• ‘Another legend claims that we descended from wolves and that the wolves are our brothers still. It’s against tribal law to kill them.’
    Jacob Black


    In een eeuwenoud indianenreservaat in de Washington, vlakbij het kleine dorpje Forks, wonen de Quileutes. Zoals iedere andere indianenstam vechten zij voor hun bestaan en hun tradities. Houten huisjes, kampvuuravonden, alternatieve leefwijzen en een aparte school voor de jeugd vormen samen een hecht eenheidsgevoel de basis van deze bevolkingsgroep.
    Maar zijn de Quileutes wel wat ze lijken – een vreedzame, kleine indianenstam – of verhullen ze verschillende, diepe en grote geheimen die aangeven dat ze legende waar zijn?

    'The histories that we always thought were legends. The stories of how we came to be. The first in the story of the spirit warriors.’
    Jacob Black




    || ROLLEN
    Black Roedel
    Jacob Black – Shooter
    Leah Clearwater
    Embry Call – Shooter
    Seth Clearwater
    Quil Ateara

    Uley Roedel
    Sam Uley
    Jared Cameron
    Paul Lahote
    Brady Fuller
    Collin Littlesea

    Mensen
    Emily Young
    Rachel Black
    Rebecca Black
    Kim Connweller
    Claire Young – Tempus

    Cullens
    Carlisle Cullen – Hotchner
    Edward Cullen – Shooter
    Bella Cullen – Ceremonials
    Renesmee Cullen – Ceremonials

    Onbekende personen
    Maximaal 7
    Ameleigh Bluebell Winter – Mens – Leave
    Jezebel Odys Fray – Hybride – Leave
    Efthimia Pandora Nemesis – Hybride – Gurlby
    Raphaël Embriël Fray Call – Hybride/Wolf – Shooter


    || REGELS
    Niemand doden zonder toestemming van die persoon.
    Leden van de roedels luisteren naar de alfa’s (beta’s wanneer de alfa’s niet aanwezig/bezet zijn).
    Rollen behorend tot Stephanie Meyer behouden hun karakter etc. zoals in de boeken/films.
    Vier rollen per account.
    Maximaal zeven verzonnen rollen.
    Relaties binnen de groep: Jacob en Renesmee – ingeprent, Quil en Claire – ingeprent, Jared en Kim – ingeprent, Paul en Rachel – ingeprent, Embry en Jezebel, Raphaël en Ameleigh.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2013 - 11:39 ]


    •

    || I know the feeling @Pushed :"( ||

    [ bericht aangepast op 16 dec 2012 - 18:37 ]


    But calm, white calm, was born into a swan.

    | Edward Cullen
    'Edward, dit gaat echt nooit vervelen hè?' hoor ik Bella zachtjes grinniken, waarbij ik grommend mijn lippen tegen haar keel druk en ondertussen de dekens over onze naakte lichamen laat glijden. 'Jij gaat nooit me nooit vervelen,' zeg ik dan lachend als ik mijn hoofd wegtrek van haar keel en haar lachend in haar ogen kijk. Het feit dat ik alweer klaar was voor de tweede ronde liet ik achterwege, op dit moment wilde ik alleen maar genieten van het moment samen met Bella ; onbezorgd in elkaar armen en nite rekening hoeven houdend met de wereld die zich om ons heen afspeelt. 'Ik moet zeggen dat het beter valt dan met je mensenlijke, uitgeputte lichaampje,' zeg ik dan met een grote, plagende grijns ; iets wat ik weet dat Bella het kan waarderen wanneer ik haar menselijke vorm lichtelijk afkraak, omdat ze dat zelf ook al die jaren heeft gedaan.

    | Jacob Black
    Met ingehouden adem kijk ik naar de voorbij flitsende beelden die Renesmee me - met behulp van haar gave - laat zien. Beelden van mijn gezicht toen ik Renesmee voor het eerst in de armen van Rosalie zag liggen, hoe we samen speelden op het strand van La Push, hoe ik uren naar haar gebrabbel over stenen kon luisteren, hoe we samen op jacht gingen in de bossen en hoe ik s'avonds naast haar bed zat wanneer ze een nachmerrie had en gillend overeind was geschoten. Met een groot schuldgevoel richt ik mijn blik weer op Renesmee's gezicht, terwijl ik moeite moet doen om de prikkende tranen achterin mijn ogen tegen te houden. Zonder nog wat te zeggen maak ik mijn handen los uit de greep van Renesmee's handen en leg ze dan opnieuw rond haar middel. Echter, in plaats van haar naar me toe te trekken, til ik haar in een soepele beweging op en loop naar mijn slaapkamer. Eenmaal daar aangekomen leg ik haar voorzichtig op het bed en glijdt er vervolgens zelf naast. Mijn armen glijden als vanzelf langs haar lichaam en trekken haar zo dicht tegen me aan, terwijl ik mijn gezicht in haar haren begraaf. 'Ik hou van jou, Renesmee Carlie Cullen,' fluister ik dan zachtjes.

    | Embry Call
    Met een krakend geluid op de achtergrond - geproduceerd door mijn eigen botten - duw ik mezelf overeind in het bed en merk tot mijn grote genoegen dat alles het weer lijkt te doen zoals het zou horen en moeten. Glimlachend haal ik even mijn hand door mijn haren en merk dat ik niet meer de lijkbleke huidskleur had als eerder deze dagen, maar mijn vertrouwde, brondkleurige huiskleur weer op mijn armen was verschenen. Jezebel lijkt diep in gedachten verzonken midden in de kamer te staan, waarschijnlijk dacht ze na over de gebeurtenissen in Volterra en het feit dat Raphaël en Ameleigh in gevaar waren zonder dat er wat met volle actie aan konden doen. Binnen een aantal seconden sta ik naast het bed en loop op blote voeten - enkel gekleed in een flanellen pyjamabroek van Ithuriël en verband om mijn borst - naar haar toe. Mijn handen glijden als vanzelf in de mijne, een plek die ze niet snel zullen vergeten, en dwing haar zo om haar gezicht op het mijne te richten. 'Het komt goed met onze jongen,' fluister ik dan zachtjes, iets wat ik altijd had gefluisterd wanneer Raphaël had gehuild of voor problemen had gestaan in zijn, zeer korte, leventje bij ons. Mijn lippen belnaden op haar voorhoofd terwijl ik mezelf diep van binnen afvraag of ik op dit moment wel de waarheid spreek, zou alles wel goed zijn met hem?

    | Raphaël Embriël Fray Call
    Met een diepe frons tussen mijn wenkbrauwen liep ik achter Ameleigh aan het vliegtuig in, waar Jane inmiddels plaats had genomen in de cockpit en Alec besloot ons te vergezelen in de passagiersruimte. Aan de manier waarop Ameleigh liep en ze zichzelf gedroeg kon ik merken dat ze niet zichzelf was, het leek alsof ze een zware last met zich mee zeulde en pas na een aantal seconden kreeg ik door dat het de gaven van Alec en Jane waren die in haar lichaam om vrijheid aan het strijden waren. Alec nam plaats op de voorste stoel, met zijn rug naar ons toegekeerd, terwijl Ameleigh op de stoel - die het dichtst bij de deur stond - plaatsnam en haar benen vermoeid optrok. Gebroken door het feit haar zo zwak en breekbaar te zien vouw ik mijn armen rond haar lichaam, til haar zo uit de stoel, neem er zelf in plaats en laat haar uiteindelijk op mijn schoot rusten. Mijn hand glijdt langzaam heen en weer over haar rug, terwijl mijn lippen haar voorhoofd zoenen. 'Rust wat, Ameleigh, ik ben er,' fluister ik dan onhoorbaar voor Alec en Jane, die zich af lijken te sluiten van onze gebeurtenissen en zich te richten op het vliegtuig, dat langzaam opstijgt.

    || Sorry als mijn stukjes wat kort zijn of weinig actief, maar ik moet even gaan kijken of ik rollen moet gaan laten vallen. Vier rollen is bijna niet te doen aangezien ik steeds een kwartier bezig ben om voor alle vier een antwoord te bedenken / schrijven / posten, terwijl ik het al zo druk heb op school. Sorry daarvoor maar ik laat het zo snel mogelijk weten wat ik ga doen met m'n rollen. ||


    •

    [Wow o_o]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    || Kort noem ik het niet hoor, haha. Het is goed als je Edward wil laten vallen, dat begrijp ik wel. Verder vind ik dit tempo wel erg fijn eigenlijk, dus als je het zo, als het nu gaat bij kan houden en verder vind iedereen het ook oké kunnen we het zo blijven doen. ||


    But calm, white calm, was born into a swan.

    || Ik reageer morgen middag, want ik heb het nu heel erg druk! Sorry jongens (: ||


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Jezebel Odys Fray
    Ik liet Embry zijn gang gaan, terwijl ik me in stilte tot alle mogelijkheden wendde: ik was hoogstwaarschijnlijk de meest belabberde moeder ooit. Er rolde een vermoeide zucht over mijn lippen toen ik mijn armen in stilte om zijn middel krulde om hem vervolgens voorzichtig tegen me aan te drukken. Embry was veilig: hij zag er goed uit. Ik was hersteld en wie weet was Raphaël sterker dan ik toe zou willen geven. Ik luisterde in stilte naar de geluiden in- en om het huis, en bleef vervolgens enkele minuten zwijgend naar een punt in de verte staren. Op dit moment wilde ik vooral dat Embry en Raphaël veilig waren. De Volturi was geen grap: Jane en Alec waren al schadelijk genoeg. Het allerergste was dat ik niet wist wat ik Embry zou moeten zeggen. Met sorry kon ik de tijd niet terugdraaien, zou ik Raphaël niet veilig krijgen of mijn schuldgevoel wegpoetsen. Er was zoveel gebeurd in de afgelopen 24 uur dat ik niet precies wist welke zaken prioriteit kregen. ‘Ik hou van je, Em, en het spijt me dat ik zo'n enorme loser ben. Ik ben zo stom geweest.. maar ik beloof dat ik Raph veilig thuis krijg. Echt.’ Prevelde ik zachtjes, terwijl ik mijn blik op mijn handen richtte en zwijgend op mijn onderlip kauwde.

    Ameleigh Bluebell Winter
    Hoewel ik niet bepaald wist wat ik wilde - liet ik toe dat Raphaël me optilde en vervolgens in zijn armen nam. De warmte was aangenaam en de kracht die me tegen hem aan drukte zorgde ervoor dat de schommelingen van het toestel me minder duizelig maakten. Mijn oogleden trilden lichtjes toen ik deze sloot om mezelf te concentreren op de brandende, vreemde energieën die tegen de binnenkant van mijn lichaam drukten. Zo nu en dan voelde ik mezelf verstijven of naar adem happen: als de gevaarlijke krachten te dicht bij mijn hart kwamen of mijn longen plaagden met zuurstof gebrek. Een enkele keer voelde ik mijn kaken op elkaar klappen - maar loslaten deed ik niet. Ik wist dat de gave die ik onbewust altijd al had bezeten gevaarlijk was. Hij was onvoorspelbaar en krachtig, maar ook zeker niet zonder remmingen. Ik voelde hoe de gaven die ik had gestolen me vanbinnen probeerden te breken - maar ik had Raphaël beloofd om te helpen: mijn kracht te gebruiken tot dit alles achter de rug was. Ik wist niet waar ik precies verkeerde - misschien ergens diep in slaap om te strijden met mijn binnenste, maar ik wist ook nog precies waar ik me letterlijk bevond. Het vliegtuig - schuin tegenover Alec en veilig in de armen van Raphaël. Ik verzette me tegen het gloeiende gevoel dat door mijn aderen stroomde en probeerde houvast te vinden aan het doorzichtige draadje dat me ongetwijfeld altijd al had geholpen: hetgeen dat mijn irissen ondoordringbaar zilver had gekleurd en me enigszins redde van een snelle dood door de andere gaven die ik had opgeslagen. Mijn handen trilden - wist ik, toen ik deze tot vuisten balde en mijn gezicht dieper tegen Raphaëls shirt weggroef.
    Ik kon Alec horen - zijn koude stem en de onnodige ademteugen die hij nam. Waarom hij Raphaël zo graag sarde wist ik niet. Misschien wilde hij gewoon zijn krachten terug, of kon hij er niet tegen dat iemand anders meer macht had. Ergens diep van binnen wist ik ergens dat het iets anders was. Iets gevaarlijkers, maar tegelijkertijd ook iets dat er voor zorgde dat ik niet haatte. ‘Mensen zijn normaliter niet zo taai. Wat maakt dat ze zichzelf zo'n beetje sloopt voor jou, hond?’ Alec grimaste, hoogstwaarschijnlijk geamuseerd nu hij Raphaël opnieuw kon sarren met iets nieuws.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Embry Call
    'Ik hou van je, Em, en het spijt me dat ik zo'n enorme loser ben. Ik ben zo stom geweest. Maar ik beloof dat ik Raph veilig thuis krijg. Echt.'
    Zuchtend schud ik mijn hoofd even heen en weer, trek Jezebel vervolgens dichter tegen het verband op mijn borst en druk mijn gezicht even in haar haren. Vanaf het moment dat ik haar had gezien - nadat ik wakker was geworden - had ik geweten dat ze was overspoeld door een groot schuldgevoel, waar ze maar met moeite uit zou getrokken kunnen worden. Iets wat totaal onnodig was, ik bewonderde haar voor het feit dat ze deze grote stap in haar eentje had genomen, dat ze had besloten dit grote avontuur in haar eentje aan te gaan alleen maar om Raphaël en mij te beschermen tegen de Volturi, wat haar eigen dood had kunnen worden.
    Voorzichtig vouw ik mijn handen rond haar gezicht, dwing haar op die manier om mij aan te kijken en breng mijn gezicht dan op milimeters afstand naar het hare.
    'Luister goed, Jezebel Odys Fray, jij bent het dapperste, zorgzaamste en lekkerste meisje wat ik ooit heb gezien en alles wat je de afgelopen tijd hebt gedaan was hartstikke goed.' Het laatste compliment 'lekkerste' had ik eraan geplakt om wat luchtigheid in het gesprek te brengen, aangezien er een grote, zwarte wolk boven Jezebel's hoofd scheen te hangen en ik haar graag wilde zien lachen, dat was iets wat me altijd al energie had gegeven.
    'Dus stoppen met mokken en kom eens hier met dat knappe gezichtje van je,' grinnik ik dan fluisterend, waarna ik mijn lippen even plagend langs de hare laat gaan.

    Raphaël Embriël Fray Call
    Zorgzaam en ongerust trek ik Ameleigh wat dichter tegen me aan - iedere keer wanneer haar lichaam lijkt te verkrampen onder de effecten van de twee grote gaven die zich binnen in haar bevinden. Haar handen trillen zachtjes wanneer ze haar gezicht wat dichter tegen mijn shirt drukt, waardoor ik mijn handen wat verder uit elkaar spreid en mijn armen verder rond haar lichaam krul, waardoor ze op ieder plekje van haar lichaam werd verwarmd.
    'Mensen zijn normaliter niet zo taai. Wat maakt dat ze zichzelf zo'n beetje sloopt voor jou, hond?'
    De grimas die Alec op zijn gezicht laat verschijnen maakt het dat ik begin te koken van woede, waardoor langzaam mijn ledematen beginnen te trillen en ik mijn kaken hard op elkaar laat klappen. Beheers jezelf, hoor ik de stem van mijn vader door mijn gedachten flitsen, waardoor ik direct zijn verwondingen weer tegenover me zie en het trillen af begint te nemen. Nog in geen miljoen jaar zou ik degene zijn die Ameleigh dat soort verwondingen aanbrengt, nog in gee miljoen jaar zou ik het toelaten dat iemand ánders dat zou doen bij haar.
    Een lichte grijns speelt rond mijn lippen wanneer ik plotseling de energiehoeveelheid van het vliegtuig door mijn lichaam voel stromen, waardoor Alec's grimas van zijn gezicht verdwijnt en hij me vragend aankijkt. Van het ene op het andere moment is het oorverdovende geluid van de vliegtuigmotoren verdwenen, hoor ik Jane een kort gilletje slaken vanuit de cockpit en worden Alec's ogen twee keer zo groot. De kracht waarmee het vliegtuig vervolgens naar beneden wordt gezogen door de zwaartekracht zorgt ervoor dat er een luide sis uit Alec's mond ontsnapt en de grijns op mijn gezicht nog groter laat worden.
    Wanneer Alec's verbaasde uitdrukking verandert naar angst en Jane's geschreeuw harder wordt laat ik de energie in zijn geheel naar de vliegtuigmotoren stromen. De drukkende kracht van de zwaartekracht verdwijnt en het vliegtuig lijkt weer verder te zweven dan normaal, terwijl de grijns op mijn gezicht niet verdwijnt.


    •

    Jezebel Odys Fray
    Het was apart om te weten dat Embry me altijd kon laten lachen: hoe erg we er ook voor stonden. Er rolde een verbaasde grinnik over mijn lippen toen Embry vol overtuiging mijn goede kanten in kaart bracht. ‘Misschien heb je gelijk.’ Prevelde ik zachtjes waarna ik een losse pluk achter mijn oor streek en vervolgens toeliet hoe hij zijn lippen langs de mijne liet glijden: plagerig. ‘Eh-em,’ murmelde ik ontevreden terwijl ik mijn handen rond zijn gezicht liet glijden om hem dichter naar me toe te trekken en er daarmee een échte zoen van te maken. Ik was niet in de stemming van geduld - en daarom was dit een welkome afleiding.
    Mijn eigen, warme wolfje. Het was zo vreemd om mijn leven zonder dit alles voor te stellen. Voor ik Embry ontmoette was ik dol op moorden en leven zonder regels. Het was alsof Embry me op de één of andere manier in balans had gebracht: we hadden een gezinnetje, overtroffen meer dan enorme obstakels en dat alles met een ijzersterke liefde. Ik wist niet dat ik ooit zoveel van iets had kunnen houden. We waren natuurlijke vijanden en nu.. Ik voelde mijn mondhoeken omkrullen tot een vertederde glimlach. Nu waren we verloren zonder elkaar. Ik voelde mezelf eerder veertig dan zestien - en daarom beloofde ik mezelf nu alvast dat als we dit overleefden - ik me minder oud zou voordoen.

    Ameleigh Bluebell Winter
    Ik maakte maar vlagen mee van de dingen die om me heen gebeurden: Alecs kille gelaat dat bijna vuur spuuwde - een tevreden Raphaël en Jane die klagelijk in de cockpit sneerde. Toen mijn oogleden opnieuw, trillend opende merkte ik het verdoofde gevoel in mijn ledematen op. Had ik ze zo verkrampt?. Er verscheen een zorgelijke frons boven mijn ogen toen ik de lichtvlekken in de ruimte probeerde te onderscheiden. Mijn tanden zonken weg in mijn onderlip terwijl ik overeind probeerde te komen: geen goed idee, gezien mijn hoofd klagelijk tolde en mijn lichaam voelde alsof het ieder moment in kon storten. Een deel wilde de gevaarlijke, brandende kracht loslaten terwijl het andere deel vocht om het vast te houden. Koste wat het kost.
    Ik voelde me klaarwakker, terwijl mijn lichaam tegen het randje van bewustzijn wankelde. Dit alles maakte de buitenwereld zo wazig dat ik mijn best deed om de verschillende vormen te kunnen onderscheiden. Alec zat nog steeds roerloos tegenover ons - zijn bloedrode ogen balanceerden tussen Raphaël en het raam - en bewogen kort naar mij toen ik bewoog. ‘Raph?’ Prevelde ik zachtjes - een tikje vertwijfeld. Hij en Alec mochten elkaar niet uitdagen: dat leidde enkel tot problemen, dat wist ik nu al. Alec wachtte hoogstwaarschijnlijk op een moment waarin Raphaël zijn aandacht naar iets anders verschoof zodat hij mij kon pakken en daarmee zijn krachten terug kon dwingen. ‘M-mijn lichaam raakt op, Raph,’ prevelde ik zachtjes. ‘I-ik heb iets nodig.. om ze in te stoppen.’ Vertelde ik prilletjes, maar moeizaam. Mijn lichaam verloor en ik moest iets levends hebben om het in over te brengen: iets om de krachten veilig weg te houden van de tweeling én van mijn hart dat langzaam begon te haperen.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    [En hier, met deze RPG, kap ik ook]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Embry Call
    Glimlachend merk ik hoe ongeduldig Jezebel me naar zich toetrekt, haar lichaam op de mijne plaats en me vervolgens weg laat zinken in een verlangende zoen. Zuchtend breek ik echter de zoen af, druk mijn lippen een aantal tellen tegen haar voorhoofd en klem vervolgens mijn armen wat strakker rond haar lichaam. Het feit dat ze wat minder schuldgevoel over zich heen trok deed me veel goed, ik kon het niet aan zien om haar weg te zien kwijnen in iets wat totaal niet haar schuld was en in iets waar ze alleen maar goed heeft gehandeld.
    'We gaan onze jongen halen,' fluister ik dan zachtjes terwijl ik mijn blik in de hare boor.
    Glimlachend trek ik dan mijn armen terug van Jezebel's lichaam en loop met vastberaden tred naar de kast, waar ik mijn joggingbroek vervang voor een zwarte spijkerbroek. Zonder te aarzelend trek ik het verband van mijn borst en laat het in de afvalemmer naast de kast zinken - terwijl ik mijn blik niet op mijn borst laat rusten om te zien hoe de littekens zich hebben gevormd - waarna ik snel een wit shirt over mijn hoofd trek.
    'Ithuriël,' zeg ik dan neutraal, wat voor de blonde vampier genoeg is om met een lichte zucht in de kamer te verschijnen. Als laatste trek ik een grijs vest uit de kast wat ik over mijn schouders laat glijden voordat ik mezelf omdraai. 'We gaan Raphaël halen,' zeg ik dan vastbesloten, terwijl mijn blik nog steeds op Jezebel is gericht en afwacht wat Ithuriël ons weet te vertellen.

    Raphaël Embriël Fray Call
    'Raph?'
    Het zachte geprevel wat Ameleigh plotseling lijkt te maken zorgt ervoor dat ik mijn concentratie even verlies op Alec en naar beneden kijk, waardoor ik moet toezien hoe ze zwak en breekbaar in mijn armen ligt. Geen enkele tellen later boor ik mijn blik weer op Alec, die ook even geïnteresseerd naar Ameleigh lijkt te kijken, wat hij afbreekt door de woedende blik die ik hem geef.
    'Mijn lichaam raakt op, Raph. I - Ik heb iets nodig... Om ze in te stoppen.'
    Voor een kort moment klem ik mijn kaken op elkaar, niet wetend wat ik zou moeten doen om Ameleigh te helpen tot er plotseling een idee door mijn hoofd schiet. Langzaam breek ik mijn blik van Alec af en kijk dan vervolgens naar Ameleigh, waarbij ik mijn lippen naar haar oor toe breng om haar zo fluisterend mijn ideeën over te brengen zonder dat Alec en Jane er ook maar iets van horen.
    'Kun je ze over geven aan mij?' fluister ik dan zachtjes, waarna ik nog zachter achteraan laat volgen, 'ik kan ook proberen de energiestromen in je lichaam te sturen...' Het laatste idee was een gok geweest, ik had het nog nooit met opzet gedaan, alleen maar op de momenten dat ik nog een baby was en geen goede controle had over mijn lichaam. Ik wilde het risico niet nemen om Ameleigh pijn te doen, maar het zou niet lang meer duren of ze zou aan de krachten van de gaves in haar lichaam bezwijken.


    •

    [Veel geluk, Mirte. Ghehe, en nu moet ik snel naar Dave toe]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    ik wil graag de rollen van Leah & Seth Clearwater als dat kan (:


    To love is to destroy.

    avoire schreef:
    ik wil graag de rollen van Leah & Seth Clearwater als dat kan (:


    || Geen probleem, ik zet je morgen op de rollenlijst want ga nu Kerstavond vieren met familie, maar de rollen zijn van jou! Ik zal morgen ook een pb'tje sturen met wat er allemaal aan de hand is in de RPG. ||


    •

    Shooter schreef:
    (...)

    || Geen probleem, ik zet je morgen op de rollenlijst want ga nu Kerstavond vieren met familie, maar de rollen zijn van jou! Ik zal morgen ook een pb'tje sturen met wat er allemaal aan de hand is in de RPG. ||


    okee isgoed ! (:


    To love is to destroy.

    Fijne kerstdagen iedereen! Ik zal zo snel mogelijk reageren, maar voor nu: merry christmas en geniet van de cadeau's!

    liefs x


    Feel the fire, but do not succumb to it.