• Voor wie het niet kent: shame on you D: Kunstbende is een nationale wedstrijd waaraan jongeren kunnen deelnemen in de categorieen taal, expo, film, muziek, dj, dans, theater of fashion. De voorrondes zijn provinciaal, van iedere categorie stuurt de provincie de beste door naar de finale.
    Ik wilde vorig jaar al meedoen in de categorie taal, maar het feit dat je je tekst moet voordragen hield me tegen ~schijterd. Dit jaar wil ik ook meedoen, maar dan in de categorie expo. Ik weet wat ik wil doen en niks houd me tegen, maar toch durf ik me niet in te schrijven D: 't Is niet dat ik bang ben om te verliezen of iets in die geest, maar wel om op een andere manier af te gaan x'D. Ook vrees ik dat ik het niet op tijd af zou redden... Het staat ook niet duidelijk op de site als je het mij vraagt, je wordt nog al in het diepe gegooid als je een noob bent als ik. Maar ik wil ook niet nog een jaar wachten, ik heb het mijn oude tekendocente beloofd D:

    Ok, hoe dan ook. Wie gaan er meedoen/waar/welke categorie? :3


    i put the fun in funeral

    Heb me net ingeschreven voor Expo in Zuid Holland... Wat heb ik mezelf aangedaan D:


    Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win.

    Hoe oud moet je zijn dan??


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Oh jeez....nog twee en halve week....kill meeeee.:| Ik weet nu al dat ik gewoon ga instorten en stotteren en meh wat heb ik mezelf in vredesnaam aangedaan?:x Ik kreeg net een mail met het technisch formulier van taal, die ozu ik dus al lang op de post ontvangen moeten hebben maar dat is niet zo dus even online invullen dan maar. Weet iemand of het zo is dat als je een bepaald liedje aangeeft dat hun het dan afspelen en als je een foto projectie wilt ofzo doen hun dat dan verzorgen?


    You were born original, don't die as a copy.

    Lunar schreef:
    Heb me net ingeschreven voor Expo in Zuid Holland... Wat heb ik mezelf aangedaan D:


    Gaaf! Weet je al wat je wil maken?


    i put the fun in funeral

    DamnBieber schreef:
    Hoe oud moet je zijn dan??


    13 :]


    i put the fun in funeral

    SPECS schreef:
    Oh jeez....nog twee en halve week....kill meeeee.:| Ik weet nu al dat ik gewoon ga instorten en stotteren en meh wat heb ik mezelf in vredesnaam aangedaan?:x Ik kreeg net een mail met het technisch formulier van taal, die ozu ik dus al lang op de post ontvangen moeten hebben maar dat is niet zo dus even online invullen dan maar. Weet iemand of het zo is dat als je een bepaald liedje aangeeft dat hun het dan afspelen en als je een foto projectie wilt ofzo doen hun dat dan verzorgen?


    Ik aankomende zondag al D:
    En dat soort dingen kan je het best gewoon vragen via mail :3.


    i put the fun in funeral

    SPECS schreef:
    Oh jeez....nog twee en halve week....kill meeeee.:| Ik weet nu al dat ik gewoon ga instorten en stotteren en meh wat heb ik mezelf in vredesnaam aangedaan?:x Ik kreeg net een mail met het technisch formulier van taal, die ozu ik dus al lang op de post ontvangen moeten hebben maar dat is niet zo dus even online invullen dan maar. Weet iemand of het zo is dat als je een bepaald liedje aangeeft dat hun het dan afspelen en als je een foto projectie wilt ofzo doen hun dat dan verzorgen?


    Een foto projectie weet ik niet, maar muziek kan eigenlijk altijd wel. Dan moet je gewoon een cd maken met alleen dat nummer erop. Of iets anders waar alleen dát nummer opstaat. Een foto projectie zou ik gewoon even navragen.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Backfire schreef:
    (...)

    Ik aankomende zondag al D:
    En dat soort dingen kan je het best gewoon vragen via mail :3.


    Ik zou het veel meer waarderen als het voor mij ook deze zondag was....10 maart moet ik en 11 maart begint mijn proefwerkweek.:S


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ik zou het veel meer waarderen als het voor mij ook deze zondag was....10 maart moet ik en 11 maart begint mijn proefwerkweek.:S



    Ik heb tot 2e paasdag :|


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    SPECS schreef:
    (...)

    Ik zou het veel meer waarderen als het voor mij ook deze zondag was....10 maart moet ik en 11 maart begint mijn proefwerkweek.:S


    Dan ga je nu toch al aan de slag? :]


    i put the fun in funeral

    Ik heb me vanmorgen eindelijk ingeschreven. Lol. :')
    Bij expo en taal. In Limburg.

    [ bericht aangepast op 22 feb 2013 - 23:30 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Topic voor 'meetings' tijdens de kunstbende.
    Voor diegene die willen natuurlijk.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben net terug van een dag Kunstbende! Het was erg leuk en ik ga volgend jaar sowieso weer meedoen, dat weet ik nu al. Heb helaas niets gewonnen, maar ben niet teleurgesteld of iets :3. Het niveau liep erg uiteen: er zaten tekeningetjes bij die je in je wiskundeschrift krabbelt als je je verveeld tot echt professionele kunstwerken met hele (heeele) diepe boodschappen. Ik had echt de neiging om mijn tekeningen ergens te verstoppen waar niemand ze kon zien, nadat ik sommig ander werk zag :'D. Toch is het meisje dat Noord-Holland expo gaat vertegenwoordigen tijdens de landelijke finale bij laaange na niet de beste als je het mij vraagt. Het was een leuk idee, maar niet mooi afgewerkt en erg simpel. Ik en de andere deelnemers keken elkaar dan ook wat verbaasd aan toen zij er met de eerste plaats vandoor ging. Maar hee, meningen verschillen, misschien zag de jury er wel veel meer in dan wij x'D.
    Het was in ieder geval erg gezellig en ik ben tevreden met mijn werk. Al hoef je voor expo lang niet zoveel te presenteren als voor de andere categorieen, was ik alsnog erg zenuwachtig. Uiteindelijk ging mijn praatje prima en iedereen leek ook echt oprecht geinteresseerd. Veel complimentjes, yaay. Als ik van mijn luiheid af ben, zal ik wat foto's maken om hier te posten. Het enige wat ik trouwens erg jammer vind, is dat we de beoordelingen niet te zien krijgen. Ik ga een mailtje sturen om te vragen of ze 'm nog hebben, want ik ben wel erg benieuwd wat ze hebben opgeschreven.


    i put the fun in funeral



    Update


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    ^Cewl. Welk materiaal was het ook alweer?

    Ik heb trouwens wél een beoordeling gekregen :'D. Ik moet mijn mail echt vaker lezen...

    JURY SCOREKAART KUNSTBENDE 2013

    THEMA: HELDEN
    CATEGORIE: EXPO

    Regio : Noord-Holland
    Naam : Sarah der Nederlanden
    Titel : How to be a hero
    Leeftijd : 15


    ALGEMEEN
    - Presentatie van het werk
    - Verantwoording werk
    - Goed gepresenteerd
    Ruimte voor korte toelichting
    - Het erg origineel hoe je je boodschap overbrengt met behulp van een ‘striptekening’
    - Je presenteerde het strak doordat de lijst en het naast elkaar hangen van je werk. Hierdoor gaat de focus echt uit naar het werk!

    TECHNISCHE ASPECTEN
    - Compositie
    - Conceptuele kwaliteiten
    - Materiaal en techniek keuze
    Ruimte voor korte toelichting
    - Mooie schaduwen en je techniek is sowieso erg goed! Ga door met tekenen!
    - De zeven bij elkaar maakt een mooie compositie als een geheel. Een verhaal, zeven doeken in 1 materiaal

    ORIGINALITEIT
    - Eigenheid
    - Stijl / creativiteit
    - Nieuw /fris
    Ruimte voor korte toelichting
    - Ik vond het stuk persoonlijk en fantasierijk, dat is jouw kracht
    - Heel leuk creatief, ik vond de symboliek erachter ook mooi. Zoals de inktvisstaart die telkens terugkomt.
    - Heel origineel van het ‘strip-idee’. Het hele verhaal in 1 beeld maakt dat je goed moet kijken naar aanwijzingen in het werk om het verhaal te kunnen lezen.

    POTENTIE
    - Mogelijkheid tot verdere ontwikkeling
    - Toekomstverwachting
    - Plaatsbaarheid
    Ruimte voor korte toelichting
    - Je bent goed te plaatsen, ontwikkel je vooral in scenario’s.
    - Zoals gezegd, je hebt talent! Probeer te experimenteren met andere materialen en kleuren en dan kom je er zeker!
    - Ontdek ook nieuwe materialen. Misschien ook inzetbaar door daarin te kiezen voor een specifiek materiaal. Maar ga eerst kijken welk materiaal het beste bij jouw past.

    THEMA
    Opvallende invulling thema
    - Goed en Duidelijk


    Sterkste / meest positieve aspect van het werk:
    - Heel goed doordachte opbouw. Rijk aan details. Mooi dat het achtste deel ontbreekt.
    - De tekentechniek en de kleine details

    Waaraan nog gewerkt kan worden:
    - Compositorische samenhang
    - Met verschillende technieken/materialen/kleuren experimenteren is misschien een geode tip voor je volgende werken.


    i put the fun in funeral