• Het gaat over het magische land Nimmernimmer waar zich twee hoven vestigen. Het Hof van het Licht, Arcade, en het Hof van het Duister, Tir Na Nog of beter gezegd het Zomerhof en het Winterhof. Ze lijken hard op elkaar, maar verschillen toch even hard aan de binnenkant. Het Hof van Het licht word geregeerd door de afstandelijke en machtige Koning Oberon en door de bloedmooie, koelbloedige en machtige Koning Titania met hun roodharige, grappige, probleemzoekende en betrouwbare Hofnar Robin Goodfellow of beter gezegd Puck. Het Hof van het Duister word geregeerd door de bloedmooie en ijskoude Koningin Mab en haar drie zoons. De broers lijken hard op elkaar van uiterlijk met hun zwarte haren van hun moeder, maar innerlijk zijn ze anders. De oudste is Sage, de wijze, trouw aan zijn koningin en vriendelijke met zijn trouwe grote wolf. Dan heb je Raven de onbetrouwbare, vol van zichzelf en weet hoe hij elk meisje rond zijn vinger draait. Ash is de laatste zoon, hij is mysterieus, afstandelijk en ijskoud door het verlies van zijn geliefde Ariella waar hij nooit is over geraakt. Er heerst een grote rivaliteit tussen Ash en Raven. In het Zomerhof dragen ze nog steeds middeleeuwse kleren en luisteren ze liever naar rustige of klassieke muziek. Het Winterhof daar en tegen draagt de kleren van de hedendaagse tijd van de aarde en luister graag naar duistere of harde muziek. Elk hof weet hoe ze een feestje moeten geven op hun manier, daarbij dansen de fae goed en zijn er geen uitzonderingen. Het Zomerhof en het Winterhof leven in een soort van vrede, maar toch maken ze altijd ruzie over iets waardoor ze snel weer oorlog voeren. Ze haten elkaar echt. Elysium word dit jaar gevierd in het Zomerhof dus het Winterhof moet zijn nette en schonen kleren aantrekken. Het Zomerhof heeft echter één geheim. Koning Oberon en Koningin Titania hebben een dochter samen die ze voor haar veiligheid naar de mensenwereld hebben gestuurd. Ze weet niks over het bestaan van de fea en ze is ondertussen al 16 jaar oud bijna 17. Ze word beschermd door Puck die haar beste vriend is geworden. Wanneer ze eindelijk achter de waarheid komt en samen terugkeren naar Nimmernimmer zorgt het voor wat opstand door heel het rijk. Wanneer Elysium begint gebeurt er echter iets rampzalig. Een prins van het Hof van het Duister word verliefd op de dochter van Oberon en Titania. Iedereen weet dat het verboden is om verliefd te worden op iemand van het ander Hof. Je wordt vermoord of je wordt verbannen uit Nimmernimmer naar de mensenwereld en je kan nooit meer terug keren eenmaal verbannen. Dus zou erop nieuw oorlog worden of leggen ze eindelijk hun strijdbijlen neer voor een tijd om samen te vechten tegen het nieuwe gevaar en de uitsterving van Nimmernimmer door de beperking van fantasie in de mensenwereld?


    Een fae kan geen metaal of ijzer aanraken, want het brand en lijkt het effect te hebben als een zuur op een mensenhuid. In de ergste gevallen ga je dood aan je verwondingen. Ze vechten met glazen of ijs zwaarden.
    Als fae mag je nooit je echte naam vertellen tegen iemand of ze gebruiken het tegen je en doen zich voor als je. Fae houden zich altijd aan hun beloftes die ze gemaakt hebben aan iemand. Als je nu beloofd hebt nooit meer magie te gebruiken dan gebruik je ook nooit meer magie. Dus let op je woorden als je een belofte of deal maakt met iemand. Fae zijn heel eerlijke wezens.
    Fae kunnen verschillende wezens zijn. Het kunnen feeën, elven, trollen, ogers, dryaden, goblins, phoeka’s, roodkappen, boemannen,... zijn.
    De feeën uit het Hof van het Duister hebben krachten die elke fee hebben, maar ook krachten van de winter zoals dat je bijvoorbeeld een sneeuwbui kunt maken. Hetzelfde geld voor de feeën van het Hof van het Licht maar in de plaats van de winterkrachten hebben ze de krachten van de zomer. Hun krachten worden minder sterk als ze op een ander Hof zijn dan die van hun waardoor het je kan uitputten.
    Er is niemand sterker dan degene die er al van het begin der tijden zijn zoals Oberon, Titania, Mab en Puck. Ook niet dan het nageslacht van de koning en koningen. Het betekend niet dat je hun niet kunt verslaan, maar niemand wil degene verslaan die over hun Hof heerst.
    Bij het Hof van het Duister heb je speciale ridders van Raven die de Doornwachters noemen. Ze dragen een wapenuitrusting van zwart leer met doornige takken op de schouders en over hun zwaard groeien lange doorns. Als ze dood gaan of beter gezegd vermoord worden veranderen ze in een doornstruik.
    Als mens word je vreselijk behandeld in Nimmernimmer. In het Winterhof word je in een ijsstandbeeld veranderd als Koningin Mab je beu is. Het ergste eraan is dat je blijft leven en alles kan zien wat er rond je gebeurt, maar jezelf niet kunt ademen of bewegen. In het Zomerhof word je gebruikt als speeltje van Koningin Titania. Als je haar niet meer entertaint veranderd ze je in een dier en word je opgejaagd door de jachthonden van het Zomerhof. Dus aan beide kanten is het niet goed om een mens te zijn.


    Wat je moet invullen:
    Rol:
    Echte naam: (moet niet als je niet wilt, niemand mag je echte naam toch weten en die kun je later nog verzinnen als het moet)
    Roep naam:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Extra of geschiedenis:


    Regels:
    ~Minimaal 5 regels schrijven. Als het moeilijk gaat of je hebt nog nooit mee gedaan aan een RPG of nog niet zo ervaren tip: voeg dan dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    ~Je hoeft geen ervaring te hebben met RPGen om hier aan mee te doen.
    ~OOC graag met haakjes; [] {} () - - ||
    ~Er mag best liefde tussen fae die zelf verzonnen zijn niet alleen tussen de bestaande fae zelf.
    ~Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    ~Er mag 16+ in voor komen. Daar bedoel ik mee; seks, vulgair taalgebruik,…
    ~Mag van de verhaallijn afwijken.
    ~Niemand zegt dat iemand zijn personage niet goed is of niet kan behalve ShatterMe.
    ~Gebasseerd op de boekenreeks Iron Fey van Julie Kagawa. Je hoeft het niet gelezen te hebben om mee te doen. De personages moeten niet gelijk zijn aan het boek, maar sommige dingen moeten wel behouden worden zoals sommige karakter trekjes die in de inleiding staan.
    ~Plezier hebben, dat is de grootste regel hier :3!


    Rollen:
    Het Hof van het Licht:
    -Koning Oberon: Lange zilvere haren die vallen tot aan zijn middel, groene ogen en draagt een kroon van een gewei op zijn hoofd.
    -Koningin Titania: |Atropa Belladonna| PlagueRat
    -Puck akka Robin Goodfellow: Stekelig rood haar en felle groene ogen.
    -Dochter van koning en koningin: Lilith Adams~~ShatterMe
    Wacht (mag een vrouw bij zitten liefst niet als hoofd van de wacht) :
    -Hoofd van de wacht;
    -
    -
    Fae die in en rond het kasteel wonen (Edelen, bediendes of gewone fae die beschermd worden door hun rijk, kan alle soorten van Fae zijn): (min 1 jongen)
    -May |May-Belle Wright|~~xAnneS
    -Beryll |Beraiden Yrell Landon|~~xAnneS
    -

    Het Hof van het Duister:
    -Koningin Mab: Lang bijna blauwkleurig zwart haar en zwarte ogen.
    -Prins Sage: Zwart haar tot aan zijn taile, ijsgroene ogen, oudste zoon.
    -Prins Raven of Rowan: Stekelig zwart haar, ijsblauwe ogen, middelste zoon.
    -Prins Ash |Ashallyn Darkmyr Tallyn|~~Jenniferd95
    Doornwachters van Raven/Rowan (telt hetzelfde zoals in de gewone wacht):
    -Hoofd doornwachter:
    -
    -
    Fae die in en rond het kasteel wonen: (min 1 jongen)
    -Murrin |Murtagh Odhran Ronan|~~Theodora -> Kelpie
    -Aride |Arienh Idelisa Kennocha|~~Eavan
    -Gereserveerd ~~lilangel
    Fae die in het Wyldwoud wonen (zijn bijvoorbeeld Cait Sith, Dryaden, goblins,.. zijn meestal onpartijdig maar kunnen toch een kant kiezen als het moet.)
    -Grimmalkin~ Jenniferd95 -> Cait Sith
    -
    -


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 8 mei 2013 - 21:38 ]


    Listen, Smile, Agree And Then Do Whatever The Fuck You Were Gonna Do Anyway..

    Theodora schreef:
    (...)

    Heb je een korte samenvatting van het eerste boek? Niet het einde, though. Ik heb een hekel aan spoilers.

    Het gaat om een meisje die Meghan Chase noemt en leeft een dood normaal leven tot haar kleine broertje word ontvoerd door de fae. Om haar broertje te redden gaat ze naar NimmerNimmer met de hulp van haar beste vriend. (Je ziet wel wie het is in de boek.) Dan leert ze eigenlijk dat ze geen deals mag maken met de fae en ontmoet ze ook andere wezens. Ze komt aan een hof aan waar ze alles klaar zijn aan het maken voor Elysium. Dan gebeurt er van alles waardoor ze een nieuwe bondgenoot krijgt om haar broertje Ethan te redden. (; Ik hoop dat er niet echt spoilers in zitten. (;
    En ik ben de eerste boek van Wicked Lovely serie aan het lezen.:3


    Listen, Smile, Agree And Then Do Whatever The Fuck You Were Gonna Do Anyway..

    Woooh, dat lijkt op Tithe.

    Het is zo mooi! Mijn favorieten zijn wel Ink Exchange, Radiant Shadows en Darkest Mercy (2,4 en 5) because yay Dark Court!


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Theodora schreef:
    Woooh, dat lijkt op Tithe.

    Het is zo mooi! Mijn favorieten zijn wel Ink Exchange, Radiant Shadows en Darkest Mercy (2,4 en 5) because yay Dark Court!

    Ik ga die meenemen op buitenlandse reis. Ik heb Ink Exchange hier ook liggen. ;D Ik vind het in ieder geval een goed boek al ook al zit ik nog niet geel ver.(;


    Listen, Smile, Agree And Then Do Whatever The Fuck You Were Gonna Do Anyway..

    Heeyyx ik vind het erg leuk om dit te doen, maar.... ik weet echt helemaal NIETS van de boeken..!
    Is er nog belangrijke info die ik nodig heb voor het schrijven ofzoiets??xx


    “My thoughts are stars I cannot fathom into constellations.”

    xAnneS schreef:
    Heeyyx ik vind het erg leuk om dit te doen, maar.... ik weet echt helemaal NIETS van de boeken..!
    Is er nog belangrijke info die ik nodig heb voor het schrijven ofzoiets??xx

    Hoi x Je moet gewoon onthouden dat winterhof en zomerhof elkaar niet zo graag hebben, fae niet kan liegen, als ze een deal hebben gemaakt of belofte houden ze zich eraan, ze kunnen geen ijzer aanraken of ze worden ziek of gaan dood, dat fae graag geintjes uithalen met mensen of anderen en de magie van hun hof hebben normaal. Als ik iets vergeten ben kun je misschien extra uitleg vragen aan Nerys en Theodora.(;
    Had je ooit niet is gevraagd voor een extra jongen te maken of vergis ik me? :3 xx

    [ bericht aangepast op 19 april 2013 - 17:03 ]


    Listen, Smile, Agree And Then Do Whatever The Fuck You Were Gonna Do Anyway..

    Jaa indd! Ik begin er nu aan! Thankssxx


    “My thoughts are stars I cannot fathom into constellations.”

    xAnneS schreef:
    Jaa indd! Ik begin er nu aan! Thankssxx

    Hahha is niks hoor! Jij bent juist bedankt dat je hier aan meewilt doen! (: Van welk hof wil je? Als je zomer neemt mag je ook de koning zijn als je wilt,maar dat hoeft niet.(; Ik vind het ook goed als et een gewone fae is.:3 xx


    Listen, Smile, Agree And Then Do Whatever The Fuck You Were Gonna Do Anyway..

    Fae kunnen niet liegen, maar ze zijn wel goed in het manipuleren van woorden. Als je een deal met hen maakt, kom jij er meestal slechter uit dan je denkt. Ze weten heel goed hoe ze dingen achterwege moeten laten of anders laten klinken ^^


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    En dan was er volgens mij ook nog het verschil tussen een belofte en een eed, of klink ik nu dom? :')
    Stond me iets van bij in het laatste deel van nu.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Nerys schreef:
    En dan was er volgens mij ook nog het verschil tussen een belofte en een eed, of klink ik nu dom? :')
    Stond me iets van bij in het laatste deel van nu.

    Hahah ik weet het zelf niet meer. Is al even geleden dat ik het gelezen had.:3


    Listen, Smile, Agree And Then Do Whatever The Fuck You Were Gonna Do Anyway..

    Volgens mij was een eed persoonlijkere en echt gebonden tot het einde van een Fae's leven, waarmee de andere dan ook moet sterven.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Een belofte is minder officieel dan een eed. Een eed wordt vaker afgelegd aan iemand die boven hen staat in rang, of aan iemand die ze heel dankbaar zijn.
    Een eed kan ook ongedaan gemaakt worden. Bv een eed van trouw aan één van de vorsten, kan terug genomen worden. Een eed om iemand te beschermen kan opgeheven worden als de persoon aan wie deze gemaakt is de Fae van deze eed verlost.
    Een belofte wordt gebruikt voor minder belangrijke zaken, zoals: ik beloof dat ik morgen op tijd ben.
    Een voorbeeld van een eed is; Ik beloof dat ik je zal beschermen zolang je in gevaar bent.
    Een eed is veel specifieker en in feite fysiek bindend voor de Fae. Als een Fae zweert om iemand met zijn leven te beschermen, zal die ook de drang hebben om dat daadwerkelijk te doen mocht de situatie zich aandienen.

    Nog een fun fact; Fae zeggen nooit "dankje" of "bedankt" of "sorry" omdat dat in hen ogen loze woorden zijn en als je hen ermee aanspreekt dan beledig je hen in feite. Het is beter te zeggen; "Ik apprecieer het," of "Ik sta bij je in het krijt" of "ik bied mijn verontschuldigingen aan"

    I need to get a life.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Juist, haha, dat was het.
    Al komt in het boek een riddereed voor, gemaakt tussen twee fae, prins en prinses, en deze was tot de dood. Of tot de een de ander daarvan ontslaat met het gebruik van de ware naam.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ja dat herinner ik me ook nog. Ik denk dat er zoiets voor komt in het volgende boek, maar ik weet niet meer waarom die ware naam zo belangrijk was. ;o Ik heb serieus een geheugen van een zeef.(':


    Listen, Smile, Agree And Then Do Whatever The Fuck You Were Gonna Do Anyway..

    Als iemand de ware naam van een Fae weet en gebruikt dan is de Fae verplicht van alles te doen wat hem opgedragen wordt door die persoon, hij kan er fysiek niet om heen, de persoon heeft de absolute macht over hem.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.