• De stelling van deze week luidt:
    Immigranten moeten zich aan de cultuur van Nederland houden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    DarkSavior schreef:
    Ik vind dit echt een onzin stelling maar goed. Ik vind dat ze zich niet aan de Nederlandse cultuur hoeven te houden, maar wel aan onze gedrag regels en sociale normen en waarden. Dat zijn twee grote verschillen. En daarbij, welke cultuur heeft Nederland nou? Kaas, wiet en hoeren. Geweldig om je daarop aan te passen :Y)
    Ik zou ook niet willen dat mensen mij een cultuur op dwingen. Van mij part mogen ze doen en laten wat ze willen, geloven in wie of wat ze willen, hun eigen cultuur hebben, zolang ze maar ons rechtsysteem volgen, zich normaal en sociaal gedragen en gewoon doen wat van ze verwacht word. (Dus geen bushokjes kapot slaan, geld van de verzekering krijgen voor niks doen en mensen op straat uitschelden).


    Some people are art and do art at the same time

    Absoluut niet mee eens. De immigranten hoeven zich alleen maar aan de Nederlandse wet kunnen houden en de Nederlandse taal kunnen leren en de rest van de cultuur zelf houden. Waarom per sé alles verplichten voor de immigranten? Nergens voor nodig!


    Are you happy? Huh?

    MissKaulitz6 schreef:
    Absoluut niet mee eens. De immigranten hoeven zich alleen maar aan de Nederlandse wet kunnen houden en de Nederlandse taal kunnen leren en de rest van de cultuur zelf houden. Waarom per sé alles verplichten voor de immigranten? Nergens voor nodig!


    Daar sluit ik me zo ongeveer bij aan


    -

    Me eens.
    Als je hier komt wonen heb je je maar aan te passen. Wij hebben hier ook regels en gebruiken.
    Ik zeg niet dat je je sommige gebruiken niet mag voort zetten, maar er zijn grenzen.
    Maar als je in Nederlamd komt wonen moet je je inderdaad aan de Nederlandse cultuur aanpassen, anders had je nier hier moeten komen. Vooral de taal sprrlen vind ik belangrijk! Zo simpel vind ik het. Je wordt een Nederlander, gedraag je daar dan ook naar. (En godsdienst heeft trouwens niks met land te maken, laat ik er dat even bij zegggen)


    eens (:

    Helemaal EENS! Als je naar een land gaat moet je aanpassen aan het land dus ook aan de cultuur.

    Ugh, god.
    Oneens. Ik ben zelf een immigrant en ben hier opgegroeid. Ik doe alles als de wet etc, maar ik ga me niet helemaal als een Nederlander gedragen. Ik doe een TweeTalig Onderwijs opleiding op VWO niveau en heb nog steeds mijn buitenlandse paspoort :Y)

    [ bericht aangepast op 2 feb 2013 - 16:41 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Curlies schreef:
    Ugh, god.
    Oneens. Ik ben zelf een immigrant en ben hier opgegroeid. Ik doe alles als de wet etc, maar ik ga me niet helemaal als een Nederlander gedragen. Ik doe een TweeTalig Onderwijs opleiding en heb nog steeds mijn buitenlandse paspoort :Y)

    Ik vind het ook echt idioot dat mensen zeggen dat immigranten Nederlanders moeten worden en zich aan cultuur moeten houden. Kom op zeg --' Ik ben geboren en getogen in Nederland en ben niet eens een echte Nederlander, daarvoor heb ik een te Duitse familie.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ehmmm...
    Eens en oneens. Ik bedoel, de cultuur houden, prima! Echt, vooral doen. Maar sommige tradities of gebruiken zijn niet oké in Nederland, en dan vind ik wel dat ze zich moeten aanpassen. De Cultuur van immigranten is juist heel mooi om van te leren, maar zoals ik al zei: Niet alles ervan is in Nederland toegestaan.
    No hate please :3!
    P.s. ik heb echt haat tegen Geert Wilders en mensen die zich aansluiten bij die ideeën. Dat is gewoon mijn verhaal omdraaien: Gebruiken zijn slecht, wordt totaal Nederlands. Echt bah. Geert Wilders staat ook op de zwarte erfgoedlijst van Nederland, dus waar Nederland zich het meest voor schaamt... Nog een keer, No Hate Please (H)


    I will keep watch.

    Vegangirl schreef:
    Ehmmm...
    Eens en oneens. Ik bedoel, de cultuur houden, prima! Echt, vooral doen. Maar sommige tradities of gebruiken zijn niet oké in Nederland, en dan vind ik wel dat ze zich moeten aanpassen. De Cultuur van immigranten is juist heel mooi om van te leren, maar zoals ik al zei: Niet alles ervan is in Nederland toegestaan.
    No hate please :3!
    P.s. ik heb echt haat tegen Geert Wilders en mensen die zich aansluiten bij die ideeën. Dat is gewoon mijn verhaal omdraaien: Gebruiken zijn slecht, wordt totaal Nederlands. Echt bah. Geert Wilders staat ook op de zwarte erfgoedlijst van Nederland, dus waar Nederland zich het meest voor schaamt... Nog een keer, No Hate Please (H)

    Geert Wilders is zo iemand die zowel goede ideeën heeft, als ook heel erg slechte. En raad eens welk er altijd in het nieuws komen? Hij heeft genoeg goede ideeën gehad en dat was de reden waarom ik vorige jaar ook op de PVV heb gestemd. Zo wilde hij bv. de politiemacht in Nederland vergroten ipv. van wat er nu gebeurd is. Nu is alles bij elkaar gevoegd en is de politiemacht een heel stuk kleiner.

    Maar goed, persoonlijk vind ik dat immigranten die geen bijdrage leveren aan de maatschappij (dus gewoon op verzekeringen leven en onrust stoken), gewoon weer Nederland uitgezet moeten worden. Ze doen geen best voor Nederland, dus waarom zouden wij dat wel voor hun doen?

    [ bericht aangepast op 2 feb 2013 - 17:11 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Geert Wilders is zo iemand die zowel goede ideeën heeft, als ook heel erg slechte. En raad eens welk er altijd in het nieuws komen? Hij heeft genoeg goede ideeën gehad en dat was de reden waarom ik vorige jaar ook op de PVV heb gestemd. Zo wilde hij bv. de politiemacht in Nederland vergroten ipv. van wat er nu gebeurd is. Nu is alles bij elkaar gevoegd en is de politiemacht een heel stuk kleiner.

    Maar goed, persoonlijk vind ik dat immigranten die geen bijdrage leveren aan de maatschappij (dus gewoon op verzekeringen leven en onrust stoken), gewoon weer Nederland uitgezet moeten worden. Ze doen geen best voor Nederland, dus waarom zouden wij dat wel voor hun doen?


    Daar ben ik het helemaal mee eens.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    DarkSavior schreef:
    Ik vind dit echt een onzin stelling maar goed. Ik vind dat ze zich niet aan de Nederlandse cultuur hoeven te houden, maar wel aan onze gedrag regels en sociale normen en waarden. Dat zijn twee grote verschillen. En daarbij, welke cultuur heeft Nederland nou? Kaas, wiet en hoeren. Geweldig om je daarop aan te passen :Y)
    Ik zou ook niet willen dat mensen mij een cultuur op dwingen. Van mij part mogen ze doen en laten wat ze willen, geloven in wie of wat ze willen, hun eigen cultuur hebben, zolang ze maar ons rechtsysteem volgen, zich normaal en sociaal gedragen en gewoon doen wat van ze verwacht word. (Dus geen bushokjes kapot slaan, geld van de verzekering krijgen voor niks doen en mensen op straat uitschelden).


    Haha, ik lag strijk bij deze zin xd

    Voor de rest ben ik het hier mee eens (:


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Ik ben het er half mee eens. Ik vind wel dat je de Nederlandse taal moet leren en je je moet houden aan de Nederlandse regels en gebruiken. Maar als je bijvoorbeeld een moslim bentvind ik dat je hier in Nederland gewoon voor je geloof mag uitkomen door bijvoorbeeld een hoofddoekje te draagen


    i dare to dream

    Als immigranten maar Nederland komen vind ik dat ze Nederlands moeten kunnen praten en gewoon zich houden aan onze regels dan mogen ze hier best wonen =)

    Ik ben zelf een belg dus ik doe even alsof de stelling ''immigranten moeten zich aan de cultuur van Belgie houden.' is hahaha ;) . Ik vind dat ze zich een beetje moeten aanpassen aan onze cultuur en wat meer rescpect zouden moeten tonen, er lopen hier superveel buitenlanders rond die iets hebben van 'stomme belgen' en dan maar gewoon doen wat ze willen zonder zich aan de regels te houden. Ik weet niet of het in Nederland ook is maar herken je dit ? Je loopt te wandelen en er staat ergens een groepje marrokanen (ik heb niets tegen marrokanen want ik ken er veel die superlief zijn maar en zijn er ook veel die het voor de andere verpesten) en wanneer je in hun richting kijkt worden ze meteen boos en komen ze naar je toe ''Ey wa moet ge joh zoekt ge ruzie stomme belg kom vechte ea '' blablabla. En dan heb je dus een probleem xd , ik vind het dus helemaal niet erg dat buitenlanders hier komen wonen ,maar als ze zo gaan doen moeten ze ook niet beginnen zeuren omdat wij 'rascisten' zijn .En ook vind ik dat ze niet moeten beginnen zeuren dat wij belgische/Nederlandse vrouwen hoofddoeken zouden moeten dragen want dan mogen ze lekker weer naar hun eigen landje gaan vind ik . :X xD

    ps; Lees de rode teks goed want ik heb geen zin om comments over me heen te krijgen over dat niet iedere marrokaan hetzelde is xd

    Vegangirl schreef:
    P.s. ik heb echt haat tegen Geert Wilders en mensen die zich aansluiten bij die ideeën. Dat is gewoon mijn verhaal omdraaien: Gebruiken zijn slecht, wordt totaal Nederlands. Echt bah. Geert Wilders staat ook op de zwarte erfgoedlijst van Nederland, dus waar Nederland zich het meest voor schaamt... Nog een keer, No Hate Please (H)

    Oh, ik neem aan dat jij je hebt verdiept in zijn partijprogramma en je mening niet volledig hebt overgenomen uit de media? Dat is dus het grote probleem voor de PVV. Ze worden door de media bespuwd en bespot, en dus "vind iedereen" Wilders iemand waarvoor ze zich moeten schamen. Echt, verdiep je eerst ergens in voor je meningen gaat lopen spuien.


    ars moriendi