• Mijn opa heeft al zo'n 5/6 jaar een kat. Maar goed, ik heb zelf geen band met mijn opa en kom er ook nooit na iets wat ie' een aantal jaar geleden heeft geflikt.
    Ik ken hem dan ook als een koude, gevoelloze man.

    Maar goed, ik liep naar beneden toe en ineens zegt mijn moeder; 'ik heb niet zulk leuk nieuws'. Dus ik vroeg me af waar ze het over had. Vertelde ze dat afgelopen donderdag, die kat opschrok van iets en mijn opa een krab gaf bij zijn oog. Toen heeft mijn opa hem uit het balkon van 2 hoog(!!) naar beneden gegooid en is dat arme ding op de waterpomp van de put gevallen. Waarschijnlijk is dat arme beestje nu overleden, want hij is nergens te bekennen en met deze sneeuw is het onmogelijk ..
    Ik vind dit zo verschrikkelijk, dit zouden ze met hemzelf moeten doen. Verdomme ..


    To infinity and beyond •

    Junns schreef:
    (...)

    Hier maak je een grote fout, het werkt namelijk precies zo bij een paard. Daarom haal ik dat voorbeeld erbij. Een paard raakt ook gewend aan je, en wordt ook schichtig bij gebrek aan aandacht.

    Ik denk toch dat het anders is, omdat je een paard niet de hele dag om je heen hebt. (Behalve als je naar school gaat, moet werken, etc.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik bedoel gewoon dat die kat waarschijnlijk van iets is geschrokken en daarom, omdat hij zich bedreigd voelde, een krab gaf. Een kat kan ook wegrennen als hij zich bedreigd voelt, dat deed deze alleen niet. Ik zeg niet dat iedere kat gaat krabben en bijten als hij zich bedreigd voelt, want dat is niet zo. Iedere kat reageert dan anders op. Maar over het algemeen, voelt een kat zich bedreigd als hij ergens van schrikt, dat is gewoon instinct en dan wil hij zich beschermen, door óf weg te rennen óf een krab of iets te geven.

    Aaah okay, ja goed, daarmee ben ik het toch wel eens. Maar ik denk dat als je die kat genoeg aandacht geeft en veel met hem omgaat hij eerder wegrent dan dat hij gaat krabben.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik bedoel gewoon dat die kat waarschijnlijk van iets is geschrokken en daarom, omdat hij zich bedreigd voelde, een krab gaf. Een kat kan ook wegrennen als hij zich bedreigd voelt, dat deed deze alleen niet. Ik zeg niet dat iedere kat gaat krabben en bijten als hij zich bedreigd voelt, want dat is niet zo. Iedere kat reageert dan anders op. Maar over het algemeen, voelt een kat zich bedreigd als hij ergens van schrikt, dat is gewoon instinct en dan wil hij zich beschermen, door óf weg te rennen óf een krab of iets te geven.


    Je hebt inderdaad de vecht of vlucht reactie. Dieren doen één van de twee en dan verschilt weer per individu.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Eluveitie schreef:
    Faith in humanity destroyed.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Aaah okay, ja goed, daarmee ben ik het toch wel eens. Maar ik denk dat als je die kat genoeg aandacht geeft en veel met hem omgaat hij eerder wegrent dan dat hij gaat krabben.


    Ja, daar ben ik het ook mee eens. Als je een kat goed behandelt, zal hij je ook iets teruggeven, maar echt gedrag aanleren zoals bij een hond, zal niet of moeizaam gaan bij een kat. - Denk ik, ik kan niet uit ervaring spreken bij honden, maar wel bij katten.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Een paar uurtjes niet gekeken en direct vijf bladzijden om te lezen. De kat zelf was echt een schatje, ze was iets wat dik maar deed verder nooit iets gemeens zoals uithalen of bijten. ik denk dat m'n opa die kat gewoon liet schrikken, waardoor hij uithaalde.
    Maar ik ken de man inderdaad als een koele man, mijn moeder vertelde wel eens verhalen en daaruit merk je gewoon dat hij zelf nooit liefde heeft gehad en het ook niet door kan geven op die manier.

    Maar eh, d'r komt geen nieuwe kat. En als die er wel is, laten we hem weghalen.


    To infinity and beyond •

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Ik denk toch dat het anders is, omdat je een paard niet de hele dag om je heen hebt. (Behalve als je naar school gaat, moet werken, etc.)


    Dat klopt. Maar je je voert hem wel drie keer per dag, en bent elke dag een minstens paar uur bezig met verzorgen en rijden. Onderschat dit niet. Ik heb net zo'n band met mijn paard als met mijn katten.
    Maar voor iemand die geen paarden heeft is het begrijpelijk dat je het idee hebt dat je met een paard niet echt een band kan hebben, ten minste niet op dezelfde manier als met een kat.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    (...)

    Je kunt een kat inderdaad opvoeden. Zijn instinct afleren kan helaas niet.
    Als jij een paard rijd en dat paard schrikt ergens van en gooit jou eraf. Ga jij dan je paard slaan? Is dat de schuld van het paard dat hij instinctief reageert? Ik vind dat dit een vergelijkbare zaak is. Als die kat schrikt en instinctief reageert, dat kun je toch echt niet afleren of controlleren. Die kat heeft niets fout gedaan, hij reageerde niet expres zo.


    ^Waarheid.
    De enige reden waarom ik een dier zou slaan, is om hem iets af te leren. Daar zou ik dan bewust over na hebben gedacht, aangezien fysiek straffen in het algemeen de beste manier is om een dier iets af te leren. Verder vind ik het slaan van dieren echt belachelijk, 't is ontzettend laag om een wezen dat qua verstand op een duizend maal lager niveau zit pijn te doen. Voor mij zijn dat soort mensen dan ook inderdaad onmenselijk, want ik vind niet dat als je door zoiets kleins al de grip op je emoties verliest, je het nog waard bent om een mens genoemd te worden. Is dat niet wat ons van dieren scheidt, het vermogen om verstand boven emoties te zetten?


    i put the fun in funeral

    Junns schreef:
    Dat iemand dit kan doen in een opwelling, oke.


    DAFUQ?! Zo'n mensen moeten aan hun klote opgehangen worden! Geen enkele uitzondering.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Britsanity schreef:
    (...)

    DAFUQ?! Zo'n mensen moeten aan hun klote opgehangen worden! Geen enkele uitzondering.


    Ik bedoelde alleen maar dat je als mens ook kunt schrikken en zomaar iets doet. Heb je de rest van die post ook gelezen?


    #WWED - What Would Emma Do?

    Backfire schreef:
    (...)

    ^Waarheid.
    De enige reden waarom ik een dier zou slaan, is om hem iets af te leren. Daar zou ik dan bewust over na hebben gedacht, aangezien fysiek straffen in het algemeen de beste manier is om een dier iets af te leren. Verder vind ik het slaan van dieren echt belachelijk, 't is ontzettend laag om een wezen dat qua verstand op een duizend maal lager niveau zit pijn te doen. Voor mij zijn dat soort mensen dan ook inderdaad onmenselijk, want ik vind niet dat als je door zoiets kleins al de grip op je emoties verliest, je het nog waard bent om een mens genoemd te worden. Is dat niet wat ons van dieren scheidt, het vermogen om verstand boven emoties te zetten?


    Fysiek straffen lijkt me alles behalve de beste oplossing om een dier iets af te leren. Als onze kat op het aanrecht springt laten we hem even goed schrikken en dat werkt ook prima. Geen reden om te slaan. Daarnaast is het sowieso best lastig om een kat dingen te leren. Bij een hond werkt belonen super goed. Ik zou in geen enkel geval een dier straffen door middel van slaan. Okee, behalve als het een ander dier aanvalt misschien. Maar als je gaat slaan is de kans ook groot dat je eigen huisdier bang voor je word. Natuurlijk moet het dier naar je luisteren, maar niet uit angst. Het dier moet naar je luisteren uit onderdanigheid.
    (Dit zeg ik in z'n algemeen, niks persoonlijks tegen jou Backfire)

    [ bericht aangepast op 21 jan 2013 - 9:45 ]


    You are beautiful, you are love.

    Ik vind eigenlijk jullie allemaal heel onmenselijk, hoe jullie praten over die man :l
    Je snapt toch wel dat er iets ernstigs mis moet zijn wil je zoiets doen?
    Want als ik 't lees klinkt het echt alsof hij geestelijk niet helemaal in orde is
    en hij is natuurlijk ook wat ouder, dus misschien is ie aan het dementeren weet ik veel wat.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Junns schreef:
    (...)

    Ik bedoelde alleen maar dat je als mens ook kunt schrikken en zomaar iets doet. Heb je de rest van die post ook gelezen?


    Ik heb alles gelezen ja, ik geloof niet dat iemand uit schrik zijn kat van het balkon gooit.
    Vooral aangezien het +- -5 graden is en de deur van het balkon niet bepaald open staat.
    Je kunt mij niet wijsmaken dat iemand perongeluk/door schrik zijn kat van het balkon gooit!
    Hij is geestelijk gewoon niet in orde - en nee, dementie zorgt er niet voor dat je je kat van het balkon gooit..


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Folklore schreef:
    (...)

    Fysiek straffen lijkt me alles behalve de beste oplossing om een dier iets af te leren. Als onze kat op het aanrecht springt laten we hem even goed schrikken en dat werkt ook prima. Geen reden om te slaan. Daarnaast is het sowieso best lastig om een kat dingen te leren. Bij een hond werkt belonen super goed. Ik zou in geen enkel geval een dier straffen door middel van slaan. Okee, behalve als het een ander dier aanvalt misschien. Maar als je gaat slaan is de kans ook groot dat je eigen huisdier bang voor je word. Natuurlijk moet het dier naar je luisteren, maar niet uit angst. Het dier moet naar je luisteren uit onderdanigheid.
    (Dit zeg ik in z'n algemeen, niks persoonlijks tegen jou Backfire)


    Een kat of een ander klein dier is lastig te straffen, aangezien je ze al snel echt wat aandoet. Slaan is dan ook een groot woord, en bij katten en knaagdieren en dergelijke is het probleem dat ze het waarschijnlijk niet begrijpen. Mijn kat heb ik nog nooit (expres) geslagen of op andere manier pijn gedaan, maar ik heb wel een paar klappen uitgedeeld aan paarden. Nooit op een manier dat ze er iets van zouden overhouden natuurlijk, maar als een paard mij bijt, mag ik zeker wat terug doen. Dat is hoe dat ook gaat in de natuur en voor zover ik weet de enige manier om dat soort dingen af te leren. Ik heb zelf nooit een hond gehad, maar ik neem aan dat je ook bij honden bijvoorbeeld ook wel eens een tik moet geven.


    i put the fun in funeral

    Anarose schreef:
    Geen katten meer voor die vent.

    This, also, ik moest een beetje lachen om dit, now I feel horrible. :<

    Wow... dat is gewoon moord... Wat naar zeg... Daar kan ik me echt zo kwaad om maken dat iemand zoiets kan doen, arm beestje.. :(


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.