• ‘Another legend claims that we descended from wolves and that the wolves are our brothers still. It’s against tribal law to kill them.’
    Jacob Black


    In een eeuwenoud indianenreservaat in de Washington, vlakbij het kleine dorpje Forks, wonen de Quileutes. Zoals iedere andere indianenstam vechten zij voor hun bestaan en hun tradities. Houten huisjes, kampvuuravonden, alternatieve leefwijzen en een aparte school voor de jeugd vormen samen een hecht eenheidsgevoel de basis van deze bevolkingsgroep.
    Maar zijn de Quileutes wel wat ze lijken – een vreedzame, kleine indianenstam – of verhullen ze verschillende, diepe en grote geheimen die aangeven dat ze legende waar zijn?

    'The histories that we always thought were legends. The stories of how we came to be. The first in the story of the spirit warriors.’
    Jacob Black




    || ROLLEN
    Black Roedel
    Jacob Black – Shooter
    Leah Clearwater
    Embry Call – Shooter
    Seth Clearwater
    Quil Ateara

    Uley Roedel
    Sam Uley
    Jared Cameron
    Paul Lahote
    Brady Fuller
    Collin Littlesea

    Mensen
    Emily Young
    Rachel Black
    Rebecca Black
    Kim Connweller
    Claire Young – Tempus

    Cullens
    Carlisle Cullen – Hotchner
    Edward Cullen – Shooter
    Bella Cullen – Ceremonials
    Renesmee Cullen – Ceremonials

    Onbekende personen
    Maximaal 7
    Ameleigh Bluebell Winter – Mens – Leave
    Jezebel Odys Fray – Hybride – Leave
    Efthimia Pandora Nemesis – Hybride – Gurlby
    Raphaël Embriël Fray Call – Hybride/Wolf – Shooter


    || REGELS
    Niemand doden zonder toestemming van die persoon.
    Leden van de roedels luisteren naar de alfa’s (beta’s wanneer de alfa’s niet aanwezig/bezet zijn).
    Rollen behorend tot Stephanie Meyer behouden hun karakter etc. zoals in de boeken/films.
    Vier rollen per account.
    Maximaal zeven verzonnen rollen.
    Relaties binnen de groep: Jacob en Renesmee – ingeprent, Quil en Claire – ingeprent, Jared en Kim – ingeprent, Paul en Rachel – ingeprent, Embry en Jezebel, Raphaël en Ameleigh.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2013 - 11:39 ]


    •

    | Er staat dat halfvampiers hun moeder openscheuren dus dat die dan sterft omdat ze op dat moment menselijk is en zichzelf dus niet kan helpen omdat mensen dood gaan aan zo'n bevalling. |


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Embry Call

    Direct achter Jezebel aan rende ik naar buiten, waardoor ik binnen de kortste keren een heel stuk achter kwam te liggen en hierdoor een extra tandje bij moest zetten ; de vampiersnelheid bleef me boven mijn hoofd uitstijgen wanneer ik in mijn mensenvorm was. Lang nadat Jezebel bij de auto - geregeld door Emmelynn of Ihturiël - was aangekomen, kom ik hijgend tot stilstand en werp een snelle blik op de achterbank, waar naast Ameleigh ook Raphaël voorzichtig wordt neergelegd. Nadat ik een aarzelende blik op de bestuurderskant heb geworpen voel ik de zachte handdruk van Emmelynn op mijn schouder, ten teken dat zij het stuur zal nemen, waardoor we waarschijnlijk tientallen sneller weg waren dan wanneer ik dat zou doen. Direct knik ik en laat daarna mijn blik naar Ithuriël schuiven, die half in de auto over Ameleigh hangt, waarna ik hem een korte duw geef - waardoor hij direct Ameleigh half op schoot neemt en door gaat met zijn handelingen om haar zo goed mogelijk te redden. Jezebel maak ik met een korte blik duidelijk dat ze bij Raphaël moet gaan zitten, waarna ik zelf plaats neem op de passagiersstoel en me direct een kwart slag draai om mijn blik weer op Raphaël te richten. Spijt en onmacht vloeiden opnieuw door mijn lichaam, wensend dat ik hem beter had beschermd en ik de pijnen die hij had zou kunnen overnemen.

    Raphaël Embriël Fray Call

    Voor ik het me er daadwerkelijk van bewust was, zat ik achter op de achterbank van een onbekende auto - leundend tegen mijn moeder, terwijl aan de andere kant mijn oom Ithuriël bezig was met het redden van Ameleigh's leven, voor zover dat nog zou kunnen. Tante Emmelynn raast met een ongelofelijke snelheid weg van het oude stadje Volterra, terwijl mijn vader me met een blik van schuld en schaamte aan staart en mijn moeder's blik bezorgd heen en weer glijdt in de auto. Plotseling is alle adrenaline uit mijn lichaam verdwenen, laat ik me als een zoutzak tegen mijn moeder leunen en laat mijn blik geschrokken naar Ameleigh schieten. Ik had verschillende keren gehoord en gelezen wat voor pijnen iemand moet doorstaan bij het transformeren naar een vampier en ik weet zeker dat ze daar nu een deel van voelt, terwijl ik hier nietsdoen moet gaan zitten toekijken. 'Ame, Ameleigh,' fluister ik dan hees, 'je moet blijven leven, hoe dan ook...' snik ik dan zachtjes, terwijl de dammen uiteindelijk breken en er dikke tranen langs mijn wangen naar beneden rollen.

    || Wanneer er een halfvampier wordt geboren overlijdt de moeder inderdaad, tenzij ze met het vampiergif wordt geïnjecteerd. Sorry dat ik dat niet eerder tegen je heb gezegd in het pb'tje, maar heb het de laatste tijd erg druk dus het er zo overheen gelezen. ||


    •

    || Welkom @Gurlby. Hoe is het in Scheveningen @Shooter? Btw, morgen kan ik wss ook niet reageren. Druk, druk, druk.. ||

    Isabella Marie Cullen

    "Ik had jóú nooit willen missen." fluistert hij zacht. Het klonk nog steeds zo raar. Hoe kon zo'n perfect iemand nou van een stuntelig en lelijk mensje gehouden hebben? Nu ben ik niet stuntelig meer, en mijn uiterlijk was ook een stuk verbeterd. Vergelijken met Edward zag ik er altijd zo gewoon uit. Elk meisje viel voor hem en uit al die vrouwen kiest hij mij. Ik was blij dat hij mij had gekozen, ik had hem ook voor geen goud willen mis lopen. Zijn armen klemmen zich stevig rond mijn heupen en drukt me nog dichter tegen zijn lichaam aan. Ik laat mijn gezicht op zijn borstkas rusten en laat mijn hand naar zijn gezicht glijden. "Edward, wat vond je nou zo-" ik had moeite om de vraag goed te formulieren. Ik slikte even, en vervolgde mijn zin toen. "Leuk of anders aan mij.." mijn hand streelt door zijn haar terwijl ik wachtte op zijn antwoord. Ik kijk hem afwachtend aan.

    Renesmee Carlie Cullen

    Hij drukt zijn lippen zacht tegen mijn kaak en verbergt zijn gezicht weet in mijn haren. 'Wanneer had ik ze voor het laats gewassen?' schiet er door mijn gedachten. Gisteren, godzijdank. Zachtjes slaak ik een zucht. Ik sloeg mijn armen om zijn nek heen en bracht mijn hoofd voorzichtig naar het zijne. Mijn lippen drukten afwachtend tegen de zijne. De geur van de spaghetti was nog steeds te ruiken, je kon het eigenlijk overal ruiken hier in huis. Wat me er aan herinnerde dat we zo misschien maar eens moeten gaan eten. Voordat het eten koud werd. Ik wierp een snelle blik op de klok op het nachtkastje van Jake. Het was half acht. Zoals altijd moest ik voor half elf thuis zijn, anders waren de gevolgen verschrikkelijk. Papa vond het allesbehalve leuk als ik te laat thuis kwam. En omdat we best veel ruzie hadden de laatste tijd moest ik wel oppassen deze keer.


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Jezebel Odys Fray
    Mijn vingers streken zacht door zijn bruine lokken. Toen hij jonger was en zijn missie tot de 'wereld ontdekken' hoorde, kroop hij vaak tegen me aan als iets hem afschrok. De brok in mijn keel nam toe toen ik besefte dat er niets was waarmee ik hem beter kon laten voelen. Mijn pupillen bleven hangen bij Ithuriël, die in hoogstens snelle en bijna onlogische tussenpauzen benamingen opsomde. Ik kon er uit opmaken dat hij zoveel mogelijk gif had teruggedrongen - haar hart was zo on-ritmisch geweest na de krachtexplosie binnenin haar dat het er een moment lang op had geleken dat zelfs de verandering haar niet zou redden. 'Emmelynn, gebruik je gave op haar.' Prevelde Ithuriël bars. Nu zijn stem scherper klonk, leek hij een stuk minder kalm en dat plezierde me totaal niet. Er was een keer in mijn eigen leven waarop ik dreigde te sterven. Dat was de laatste keer dat ik het geluid had gehoord. Emmelynn.. Ik probeerde me haar gave te herinneren: ze gebruikte hem vrijwel nooit. Ithuriël gebruikte zijn eigen gave om dingen te vergeten, of herinneringen van anderen te veranderen. Maar Emmelynn.. De vrouw leek hiervan zelf ook te schrikken, want ze wierp Ithuriël meerdere, vertwijfelde blikken toe. Toen hij haar echter een glasharde blik schonk, legde ze haar handen zonder aarzelen tegen de borst van het meisje. Het ging heel traag op en neer - lang niet snel genoeg om haar te laten leven. 'Dring het terug. Haar bloed. Laat het bewegen.' Lispelde Ithuriël haast onverstaanbaar richting de vrouw. Telekinese. Het verplaatsen ofwel laten bewegen van objecten, hoewel haar gave enkel met lichamelijk contact hielp. Ze zei echter niets en deed wat Ithuriël haar had opgedragen. Haar vingers lagen haar bewegingsloos op haar huid, terwijl haar lippen tot een streep waren geperst en haar gelaat van uitgehouwen marmer leek. Voor zover ik hoorde - raasden haar aderen. Ik probeerde me de lessen in het jagen te herinneren en kwam tot de conclusie van wat Emmelynn probeerde te doen. Haar bloed laten stromen: haar hart laten kloppen. De enige vraag was of het zou helpen. Misschien was haar geest wel te ver weg om nog in contact te staan met haar lichaam. Dan was dit alles nutteloos. We zouden moeten afwachten. En terwijl ik toezag hoe mijn blik op Ameleigh werd verspert, richtte ik me tot Raphaël wiens gezicht ik naar me toetrok om hem troost te kunnen bieden. 'Het spijt me.' Fluisterde ik vervolgens zachtjes, niet wetend wat ik zou moeten doen, wat ik zou kunnen doen. Misschien verdiende ik het ook helemaal niet om gelukkig te zijn en behoorde deze ellende gewoon tot mijn aparte leven.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Edward Cullen
    'Edward,' begint Bella zachtjes, waarna ze haar hoofd tegen mijn borst heeft gelegd en ik weer nagenietend naar het plafond kijk, 'wat vond je nou zo - leuk of anders aan mij...' De afwachtende blik in haar ogen die op mijn gezicht zijn gericht kunnen het niet voorkomen dat er een scheve glimlach op mijn gezicht komt te staan, alhoewel ik niet lang over het antwoord hoef na te denken. 'Op het allereerste moment was het het feit dat ik je gedachten niet kon lezen en dat je zo ontzettend aantrekkelijk rook,' fluister ik zachtjes - mezelf eigenlijk schamend voor het feit dat het zo'n oppervlakkig antwoord was op zo'n serieuze vraag -, 'later kwam het doordat je anders was dan de anderen, zo dapper en vechtend voor het weten van de waarheid,' laat ik er dan zacht achteraan volgen. Dat - samen met nog honderden andere zaken - waren de grootste redenen waarom ik voor Bella was gevallen, of eigenlijk ; dat ik had ingezien dat zij mijn levenspartner was, het was iets meer dan 'voor elkaar vallen' of een simpele 'verliefdheid', het was een verbintenis voor het leven, iets wat niemand anders kapot zou kunnen maken. 'Je was gewoon vanaf het allereerste moment al van mij,' mompel ik er zachtjes achteraan.

    Jacob Black
    Vanuit het niets lijken Renesmee's lippen zich afwachtend op de mijne te drukken, waarna ze weer zo snel als ze kwamen zijn verdwenen en haar gezicht afwachtend op het nachtkastje is gericht. Voor de tweede maal deze avond onderdruk ik de gevoelens om haar gezicht in mijn handen te nemen en van haar te genieten op de manier waar ik al een aantal nachten over gedroomd heb. De gedachten worden echter onderbroken wanneer ik haar tengere, dunne lichaam op mijn bed zie liggen, vergezeld met een onschuldige blik in haar chocoladebruine ogen - exacte kopieën van Bella's ogen in haar mensenvorm. Langzaam kreun ik even, rol mezelf naar de andere kant van het bed - waardoor ik op mijn buik kom te liggen - en druk dan mijn gezicht in het kussen. 'Wat doe jij me toch aan, Renesmee Cullen,' mompel ik dan wat vervormd, terwijl ik mijn vuisten even bal en ze onder mijn lichaam prop zodat ze geen schade kunnen aanrichten wanneer ze vrij spel krijgen bij haar.

    Embry Call
    Met grote, afwachtende ogen zat ik half omgedraaid op de passagiersstoel toe te kijken hoe Emmelynn haar gave - waarvan ik nog niet precies door had wat ze er allemaal mee kon - op Ameleigh probeerde toe te passen en haar zo op een enkele manier probeerde te helpen met haar transformatie naar een vampiervorm. In mijn gedachten flits ik even terug naar La Push en het Reservaat, waar Jacob en Sam beide woedend zullen worden wanneer ze horen dat ik heb toegezien hoe er een klein, jong meisje in een vampier is veranderd en er niets tegen heb gedaan. De redenen voor mij om niets te doen komen niet verder dan het feit dat Raphaël verliefd op haar is en ze anders - hoe dan ook - zou sterven, waarvan ik twijfel dat het genoeg is voor Jacob en Sam om het door te vingers te zien en Ameleigh een nieuw vampierleven te laten leiden in La Push en het Reservaat, waarbij de inwoners ieder moment van de dag gevaar lopen om gedronken te worden of zelf ook veranderd te worden. Ik moest toegeven dat het hele 'natuurlijke vijanden gedoe' minder werd wanneer je meer met vampiers optrok, zoals ik had gedaan met Jezebel's familie ; de Blackwells, waardoor ik heb geleerd wat hun levensstijl is en waarom ze bepaalde keuzes maken ; zoals het drinken van dier of mens. Mijn gedachten worden weer in een ruk teruggehaald als ik me besef dat we voor een oud vakantiehuisje van de Blackwell's staan, waardoor ik uit de auto schiet en de achterdeur met een grote zwaai open. Raphaël ligt slapjes tegen Jezebel aan, iets wat me op de een of andere manier aan een van de momenten van zijn kindertijd doet denken en er tranen in mijn ogen komen te staan. Mijn armen passen zich aan zijn lichaam aan wanneer ik me voorover buig in de auto en hem er vervolgens uit haal. 'Je moet rusten, jochie,' mompel ik zachtjes wanneer ik - met hem in mijn armen - richting het huisje loop en de deur met een trap open schop.

    Raphaël Embriël Fray Call
    'Het spijt me,' hoor ik mijn moeder zachtjes fluisteren voordat ik de warme, vertrouwde armen van mijn vader rond mijn lichaam voel - waarmee hij me rustig en beheerst richting het kleine vakantiehuisje van de Blackwell's begint te dragen. 'Je moet rusten, jochie,' mompelt hij zachtjes, terwijl zijn blik naar voren is gericht en hij gemakkelijk de weg in het huis lijkt te vinden, maar er tranen in zijn ogen glimmen - iets wat ik nog nooit eerder bij hem had opgemerkt. Mijn vader - eveneens mijn moeder - waren altijd de twee dapperste en sterkste personen in mijn leven geweest, ze huilen nooit, werden zelden boos en losten problemen altijd direct op zodat niets of niemand er ooit nog last van zou kunnen hebben. Het feit dat mijn vader op dit moment gebroken was door iets wat hij nooit had kunnen voorkomen maakt me even in verwarring - tot ik me iets herinner wat mijn moeder ooit tegen me heeft verteld over het ouderschap en het continu willen beschermen van je kind, ook al kan je er helemaal niets aan veranderen. 'Het is niet erg, papa,' fluister ik zachtjes, terwijl ik voel hoe ik langzaam in een groot, wit bed wordt gezakt en de dekens als een warme cocon rond mijn lichaam worden geslagen. Voor een moment zie ik mijn vaders gezicht vertrekken, waarna hij doorgaat met me instoppen en zijn hand even door mijn haren laat gaan. 'Maak me wakker, als het zo ver is,' murmel ik dan zachtjes, terwijl mijn ogen langzaam dichtzakken. Het moment dat Ameleigh wakker zou worden zou ik niet willen missen - niet wetend of ze in haar vertrouwde mensenvorm of in een nieuwe vampiervorm zou verschijnen.

    || Ja, Scheveningen was echt heel leuk, vooral veel gewinkeld en goed geslaagd dus kan er weer een tijdje tegenaan! ||


    •

    Jezebel Odys Fray
    Ik zie voor een kort moment toe hoe Raphaël en Embry naar binnen verdwijnen. Zodra ze buiten gehoorafstand zijn, is het makkelijker om de schuld naar de achtergrond te drukken en kijk ik Ithuriël dan ook dwingend aan. 'En?' Vraag ik hem zacht, waarna ik mijn lippen op elkaar pers en naar haar onbeweeglijke lichaam staar. Ithuriël laat zijn handen een kort moment door zijn blonde lokken gaan, voor hij zijn blik opnieuw tot me richt. 'Fiftyfifty.' Het feit dat zelfs Ithuriël niet zeker is maakt me misselijk. Leven en dood. Want voor mij, staat het vampierzijnde nog altijd aan een deel dat dood is. Zelfs met zoveel liefdevolle vampiers in de buurt. Een hart dat niet klopt, is een dood hart. Het is gevaarlijk om op een randje te balanceren: vooral omdat ik niet weet naar wat zij zou willen. Misschien wil ze helemaal geen monster zijn. Emmelynn stopt geen enkele minuut met haar gave - zelfs niet als Ithuriël haar voorzichtig naar binnen draagt en daar op de bank legt. Ik blijf met Ithuriël voor het spiegelachtige, enorme raam staan. Ik voel me uitgeput, maar weiger tegelijkertijd om dit alles alleen te laten. 'Het enige wat we nu kunnen doen is wachten. Of ze zal ontwaken als nieuweling, of dat ze zal vechten voor iets anders. Helemaal mens zal ze in ieder geval nooit meer worden.' Zijn stem klinkt hol en theoretisch, gewoonweg omdat zelfs Ithuriël niet weet wat haar te wachten staat. Misschien was het wel te laat. Nee. Die wetenschap ban ik al snel uit mijn gedachten: Ameleigh moest wakker worden, voor Raphaël. Ik haal kort een hand door mijn lokken als Ithuriël met stevige passen naar de keuken beent en ik me zacht naar de kamer waarin ik Raphaëls hartslag hoor begeef. Ik leun tegen de deurpost en bijt op de binnenkant van mijn wang terwijl ik zijn gestalte in me opneem. Hij mocht nog niet opgeven.[/grey]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    [Ik verander wel even, als het zo erg is]


    Let your heart choose.

    Gurlby schreef:
    [Van Shooter mocht ik mijn persoon aanmaken. Zo kunnen jullie haar allemaal zien, en weten jullie hoe ze is :Y)]

    Naam: Efthimia Pandora Nemesis
    Roepnaam: Efthi
    Leeftijd: Zeven, in uiterlijk is ze dertien
    Soort: Hybride, halfvampier-halfmens
    Uiterlijk:



    Innerlijk: Efthimia is Grieks, daarom weet ze ook niks over de Cultuur in Amerika. Aangezien Efthimia zeven is, gedraagt ze zich ook zo. Niemand vindt ze belangrijk, behalve zichzelf. Maar Efthimia kan ook heel aardig en lief zijn. Zo verwelkomt ze iedereen met haar kookkunsten. Ze wilt later dan ook bakker worden. Maar je moet oppassen bij Efthimia, vanwege haar gevaarlijke gave. Je wilt haar niet boos hebben, kwaad is erg en woedend? Dan ga je eraan. Ook houdt Efthimia geen rekening met mensen. Ze jaagt op mensen, maar ook op dieren. Het is nogal wisselvallig, hangt eraf waar het is en wie het is. Is het een onschuldig mens, zou ze die niet zomaar aanvallen. Is het een onschuldig dier, ook niet. Maar als één van die twee iets verkeerds doet, dan gaat zij voor die ene. Efthimia is eigenlijk heel emotioneel. Je kan haar in één klap aan het huilen krijgen.
    Biografie: Efthimia is op haar tweede met haar moeder van Athene naar La Push verhuist, om te vluchten voor haar vader. Haar vader is een vampier, haar moeder trouwens ook, en wilt Efthimia samen met haar moeder vermoorden. Hij wilt mensen pijn doen en wilt hun vermoorden, omdat hij geen kind wilde. Na twee lange jaren, verstopt te hebben gezeten in Efthimia's moeder haar nicht d'r huis, heeft Efthimia's vader zijn vrouw in Port Angeles gevonden en vermoordt. Hij is nog steeds op zoek naar Efthimia, maar weet niet hoe ze eruit ziet, hoe ze ruikt of wat dan ook. Dit heeft Efthimia zo emotioneel gemaakt.
    Gave: Efthimia kan je allemaal messteken laten voelen. Dit kan ze op meerdere personen tegelijk, maar ze moet dat wel één deel van het lichaam uitkiezen.


    Let your heart choose.

    Efthimia Pandora Nemesis

    Ik liet het lijk in het meer vallen en zuchtte geërgerd. Mijn ogen gingen rond en ik besloot maar een bos in te lopen. Verveeld keek ik naar de bomen. Ik mocht dan wel een tiener lijken, maar ik was pas zeven dus ik had geen zin in al die dingen. Geef mij een andere hybride of een vampier, en ik vermaak me. Ineens knalde ik tegen een huis op. Ondertussen was ik uit het bos gelopen en een of andere weg opgelopen. Waar was ik? Met een zucht belde ik bij het huis aan en haalde een hand door mijn haar. Ik bekeek het huis even goed. Het was nogal open, en zeker mooi.


    Let your heart choose.

    Isabella Marie Cullen

    Voorafgaand aan zijn antwoord kwam er een vertrouwde scheve glimlach tevoorschijn. "Op het allereerste moment was het het feit dat ik je gedachten niet kon lezen en dat je zo ontzettend aantrekkelijk rook." fluisterde hij zacht. Het was ontzettend irritant voor hem dat hij mijn gedachten niet kon lezen toen ik nog menselijk was. Eerst had ik het fijn gevonden, god weet waar ik allemaal over gedroomd heb. Mijn gedachtes waren echt te gênant soms. Maar aan de andere kant had ik het soms ook wel vervelend gevonden. Vaak kon ik mijn gedachtes niet goed omzetten in zinnen. Maar mijn schild bood ook bescherming tegen de krachten van Jane en anderen. "Later kwam het doordat je anders was dan de anderen, zo dapper en vechtend voor het weten van de waarheid." hij lachte zijn scheve glimlach ditmaal groter nadat hij zijn antwoord vervolgde. Ik kon nou eenmaal slecht tegen geheimen, dat stond vast. Herinneringen van vroeger komen terug. Ik weet dat Edward ze ook allemaal kon zien. Beelden van mezelf, tot middernacht speurend op mijn oude laptop naar antwoorden. Het boek met de legendes dat ik had gekocht, op de avond dat ik voor het eerst echt met Edward Cullen praatte. "Je was gewoon vanaf het allereerste moment al van mij." dit deed me grinniken, ookal was het waar. "Je had me vanaf het eerste moment al geclaimd." concludeer ik zacht waarna ik mijn lippen op de zijne druk voor een snelle kus. Daarna haal ik ze er weer voorzichtig vanaf om even te glimlachen. "Ik zelf had eerlijk gezegd nooit durven dromen dat ik met dé Edward Cullen zou trouwen." het lidwoord spreek ik erg overdreven uit. Ik hoorde de bel beneden gaan en sinds we de enige twee in huis waren, was ik wel gedwongen om open te doen. Snel wurmde ik me vol tegenzin onder Edward van en schoot snel in mijn lingerie. Ik trok mijn badjas van het haakje, sloeg deze om en boog me over het bed heen om mijn man een kus te geven.

    Renesmee Carlie Cullen

    Wat doe jij me toch aan, Renesmee Cullen." mompelde Jake zacht. Zijn stem klonk onwijs sexy en volwassen. Mijn wangen begonnen rood te worden bij deze gedachte. Ik wist totaal niet hoe ik moest reageren. Daarom begon ik maar zacht te lachen. "Sorry Jacob, voor wat ik je allemaal aandoe." giechel ik zachtjes, zenuwachtig en gespannen. "Misschien moeten we - voordat de spaghetti koud wordt - maar eens gaan eten." stelde ik voorzichtig voor.


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Edward Cullen
    'Je had me vanaf het eerste moment al geclaimd,' concludeert Bella zacht, waarna ze haar lippen zacht op de mijne druk voor een snelle kus. De scheve grijns die opnieuw over mijn gezicht trekt is niet tegen te houden ; enkel en alleen omdat ze voor de volle honderd procent gelijk had. Vanaf het moment dat ik haar had gezien in de kantine van de middelbare school was ze van mij geweest en dat had iedereen geweten die ook maar een centimeter te dicht bij haar in de buurt was gekomen. 'Ik zelf had eerlijk gezegd nooit durven dromen dat ik met dé Edward Cullen zou trouwen,' grinnikt Bella vervolgens zacht, waardoor ik even mijn ogen rol en zachtjes lach. Het feit dat ik dé Edward Cullen was beviel me voor geen ene cent - altijd had ik geprobeerd om de meisjes van school bij me weg te houden en ze niet de verkeerde ideeën te geven over mijn gevoelens, maar op de een of andere manier zag ik altijd een verliefde blik in hun ogen liggen wanneer ik voorbij kwam. De gedachten waren erger ; dates met mij, zoenen met mij, kinderen met mij ; die middelbare schoolmeisjes wisten niet waar ze aan begonnen, Bella was een heel ander verhaal - die wist het als geen ander maar heeft toch doorgezet, waardoor we nu ons eigen, kleine gezinnetje hebben. Verbaasd hef ik mijn hoofd even op wanneer Bella in haar lingerie flitst en vervolgens uit de kamer is verdwenen na het zachte geluid van het geklop op de deur. Kreunend laat ik mezelf weer terugvallen in het bed, was één avond alleen met Bella te veel gevraagd?

    Jacob Black
    'Sorry Jacob, voor wat ik je allemaal aandoe. Misschien moeten we - voordat de spaghetti koud wordt - maar eens gaat eten,' giechelt Renesmee zachtjes, waardoor ik mijn hoofd in een ruk op til van het zachte kussen en haar met een grote grijns op mijn gezicht aan ga liggen staren. 'Stiekemerd,' grinnik ik dan zachtjs, 'mijn gedachten op een heel sluwe wijze naar eten verschuiven, je weet precies wat mijn zwak is,' grinnik ik er dan nog harder achteraan. Vervolgens duw ik me met mijn armen soepel van het bed en loop direct door naar de keuken. De grote pan spaghetti staat nog geen twee tellen later midden op de tafel in de woonkamer - die zorgvuldig gedekt is met daarop drie kaarsen. Mijn gedachten dwalen weer af naar de gedachten die ik de laatste tijd vaker had over Renesmee, s'avonds in bed of gewoon overdag - maar al snel schud ik ook deze gedachten van me af. Het was niet goed om zo op die manier over haar te denken ; ten eerste was ze nog te jong en was ze er nog lang niet klaar voor, ten tweede zou Edward me vermoorden - en aangezien ik nog lang bij Renesmee wilde blijven was dat geen optie. 'Lieverd, eten is klaar,' zeg ik dan grijnzend.

    Embry Call
    Voorzichtig laat ik mijn hand van Raphaël's voorhoofd glijden, die direct nadat hij zijn ogen had gesloten in een diepe slaap was gevallen en de eerst komende tijd niet zo snel wakker zou worden - wat ons genoeg tijd zou geven om te kijken wat er met Ameleigh zou gaan gebeuren. Moeizaam druk ik mezelf overeind van het bed, kijk nog een keer naar Raphaël's gezicht - waar ik evenveel van mijzelf als van Jezebel in terug herken - en draai me dan langzaam om naar de deur. Voor een kort moment blijf ik doodstil staan, niet wetend dat Jezebel achter me had gestaan en voor welke tijd - waarna ik met grote passen naar haar toe loop en mijn armen beschermend rond haar schouders sla, zodat ik haar dicht tegen me aan kan trekken en mijn gezicht in haar haren kan verbergen. Sussend begin ik ons zachtjes heen en weer te wiebelen - niet wetend of ik het meer voor Jezebel dan voor mezelf aan het doen was - en breng mijn lippen vervolgens dichter bij haar oor. 'Het komt wel goed met hem lieverd, hij is sterk,' mompel ik zachtjes, wetend dat Raphaël er boven op zou komen van zijn verwondingen. De grote vraag was of hij hetgene te boven kwam wat er met Ameleigh zou gaan gebeuren ; het veranderen naar een vampiervorm, het - onwaarschijnlijke - menselijk blijven of het sterven. Even slik ik de brok in mijn keel weg die gedurdende deze minuten was ontstaan en roep mijn gedachten weer terug naar het hier en nu ; naar Jezebel die in mijn armen ligt. Glimlachend hef ik haar kin op met een vinger, zodat onze blikken in elkaar verstrengeld raken ; zodat ik mijn lippen zachtjes tegen de hare kan drukken. Wat er ook zou gebeuren ; we zouden het samen op kunnen lossen, daar twijfelde ik niet aan.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2013 - 18:31 ]


    •

    Jezebel Odys Fray
    Er rolt een beverige zucht over mijn lippen als ik mijn armen toesta zich om Embry heen te krullen. De rest gaat vanzelf. Ik probeer me Ithuriël voor de geest te halen. Zijn woorden. Ze zou niet meer menselijk worden. De grote vraag was wat wel? Vampier zou het meest logisch klinken maar daar ben ik niet zeker van. Dit is een unieke situatie. Dit alles is uniek. Zij is uniek. Als Embry mijn kin zacht optilt om me te kussen sputter ik niet tegen. Het voelt te lang geleden. Mijn vingers vinden hun bekende weg door zijn lokken, naar zijn nek waar ze blijven liggen zodat ik hem naar me toe kan buigen en zijn grootte daarmee prima overbrug. Nog enkele seconden sta ik mezelf toe zo te blijven staan - tot Ithuriël op de overloop verschijnt om ons te wenken. Beneden is de situatie niet veranderd. Ameleigh ligt op de bank met Emmelynn aan haar zijde. Raphaël had gelijk, ze was echt van porselein. Een huid zo bleek als winter en lokken zo donker als de duisternis. Ik weet precies waarom Raphaël haar onbewust heeft gekozen - zonder het inprenten had hij haar ook gekozen. Dat weet ik zeker, omdat ze uniek is. Ithuriëls blik staat serieus wanneer hij mijn blik naar het meisje volgt. 'Haar gave.' Begint hij zacht. 'Het is een schild. Vergelijkbaar met dat van Bella, hoewel haar schild meerdere opties kent. Het is.. flexibeler. Werkt onderhuids.' Prevelt hij zacht. Ik verbaas me niet eens: Ithuriël kent alles.
    'Ze heeft het rond haar hart gewikkeld. Het gif zal haar niet transformeren zo lang ze dat volhoudt.' Vervolgt hij duidelijk. Dat ik ooit zou meemaken dat een vijftien jarig mensenmeisje zoveel kracht zou bezitten. Ik kan alleen maar trots zijn op Raphaël, omdat hij haar heeft beschermt.
    'En.. nu?' Vraag ik hem vertwijfeld. Het is geen goed nieuws: ze zal niet terugkomen als mens, en niet veranderen naar een vampier zo lang haar hart blijft kloppen. 'Het is een absurde coma. Ik zou niet weten wat te beginnen. Emmelynn helpt haar bloed stromen omdat ze anders alsnog zal sterven. We.. we moeten iets verzinnen.' Dit is de eerste keer dat ik Ithuriël met lege handen zie staan. Hij is niet bekend met dit fenomeen, en dat verbaasd me niets.
    'Wat kúnnen we nog doen? Als zij haar hart niet opgeeft hoe moeten wij dat dan doen?' Vraag ik hem zacht, terwijl ik harder in Embry's hand knijp.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Embry Call
    Lichtelijk hersteld van Jezebel's aanwezigheid ; haar aanraking en haar kus, loop ik iets sterker achter haar en Ihturiël aan naar de woonkamer, waar de arme, breekbare Ameleigh op de bank ligt met Emmelynn - die nog steeds haar gave aan het uitoefenen is - naast haar op haar knieën zit. Ithuriël en Emmelynn hebben ieder een bezorgde uitdrukking op hun gezicht, iets wat je niet vaak te zien kreeg bij de Blackwell's omdat ze voor alle problemen wel een oplossing wisten te verzinnen.
    'Haar gave,' begint Ihturiël dan uiteindelijk zacht, 'het is een schild. Vergelijkbaar met dat van Bella, hoewel haar schild meerdere opties kent. Het is ... Flexibeler. Werkt onderhuids. Ze heeft het rond haar hart gewikkeld. Het gif zal haar niet transformeren zo lang ze dat volhoudt.' Boem, een grote klap in het gezicht van ons allen, bang zijn voor wat er hierna zou kunnen komen. De toon waarmee Ithuriël net over Ameleigh's gave stond te praten en alles opsomde wat hij ervan wist beviel me niets, meestal was hij opgewekt en praatte hij op een academische toon, hierin lag echter meer emotie - waaruit bleek dat hij geen flauw idee had wat hij aan deze situatie zou kunnen doen.
    'En ... Nu?' hoor ik Jezebel dan zachtjes vragen ; de vraag die bij ons allemaal op de lippen lag. 'Het is een absurde coma. Ik zou niet weten wat te beginnen. Emmelynn helpt haar bloed stromen omdat ze anders alsnog zal sterven. We ... We moeten iets verzinnen.' Even kijk ik hoofdschuddend naar Ameleigh, alhoewel ze in haar menselijke vorm al over een fantastische gave had beschikt, werkte diezelfde gave haar nu verschrikkelijk tegen en betekende het misschien wel haar dood wanneer er helemaal niets zou gebeuren. 'Wat kúnnen we nog doen? Als zij haar hart niet opgeeft hoe moeten wij dat dan doen?' hoor ik Jezebel zachtjes vragen, waardoor k even trots op haar ben doordat zij haar gedachten er wel bij kan houden en nog zinnige vragen kan stellen waardoor we misschien iets verder zullen komen. Haar hand die zich dichter en strakker rond de mijne krult geeft voor mij echter aan dat ze ook bang is, niet wetend wat er staat te gebeuren.
    'Misschien ...,' begin ik dan langzaam, mijn gedachten de vrije loop laten gaand. 'Misschien kan Raphaël de energie die ze in haar gave stopt verplaatsen naar een ander punt in haar lichaam?' opper ik er dan zachtjes achteraan, niet wetend of dit een geniaal idee was of juist een verschrikkelijk idee waardoor Ameleigh direct zou sterven. Voor een kort moment laat ik mijn hoofd hangen, op zoek naar meerdere antwoorden ; die uiteindelijk niet zouden komen.


    •

    || Ik ga zo naar de Ikea, daarna zal ik een stukje schrijven (: ||


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Isabella Marie Cullen

    Eenmaal bij de deur aangekomen trek ik hem voorzichtig open om te zien wie deze perfecte avond moest verstoren. Voor me stond een meisje van ongeveer dertien of veertien, naar mijn schating. Ik schraapte mijn keel om iets te zeggen. "Goedeavond, wat kan ik voor je doen?" zei ik op een lieve, maar ietwat ongeduldige toon. Mijn ogen gleden over het meisje, ik herkende haar niet. Toen was rook ik haar geur. Bijna dezelfde als die van Renesmee. Ze had de geur van een hybrid. De maan kwam achter de wolken vandaan waardoor ik haar bloed rode ogen beter kon zien. Wellicht wou ze zich bij ons aansluiten?

    Renesmee Carlie Cullen

    "Stiekemerd," hij grinnikt en vervolgt zijn zin. "Mijn gedachten op een heel sluwe wijze naar eten verschuiven, je weet precies wat mijn zwak is." Jake grinnikt nog een keer. Ik moet lachen, natuurlijk wist ik wat zijn zwak was. Alle leden van de Quileute stam aten graag en veel. Met een bonkend hart bleef ik op bed zitten, wachtend tot Jacob me zou roepen voor het eten. De grote glimlach op mijn gezicht is niet te missen, wat was ik blij. Ik had voor het eerst echt met Jacob gezoend, en die Jacob was nu mijn vriendje! Het was beter dan ik ooit had verwacht. "Lieverd, eten is klaar." roept hij vanuit de keuken. Enthousiast sprong ik op waarna ik realiseerde dat ik rustig moest blijven. Met kleine passen loop ik richting Jake. "Oh," zucht ik verlekkerd. "Het ruikt heerlijk, Jake." ik glimlach naar hem en neem plaats. Ik verwachtte dat hij mijn stoel wel aan zou schuiven - zoals je in films ziet - dus ik bleef rustig zitten. Er stonden twee dampende borden spaghetti op tafel. Perfect eten om mijn jurkje te ruineren. Alice zou me vermoorden als er ook maar een spetter saus op kwam.

    || Overexposed = Ceremonials ||


    But calm, white calm, was born into a swan.