• The New Kingdom

    [Verhaallijn]

    Tijd waarin het verhaal zich afspeelt: renaissance

    In een koninkrijk met de naam Alemania zijn twee groepen ontstaan. Dit is het gevolg van een gruwelijke daad, die menigeen niet zomaar zullen vergeten. De oorspronkelijke koningin is vermoord, en hierbij zijn ook onschuldige burgers in het koninkrijk om het leven gekomen. De moord is het gevolg van de enorme wrok en jaloezie die de broer van de koningin had ontwikkeld. Hij probeerde op allerlei manieren meer gezag te krijgen, meer macht, maar moest genoegen nemen met wat erefuncties. Hij probeerde mensen aan zijn kant te krijgen, burgers te overtuigen dat hij grootste plannen had voor het koninkrijk, als hij ooit koning zou worden.. Maar koning, dat werd hij niet zomaar en hij wist door politieke machtspelletjes een leger aan zijn kant te krijgen. Hiermee heeft hij de koningin vermoord. Niemand durfde tegen hem in te gaan, en de meeste mensen moesten lijdzaam toezien hoe hun koningin vervangen werd door een koning, waarvan ze niet wisten of hij het juiste met hen voorhad.

    Veel mensen sloten zich bij de koning aan, bang om vervolgd te worden vanwege ‘ontrouw aan het land’. Sommigen wenden aan de koning en anderen steunden hem al vanaf het moment dat de koningin vermoord werd. Dit zijn de mensen die voor de koning zijn en bij het dorp bij het koningshuis wonen. Er is echter ook nog een andere groep, die de gruwelijke daad van de koning niet accepteerde en vertrok. Enkelen van hen vertrokken naar het verboden bos. Dit bos staat bekend als een gevaarlijk mysterieus bos, waar niets is wat het lijkt. Ongerepte natuur en de meest gevaarlijke waterval van het koninkrijk zijn hier te vinden. De mensen die zich hier vestigen hebben allemaal een eigen reden om de koning te haten en sloten een verbond. Zij zouden, wanneer de tijd rijp was, wraak nemen. Ze trainen, strijden, vechten en wachten af en moeten tegelijkertijd ervoor zorgen dat ze niet worden opgepakt als ze buiten het verboden bos treden. Wat hun plan is om wraak te nemen op de koning en wanneer zij dat zullen doen is nog niet duidelijk, maar dat er plannen zijn staat vast.

    Over het verborgen bos:
    Niet iedereen in het verborgen bos heeft een mooie slaapplaats en genoeg voedsel. In sommige perioden is er meer dan genoeg wild te vinden, maar in andere perioden zijn de dieren beter verstopt tussen de bomen. De hutjes, die sommige rijke of mensen die al lang in het verborgen bos zitten, hebben weten te bemachtigen zijn van stro gemaakt. Het zijn redelijk comfortabele hutjes. Verder is er een waterval, waar het water erg koud is, midden in het verborgen bos. Er zijn meerdere beekjes en kleine riviertjes. Kijk wel uit, want er zijn ook veel woest kolkende rivieren waar je zo door de stroming wordt meegenomen. Er zijn open plekken in het verborgen bos maar ook hele dichtbeboste gebieden. Er is een grot, waar de meesten van de groep zich verzamelen om te slapen of om te schuilen tegen de regen. 'S nachts moet er worden opgelet op roofdieren, fakkels en kampvuren zijn daarom een must. Het is veel slimmer om met een paar anderen te slapen, zodat er een wacht kan worden opgesteld. Slaap je alleen en zonder je je van de groep af, is dit je eigen keuze, maar het maakt je overlevingskansen kleiner. Mensen uit het verborgen bos moeten op hun hoede zijn voor alle mensen die voor de koning zijn. Ze kunnen wel naar bepaalde plekken komen, maar in andere plaatsen (waar veel voorstanders van de koning zijn) kunnen ze zich beter niet vertonen.

    De meeste mensen in het verborgen bos kennen elkaar wel, behalve de echte outsiders.

    Over het koningshuis:

    Hier loopt allemaal personeel en aanhang van de koning rond. Je kunt je hier niet vertonen als je personage tegen de koning is, behalve als je dit absoluut niet toont. Het personeel en mensen van lagere stand moeten ervoor zorgen dat ze zich hoffelijk gedragen, anders legt de koning hun zware straffen op. Mensen van het koningshuis wordt sterk afgeraden om naar het verborgen bos te gaan, het schijnt er te spoken. De mensen voor de koning wonen in / bij het kasteel van de koning, aan een aanliggend dorp.

    Hier worden alle rollen neergezet. Meedoen kan altijd, maar het is wel handig om ervoor te zorgen dat de groepen ongeveer gelijk verdeelt blijven.

    Je wordt geacht om naar de story van de rpg te kijken om daar de regels te lezen en de verhaallijn en andere informatie!!!!!!!!!!!!!!!! Het is ook handig als je voordat je een post maakt goed kijkt naar welke plekken / plaatsen er allemaal in het rpg zijn, zodat je weet waar je wel / niet met je personage kan komen.
    Het praattopic vind je hier: Klik

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Invullijsten:

    Invullen (voor de mensen die trouw zijn aan de nieuwe koning):
    Naam:
    Bijnaam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk: (beschrijving+ foto)
    Plaats in/rondom het paleis: (ben je een ridder, werk je in een van de winkels, woon je in het paleis of misschien in een klein hutje?)
    Verleden:
    Extra:

    Invullen (voor mensen die leven in het verborgen bos):
    Naam:
    Bijnaam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk: (beschrijving+ foto)
    Verleden: (Wat is er tussen jou en de koning gebeurt en hoe ben je hier terecht gekomen?)
    Extra:

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    De rollen: (De doorgestreepte personages zijn er nog wel, maar hebben al een tijd niet meer gereageerd..)

    Mensen die trouw zijn aan de koning: [in totaal: 7] -> Sterke behoefte aan jongens!

    Meisjes: [5]
    - Rosalie Elizabeth Flow - Rose - 17 - Prinses van nieuwe koning - Coockies
    - Rachelle Cliff - Rae, Rachel - 17 - Rachelle is een bediende van de prinses Rosalie - Jaimes
    - Yasmin Delores - 17 - Yasmin woont samen met haar vader in het dorp, vlakbij het paleis. Haar vader is de beste arts in omstreken en velen komen dan ook naar hem toe als ze hulp nodig hebben - Endure
    - Ayelle Ivy Stern - Ay , Ive, Elle - 19 - Ze is de dochter van de eigenaresse van het bordeel, maar ze woont zelf ergens anders. - DreamerN
    -Anna-Alicia Turner - Ann, Alice - 20 - Anna-Alicia werkt in het bordeel van de moeder van Ayelle. - Lexus

    Jongens: [2]

    -Ayden Samuel Parker - Ayden - 20 - Ayden was vroeger al als een klein binkie een schildknaapje en hielp zijn vader hij heeft zelf geholpen de koning van nu op de troon te krijgen. - Hurtedheart
    -Daniël Cameron Flow - 18 / 19 - Prins van de nieuwe koning - WillNotLearn


    Mensen uit verboden bos: [in totaal: 6]

    Meisjes: [2]
    - Maya Rosalie More - May, Maya of Rose - 18 - Is weggelopen van huis - HurtedHeart
    - Allison Jade Skyler - bijnaam gezocht! - 21 - Jade's vader en broers werden vermoord door aanhangers van de koning, dit omdat ze zich op de verkeerde plaats op het verkeerde moment bevonden. Jade is uit op wraak en saboteert de koning wanneer dat kan. - Endure

    Jongens: [4]
    -Nathaniel Carter (gebruikt achternaam Verselli) - Nate - 18 - Is weggelopen van het kasteel toen zijn ouders de nieuwe koning steunden - Lexus
    -Miles Seth Carter - Seth - 20 - Ging op zoek naar zijn broertje - Hidan/Tortura
    -Will Edward Smith - Willy, Will, Eddie - 18 - Vader was ridder van koningin, ouders dood gegaan bij intreding koning, zusje gevlucht - Coockies
    -Dorian Langford (ik zet hem toch maar hier neer, omdat hij niet trouw is aan de koning) - 23 - Dorian is een ridder, net zoals zijn vader. Hij heeft alleen maar trouw gezworen aan de koning omdat ze een spion in het kasteel wilden en de koning hem lijkt te vertrouwen. Zijn loyaliteit echter, ligt bij diegenen in het bos. - Linchpin


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 10 jan 2013 - 21:45 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Waarom zijn al die mensen doorgestreept? En mag ik misschien een jonge vrouw maken uit het verboden bos? Alleen is 't wat raar als ze er ineens bijhoort, dus mag ik van haar dan gewoon zo'n stoer wijf maken die liever alleen werkt dan samen?

    En ohja, haha, ik ben niet gewend dat iedereen zo jong is.. Als ik mijn verboden bos personage ga maken wordt ze denk ik maar 20 of 21,
    anders zijn er allemaal van die jonge guppies die denken in opstand te kunnen komen tegen de koning ;p

    En Daniël is cool, eindelijk een personage met tekentalent (:

    [ bericht aangepast op 1 jan 2013 - 19:58 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Waarom zijn al die mensen doorgestreept? En mag ik misschien iemand maken uit het verboden bos? Alleen is 't wat raar als ze er ineens bijhoort, dus mag ik van haar dan gewoon zo'n stoer wijf maken die liever alleen werkt dan samen?

    En ohja, haha, ik ben niet gewend dat iedereen zo jong is.. Als ik mijn verboden bos personage ga maken wordt ze denk ik maar 20 of 21,
    anders zijn er allemaal van die jonge guppies die denken in opstand te kunnen komen tegen de koning ;p


    Omdat ze amper reageren / helemaal niet meer.. Natuurlijk mag je dat, het is trouwens niet raar als ze opeens erbij hoort, je kan ook doen dat ze net erbij is gekomen / er al bij was sinds het begin. Maar je mag ook een stoer wijf maken die liever alleen werkt dan samen, dat is ook leuk.
    Klopt, dat viel mij ook al op. We hebben hele jonge spelers, ik weet niet waarom, waarschijnlijk omdat iedereen een beetje rond dezelfde leeftijd gaat hangen.

    Misschien ook een idee voor je personage als ze wat ouder is dan de rest; dat ze juist graag de baas wil spelen over het zootje wat er in het verboden bos zit.

    @ above; ik heb mijn personage ook tekentalent / schilder- / creativiteit gegeven ;D

    [ bericht aangepast op 1 jan 2013 - 20:01 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik ben RPG's gewend met personages van 19-26, haha ;p Maar ik ga haar even aanmaken.
    En anders PB je die mensen even? Dan weet je of je ze weg kan schrappen,
    laat ze vermoord worden door onderdanen koning of iets dergelijks.. Dan komt er
    chaos bij mensen in 't verboden bos ;]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Ik ben RPG's gewend met personages van 19-26, haha ;p Maar ik ga haar even aanmaken.
    En anders PB je die mensen even? Dan weet je of je ze weg kan schrappen,
    laat ze vermoord worden door onderdanen koning of iets dergelijks.. Dan komt er
    chaos bij mensen in 't verboden bos ;]


    Ja, ik vind dat ook wat fijner. Ik heb geen minimum / maximum leeftijd gemaakt. Van mij mogen er namelijk ook 80 jarigen in ofzo haha, niet dat iemand die snel maakt (alhoewel dit juist wel grappig is). Ik heb ze al ge pb't, maar ze reageren gewoon niet.. Dan kan ik ze net zo goed allemaal wegstrepen? Maar straks gaan ze opeens zeggen dat ze nog wel willen meedoen en het gewoon druk hadden, dus ik wacht nog even. Kan natuurlijk nog wel een keer pb'en. Dat is een goed idee, ze laten vermoorden als ze niet reageren.


    Aan niets denken is ook denken.

    Mijn personage komt morgen (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Sorry, sorry , sorry.
    Ik had het zo druk de laatste tijd. Eerst met school een hele boel toetsten en toen was ik deze rpg uit het oog verloren. Ik wilde in de vakantie ook weer veder, maar toen kwam er weer om persoonlijke reden weer wat en had geen zin om het ergens te gaan melden of te schrijven. En vergat elke keer het neer te zetten in het topic :W. Als ik wist dat school zo druk zou worden had ik ook niet meer meegedaan. Helaas kan ik ook niet meer meedoen, want ik zit vol met toetsen ._.
    Nog maals sorry en veel plezier met de Rpg. Hopelijk wordt de rpg wat meer levend!


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Haal mijn personage maar uit de lijst. Ik heb niet meer echt inspiratie voor deze RPG en moet ook leren voor school et cetera.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik heb het aangepast. Nu hebben we een beetje een rare rolverdeling, maarja.


    Aan niets denken is ook denken.

    Mijn personage komt vanavond! (;


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.


    Naam: Allison Jade Skyler, stelt zich altijd voor als Jade.
    Bijnaam: Black Swan. De meeste mensen kennen haar als Black Swan, ze wordt zo genoemd omdat ze meestal gehuld is in donkere kleding en vanwege haar elegantie en felheid.
    Leeftijd: 21 (hopelijk komen er meer oudere personages)
    Karakter: Jade is een mysterieuze dame. Niemand kent haar écht, ze laat immers nooit meer los dan haar naam. Ze wilt dit graag zo houden en is blij dat mensen meestal niet naar haar leven durven te vragen, want ze is wel opgegroeid met het idee dat je altijd eerlijk moet zijn, ook als je daar mensen mee kwetst. Gelukkig is ze er door de jaren beter in geworden om de waarheid te vertellen, zonder werkelijk te vertellen wat de mensen willen weten. Als mensen echt informatie van haar willen, zullen ze er namelijk wel voor moeten betalen. Jade zegt dat ook haast nooit iets zonder er bij na te denken, alles wat ze wilt zeggen wordt eerst in gedachten afgewogen.
    Jade is behalve een mysterieus type ook erg nuchter, ze houdt altijd rekening met alle mogelijkheden, waardoor ze beter voorbereid is. Dit betekent niet dat ze gauw het slechtste denkt of gauw bij de pakken neer gaat zitten. Een echte doorzetter is ze namelijk ook, opgeven staat niet in haar woordenboek. Dit komt omdat ze opgroeide in een gezin met enkel een vader en drie broers, dit was altijd zwaar voor haar, maar ze is er wel sterk door geworden. Ondanks de goede band die ze met ze had, ziet ze ze nooit meer. Na dit verlies is ze erg zelfstandig en onafhankelijk geworden, ze zal dat niet gauw hulp vragen en zal proberen alles zelf op te lossen. Sowieso werkt ze liever alleen dan in groepsverband, een groep is even zwak als de zwakste schakel van de groep en ze heeft geen zin om rekening te moeten houden met anderen, als dit ten koste gaat van zichzelf.
    Als laatste is Jade ook intelligent, op mensen komt ze dan ook vaak over als een mysterieuze dame met een sterke persoonlijkheid die altijd precies lijkt te weten wat ze moet doen. Wispelturig is ze namelijk ook niet, ze heeft er totaal geen moeite mee om op korter termijn een lastige beslissing te nemen.
    Uiterlijk: Jade is heeft een slank lichaam met vrouwelijke rondingen en een flinke bos, bruine krullen. Ze is misschien iets langer als de gemiddelde vrouw en heeft dan ook lange benen. Ze heeft lichte ogen, meestal meer grijs dan blauw, omrand met lange wimpers. Ze straalt vaak rust en vastberadenheid uit en haar manier van bewegen is soepel en elegant als dat van een kat.
    Haar kledingkeuze gaat meestal uit naar donkere kleding, ze opereert namelijk liever 's nachts en dan valt ze veel minder op. Als ze bezig is met een 'missie' dan trekt ze meestal een sjaal over haar mond en neus en doet ze een donkere mantel met capuchon om.
    Vaak denken mensen ook dat Jade een masker op heeft of gewoon emotieloos is, je zult haar namelijk niet zo snel haar emoties en gevoelens zien uiten. Enkel frustratie of woede en heel af en toe een mysterieus glimlachje of een kleine fonkeling in de ogen, maar over het algemeen is ze daar erg vlak in. Dit betekent niet dat ze geen emoties heeft, ze is ook een mens en dingen raken haar zeker wel. Ze is alleen emotioneel behoorlijk sterk en een meester in het verbergen, dit doet ze omdat ze heeft geleerd dat mensen snel misbruik kunnen maken van je.
    Verleden: Jade's vader en broers werden vermoord door aanhangers van de koning, dit omdat ze zich op de verkeerde plaats op het verkeerde moment bevonden. Ze heeft er lang om gerouwd en besloot toen dat ze wraak wilde nemen. Sindsdien heeft ze een schuilplaats in het verboden bos en saboteert ze de koning en aanhang wanneer het maar kan.
    Haar schuilplaats is een uitstekende rots waar ze vaak onder slaap, daarnaast bewaard ze haar kostbaar spullen op een andere plek. Haar kostbare spullen bewaard ze vlak bij een grote eik, ze ontdekte ooit dat er een kuil zat tussen de wortels en maakte vervolgens een soort deksel van hout met daar overheen een bladerdek om het te verbergen.
    Extra: Jade kan erg goed met wapens overweg, dit was in het begin vooral puur uit noodzaak, maar ze heeft er nog altijd profijt van. Werpmessen zijn haar specialiteit, maar door haar lenigheid is ze ook goed in gevechten man op man. Ze vertrekt nooit ongewapend.
    Ondanks dat Jade erg onafhankelijk is en liever alle klusjes zelf klaart heeft ze wel vele connecties in het dorp die haar het werk soms vergemakkelijken. Ook is ze er niet vies van af en toe haar charmes in de strijd te moeten gooien, om wraak te nemen op de koning is ze bijna tot alles in staat.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2013 - 13:46 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Alli, Liss, Sky, Jade, nou ja dat haha


    Embrace your weirdness - Cara Delevingne

    Hmm welke tijd, de renaissance is eigenlijk ook wel leuk? Dan heb je namelijk een sterk contrast tussen de rijke bovenklasse (wetenschappers, schilders) en de 'armere' verborgen bos mensjes. Ik denk de renaissance, ja. Ze hebben in ieder geval geen mobieltjes etc.
    Ik heb geen idee voor een bijnaam (Ally?)


    Aan niets denken is ook denken.

    Nee nee, niet iets met haar naam, maar met haar persoonlijkheid..
    Dus bijvoorbeeld iets met dat mysterieuze of krachtige etc. etc.
    En oké, welke wapens hadden ze toen? haha, hadden ze toen al pistolen? :P


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Misty Truth, verder weet ik niks

    [ bericht aangepast op 2 jan 2013 - 19:51 ]


    Embrace your weirdness - Cara Delevingne

    Ah, ik snap je. Alleen heb ik daarvoor geen idee, behalve belachelijk stereotype dingen als ; 'mysterious lady' haha 'the women in black'..

    Renaissance - wapens
    De opkomst van het vuurwapen gaf de infanterist weer een wapen waarmee hij het pantser van de ridder kon doorboren, namelijk het musket. Als gevolg hiervan beleefde ook de infanterist een renaissance op het slagveld. Aanvankelijk werd de musketier beschermd door piekeniers in gesloten formaties als de Spaanse tercio, met het toenemen van de vuursnelheid van het musket en de toevoeging van de bajonet verviel deze noodzaak.

    Gewone infanteriesoldaten van het stadsleger moesten hun eigen wapens meenemen als ze werden opgeroepen voor de strijd. Knotsen waren goedkoop maar je kon er weinig mee uitrichten in een gevecht. Mannen die bereid waren om wat meer te investeren, kochten een zwaard of een speer.
    Voor de redenen waarom het musket het won van de Engelse lange boog, zie het artikel: longbow

    [ bericht aangepast op 2 jan 2013 - 19:55 ]


    Aan niets denken is ook denken.