• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 2
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries 'Finn'
    Nog steeds stond ik glimlachend naar Zoë's verontwaardigde gezicht te kijken tot ik opeens iets koud in m'n shirt voelde en daarna zag hoe Jack zijn armen om Zoë sloeg. 'Niemand wrijft míjn Zoë sneeuw in het gezicht. Enkel ik mag dat.' Zei hij terwijl hij zijn tong uitstak. 'JACK ARE YOU SERIOUS?!' Schreeuwde ik waarna ik daarna met mijn handen snel onder mijn shirt ging om het sneeuw eronder uit te halen. Ik kronkelde met mijn hele lichaam om het zo eronder uit te halen, maar dit duurde veel te lang. Ik deed snel mijn jas uit en geraakte daarna beter onder mijn shirt. Wanneer ik al het sneeuw onder m'n shirt had gehaald, draaide ik me kwaad om naar Jack. 'Doe doet nooit meer jongen.' En ik deed snel mijn jas weer aan. Daarna kon ik mijn lach niet inhouden en barstte in lachen uit. 'Serieus Jack, hoe kom je d'r op.' Grijnsde ik waarna ik daarna naar hem liep en me op hem liet vallen, waardoor we beide in de sneeuw lagen. Daarna nam ik sneeuw en smeerde het voluit in zijn gezicht. 'Ik blijf de oudste, broertje,' Lachtte ik 'Dus mag ik ook de laatste aanval hebben.'


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Met een trots gezicht keek ik naar Finn's gezicht. Dat had ik weer eens goed gedaan. Ik was nog helemaal in trans van trotsheid door mijn actie waardoor ik niet op tijd de, "Kijk uit Zoë !" hoorde van Jack. Ik kreeg een pak sneeuw in mijn gezicht die mooi verspreid werd door de handbeweging die Finn maakte. Ik hoestte de sneeuw uit die in mijn mond was terechtgekomen. Niet veel later voelde ik 2 armen om me heen die me in een redelijk sterke greep hadden vastgenomen.
    "Niemand wrijft míjn Zoë sneeuw in het gezicht. Enkel ik mag dat" hoorde ik de stem van Jack redelijk dicht bij mijn oor zeggen waardoor ik wist dat hij degene was die me nu in zijn greep had. Ik zag nog hoe Finn zijn jas uitdeed en wat rare bewegingen maakte voordat de sneeuw die Jack in zijn shirt had gestoken eruit was. Niet veel later lag ik terug in het zand met Finn op mij en Jack naast mij.
    "Uh, Finn, even zodat je het weet, ik ben hier ook nog" zei ik, doelend op het feit dat hij helemaal geen rekening mee hield dat Jack nog steeds mijn vasthield. Ik wurmde me vanonder hem vandaan en klopte de sneeuw van mijn kleren.
    "Sinds wanneer claimen mensen mij eigenlijk zo rap ?" vroeg ik mezelf hardop af.

    Abo vergeten te nemen

    [ bericht aangepast op 21 dec 2012 - 15:16 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    carli bybell

    Ik drink rustig even mijn chocomelk op aan de keukentafel, en kijk even lachend naar buiten naar zoe, die met twee jongens buiten in de sneeuw is, zal ik er zo ook heen gaan, ik bedoel ik wil me niet opdringen aan hun ofzo hoor, ze hebben het volgens mij ook best wel gezellig met zijn drieen, maar anders ben ik hier ook maar zo alleen, aangezien hayley nu op haar kamer is, ik drink het laatste beetje op en zet de mok in de vaatwasser. Ik sta op en trek mijn jas aan, met handschoenen, en loop dan naar buiten toe. Ik loop naar de zoe en de jongens toe en kijk ze lachend aan. 'Hey zoe' ik steek even mijn hand uit naar de jongens. 'Hey ik ben carli, jullie vinden het toch niet erg he, dat ik ook even naar buiten ben gegaan, als jullie willen dat ik weer weg ga moeten jullie het gewoon zeggen hoor' zeg ik lachend en kijk daarna even naar zoe. 'Zo zoe, jij zit al lekker onder de sneeuw' zeg ik glimlachend en kijk even naar de mooie omgeving om me heen, wauw wat was het hier toch mooi, zo veel sneeuw, en dan die gezellige bungalows erbij maken het kerst gevoel helemaal leuk, ik heb eigenlijk achteraf helemaal geen spijt dat ik nu niet bij mijn familie kan zijn

    Haley Nelson

    Een zucht ontsnapte uit mijn mond toen de voordeur met een klap dichtviel. Ik stond recht en trok mijn zwarte leren vest aan, samen met mijn pandamuts en dikke wanten. Ik ging hier niet alleen blijven zitten.
    Ik toverde al snel mijn eeuwige glimlach op mijn gezicht en huppelde vrolijk naar buiten. Natuurlijk was ik niet eeuwig vrolijk, soms was het gewoon een masker. Ik was niet het meisje zonder problemen, zoals ik me op youtube voordeed. Vooral de haatmails raakten me, maar die probeerde ik te negeren.
    "Sinds wanneer claimen mensen mij eigenlijk zo rap?" zei Zoë nog.
    Ik grinnikte zachtjes en stampte wat sneeuw in hun richting.
    “Zo Zoë, jij zit al lekker onder de sneeuw,” hoorde ik Carli nog zeggen. Ik nam een hoopje sneeuw in mijn handen en gooide het over haar hoofd.
    “Zo,” grinnikte ik. “Nu is Zoë niet meer alleen.”
    Mijn blik gleed even over de tweeling waar ze bij stonden. Jack en Finn, ik vond hun kanaal fantastisch, vooral die telepathievideo met Dan.
    “Hallo! Ik ben Haley,” stelde ik mezelf voor.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Finnegan Harries 'Finn'
    'Uh, Finn, even zodat je het weet, ik ben hier ook nog' hoorde ik Zoë zeggen, doelend op het feit dat ik bovenop haar lag. Daarna wurmde ze zichzelf onder me uit, terwijl ze de sneeuw van haar kleding klopte. 'Sinds wanneer claimen mensen mij zo rap?' Ik grijnsde en legde me beter naast Jack, waarna ik daarna het resterende sneeuw uit z'n gezicht veegde. 'Ik claim je omdat ik cheeky Finn heet.' Daarna legde ik m'n armen onder mijn achterhoofd, en liet mijn blik vallen op twee meisjes die er nu ook stonden. 'Hey ik ben Carli, jullie vinden het toch niet erg he, dat ik ook even naar buiten ben gegaan, als jullie willen dat ik weer weg ga moeten jullie het gewoon zeggen hoor' Hoorde ik het eerste meisje lachend zeggen, maar toch ook onzeker. 'Jij moet nooit weg.' Zei ik terwijl ik met mijn wenkbrauwen op en neer wiebelde. 'Just joking, aangenaam Finn.' Daarna hoorde ik hoe het tweede meisje zichzelf voorstelde en daarna een hoopje sneeuw over Carli's hoofd gooide. 'Dit is Jack.' En ik wees naar de plek naast me, 'En ik ben Finn, ook wel bekend als the better twin.' Glimlachte ik triomfantelijk terwijl ik daarna nog steeds rilde door de sneeuw die Jack in m'n shirt had gegooid.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2012 - 19:30 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik keek Finn met opgetrokken wenkbrauwen aan, "Cheeky Finn ? Ik had het kunnen weten" zuchtte ik met een lach. Ik keek even naar het meisje, "Zoë, aangenaam". Ik kende Carli nog niet, niet dat ik haar filmpjes niet leuk vond of zo, ik had er gewoon nog nooit 1 gezien. Ik likte over mijn lippen heen en keek naar Finn, opnieuw.
    "Oh ja, Finn Finn the better twin, he looks like Jack and Jack looks like him, was dat het ?" vroeg ik, "Net als het dingetje van; Ginger biscuits, ginger biscuits, this is my song 'bout ginger biscuits". Ik kon nog doorgaan hoor, "En, twins twins with the chins, their names are Jack and Finn". Ik keek hem onschuldig aan en begon daarna te lachen. Of ik naar hun filmpjes keek ? Af en toe ja, misschien. Ze waren gewoon geniaal grappig, serieus. Ik veegde nog wat sneeuw van mijn haar en jas en bukte voorover om een grote sneeuwbal te maken. Toen die groot genoeg was legde ik die op de grond en duwde hem vooruit, zodat ik een sneeuwman kon maken.

    carli bybell

    Nu ik dichterbij was gekomen zag ik dat de jongens een tweeling waren. een van de twee gaf me een hand en stelde zich voor al finn, waarna hij een grap maakte dat ik nooit weg zou moeten, ik kon er wel om lachen. Carli kende de jongens blijkbaar al best wel goed, ik kende eigenlijk nog helemaal haast niemand hier, het klinkt misschien best lullig, dat ik met niet echt bezig hield met andere accounts, maar ik keek meestal naar andere beauty accounts, om misschien weer make-up of haar tips van te kunenn gebruiken, of anders was ik gewoon aan het werk, maar de jongens finn en jack blijken nogal grappig te zijn hoor ik al. Dan hoor ik ook hayley aankomen, die net een sneeuwbal over mij hoofd heen gooit, zodat er een paar stukjes van de sneeuw op mijn haren blijven liggen. Ik kijk haar lachend aan. 'Hayley, ik heb vanochtend er heel lang over gedaan om mijn haar zo te krijgen' ik wist dat ik misschien niet zo moest zeuren, anders had ik gewoon niet naar buiten moeten gaan. 'Ik vind de sneeuw op zich wel leuk hoor mensen, maar niet al ik het op mezelf krijg' lachend kijk ik naar zoe die een sneeuwman gaat maken. Ik klop het sneeuw een beetje uit mijn haar.

    Haley Nelson

    Ik gniffelde zacht om Zoë’s rijmpjes. Ook ik kende ze. Ik voelde me best wel een stalker, maar ik was dan toch niet alleen.
    “Verbeter me als het fout is, want ik kan jullie niet uit elkaar houden.” Ook niet in hun filmpjes als ik niet daar de namen probeerde te luisteren.
    "Hayley, ik heb vanochtend er heel lang over gedaan om mijn haar zo te krijgen," zei Carli.
    Ik trok een pruillipje, ik kende het gevoel, daarom zette ik dus een muts op. "Sorry..."
    “Sneeuwman!” riep ik toen ik zag dat Zoë aan het rollen was. Ik maakte ook een sneeuwbal en begon die te rollen om de tweede bal te maken.
    Ik maakte zowat elk jaar een sneeuwman, maar bij ons lag nooit zoveel sneeuw. Daarbij was ik ook nog jaloers op hun Britse accent.
    Iedereen klonk als een gentleman of een lady en dan had je mij, ik klonk als een of andere slons, naar mijn mening.
    De sneeuw drong door mijn wanten, waardoor mijn vingers al langzaam begonnen te bevriezen. Ik kreunde zachtjes. Welke handschoenen ik ook kocht, mijn vingers bevroren altijd als ik sneeuw aanraakte.
    Ik zette trots mijn handen in mijn zij toen mijn bol dik genoeg was en keek naar die van Zoë.
    “Kan iemand even helpen tillen?” vroeg ik hulpeloos en wees op mijn paparmen die ongetrainde slappe spieren bevatten.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2012 - 19:50 ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Finnegan Harries 'Finn'
    Zoë begon al onze zelfgemaakte 'tunes' te zingen, en een glimlach verscheen onmiddellijk op mijn gezicht. 'Well, I guess someone here is a stalker.' Daarna zag ik hoe ze een kleine sneeuwbal maakte, en onmiddellijk dook ik al achter Jack voor bescherming. Nadat ik na vijf minuten nog steeds geen sneeuwbal voelde, durfde ik om uit m'n schuilplaats te komen en zag dat ze een sneeuwman aan het maken was. 'Verbeter me als het fout is, want ik kan jullie niet uit elkaar houden.' Zei Hayley, 'Well, it's not that hard. Jack is de lelijke van de twee.' Lachtte ik, waarna ik daarna op stond en de resterende sneeuw van mijn broek klopte en door mijn haar wreef. Daarna hoorde ik hoe Carli over het feit dat het smorgens zo lang duurde om haar haar in model te krijgen, en Hayley zich daarna excuseerde. Daarna zag ik hoe Hayley enthousiast naar Zoë ging en haar hielp met een sneeuwman te maken, door zelf een bal te rollen. 'Kan iemand even helpen tillen?' Vroeg ze hulpeloos terwijl ze daarna naar haar armen wees. 'There's no need to fear, 'cause Finny boy is here.' Grijnsde ik, waarna ik daarna de bal omhoog tilde en deze zette op die van Zoë.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2012 - 20:13 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik kwam omhoog en keek Finn droog aan. "2 dingen" begon ik terwijl ik eventjes wees naar Finn, "Als eerste, ik ben geen stalker". Ik gaf hem een zachte tik tegen zijn wang, "Onthoud dat maar, en, ja, 2". Ik liep naar de sneeuwman terwijl ik wat sneeuw begon toe te voegen zodat de 2e bal niet van de 1e viel, "Als je dat zegt begin ik juist wel te vrezen want ik weet hoeveel problemen jij kan veroorzaken" zei ik toen met een uitdagend lachje. Ik maakte het hoofd van de sneeuwman en zette probeerde die er op te zetten, maar het feit was dat ik te klein was.
    "Geweldig ! Kan niet beter, dank je voor mijn geweldige lengte mam" zei ik sarcastisch waarna ik nogmaals probeerde om het hoofd erop te zetten, maar het lukte echt niet. Een geïrriteerde grom verliet mijn mond waarna ik me omdraaide en Finn aankeek met een pruillipje en grote, blauwe puppy-ogen.
    "Finnie" zei ik met een schattig stemmetje waarna ik extra rap knipperde met mijn ogen. Het zou een schattig effect moeten geven, maar ik betwijfelde of dat ook écht het geval was bij mij. Waarom ? Het feit dat ik niet kon knipogen zonder op 1 of ander mislukt dier te lijken gaf me niet echt een goed geval over zielig kunnen kijken als een hond.

    carli bybell

    Hayley verontschuldigde zich. 'ik doe de vokgende keer ook maar een muts op als ik in de sneeuw ben' zeg ik lachend en kijk hoe ze met zijn drieen een sneeuwman aan het maken zijn. 'nou aan mijn krachten zullen jullie niet veel hebben want die heb ik namelijk niet' het was echt zo, ik moest echt wat aan mijn spieren gaan doen, ik deed wel aan zumba en fitness, maar daar deed ik niet echt oefeningen voor mijn armspieren. 'ik weet wel waar ik wel nuttig voor kan zijn, zal ik even dingen halen waar we de kerstman mee kunnen versieren, ik heb nog ergens wel een rode sjaal in mijn koffer zitten' zeg ik vrolijk en loop dan snel terug naar de bungalow, maar onderweg val ik voorover in de sneeuw, zo met mijn gezicht, ik krabbel moeilijk overreind, en zucht diep. 'damn waarom moeten dit soort dingen altijd bij mij overkomen' teleurgesteld ga ik in de sneeuw zitten, ik was tenslotte nu al gelemaal onder de sneeuw.. Ik was net zo enthousiast.dat ik ook iets kon dien moet mij net weer dit overkomen

    Finnegan Harries 'Finn'
    'Twee dingen,' Hoorde ik Zoë zeggen, 'Als eerste, ik ben geen stalker.' En voelde hoe ze een tik gaf tegen mijn wang, 'Twee, als je dat zegt begin ik juist wel te vrezen want ik weet hoeveel problemen jij kan veroorzaken.' Ik trok een pruillip en keek haar verdrietig aan, 'Ik? Problemen? Hoe kom je daar nu bij?' En voegde er nog snel, 'kleine Zoë' aan toe wanneer ik haar zag stuntelen met het hoofd van de sneeuwman. Een geïrriteerde zucht verliet haar mond, waarna ze zichzelf naar me omdraaide en puppy-ogen en een pruillip opzette. 'Finny' Hoorde ik opeens haar schattige stemmetje klinken, en zag hoe ze overdreven knipperde met haar ogen. 'Hmmmmm, hoe kan ik ook nee zeggen tegen jou, my little stalker?' Zuchtte ik en ik legde de kop op de andere ballen. 'Zo.' Glimlachte ik triomfantelijk, 'Zeg nu nog maar eens dat ik niet handig ben.' Daarna hoorde ik hoe Carli dingen ging halen om de sneeuwman mee te versieren. Ik zag haar lopen en enkele seconden later zag ik haar regelrecht met haar gezicht in de sneeuw vallen. 'Damn, waarom moeten dit soort dingen altijd bij mij overkomen?' Ik onderdrukte een lach, maar dit kon ik echter niet voor lang volhouden en barstte meteen al in lachen uit. Het was zelfs zo erg dat ik door m'n knieën ging en in de sneeuw ging rollen. Nadat ik helemaal was bijgekomen, ging ik weer recht zitten en keek Carli aan. 'Okay, excuse me. I just had to do that.' Daarna stond ik snel op, en liep naar Carli om vervolgens mijn hand naar haar uit te steken om haar omhoog te helpen.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2012 - 20:40 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "Hmmmmmm, hoe kan ik ook nee zeggen tegen jou, my little stalker ?" zuchtte hij waarna hij het hoofd ook aan het lichaam toevoegde. Ik klapte vrolijk in mijn handen wat niets meer dan een dof geluidje produceerde door mijn handschoenen en begon wat sneeuw toe te voegen aan de nek. Ja, mijn sneeuwman had een dikke nek ! Ik keek nog even achterom toen ik zag dat Finn had niet meer hield van het lachen en sloeg mijn hand voor mijn mond. Nee, ik ging daar niet mee lachen, dat kwam zo grof over. Finn daarin tegen trok zich daar niets van aan, zoals ik wel gewend was van hem voor zover ik hem kende. Ik veegde wat bruine haren uit mijn gezicht met mijn veel te dikke wanten waarna ik me na Finn omdraaide.
    "Hé !" riep ik toen op een beledigd toontje. Het viel me nu pas in wat hij had gezegd. Ik was misschien een beetje traag van begrip vandaag, "Ik ben helemaal niet kle- Ach, who am I kidding ? Ik ben wel klein". Ik hief mijn handen hopeloos in de lucht waarna ik ze weer tegen mijn lichaam liet vallen. Ik zette mijn muts wat beter op mijn hoofd waarna ik nog wat sneeuw nam en die in mijn gezicht gooide. Wat ? Ik kreeg warm van het sneeuwman maken met een sjaal, dikke wanten, een muts, een veel te dikke jas en mijn haren die me nog eens extra warmte gaven.

    carli bybell

    Ik hoorde hoe finn me aan het uitlachen was, en keek hem nep boos aan, en bijt daarna even op mijn lip, ik moest zelf eigenlijk ook wel een beetje lachen, het zag er vast heel belachelijk uit hoe ik viel, maar ik ga dus echt niet toegeven dat ik het zelf stiekem wel grappig vind.zo is dat altijd met mij, ik weet zelf dat ik af en toe best een kluns kan zijn, maar never dat ik andere menseb dasr gelijk in ga geven, daar doe ik gewoon niet aan, zo moeilijk ben ik.dan wel weer. Dit is ook sinds ik geboren ben denk ik de eerste keer dat ik zolang in de sneeuw ben, maar ik moet mezelf maar eens verandrren, als ik hier get tutje fa uithangen, krijfen al due mensrn ook al felijk een beeld over me. Finn komt naar me toegelopen en steekt zijn hand uit om me omhoog te helpen. Ik pak zijn hand vast en kom omhoog. 'je bent wel een gentleman he' zeg ik grinnekend en klop de sneeuw van me af. Ik kijk hem grijzend aan en duw hem achterover in de sneeuw waardoor ik op hem val. 'sorry, maar je zat toch al onder de sneeuw' ik probeer weer van hem af te komen. 'nou dan ga ik nu maar even de spulletjes halen zonder te vallen' en leg de nadruk op zonder.