richtte hem daarna op de sneeuwman. 'Jullie zien het, hij leekt sprekend op mij, niet?' Zei ik lachend waarna ik daarna mijn hoofd naast de sneeuwman in beeld bracht en een gek gezicht trok. Daarna verplaatste ik de camera naar Zoë, die nog steeds op de grond ligt. 'I guess little Zoë aka little stalker aka babe is tired.' Grijnsde ik terwijl ik de nadruk legde op de bijnamen. Daarna verplaatste ik het beeld naar Jack en Carli, 'Say hi to your fans.'

    (no problemo :'D)

    [ bericht aangepast op 22 dec 2012 - 19:28 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Trots opdat ik mijn gelijk had gekregen bleef ik lekker liggen in de sneeuw. De lucht boven mij zag er grijs uit, en voorspelde niet veel goeds. Op de achtergrond hoorde ik hoe Finn een nieuw filmpje maakte, terwijl sneeuwvlokjes uit de hemel kwamen. Wauw, dat klonk filosofisch.
    "I guess little Zoë aka little stalker aka babe is tired" hoorde ik Finn zeggen. Boos keek ik op naar hem en zag de grijns die op zijn gezicht stond. Hij draaide zich om naar Jack en Carli.
    "Oh it's on Finnegan" fluisterde ik tegen mezelf. Ik stond op en klopte de sneeuw van mijn lichaam en gezicht. Rustig liep ik naar Finn toe en nam zijn camera af waarna ik hem lekker op mezelf richtte.
    "Hi guys ! It's me, Zoella, veel beter dan Finnegan natuurlijk" zei ik waarna ik even opzij keek en begon te grijnzen naar Finn, "Eventjes om te zeggen, zijn sneeuwman had 5 minuten geleden nog niet eens een gezicht, dankzij mij natuurlijk wel, en uh, Finn is een player" zei ik serieus waarna ik mijn schouders ophaalde een een spijtig geluidje maakte, "Jack is the better twin ladies".

    Finnegan Harries 'Finn'
    Plotseling werd mijn camera uit mijn handen genomen en zag ik hoe Zoë hem op haar richtte. 'Hi guys! It's me, Zoella, veel beter dan Finnegan natuurlijk!' Zei ze en ik zag hoe ze daarna gemeen naar me grijnsde. 'Eventjes om te zeggen, zijn sneeuwman had vijf minuten geleden nog niet eens een gezicht, dankzij mij natuurlijk wel, en uh, Finn is een player.' Hoorde ik haar nog daarna serieus zeggen en ze maakte een spijtig geluidje, 'Jack is the better twin ladies.' Ik zuchtte en plaatste toen mijn kin op haar schouder, wat moeilijk was aangezien ze kleiner was en plaatste zo mijn gezicht in beeld. 'Sorry ladies for her behaviour, but she's just a little jealous on you guys because apparently I eyesex with you.' Grinnikte ik, waarna ik daarna met m'n kop een tik gaf tegen die van Zoë. 'Ohja bovendien, finn stays the better twin.' Zei ik nadrukkelijk en keek weer expres heel doordringend in de camera.


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Hij zuchtte en niet veel later voelde ik een kin op mijn schouder. Toen ik even opzij keek zag ik dat het Finn was. Het verbaasde me dat dit kon want ik was veel kleiner dan hem. Stomme lengte ook altijd.
    "Sorry ladies for het behaviour, but she's just a little jealous on you guys because apparently I have eyesex with you" zei hij op een lachend toontje. Zijn hoofd botste tegen het mijne aan waardoor een verontwaardigd geluidje mijn lippen verliet, "Ohja, bovendien, Finn stays the better twin". Hij legde nogal een nadruk op het laatste zinnetje en ik wist gewoon dat hij nu weer in de camera staarde zoals hij altijd deed. Ik gaf hem een klopje tegen zijn wang met mijn rechterhand, "Het is al goed Finn, we weten dat je eenzaam bent" zei ik op zo'n manier dat je tegen baby's of puppy's praatte. Eigenlijk eender welk dier dat zich een huisdier mocht noemen. Alhoewel, praatte je zo tegen schildpadden ? Je weet was ik bedoel. Ik beet op mijn lip.
    "Oké, hoe graag ik hier ook buiten sta, ik verga van de kou en ik voel mijn kleine handjes niet meer" zei ik toen ik even opzij keek naar Finn, voor zover dat ging met zijn gezicht zo dicht bij het mijne. Het werd echt eng hoor.

    Finnegan Harries 'Finn'
    Terwijl ik doordringend in de camera keek, voelde ik meteen een zacht tikje tegen mijn wang, 'Het is al goed Finn, we weten dat je eenzaam bent.' hoorde ik Zoë zeggen alsof ze tegen een klein peutertje aan het praten was. Onmiddelijk trok ik een pruillip, 'You see? Jealous, I say.' Grijnsde ik, waarna ik daarna mijn gezicht losrukte van de camera. 'Oké, hoe graag ik hier ook buiten sta, ik verga van de kou en ik voel mijn kleine handjes niet meer.' Hoorde ik Zoë zeggen net wanneer ik mijn mond wilde openen om nog wat tegen de youtubers te zeggen. Ik zag hoe ze langzaam zich omdraaide naar mij voor zover het kon, 'Well, you guys heard the lady her demands. So okay guys, feel free to upload a response to this video letting me know about your eyesex-looks. And bye, over and out!' Ik klapte de camera toe en hefte toen mijn kin af van Zoë's schouder, 'En wat wil je dan wel doen?'

    [ bericht aangepast op 22 dec 2012 - 20:23 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "Weel, you guys heard the lady her demands. So okay guys, feel free to upload a response to this video letting me know about your eyesex-looks. And bye, over and out !" zei Finn als afscheid op zijn video, vlog dingetje. Hij klapte de camera dicht en haalde zijn hoofd van mijn schouder af.
    "En wat wil je dan wel doen ?" vroeg hij. Ik keek hem even niet-begrijpend aan. Was hij nu serieus ?
    "Uh, misschien naar mijn bungalow gaan, ik weet het niet" zei ik waarna ik even naar boven keek en mijn schouders ophaalde. Ik rolde met mijn ogen en trok hem gewoon mee naar mijn bungalow. "Carli, als je wil mag je mee hoor" zei ik glimlachend toen ik achterom keek.
    Ik liep vrolijk verder naar de bungalow en opende de deur waarna ik mijn doorweekte Uggs aan de deur zette, mijn jas, sjaal handschoenen en muts uitdeed zodat alleen nog mijn gewone kleren overbleven. Die ook doorweekt waren waardoor ik verplicht was nieuwe kleren aan te doen.
    "Give me 5" zei ik tegen Finn toen ik even bedenkelijk naar mijn natte kleren keek. "Ik maak straks wel wat warme chocomelk voor je !".

    Finnegan Harries 'Finn'
    'Uh, misschien naar mijn bungalow gaan, ik weet het niet.' Hoorde ik haar niet-begrijpend zeggen, waarna ze daarna met haar ogen rolde en voordat ze me meetrok, nam ik nog snel mijn rugzak, gaf Jack een tik als teken dat we naar haar bungalow gingen en liet haar daarna me meetrekken. Ik draaide mijn gezicht nog om naar Jack en Carli wanneer ik Zoë hoorde zeggen dat Carli meemocht als ze wilde. 'Jackamo, come on!' Riep ik terwijl daarna Zoë de deur van haar bungalow opende en haar doorweekte Uggs aan de deur zette. Daarna deed ze haar sjaal, jas, muts en handschoenen uit, 'Give me 5.' Zei ze toen ze daarna bedenkelijk naar haar kleren keek, 'Ik maak straks wel wat warme chocomelk voor je!' Mijn maag gromde al met het idee, en een glimlach sierde meteen op mijn gezicht. 'Is goed.' Daarna deed ik zelf mijn jas uit en zag dat Jack's sneeuw mijn hele Muffinn shirt nat had gemaakt door die sneeuwbal in mijn shirt te gooien. Ik besloot maar snel even een shirt uit mijn rugzak te nemen, terwijl Zoë toch weg was. Ik deed mijn andere shirt aan, terwijl ik het me daarna makkelijk maakte in een sofa.


    Rise and rise again until lambs become lions

    carli bybell

    Finn en zoe gingen weer naar binnen toe en zoe vroeg aan me of ik ook mee naar binnen ging. 'ja natuurlijk ga ik mee naar binnen, ik heb het allang helemaal gehad met de sneeuw buiten' ik loop achter finn en zoe naar binnen en sluit de deur, ik trek mijn uggs ook uit en zet ze op de verwarming. 'ik weet het, het ziet er raar uit, maar dan drogen ze tenminste, zoe zal ik die van jou ook op de verwarming zetten' vraag ik aan zoe. Ik hoefde me gelukkig niet om te kleden, omdat ik amper in de sneeuw heb gerold. Trouwens, ik liep even snel naar mijn kamer toe en haalde een ballerina,en een bambi kerstbal uit mijn tas, en liep terug naar de woonkamer. 'vinden jullie het erg als ik deze hier even in de kerstboom hang, ik heb ze van mijn oma gekregen toen ik klein was, en ze is vorig jaar op tweede kerstdag overleden, dus nouja ik vind het eigenlijk wel belangrijk dat ze er in hangen' zeg ik rustig en zoek een plekje waar ik ze in kan hangen. 'Ik zat vroeger op ballet, en heb ook nog hiphop gedaan, en ben zelfs nog cheerleader geweest, vandaar dan danseresje, en ik hield gewoon heel erg van disney vandaar die bambi'


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik hoorde Carli allerlei dingen zeggen, maar ik begreep er niets van. Dat kwam door het feit dat ik allang in mijn kamer zat toen zij begon te praten. Ach, Finn antwoordde vast wel. Ik zette als laatste mijn muts op, aangezien ik echt koud had, en ging terug naar de woonkamer. Ik liep maar meteen door naar de keuken aangezien Finn me anders toch van de bank zou gooien en maakte de chocomelk. Het duurde niet lang voor ik met 4 grote tassen op een plateau terug naar de woonkamer liep. Een zak met kleine marshmallows zat tussen mijn arm geklemd waardoor ik die als eerste liet vallen op de salontafel.
    "Wie marshmallows wilt moet er maar nemen" deelde ik even mee waarna ik Finn even aankeek met zijn blik die zei; Serieus ?!
    "Finn, move your ass !" riep ik waarna ik me gewoon al liet vallen op hem, "Weet je wat, laat maar, ik lig best goed nu" zei ik waarna ik mijn schouders ophaalde, voor zover dat kon in deze positie, en mijn muts weer goed op mijn hoofd plaatste. Ik begon nu net weer warm te krijgen !

    Finnegan Harries ‘Finn’
    Ik zag hoe Carli de Uggs op de verwarming legde, en uitlegde dat ze op deze manier veel beter drogen. Vervolgens liep ze naar een kamer en kwam even later terug met een ballerina en een bambi kerstbal. ‘Vinden jullie het erg als ik deze hier even in de kerstboom hang? Ik heb ze van mijn oma gekregen toen ik klein was, en ze is vorig jaar op de tweede kerstdag overleden, dus nouja ik vind het eigenlijk wel belangrijk dat ze er hangen.’ Zei ze rustig en ik haalde mijn schouders op waarna ik me nog dieper in de sofa liet hangen. ‘Mij maakt het niet uit, het is niet mijn kerstboom. Je moet het maar vragen aan Zoë.’ Glimlach ik. Zonder op mijn reactie te reageren, vertelt Carli verder: ‘Ik zat vroeger op ballet, en heb ook nog hiphop gedaan, en ben zelfs nog cheerleader geweest, vandaar dat danseresje, en ik hield gewoon erg veel van disney vandaar die bambi.’ Ik grijns als ik Carli beide dingen in de kerstboom zie hangen, ‘Well, ik vind ze beide mooi en ze hebben ook een mooie betekenis.’ Daarna hoor ik hoe Zoë de woonkamer opnieuw komt ingelopen en meteen verdwijnt in de keuken. Waarschijnlijk wist ze al dat als ze gewoon regelrecht naar de woonkamer kwam dat ik zou protesteren dat ze nog geen chocomelk had gemaakt. Niet veel later kwam Zoë de woonkamer binnen en gooide het pak marshmallows op de salontafel en deelde mee dat we ze zelf maar moesten nemen. ‘Finn, move your ass!’ Riep ze, maar voor ik ook nog maar mezelf kon verplaatsen, liet ze zich vallen op me. ‘Weet je wat, laat maar, ik lig best goed nu.’ Zei ze terwijl ze haar schouders ophaalde en haar muts weer goed op haar hoofd plaatste. ‘You are unbelievable. You know that?’ Grijnsde ik, waarna ik ze daarna maar gewoon liet liggen. ‘Je mag blijven liggen op één voorwaarde.’ Zei ik ernstig en voegde eraan toe: ‘Dat je mij wat marshmallows geeft.’ Terwijl ik daarna aan de rode pompom trok die op haar muts hing, 'You look already very Christmassy.' Zei ik, waarna ik daarna even mijn wenkbrauwen fronste, 'Als dat een woord is natuurlijk.'


    Rise and rise again until lambs become lions

    [MOMENTJE ;3]

    carli bybell

    Ik kijk lachend naar zoe en finn, het leek net of die twee elkaar al jaren kende, ik kon dat zelf nooit zo snel met mensen die ik net kende, bij mijn vrienden en vriendinnen en mijn familie, ben ik op zich best wel uitbundig, en aan het kletsen, maar ik vind dat bij nieuwe mensen altijd best moeilijk om mezelf echt te zien, dat kost altijd even tijd maar dat komt vanzelf wel, finn en zoe hadden daar in iedergeval geen last van. 'kijk zoe, ik heb even deze ballerina en bambi even in de boom gehangen, als je dat tenminste niet erg vind' zeg ik aarzelend en ga op de andere bank zitten, en pak een paar marsmallows en stop ze in mijn mond. Ik friemel wat aan de onderkant van mijn trui, ik herkende mezelf eigenlijk zo gewoon niet helemaal, normaal zou ik honderduit kletsen, maar ik weet nu eigenlijk niks te zeggen en finn en zoe zijn toch maar een beetje met elkaar bezig. Ik keek naar zoe haar muts en grinnik. 'ja he ziet er inderdaad verry chrismassy uit, en finn ik denk niet dat dat een woord is nee'

    [Sorry ik ga film kijken met mijn broertje ;p]