• Yep. Dit is de eerste keer dat ik het aan iemand vertel. :'D

    Ik zou het enorm geweldig vinden, mocht ik opera kunnen zingen. Om deze technieken onder de knie te krijgen moet ik natuurlijk les nemen en er bestaat een kleine kans dat ik dat ook ga doen (want ik wil dit echt, lol, niemand verwacht dat van me). Mijn vraag is: kan iedereen het leren?
    Ik weet dat er enorm veel tijd en moeite in gaat zitten, maar dat heb ik ervoor over. Vroeger heb ik één jaar zangles gehad, op de basisschool, ongeveer zes/zeven/acht jaar geleden. Sindsdien zijn mijn zangkunsten (die er eigenlijk al niet waren) wel achteruit gegaan. Het is nog niet eens nodig om een professional te worden, ik wil de technieken gewoon graag leren en op deze manier kunnen zingen, maar ik zou het zo jammer vinden om mijn droom te laten varen, enkel omdat ik geboren ben met een vreselijke stem. (no_chears)


    everything, in time

    Waarom neem je niet gewoon een paar proeflessen bij een zanglerares? Dan weet je meteen of je potentie hebt of niet en dat heeft zo'n vrouw snel genoeg door. Gewoon proberen, vooral als het echt iets is wat je erg graag wilt! (: Ik heb er echt respect voor.


    ars moriendi

    Ik heb daar echt geen verstand van. Maar ik neem aan dat je gewoon les kunt nemen, of je kan rondbellen naar plekken waar ze die lessen geven en daar je vraag stellen?


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Apocalyptic schreef:
    Waarom neem je niet gewoon een paar proeflessen bij een zanglerares? Dan weet je meteen of je potentie hebt of niet en dat heeft zo'n vrouw snel genoeg door. Gewoon proberen, vooral als het echt iets is wat je erg graag wilt! (: Ik heb er echt respect voor.


    Dan komen we bij probeer twee. (cat)
    Ik ben ontzettend verlegen. Ik heb muziek op school en vier keer bij jaar hebben we een musiceer opdracht. Dan moet je dus iets spelen of iets zingen en aangezien ik niet goed genoeg gitaar kan spelen, moet ik altijd zingen. Wanneer ik thuis oefenen, of het daar sta te doen is echt een vreselijk verschil. Ik krijg mijn ademhaling van de zenuwen niet onder controle en dan schommelt mijn stem dus alle kanten op. Als ik dus voor een mevrouw zou moeten zingen, ben ik bang dat ook dat drastisch mis gaat. D:


    everything, in time

    Anguish schreef:
    (...)

    Dan komen we bij probeer twee. (cat)
    Ik ben ontzettend verlegen. Ik heb muziek op school en vier keer bij jaar hebben we een musiceer opdracht. Dan moet je dus iets spelen of iets zingen en aangezien ik niet goed genoeg gitaar kan spelen, moet ik altijd zingen. Wanneer ik thuis oefenen, of het daar sta te doen is echt een vreselijk verschil. Ik krijg mijn ademhaling van de zenuwen niet onder controle en dan schommelt mijn stem dus alle kanten op. Als ik dus voor een mevrouw zou moeten zingen, ben ik bang dat ook dat drastisch mis gaat. D:

    Maar, niet hard bedoeld, hoe wil je operazangeres worden als je niet voor je muziekdocente, laat staan voor anderen, durft te zingen? Een operazangeres heeft juist een enorm krachtige, zelfverzekerde stem.


    ars moriendi

    Oeeeeh. Als je in Carré staat, laat je het me weten toch? :3
    Verder geen tips, maar ik vind het wel een mooie droom!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Maar, niet hard bedoeld, hoe wil je operazangeres worden als je niet voor je muziekdocente, laat staan voor anderen, durft te zingen? Een operazangeres heeft juist een enorm krachtige, zelfverzekerde stem.


    Ik neem het ook niet hard op hoor. (cat)
    Ghehe, ik was van plan toneellessen te gaan nemen, in de hoop dat ik minder verlegen zou worden. Aan de andere kant hoop ik ook dat ik een vertrouwensband op kan bouwen met mijn docent(e) en dat ik dus wel durf te zingen. Kijk maar naar Jonathan Antoine, ik weet niet of je hem kent? Zo verlegen als wat, maar hij is een prachtige operazanger.


    everything, in time

    je hebt het of je hebt het niet. Zou ik wat van je mogen horen?mag je gerust ook in mijn gb sturen als je dat fijner vind.


    If you can dream it, you can do it❤️

    Ik ken je probleem (in verband met de zenuwen), daarom raad ik je ook aan enkele lessen te volgen, en niet slechts een.
    Dat zingen voor die leerkracht wordt dan een gewoonte, en je voelt je steeds meer op je gemak (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Befree schreef:
    je hebt het of je hebt het niet. Zou ik wat van je mogen horen?mag je gerust ook in mijn gb sturen als je dat fijner vind.


    Bedoel je nu als in opera-stijl of gewoon?

    Ik wil trouwens wel lichte opera doen, dus stukken zoals Time To Say Goodbye/Con te partiro. Niet van die hele zware opera.


    everything, in time

    Het is zeker niet voor iedereen weggelegd. Ik denk toch dat je het deels ook al in je moet hebben. Niet alles kan je leren! Maar toch succes met het proberen waarmaken van je droom en ik hoop dat het iets voor je is (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik zou - zoals al gesuggereerd is - een paar lessen nemen bij iemand die ook opera zingt, die ziet snel genoeg of je potentie hebt of niet. :"D
    Maar weet je wel zeker dat je het wilt, als je toch al zo verlegen bent? Niet aanvallend bedoeld!


    life is awesome

    Creativity schreef:
    Ik zou - zoals al gesuggereerd is - een paar lessen nemen bij iemand die ook opera zingt, die ziet snel genoeg of je potentie hebt of niet. :"D
    Maar weet je wel zeker dat je het wilt, als je toch al zo verlegen bent? Niet aanvallend bedoeld!


    Ghehe, ik geloof er gewoon heilig in dat ik vast niet de eerste ben die zo verlegen is. (':
    Verlegenheid is iets waar je overheen kunt komen!


    everything, in time

    Dafuq at hierboven. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"